Ağlatan Şarkılar-1

 

Çok sevgili Muazzez ablamızın Nostalji serisi gibi bir seri yapmaya karar verdim dostlar. Malumunuz listelere saracağım konusunda sizi bilgilendirmiştim. Neden böyle bir liste yaptım peki? Önceden gayet mantık timsali biriydim, değiştim. Artık sadece dizidir, filmdir onlara da ağlamıyorum. Bir şarkı dinliyorum yaşlar sel olup akıyor anacım, hele aşağıdaki hallerini dinleyince daha bir kötü oluyorum. Ben de dedim beni ağlatan şarkılardan bir demet sunayım. Aslında bunun daha Amerika’sı var şusu var busu var, ama şu aralar jrock ağırlıklı dinlediğimden ilk listem böyle oldu. Aslında az şarkı olcak ama zamanla yeni listeler yapiciim canlar 🙂 Yani yurdumdan şarkılar da olcek, ecnebilerden de 🙂 Gerçi blogumu takip edenler pek jrock meraklısı olmadığından bu yazı mahsun ve öksüz kalıcak zannımca. Neyse ben kendi kendime takılırım burda 🙂

1. X Japan-Endless Rain- “A Must Watch” der ecnebiler, bu onlardan işte

Önbilgi: Yok arkadaş şu aşağıda gördüğünüz video dağıtır adamı, mahveder. “Ben rock dinlemem” diyip yaklaşmayanı Allah çarpar, şarkımız zaten balladlığın hakkını sonuna kadar veriyor. Zaten şu bloga uğrayan Kore sevdalılarının çoğu Windstruck‘ı izlemiş ve dolayısıyla bu grubu dinlemiştir aslında. Kızımız adamı tekrar görmeyi (ölü olarak da olsa)beklerken bu grubun muhteşem Tears‘ı çalmaktaydı, yani filmin en baba sahnesinde X Japan dinledik hepimiz.

Peki bu video neden dağıtır adamı? Şarkı değil olay sadece. Bu gördüğünüz grubun bir arada son konserinden (Last Live) alınmadır. 1997de Japonya’nın efsanevi rock grubu X Japan, solist Toshi ayrılma kararı alınca dağılmaya karar verir, ama bundan önce hayranlara bir ayrılık hediyesi olarak bu konseri verir. Grup üyeleri de hayranlar da bunun son olduğunu bilerek dağılmıştır zaten. Malesef bu konser başka açılardan da “son“dur, çünkü şu an açıp izleyenler bilir ki grubun über gitaristi Hide bu görüntülerden sadece bir kaç ay sonra vefat edecektir. Hala gizemini koruyan bu üzücü kayba hiç girmeyeceğim. Grup şu aralar tekrar bi araya gelse de grubun1 numaralı adamı yani bateristi ve piyanisti olan Yoshiki’nin hala depresyonu tam olarak atlatamadığı bilinmektedir.

Videoya dönersek Yoshiki’nin piyano başında harap olmuş halleriyle başlar zaten, sonra ona Toshi katılır. Hide rengarenk kıyafetlerine tezat bir hüzün içersindedir. Bir süre sonra grup üyeleri işi seyirciye bırakıp, hüzünle onları dinlerken film kopar zaten. Mutlaka izlenmesi gerek diyorum daha da bir şey demem.

2. Dir En Grey- Ain’t Afraid To Die -Ağlarsa Kyo Ağlar Gerisi Yalan Ağlar…

Önbilgi: 1997de müzik dünyasına adım atmasından beri her albümde kendini yenileyen bir gruptur Diru. Rock sevmeyenlere pek tavsiye etmem zira biraz sert müzik icra eder kendileri. Ancaaaaaaak bazen aşağıdaki gibi efsanevi balladları da müzik alemine hediye ettikleri görülmüştür. Bu bambaşka bir şarkıdır, başyapıttır, dinlemeye asla doyamadıklarımdan biridir.

Şarkının konusu şu. Arkadaşına aşık bir adam var, bir süre sonra kadın ölüyor. İşte adamın kadına ağıdı gibi düşünebiliriz. Kyo-yani solist- bu şarkıyı söylerken hep ağladığından (zaten kayıt versiyonunda da bariz ağlar söylerken) konserlerde hep sona bırakılırmış çünkü Kyo kendine gelemezmiş. Müthiş sözlerinin yanında şarkıdaki gitar soloları için özellikle Kaoru ve Die kutlanmalı diyorum. Kyo’nun yaşla dolu boncuk gözleriyle (burda lens takmış ama kendi gözleri daha güzel hihi) sizi başbaşa bırakıyorum.

(Videonun “info” bölümünde şarkı sözleri mevcuttur)

3. Malice Mizer (Gackt- Kami) – Regret

Bu şarkıdan daha önce bahsetmiştim, kimse de ilgilenmemişti 🙂  Tekrar koyuyorum videoyu çünkü bu başlıkta bahsetmemek ayıp. Muhteşem bir piyano, ardından da bateri performansı izlenmeli. Daha önceki yazıma şuradan ulaşabilirsiniz.

4. Monoral-Kiri – Japonlar böyle de güzel İngilizce söyleyebilir anacım

Hala izlemekte olduğum anime Ergo Proxy‘nin açılış parçası olarak çıktı karşıma. Muh-te-şem bir açılışa, aynı muhteşemlikte bir parça. Aynı animenin sonunda da Paranoid Android çalar zaten. Abimin sesi güzel, sözler muhteşem, müzik şahane. Animenin açılış videosunu ekliyorum buraya. (Aslında şimdi düşündüm de dizi anime açılışları olsun bir sonraki olayım 🙂 ) “You complete my faith” demiş “Come and save me” demiş, ne de güzel demiş…

5. K- Only Human ve Remioromen- Konayuki – Ağlatan diziden ağlatan şarkılar

1 litreden çok daha fazla gözyaşı döktüğüm bu diziden bir şeyler koymasam olmazdı. Diziyle ilgili yazmıştım önceden, aslında Remioromen’in diğer şarkısı da süperdir ama hepsini de koyamadım artık.

6. Luna Sea – Mother- Annem Annem

İçli şarkı vesselam, klip de güzel. Yeni keşfim ama tuttum bu abileri 🙂 Jrock’ta bir numerolardan yine, bu şarkıda da yürekleri dağlıyorlar. Bir Mahsun’un “Annem annem”i bir de Luna sea’nın “Mother”ı üstlerine tanımam 😛 

Gönüllerin birincileri: (Mansiyon alanlar) X Japan‘den Tears gönlümün sultanıdır, hatta Endless Rain’den çok severim. Bu şarkıyı koymamın sebebi biraz da canlı performansı oldu.

Malice Mizer‘dan Au Revoir yine gönüllerin birincilerinden ama Regret başkadır.

Utada Hikaru olabilirdi, mesela Prisoner of Love. Kısmet değilmiş.

Boa‘dan Duvet olabilirdi ama o sanırım başka bir listede karşınıza çıkacak.

L’arc En Ciel‘dan Finale babalar gibi de olurdu ama önceden bahsetmiştim ondan, o yüzden koymadım.

Rentrer En Soi‘den bir ton şey olabilirdi, adamlar ballad makinesi, o da başka bir yazıya artık diyorum.

8 comments on “Ağlatan Şarkılar-1

  1. Dostum sen bu etkileme kabiliyetiyle bütün takipcilerini jrock sever yaparsın 😀
    İlk parçayı açtım ama hatalı çıktı bende videonun altında seçeneklerden Tears’ı seçtim şimdi onu dinliyorum, Winstruck dinlerken çok sevmiştim demek bu abiler söylüyomuş:)
    Bu arada bende bir arkadaş sayesinde Merry grubunu dinlemiştim bir aralar, bir Death Note2nin giriş parçasını yapan Nightmare’ra takmıştım bir aralar. Yani geçicide olsa Jrock dinlemişliğim vardır arkadaşım:D

    • Eheheh sağol dostum, sanırım şu etkileme konusunda gizli güçlere sahibim 🙂 Valla bende sorunsuz acaba herkeste öyle mi video, öyleyse değiştiririm. Gerçi youtube’da X Japan Endless Rain Live yazınca hemen ilk video idi sanırım, bulunur rahat.
      Merry’i duymamıştım bu arada bir araştırayım, yeni gruplara açığım zira elimdeki malzeme tükenmek üzere 🙂 Nightmare ben de severim, hatta Death Note’un 2. açılış ve kapanış parçalarını yapan Maximum the Hormone da severim, biraz daha serttir ama iyidir.
      Jrock geçmişin varsa videolara bir bak mutlaka sevebilirsin 🙂

      • Sıradan dinliyorum dostum şimdi 4. deyim:) Dir en grey’i sevdim, içten söylüyor gerçekten bu parçayı.
        Maximun the Hormone’nin diğer parçalarına bakayım bende.

  2. şu an hepsini sırdan dinlemiş bulunmaktayım ama bazılarının stüdyo versiyonlarını da dinledim .d
    1’i sevdim hele hikayesi . . . ben böyle müzik dünyasındaki acı skandalları severim şarkı da güzel ama live olmayan hali daha iyidir bence ya xD ben genelde live’daki çıplak sese dayanamıyorum .p
    sonra 4 güzeldi ingilizce olması benim için daha iyi oldu anladım en azından =)artı kulağımdaki tınısı da çok iyidi =)
    ama o 2 numara mahfetti beni yaaa nası bi şarkıdır o öyle xD solistin ağlamasına şaşmamalı :/

    • sevindim dinlemene öncelikle. bazı şarkıların cidden stüdyo versiyonları süperdir. endless rain’in ben de stüdyo halini daha çok severim, ama özellikle konseri koydum zira dediğin gibi hikayesini de bilince dağıtır beni her dinlediğimde.
      4 numero yani kiri için müzik, sözler, solistin sesi ayrı ayrı süperdir, japonlar ingilizce işini beceremezler ama bu arkadaşta melezlik ve amerika geçmişi de olduğundan babalar gibi de söyler.
      2 numarayı aylardır dinlerim, sıkılamıyorum. kyo’nun vokali, sözler ve müzik müthiştir. bu adamlar oldukça sert müzik yapar (ki severim ben o hallerini de) hatta kliplerini izlemek için yürek gerek, ama böyle gayet duygulu şarkılar da yapabiliyorlar yeri gelince. bayılırım kısacası senin de beğenmene çok sevindim. bu arada bir gün ben bu şarkıyı dinlerken ablam duymuştu ve hemen “o nasıl ses öyle, hemen mp3 çalarıma at” demişti, öyle de etkili bir şarkıdır 🙂

  3. Geri bildirim: “Hide”to Matsumoto – Huzur İçinde Yat! « Kimbapsushi's Blog

  4. İlk parçayla ilgili yazdıklarını okuduktan sonra “Bir izleyeyim bakalım sevimli suratlı japonlar insanı nasıl ağlatır ki?” dedim, dediğime milyon kez pişman oldum… Sanki yıllardır X Japan dinliyorum ve bugün dağıldıkları haberini aldım. Öyle bir boşluk, öyle bir eksiklik var içimde. Ne yapacağımı bilemiyor gibiyim…
    Abartı değil sadece biraz kolay etkileniyorum. Senin de etkileyici yazıların olunca bu halim kaçınılmaz oluyor 🙂 Teşekkürler Kimbapsushi 🙂

    • Rica ederim, hayatımda çok önemli yeri olan bir grup X Japan, birilerine sevdirebildiğimde inanılmaz mutlu oluyorum. Etkileyici yazdıysam da beni çok etkilediğindendir, mesulü yine X Japan^^ Her dinlediğimde ağlatır beni bu grubun şarkıları, üzerimde garip bir etkileri var.
      Yorumun için teşekkürler 🙂

Bir Cevap Yazın

