Tıvaylayt- Vampir Karizması Yerle Bir

Aklımda hiç yokken La Fea‘nın blogunda görünce ben de nefretimi kusmak istedim bir gece vakti. O zaten söylenmesi gereken pek çok şeyi söylemiş ama ben de bir şeyler eklemezsem çatlarım.

Gerçekten bundan daha büyük bir düş kırıklığı sinema tarihinde yok. Kitabı önce okumuş, beğenmiştim. Gerçi aşk kitabı olarak beğendim, yoksa benim gibi vampirlerle ilgiliymiş diye gaza gelip okuyunca pek “heyecan verici” bir tecrübe beklemiyor sizi. Bu film içinse tanım bulamıyorum. Kristen’in oyunculuğu için eloğlunun güzel bir sözü vardır “it sucks” demek istiyorum. Ölü balık bakışları (ki kitaba göre edward yanındayken heyecandan harap olması lazımdı!),hissiz konuşmalarından tiSkindim! Hele edward’ın bella’yı sırtına atıp bağ bahçe,dağlara daşlara koştuğu ibret alınası sahne sinema öğrencilerine “Görsel efekt yaparken yapılmaması gerekenler- Madde 1” diye gösterilmeli. Filmi henüz görmeyen masum seyircilere (kaldıysa bir yerlerde) uyarı yapılmalı “Vampirlerle ilgili bildiğiniz herşeyi unutun, Unutun Dracula, Lestat hatta Angel karizmasını” denmeli. Anlayamadığım filmi neden feci derecede evde kalmış izlenimi veren bu acaip kadın çekmiş. Best seller bir kitap bu dünyaya açılmış, adam gibi bütçe ayrılmamış mı nolmuş anlamadım. Genç kızların sevgilisi Edward birden mal mal bakan, ezile büzüle konuşan, çayır çimen koşan biri olmuş, yurdumun yağız delüğanlusuna benzetmişler. Kristen desen sanki zorla oynatmışlar, öyle bir “istemem yan cebime koy”macılık. Olay örgüsü örülememiş zaten, kitabı okumayanların “bu muydu yüce aşk” diyeceği bir şey çıkmış ortaya, kitaptan kullanılabilecek ve genç kızların dizlerinin bağını çözebilecek onca konuşmadan en düttürüleri eklenmiş senaryoya. Bitmez valla saymakla.

Peki sevdiğim hiç bir şey yok muydu bu filmde, vardı elbet. O soundtrack’i öper başıma korum. Carter Burwell imzalı background müzikler haricinde, The Black Ghosts, Blue Foundation, Mute Math gibi grupların mükemmel şarkılarını dinledik sayesinde ve canım Radiohead’im sayesinde filmin “Aha şimdi Victoria’yı gösteriyoruz, bunların başına ne çoraplar örecek” temalı gudik finali bir şeye benzemiş.

İkinci filme gelirsek, pek bir şey beklemeden, görev biliciyle izledim. Daha iyi görsel efektler, daha iyi oyunculuk. Ama yine ol-ma-mış! İkinci kitaba hakim olan Bella’nın bunalımı, ruhsal hezeyanları yeterince yansıtılamamış ki kitabın %90’ı Bella’nın bunalımları, yalnızlığını Jacob’la unutmaya çalışması ile geçmekte. Genç kızları Edward’sız komayalım denmiş, uydurmasyon sahneler yaratılmış. Olabilir uyarlamadır neticede ama kitabın özü bu kadar da yadsınmaz. Zaten bir filmi bittiği anda sildiysem aklımdan “olmamıştır” ki bu film de benim açımdan ilkiyle aynı kaderi paylaştı.

En kötüsü bu manyaklığın çakmalarının vakit kaybetmeden türemesi oldu, Twilight’tan daha önce yazılmış sanırım ama Vampire Diaries buna bir örnek.(sadece 2 bölüm kadar izlediğimden haksızlık ediyor olabilirim zira devamının güzel olduğu söylenmekte) Dizinin ilk bir kaç bölümünü izledim de başroldeki arkadaşların seçilmesinde sanırım yeteneklerinden ziyade Edward ve Bella ile benzerlikleri rol oynamış. Bu açıdan (yani vampirler açısından) Amerika’da yapılan son dönem işleri arasında en eli yüzü düzgün True Blood bence (dişlerinin arasından kamyon geçebildiği rivayet edilen Sookie’ye rağmen:D). Eric,yerlerde sürünen ve düz duvara tırmanan haysukul ergeni seviyesine inen vampir imajını eşofmanlarla dolaşıp, yaratıcısı karşısında süt dökmüş kediye dönse de toparlamıştır bence.

Neyse gece gece öfke kustum, itin bir yerine şeyaptım…öhöm.. filmi ama haklıyım sanırım. Vampirse olay daha güzel yapılmışı var ama o değil de bari adam gibi bir aşk filmi olabilseymiş, ona da benzememiş.

44 comments on “Tıvaylayt- Vampir Karizması Yerle Bir

  1. Posterde bile kızın bayık bakışları ön planda. Ya film olsun da çamurdan olsun mantığıyla çekmişler. Daha da çok ekmek yer bu film devam serileri ile ancak bu kadar kötü senaryo- görsel efektleri ile bir süre sonra ilkokul çağındaki çocukları bile kandıramayacaklar.

    • haklısın, umarım o gün çabuk gelir! o posteri de bilerek seçtim, etkiyi artırması babında:)tamamen ticari bir iş zaten, kitaplar tuttu filmden de cukkayı atarız cebe demişler sanırım ve pek özenmemişler, şaşırtıcı bir şekilde tüm eleştirilere rağmen 2. de farklı değildi.

  2. I am a cyborgu yazıyorum gece, gece kuş kondurcam ha ha. Bence bizim bu hikayeyi beğenmemizin sebebi türünün en iyi örneklerini biliyor olmamız. Bir de gözümüzü Edward bürümedi ondandır :))

    • evet artık çekik gözlü olmayan erkeklerden hoşlaşmıyorum:p go home edvırt
      i’m a cyborg da süpermiş, yaz hemen yorumumu bırakayım zira bayılırım. hele rain’nin şarkı söylediği sahne, bak yine izleyesim geldi:)

  3. Ah canım arkadaşlarım ya işte budur. Ben ” abi b*k gibi yapmışlar ne biçim filmdir bu böyle birtek sountrackti güzeldi. Hele bella bu kadar iğrenç olur. Edward da kaç yıldır vampir hala öğrenememiş” falan dediğimde bana cins cins bakıp uzaydan gelmişim sanki evlatlarına şahıslarına küfürler yağdırmışım gibi davrandılar. Hayır yani gözlerinide kapamışlar canım kaliteli yapımlara. Diyorum gidin bir Angel izleyinde vampirlik nasıl oluyormuş öğrenin. Bir spike izleyin gözünüz gönlünüz açılsın. Ya o zamanın şartlarında bile bu filmde kullanılan efektlere burun kıvırırlardı ya eminim. Ozamanlar yapımcısı Joss Whedon her küle dönüşen vampir için bin dolarlar döküyordu masaya. Her bir iblis makyajı, her değişime uğrayan vampir suratları o kadar inandırıcı o kadar para dökülen şeylerdi ki önünde saygı ile eğiliyordun. Aldığı ödüller bu filmin aldıklarını aşar da gider. Bende burda mini bir çığırışta bulundum ama gerçekten çok üzüldüm yani. Çok daha iyi bir uyarlama, çok daha iyi şeyler yapılabilirdi. Potansiyeli olan bu çalışmayı mahfettiler. Hele kristen’nın oyunculuğu varya söyleyecek bişi bulamıyorum yani. Hiç farklılık yok her filmde aynı mimikler aynı bakışlar aynı ses tonları bu kadar olur yani. Ay çok sinirlendim 😀

    • Kitabı okumayan bir arkadaşıma izletmiştim de zamanında gülmekten yerlere yatmıştı. Gerçekten harcanmış bir kitap bu. Yani edebi açıdan hiçbir özelliği yok kitabın. Eli kalem tutan ve az buçuk bir şeyler okumuş herkes yazabilir bu kitabı ama bir şekilde sürükleyici, okutuyor kendini. Bence “film çekiyoruz, azcık aksiyon koyalım” denmesi hata olmuş çünkü kitapta fazla bir aksiyon yok. Vampirlik tamamen yan tema daha çok bir ergen aşk hikayesi kitap. İşte o yüzden filmde herşeyi anlatmaya vakit kalmamış ve çoğu şey havada kalmış. Kötü oyunculuklar, senaryo ve iğrenç efektler eklenince de bu çıkmış ortaya.
      Ah spike öyle miydi, adamın her hareketinden karizma akardı. Burdaki vampirler okul kantininde cool çocuğu oynamayı bir şey sanıyor. “De bakalım sen bağa hiç bir iblisi serdin mi yere, adam gibi kavga ettin mi, hiç kazık çaktın mı bir vampirin kalbine?” diye sorsan ıııh çıt çıkmaz bunlardanxD Ama tipine baksan bir showlar artiz hareketler:D

  4. Yalnız bu kadar aynı düşünen insanlar nasıl bulduksa birbirimizi 🙂 Angel-Buffy izlemeyenler Edwarda histerik çığlıklar atabilirler. Benim de sinirimi zıplatırlar. Ergen kızların hezeyanı diyeceğim ama aralarında yetişkinlerde var.

    • Evet en azından benzer düşüncelere sahip birilerini bulmak güzel, kalabalık içindeki yalnız insan değilim artık:D Bir de şu Recep İvedik var böyle kendimi yalnız hissettiğim. Angel Buffy efsanelerini geçtim True Blood’daki Eric bile sarışın haliyle hepsini cebinden çıkarır:D Bu arada bu kadar bahsediyoruz, biri bari Angel veya Buffy ile ilgili bir şeyler yazsın da kurtlarımızı dökelimxD

    • Hmm evet bu zor bir görev farkındayım, ama sana güvenimiz tam:) Dawsons’ın da bir o kadar uzun olduğunu göz önüne alırsak tercih yapabilirsin aralarında. Hem kelimeler yetmesin boşver, sen kendi gözünden anlat istediğin gibi. Zaten muhtemelen benim yorumlarımdan bir yazı daha çıkar, eksikleri tamamlarız böylece 🙂

    • Evet zaten Joey’nin bütün sevgililerini anlatmaya kalksan o yazı bitmezxD Bunun üniversitedeki hocası var, adını hatırlayamadığım barmeni var Charlie’si var her şeyden öte Pacey var, var oğlu var:)
      Angel var evet ve yeterli tek başına ama spike’tan da bahsedersin değil miiiii?

  5. Arkadaşım recep ivediktede yanlız değilsin. En iğrendiklerim arasında o var. Adı geçtiğinde bile sinirlerim tepeme zıplıyor. Ya birde millet o henüz evririmleşmemiş yaratığı sevdi ya utandım ben utandım valla.
    @La Fea
    Valla yazarsan bende yardımcı olurum 7 sezonun hepsini yazmana gerek te yok be canım. Onun kabaca anlatılması bile yeterde artar. Zaten baştan sona anlatmaya çalışsan spoiler dolu olur. Çünkü birşeyleri anlatmadan onu anlamakta mümkün değil. Ama Kimbapsushi’ninde dediği gibi biz yorumlarla kapatırız açık olursa ki sanmıyorum eminim çok güzel yazarsın 😉
    Bu arada o Spike o sayko spike zaman zaman angel’ın yerini almıştır. Onun espiri anlayışı, vurdum duymazlığı ve hiç sönmeyen egosu ile bir numaradır 🙂 Buffy onu buffleyip bir oyuncak gibi davrandığında çok üzülmüştüm. Üstelik o angel gibi lanetlenmemişti ama kendini çok güzel frenledi helal olsun. Amanin spike damarım kabardı 🙂
    Dowson’s da ne diziydi ya. Cuma altyazılı cumartesi dublajlı izlerdim. Unutamadığım sahneleri var yıllar geçti hala hatırlarım. Bu arada bu kavak yelleri onun semalarında uçuyordu ya bir aralar sevinmiştim. Sonra onunda içine ettiler. NEden dokunduğumuzu mahvediyoruz…
    Aa kimbapsuhi bende true blood’ın ilk sezonunu soluksuz izlemiştim. Her ne kadar o kızı sevmesemde izlettirdi yani kendini. Güzel bir diziydi adaylıkları ve aldığı ödüllerlede zaten kanıtladı bunu. Daha 2. sezona adım atamadım ilk bölümünü izledim sadece ama devam ederim yani.
    Birde normalde zıt kutuplar birbirini çeker derler ama biz bu akışı değiştirdik heralde 🙂

    • Tahmin ettim zaten Recep’i sevmediğini, muhtemelen başka şeylerden de konuşsak aynı çıkacak. Liseli veletlerle iç içeyim işimden dolayı kaç kez azarladım bu recep yüzünden, bayılıyorlar ona. sadece onlar da değil kazık kadar insanlar da aynı. Neyse ya çok sinir bi konu konuşmaya değmez.

      Evet şu zıt kutup sözüne istisna olduk:) Ama ben zaten pek inanmam, her zaman beğenilerimin uyuştuğu insanlarla daha iyi anlaşmışımdır 🙂 Herkes bloglarına yazdıkça bakalım daha neler çıkacak 🙂

      Bu arada 100. yorummuş bu yazdığın, hadi bakalım 🙂

      • Oooo hayırlı olsun arkadaşım daha nice 100’lere. Valla kesin çıkar daha ortak noktamız bizim. Zaten olmasa konuşamayız buralarda ne işimiz var.

  6. ”dişlerinin arasından kamyon geçebildiği rivayet edilen Sookie’ye rağmen:D” ahahah süpermiş yaa şu true blood’da dayanamadığım insanlardansır sookie 🙂 Eric için izlerim sadece o diziyi vampir dediğin öle olur kan emer gece yaşar sabah yatar 🙂
    biz ne vampirler gördük yaa edward gibi vampir mi olurmuş(şu anki surat ifademi anlatacak,gösterecek ifade yok dünyada) evet kitaplarını okudum ilki çabuk bitti diğerlerinde off teyze ne bu yaa dedim bol bol ama olsun azmettim okudum bitirdim.sanki teyze almış bütün vampirli kitapları okumuş onlardan araklayarak bişiler yazmış…ayy ne çok dolmuşum ben bu filmeve kitaba 😀 hala veridğim paralara yanarım…ilk filmdeki o edwardın parlaması nasıldı ama kıllı göğsüne dökmüşler simi parlatmışlar bebeyi ayy bi de kristen stewarta oyuncu demesinler yahu mal gibi bakıp dudağını ısırdı bol bol bi de saçlarını kulağının arkasına attı film boyunca benim ayağım bile daha iyi oynar ondan.
    benimle aynı fikirde olan insanları görmek de süper oldu bu arada 😀 sevmiyorum seni edward orada bi vampir seçersem jasperı seçerim o senden daha güzel en azından ya da emmetı onunda vücudu iyi 😀
    cinnet

    • kitapları vampir romanından ziyade aşk romanı olarak okunabilirdi. ancak filmler vasattan öteye geçemedi. bunda en önemli etken garip efektler ve kristen denen mal hatundu. dediğin gibi tek yaptığı dudak ısırmak, göz kırpmak vb şeylerdi.
      oysa anne rice en baba vampir romanlarını yazar. zamanında interview with the vampire, queen of the damned gibi film ve angel, buffy gibi şahane diziler izledik. vampirlik ucuz değil bu kadar kardişim:P vampirlik de ayağa düştü hacı

      • biz draculalarla,lestatlarla,louislerle büyüdük.Angel,spike gibi vampirler izledik.Vampirlik gerçekten de ayağa düştü iyice bende yakında aşklı,ergenlere yönelik vampir kitapları yazmayı planlıyorum 😀
        Cinnet

  7. Gecenin bu saatinde uykusuzlukdan blog karıştıran ben (dişlerinin arasından kamyon geçebildiği rivayet edilen Sookie’ye rağmen:D). okuyunca gülmekten öldüm bende acayip uyuz oluyorm o kızın dişlerine 😀 Şimdi bu yorumu niye yapıyorum diye düşünüyorum… Immm bilmiyorum.Ama acayip hoşuma gitti o cümle..Sanırım kendime aşırı kore yülemesi yaptım eski amerikan günlerimden bişey görünce beynim “FATAL ERROR” verdi 😀

    • Hahah selam, bak sen de benim duygularıma tercüman olmuşsun. Benim de eski Amerikan günlerimden, Kore bizi ne hale getirdi, Eric’lere bakmaz olduk(desem de inanmayın, adam hala taş:))

      • Eric’e hala bakarm(en cool vampirim o benim) adam hala taş görüşüne 100 de yüz katılıyorm 🙂 valla kore beni, beni tanıyanlar açısından “sıyırdı” konumuna getirdi.Kimseyle bişey konusamaz oldum.Anlattığım herkez bön bön bakıo birine sevdirebilsem iki muhabbet edicem ama o da yok :S Ama neyseki internette benim gibi insanlar olduğunu bilmek akıl sağlığıma iyi gelio 😀

  8. İşte içimdeki tivaylat düşüncelerini eksiksizce kusmuş bir yazı tebrik ediyorum. Filmlerin ikisini izleyebildim, üçüncüsüne yüreğim müsaade etmedi. Her daim ilgi uyandırmış bir kurgu unsuru olan vampirler böyle kullanıldıklarını öğrenseler ayaklanır “Nörüyonuz, kuzum ya? Bi kendinize gelin bakayım. Şu başrolde ki kızı da verin bize sonsuza dek yok edelim, bu bakışlarla daha fazla işkence çekmenin anlamı yok” derlerdi bence.
    Vampirlerin güneş ışığına çıkmama nedeni olarak parlamaları mazereti beni deli ediyooor uleen !

    • Hahaha son cümlene çok güldüm, evet o mazeretin tırtlığını, tüm vampir raconlarının tersyüz edilişini çoğunluk kabul edemiyor zaten ama sanırım en kabul edilemeyen de Bella’ya hayat vermeyip, içindeki hayat kırıntılarını da yok eden Kristen Stewart. Valla bir neslin nefretini kazandı, Buffy bile ondan yeğdir 🙂

  9. Bence sizin yaptığınız yorum çok saçma.Daha ingilizce kelimeleri düzgün yazamıyorsunuz birde filme laf ediyorsunuz.Bence film mükemmeldi. Edward karakteri çok iyi oynanmış. Sizin dediğiniz gibi çayır çimende koşmakla alakası bile yok, hem de Edward karakteri o kadar kötü oynansaydı hiç kimse Alacakaranlık filmine hayranlık duymazdı.

    • Dediklerine çok güldüm 🙂 Yaşına veriyorum. Filmin adını dalga geçmek için okunduğu gibi yazdığımı bile anlamamışsın :S
      Bu arada oynayan ‘Edward karakteri’ değil, Robert Pattinson, tabi siz karakteri gerçek zannettiğiniz için normal karşılıyorum 😀
      Bence sevdiğin şeyleri kim ne derse desin sevmeye devam et ve sevmeyenlere bir şey kanıtlamaya çalışma, lüzumsuz bir hareket çünkü.

  10. Çok sabırlıymışsınız tebrik ederim seriyi izlemeyi başaranları. Süper film diye övüldüğü sıra ilk filmi izleme denemem olmuştu, yarım saat. Ama sonra bu ne ya filmde vampir var bende tık yok terbiyesizlik deyip kapattım. Hayır temel kural nedir? filmde vampiridir, zombisidir, otudur çöpüdür oldu mu, bir gerilim olmalı böyle öğrenmedik mi yıllardır ben mi yanlışım?Diyelim ki kitaba göre işlendi (kitabı da okumadım itiraf ediyorum) kitapta germiyorsa karakterin vampir olması fantezisi neden? Neyse sonuç, yorumları ve blogu okuyup aferin Mine ne güzel zaman kaybetmemişsin deyip kendimi takdir ettim 🙂 Bu arada recep ivedik için sinemaya giden arkadaşım var ya!! hem de çok yakın, utanıyorum bu durumundan, insan içinde mümkün olduğunca bu konuyu açmaması için uğraşıyorum çok zor o filmi seven birinin yakını olmak 😦

    • Vampirlik konusuna ayrı bir düşkünlüğünüz varsa hayalkırıklığı iki katına çıkıyor. Bugüne dek güzel örneklerini izlediğimden ilk duyduğumda bu filme de balıklama atlamıştım. Kitaplar birer aşk romanı olarak iyiydi ama o kadar, aşk temalardan biri değildi, baskın olan şeydi. Vampirlik sadece yan temaydı. Bu yüzden de beğenemedim. Filmlerdense bahsedeceğimiz kadar bahsettik. Rezalet.
      Amaaa Recep İvedik kadar değil, o başka bir boyut. Sana arkadaşın açısından sabır diliyorum 🙂

Bir Cevap Yazın

