Capital Scandal

Tarihi Kore draması deyince aklımıza hep belli bir kalıp gelir. Taşıyana ızdırap çektiren garip saç modelleri, geleneksel giysiler, saraya has resmi konuşmalar vb. Beğenenine saygım sonsuz olsa da nedense benim ilgimi bir türlü çekmez bu tür, bunda Trt’nin şahane(!) dublajının etkisi olabilir de olmayabilir de diyerek açık kapı bırakalım.

Capital Scandal bu genellemenin dışında kaldığı için ilgimi çekti ilk olarak. Konusuna değinelim önce. Dizimiz 1930’larda Japon yönetimi altındaki Kore’de geçmektedir. Kahramanlarımızdan ilki Na Yeo Kyeong (Han Ji Min) kitapevi işleten, bir yandan özel ders veren ve Amerika-Avrupa etkisindeki (giyim-kuşam, hayat tarzı olarak) diğer bayanların aksine alelade bir kılıkla dolaşan biridir. Babasını bağımsızlık uğruna kaybetmiş ve kendisi de Kore’nin Japon idaresinden kurtulması için gizlice çalışmaktadır. Seon Woo Wan (Kang Ji Hwan) ise zengin bir ailenin zampara oğludur. Bir magazin dergisinde çalışmaktadır ve anlayacağınız üzere bağımsızlık taraklarında bezi yoktur. Ailesi ile sorunları olduğundan genel ev patroniçesi Cha Song Joo’nun yanına sığınmıştır. Cha Song Joo ve Seon Woo Wan başlarda farkında olmasalar da bir ortak noktaları daha vardır. Cha  Song Joo’nun gençlik aşkı ile Seon Woo Wan’ın arasının bozuk olduğu çocukluk arkadaşı aynı kişidir. Bu kişi yani Lee Soo Hyeon yıllar sonra sahalara geri döner tahmin edebileceğiniz üzre. Kendisi Japonyaiçin çalışan bir polistir. İşte dizimizde bu 4 ana karakterin hikayesi anlatılır. Onlar haricinde toplumdaki çatışmalar da anlatılır. Bağımsızlık yanlısı Koreliler, Japonya yönetimi yanlısı Koreliler, Japonlar vs.

Öncelikle başlarda pek saracak gibi gelmemişti ama şimdi izlemeye devam ederek doğru bir karar vermiş olduğumu düşünüyorum. Dikkatle izlenmeli zira sadece aşk meşk davalarına değinmiyor, sonraları oldukça şaşırtıcı şeyler öğrenebiliyorsunuz. Anlatılan aşk da güzel. Genel olarak klişe görünse de pek öyle değil aslında. Zampara çocuğun muma dönmesi mevzusuna aşinayız ama burda zamparamız aşkı için hayat felsefesini bile değiştiriyor. Bir diğer çiftimiz ise pek çaktırmasa da  aşk uğruna gerçekten acı çekmiş ve fedakarlıklarda bulunmuş bir çift. Biliyorum fazla üstü kapalı konuştum ama herşey spoiler vermemek içindi:)

Bu arada dizinin müziklerini de beğendim, anlatılan döneme güzel uyum sağlamış. İzlediğim Kore dizileri içinde en beğendiklerimden olmasa da kesinlikle zaman kaybı olarak görmediğim ve olumlu hatırladığım bir dizidir.

 

5 comments on “Capital Scandal

  1. ‘Sen bana devrimi öğret, bende sana aşkı öğreteyim’ dediği sahneye bitmiştim. Hafiften bir Hyan Kul havası vardı bu karakterde de. Oyunculukar, kostümler, hikaye tam kıvamındaydı bence. İzlenmeli diyorum.

    • evet zaten benim dizinin en sevdiğim yönü oydu. her dizide zampara karakter aşık olunca uslanır ama burdaki karakter eğlence adamından dava adamına dönüştü sevdiği için. birden amacı olan biri haline geldi. güzeldi, en azından sonuna kadar bir kaç günde bitirmiştim ki çabuk sıkılan biri olarak bu benim için yeterli bir ölçüt^^

  2. Geri bildirim: Benim Yakışıklı Oppalarım!!! « Kimbapsushi's Blog

  3. Geri bildirim: En Sevdiğim Kdrama Açılışları « Kimbapsushi's Blog

  4. Geri bildirim: Dramalardan Vurucu Sözler… « Kimbapsushi's Blog

Bir Cevap Yazın

