Jrock’a Giriş- Malice Mizer

Nasıl keşfettim de dinlemeye başladım hatırlamıyorum ama aylardır neredeyse Malice Mizer’dan başka birşey dinlemediğimi söyleyebilirim. Şimdi yukarda görmüş olduğunuz tuhaf tipler sizi yanıltmasın, bu grubun dahil olduğu visual kei türüyle alakalı bir durum. Visual Kei nedir? Wikipedia yardımıyla biraz açıklarsak makyajda, saç sakalda ve giyimde uç noktalarda bir imaj sergileyen, yani “visual” (görsel) yöne ağırlık veren bir akım diyebiliriz. (iğrenç bir açıklama oldu bu) Japon diyarlarından kopup gelmiş bu tür, müzikal yönden glam-rock, metal, punk gibi türlere yakın bir duruş sergiler. İmajdaki bu abartı sizi yanıltmasın bu gruplardan sizi şaşırtacak denli hisli şarkılar dinleyebilirsiniz. Ancak bazen grup üyelerinin cinsiyetini kestirmekte zorlanabilirsiniz. Mesela Malice Mizer’ın beyni diyebileceğimiz Mana tamamiyle feminen bir duruş sergiler (ki bu çoğunlukla sadece imajdır, eşcinsellikle alakası yoktur, olsa nolcak zaten:))  Kendisinin bir de konuşmama gibi bir durumu vardır, hareketlerle, yanındaki yardımcısıyla veya bir grup üyesi aracılığıyla anlatır derdini. Bunun nedenine dair pek çok spekülasyon vardır. Birine göre Mana kadınsı imajıyla erkeksi (sanırım altoymuş) sesinin örtüşmediği için yapar bunu, birine göre ise zaten derdini şarkılarıyla anlatabildiğini düşünmektedir.   

Malice Mizer bu türü tanımama neden olan gruptur ve şahsi kanaatimce türün “baba”larındandır. Grup üç döneme ayrılır (solist değişikliğine göre adlandırılmıştır bu dönemler). İlk olarak Tetsu dönemi, ikinci olarak kişisel favorim Gackt dönemi ve son olarak Klaha dönemi. Tetsu dönemine dair pek bilgi sahibi değilim, ancak grubun altın çağını Gackt döneminde yaşadığını söyleyebilirim. En başarılı eserler bu dönemde ortaya çıkmıştır. En iyi albüm de (bkz:Merveilles) Tüm dönemler içinde bence en iyi sese sahip olan Gackt’tır. Ancak grubun bateristi Kami’nin genç yaşta beyin anevrizmasından ölüşü bu dönemi sonlandırmış ve Gackt gruptan ayrılmıştır. Şu anda solo kariyerine devam etmektedir.

Bir sonraki Klaha dönemi kısa sürse de aslında grubun en akılda kalan ve bilinen şarkısı bu dönemde çıkan “Beast of Blood” olmuştur. 1-1,5 sene süren bu dönemin ardından grup üyeleri kendi yollarına ayrılmış, başka projelere yelken açmıştır.

Şunu da söylemek isterim ki kesinlikle önyargılı yaklaşılmamalı, bir şans verilmeli. Özellikle Au Revoir, Regret, Gekka no Yaso Kyoku, Shi no Buto, Bel Air, Beast of Blood, Apres Midi dinlenmeli. “Başımı ağrıtır, dinleyemem ben” tarzı bir grup değil, Au Revoir ve Regret dinlediğim en dokunaklı şarkılardandır. Tavsiye edilir.

5 comments on “Jrock’a Giriş- Malice Mizer

  1. Geri bildirim: “Hide”to Matsumoto – Huzur İçinde Yat! « Kimbapsushi's Blog

  2. Geri bildirim: Tweets that mention Jrock’a Giriş- Malice Mizer « Kimbapsushi's Blog -- Topsy.com

  3. Farkettiysen an itibariyle bundan 3 yıl önce yazılmış bir yazının altına yazıyorum.Sanırım bir- selam blog açtım -yazın kalacak altına yazmadığım.Onu da yapabilitem var gerçi.3 yıl geriden geliyorum var sen anla beni:)
    Geleyim bu yazıyı niye seçtiğime.Öncelikle sayende Jrock’la tanıştıktan sonra Luna Sea ve X Japan’ın konserlerini izledim.Sonra onlarında visual kei diye adlandırılan dönemlerine kadar gittim.Bu pek hoşuma gitmedi tabi.Onları 2000ler versiyonlarıyla daha çok seviyorum.Sonra visual kei nedir diye bakındım netten.Bayağı şaşırdım türe.Ama sadece dış görünüşle alakalı sanıyordum.Bayağı alt dalları filan varmış müzik olarak.O kadarına kafam basmaz o yüzden bıraktım.İlk defa blogunda görüp, adını öğrendiğim Miyavi’nin belli başlı şarkılarına takılmaya başladım yavaştan.Ara ara açıp dinliyordum şarkılarını.Bu haftasonuna kadar sadece Kabuki Danshi, Selfish Love,What’s My Name ve Torturre’yi dinliyordum.Ya dedim ben niye adam gibi oturup biraz Miyavi performansı izlemiyorum.Çünkü dinlediğim şarkılar müzikal olarak kulağıma çok hoş geliyor.Oturdum izlemeye başladım.Baktım daha da hoşuma gidiyor, devam ettim.Sonra karşıma 2009 yılına ait bir performans çıktı.Oradan başka bir video çıktı karşıma.Arka arkaya gruplar filan çıkıyor.Ama ben tanımıyorum bunları.Altında da yazmıyor kim oldukları.Konseri arattım oklar beni visual keiye yönlendirdi.Sesler, şarkılar çok hoşuma gitti.Bomba tespit geliyor, sıkı dur.Animevari buldum bu tarzı.Sanki anime açılışına aitler.Benim gözümde öyle bir yere oturdu gruplar birden.İğrenç tespitimi sonlandırıyorum burada.O grupların kim olduğunu bulamadım.Ama türü araştırınca Alice Nine ve The Gazette çıktı yoluma.Daha normal görünüme sahip olmaları sebebiyle 2000lere ait visual kei daha izlenebilir geldi gözüme.Bayağı klip, şarkı, performans bakındım bunlardan. Hööff dedim acaba sunbaem ne demiş bu konuda diye araştırmaya başladım.Soluğu bu Malice Mizer yazısında aldım. Gackt’ı o mükemmel vanilia performansı yüzünden araştırırken karşıma çıkmıştı Malice Mizer. Hem daha önce sayende yine şarkılarını dinlemiştim.Ama videoları izleyemiyordum.Tuhaf geliyordu gözüme.Gackt’ın sesine bayılsam da inememiştim bu kadar derinine.2000 lerden iki konserini izledim sadece.Onlar da yeter sanırım.O kadar uzattım ki nerede kaldığımı unuttum 😦 .Bu yazı öncesinde Malice Mizer videolarıyla karşılaştım ama 3.gözüm açıldıktan sonra her şey daha farklı görünmeye başladığından bu yazıya kadar geldim.Sondaki şans verin deyip eklediğin şarkıları da oturdum dinledim..Belki hikaye içlerine yerleştirdiğinde bu kadar dikkat etmedim.Ya da aklımda çok yer etmedi ama Regret’a bayıldım.
    Nasıl toparlayacağımı bilemiyorum.Bir Miyavi başıma ne işler açtı gördün mü?
    Sonuç olarak Miyavi’nin kendisi ve şarkıları, Gackt’ın sesi, Regret’ta piyano sonrası giren bateri…Sen bunları yazmamış olsan ben bunlardan habersiz olarak yaşamıma devam ediyor olurdum.Haa bunları bilmediğim için bir şey kaybetmezdim.Ama bunları bildiğim içinde bir şey kaybetmedim.Aksine bu tarz yenilikler sayesinde zaman ve yaşam daha keyifli geçiyor.Bu da en güzeli değil mi?
    Sen yıllar önce yazdıklarını unutmuş olabilirsin ama hoobaen olarak bunları gözüne gözüne sokup duruyorum:) affet beni 😦

    • Hoobaenim sayende ben de köklere dönüyorum, iyi oluyor. Şimdi fena Malice Mizer patlatasım geldi misal.
      Visual kei ilk karşılaşıldığında “Çıldırmış olmalısın ahbap” tepkisi verdiriyor insana, bunu inkar edemeyiz. Fakat az biraz alışılınca imajlar bile garip şekilde insanın hoşuna gitmeye başlıyor. İlk başta hortlak görmüş gibi davranıp, sadece dinlemeyi tercih eden ben, zamanla “Manasan’ın Bel Air imajına bayılıyorum” tarzı cümleler kurmaya başladımdı. Yani alışması zor ama alışınca da kopması zor bir tür visual kei.
      Miyavi benim canım ciğerim ya. Hem imaj olarak da cosplay gibi dursa da, visual kei gibi durmuyor. Yani açıklayamadım ama işin özü bu. Ve visual kei icra edenlerin anime karakterlerini andırdığı fikrine de katılıyorum. Zaten bu döngü gibi, sonrasında onlar da anime ve oyun karakterleri oluşumunda ilham vermişlerdir.
      The Gazette ve Alice Nine bence de türün 2000lerde en sağlam örnekleri. Özellikle The Gazette dinlemelere doyamadığım bir gruptur.
      Malice Mizer ise işin daha ziyade 90larını temsil ediyor. Özellikle grubun Gackt dönemini çok başarılı buluyorum.
      Benim için en büyük iki grup Luna Sea ve X Japan’dir ama onları The Gazette, Malice Mizer ve L’arc En Ciel takip ediyor. L’arc En Ciel 2000lerde dönem müziğine daha çok kaydı, hem visual kei hem de alternatif sayılabilecek şarkılarını bulmak mümkün. Bunlar dışında en çok sevdiklerimden biri de Buck Tick. Kesinlikle Atsushi ile tanışmalısın^^
      Blogu ilk açtığım dönem boyunca bolca Jrock yazısı yazsam da sonrasında ihmal ettim misal, top ten yazıları dışında üstteki gruplardan bahsedemedim ama şiddetle tavsiye edilir yani:)

  4. Buck Tick’e baktım da şimdi.Kageru dedim hemen.Aklımda öyle kalmış bu abi.Grupmuş öyle mi bunlar?Tamamdır yazdım bunu aklımın bir köşesine.Bir daha ki turuma Buck Tick’ten başlayacağım.Ama öncesinde Dir En Grey ve L’arc En Ciel vardı.Aslında bunlar öncelikliydi ama sıralama bozuldu.
    Miyavi’ye visual kei demek istemedim.Bana visual kei’nin kapılarını açtı demek istedim.İzlediğim konsere buradan geldim http://www.youtube.com/watch?v=i-5DfvsGUHk Bunun altında gruplar ve sıralamaları da yazıyormuş iyi mi…Ben bunu izledikten sonra konsere başladım.Çok bilinçli bir başlangıç yapmadığımdan kimi izlediğimi bilmemiştim.Bunu da şu an farkettim.Allah beni kahretmeye:) Sonuçta doğru adamları bulmuşum PSC diye arayınca ama.Şansım varmış.
    Yalnız bunların sesi çok hoşuma gitse de.Ryuichi’nin sesi bir yana herkes bir yana….Azıcık genç olsaydı fangirllüğünü yapabilirdim:)

Bir Yanıt Bırakın

