Biraz Dorama Biraz Manhwa

Çok aptal bir başlık oldu farkındayım, idare edin. Zaten şöyle gazeteci usulü, ilgi çekici başlık bulma konusunda çok yeteneksizim. Neyse son zamanlarda izleyip/okuyup beğendiğim iki şeyi sizlerle paylaşmak istedim(cümleler giderek iğrençleşmekte!). Buyrunuz.

Sunao Ni Narenakute – Last Friends Sevenler Kaçırmasın!

Twitter Gençliği 🙂

Bu tanıtacağım çiçeği burnunda, geçen perşembe ilk bölümü yayınlanmış bir dorama. Kumdan Kale‘de tanıtımını görüp listeme almış idim zaten, çünkü kadrosu sevdiğim oyunculardan oluşmaktaydı ve konusu ilgimi çekti. Last friends sevenlere dedim çünkü gördüğüm anda ona benzer olacağını hissetmiştim, nitekim ilk bölümü izleyince haklı çıktım. Aynı yönetmen ve senariste ait yüksek ihtimallle. Zaten kadroda yine aynı diziden Eita ve Ueno Juri var ki izlemek için geçerli nedenler arasına alınabilir bu iki isim.

Dizimiz twitter vasıtasıyla tanışan 5 arkadaşın hikayesi, yani günceli yakalamışlar. Zaten çekim teknikleri, kullanılan müzikler, şehir hayatının sunuluşu vb. açısından da diğer doramalara göre daha kaliteli denebilir. Neyse ana karakterlerimiz şunlar: Mizuno kızımız 24 yaşında henüz erkek arkadaş edinememiş, azcık sakar ve şapşal (bu özellikler alıştığımız kadar abartılmamış, korkmayın)bir kız ve part-time olarak öğretmenlik yapıyor. Nakaji ise fotoğraçılık yapmakta. Bu ikili henüz tanışmasalar da birbirleriyle tanışma konusunda oldukça hevesliler, çünkü iyi anlaşıyorlar. Bir diğer karakterimiz Kore semalarından bir isim JaeJoong tarafından canlandırılan Park Seonsu. Kendisi Kore’den gelmiş bir doktor, o da biraz saf, iyi niyetli bir karakter, işinde henüz istediği konuma gelememiş. Nishimura ise hosteslik yapmakta ama twitter ile pek alakası yok, Mizuno’nun arkadaşı, o vesileyle aralarına katılıyor. Son olarak da Ichihara var o da yayınevinde editörlük yapmakta olan yakışıklı bir abimiz.

İlk bölüm olduğundan yorum yapmak veya eleştirmek için erken ama iyi bir dizi olacak gibi. Ben oldukça beğendim ilk bölümü. Her karakterin geçmişleri ortaya dökülecek muhtemelen zaman içinde, zaten şimdiden yavaşça karakterlerin özeline girdik, yavaşça dertleri dökülmeye başladı. İlk bölümde bu açıdan pek çok ipucu verilmiş ki bu da hikayenin ilerde daha da dallanıp budaklanacağının göstergesi. Özellikle Last friends sevenler pişman olmaz diye düşünerek izleme linkini ekliyorum 🙂

The Summit- Hemen Başlayın yada Hiç Bulaşmayın!

Bugün sloganımsı başlıklardan gitmekteyim, hadi bağalım. Bir kaç gündür hayatı bana zehir eden, çıldırtan, delirten bir manhwa. Ben tam istediğim gibi Totally Captivated ve You’re So Cool arasında bir manhwa bulayım, ama o hem yarım kalmış olsun (mangakanın -veya manhwaka mı acep?- sağlık durumdan dolayı), hem de lisanslı olduğundan yayınlanan chapterlar bile tam olarak bulunamasın. Son olarak uyarıda bulunalım, manhwamız yaoi’dir. Nedir yaoi? Erkekler arası aşkı konu edinen mangalar. Yani bu türe karşı olanlar yazının devamını okumayabilir 🙂

Kötü haberle başladım yazıya ama bu manhwa o kadar güzel ki! Şu aralar tüm vaktimi mangalarla geçiriyorum, ama okumaktan çok en iyi mangayı bulma savaşı şeklinde geçiyor. Geçenlerde yine kısa bir manga bulup okudum, pek sarmadı. Onlarca manga indirdim veya kenara not ettim, ama hiçbiri de “gel beni oku” demedi. En son neden işimi garantiye almıyorum ki diyerek daha önce mangalarını okuyup beğendiğim mangakaları araştırayım diyerek You’re So Cool’un yazarını araştırdım. O da nesi? Kendisinin bir adet yaoi’si varmış! Zaten bir adet resmini görmem yetti, hemen okumaya başladım ki araştırmadan okumanın zararlarını üst satırlarda belirttim sanırım 🙂

Manhwa’mızın konusuna gelirsek, elimizde bir adet Moto var. Kıza benzer bir görünüme sahip (bkz: üst resimdeki sarışın). Bir adet de bad-boy Han-sae. Han-sae sinirli bir şekilde metroda otururken Moto’nun ilgisini çeker. Moto eğlenmek için onun cüzdanını çalar. Han-sae’nin bad-boy olduğunu söylemiştim değil mi? Tabi Moto’nun peşine düşer. Bir grup kötü adam da girer işin içine. Mafyamsı bu abilerin Moto’yla bir problemi vardır. En son olaylar öyle bir raddeye gelir ki Han-sae ve Moto aynı evde yaşamaya başlar. Yeni karakterler girer devreye, Moto’nun geçmişi yavaşça ortaya çıkmaya başlar, hikaye giderek derinleşir. 

Neden bu kadar beğendiğime gelirsek, öncelikle zaten manhwalardaki kurgu, olay örgüsü, karakter oluşumu mangalara göre beni daha çok cezbediyor. Mangaları da çok sevsem de aşk meşk olaylarında mangalar daha tahmin edilebilir ve klişe geliyor bana. Bu açıdan The Summit de aynı Totally Captivated gibi çok derin ve sürükleyici. İlk 30 chapter’ı birkaç saatte okudum ki normalde bu kadar hızlı değilimdir. Nasıl geçti anlamadım! İkinci nedenim ise çizimler tabi ki. Zaten You’re So Cool okuyanlar bu iki manhwada pek çok karakteri birbirine benzetecektir, hatta neredeyse aynılar bazıları! Misal, You’re So Cool’da dayıya aşık olan adam ile, burda Moto’ya yanık olan Han-sae’nin arkadaşı çok benziyor, yine dayı ve Moto da hayli benzer (gerçi dayımız mutfakta becerikliydi). Çizimlerde yine uzun boylu, kocaman elleri olan, derin bakışlı karakterler mevcut. Kısacası çoooook beğendim ancak ilk 31 chapterdan sonra okuma keyfimiz mahvolmakta. Bu yüzden 32 ve sonrasını bulabilen olursa kulu kölesi olurum. Son olarak, şu ana dek çevrilen bölümleri şuradan okuyabilirsiniz, ki yaoi veya shounen ai severler kaçırmasın ve her türlü çileye karşın okunmalı!

27 comments on “Biraz Dorama Biraz Manhwa

  1. Sunao ni Narenakute benim de beklediğim gibi çıktı ve sıradaki bölümler için sabırsızlanmaya başladım XD Jaejoong’u aşk acısı çekerken görmek beni bayağı üzecek ama olsun. Senaryoyu yazan kadın Tatta hitotsu no Koi’nin senaryosunu yazan kadınmış. Jaejoong’un son oynadığı Heaven Postman’ın senaryosu da ona aitmiş. Jaejoong’u bayağı sevmiş olsa gerek 😛

    • Evet ya Jaejoong beni de üzecek, Ueno ona yar olmayacak belli 😦 İlk kez burda izledim Jaejoong’u ama pek sevdim. Rolüne cuk oturmuş ve de Japoncası pek gözel. Dizi beni de sardı, uzun süredir dizi izleyemiyodum, sıkılıyodum, iyi oldu bu, beklemek kasıcak ama değer^^

  2. Sunao Ni Narenakute nin altyazilisi cikti mi yaa!!aman aman hemencecik izleyeyim dicem ama 30 snligine gelen internetim bana izin verecek miydi??? Bu postu gonderebilcegim bile supheli..uuufff..

      • dun gece netin geldigi o bir kac snde buraya bayaa uzun bir cevap yazdim fakat gonderirken gitti yine. simdi okulun netini somuruyorum:))
        Sunao Ni Narenakute’yi izlicem elbette zaten sezonun en parlak dramasi sanirim. Ayrica animeler bu kadar bomba baslamisken neden dramalardan bisii yok.
        Ayrica hani kimi ni todoke’nin live-actioni gelicekti??
        buhuuhuu

  3. Evet yeni başlayan doramalar arasında pek parlak bişey yok maalesef. Ben drama ihtiyacımı koreden karşılicim, japonlar daha çok animelere çalışmış, ki benim daha önce yayınlanan animeler konusunda da büyük eksiğim var u.u
    Kimi ni todoke içinse evet yeni bişey yok bakıyorum arada. Umarım yatmaz, gerçi o kadar seviliyor ki muhtemelen çekilecektir ama uzun süre beklememiz gerek “ona ulaşmak” için 😛

  4. yazi yazmanin iskence oldugu psp’de dayanamayip iki kelam ediyorum. last friends hastasi olarak hem o dizi ile ilgili guzel anilarim canlanacak hem yeni dizi ile yenileri gelecek insallah. ilk duydugumda izlemeliyim demistim pc gelsinde baslayayim zaten yeni dizi aceleye gerek yok. manhwa icinse ofori uzun zaman once bahsetmisti ve uyarmisti cevirinin dengesizliginden falan bende bu yuzden baslamamistim ancak oyle bir anlatmissinki heycanlandim okumak istiyorum ancak iyimi kotumu pc yok.

    • dizi ve manhwa da süper, pcsiz kaldığın şu zor günlerde bunu söylemek istemezdim ama acı gerçekler bunlar cancazım. ofori blogunda mı bahsetmişti? öyleyse göremedim baktım çünkü bir umut. yaoi sevdiğine you’re so cool beğendiğine göre the summit’i beğenmemen imkansız. bence başla çünkü muhtemelen uzun süre ses çıkmaz bu manhwadan, yani zaten beklesek de devamı gelmeyebilir T-T

      • totally captivated basligi altinda laf lafi acmisti. psp’de manga okumak nasil bir iskence biliyormusun dostum. zaten video izlenmiyor yok baska care bekleyecegim.

  5. japonca sinavimdan once bugun japonca icin ne yapsam diye dusunup Sunao Ni Narenakute izlemenin en guzeli olacagina karar verdim. Ve afferin bana iyi ki yapmisim.
    last friends kivaminda (onun kadar sert olmasa da) bir dizi geliyor gumbur gumbur..
    ay ben pek bi begendim ilk bolumunu. ama lastfriendsden sonra ueno juri’yi yine dudaklarini burustura burustura sirin kizi oynadigini gormek bi garip yapti beni. coook seviyorum kendisini ama bundan onceki rolunu fazla benimsemisim sanirim.
    eita ise yine sirin yine sirin.. kyaaaa!!!
    bu arada koreli olan cocugu da ilk defa gordum. onun da rolu acilacak iyice. merak ettim performansi nasil olacak.
    haaa tabii nana’da takumi’yu bir turlu oynamayi beceremeyen aabiden de bahsetmek lazim. dramawikiden bakinca anladim o oldugunu, yoksa tanimamistim. keske bakmasaymisim. takumi rolunden dolayi gicigim da kendisine biraz =_=;

    • ben de bu diziden çok ümitliyim. ueno last friends’deki gibi güçlü hatun rolünde değil ama burda da pek şeker.
      eita dediğin gibi bizim eita, kawaiii 🙂
      kore severlerden olsam da jaejoong’u ben de burda tanıdım, müzik grubunu duysam da, izlemişliğim yoktu. çok tatlı, hele bir sahnede “aigoo” dedi koreceye geçti, yerim seni dedim. benim gibi iki millete de aşık biri için ayrı bir hoşluk 🙂
      nana izlemediğim için arkadaşı tanımıyorum ama hoşmuş 🙂 gerçi şu kissu sahnesinde dumur oldum, hiç beklemiyordum! bakalım neler olcak, dediğin gibi last friends kadar olur mu bilemem ama hikaye zamanla baya karışacak zannımca.

  6. @kuchiki
    dostum baglantimin kisitlamalari nedeni ile senin bloga yorum yapamiyorum yoksa icimi bosaltacaktim bleach’in sonunda fillerden kurtulma olayindan dolayi ancak eminimki kimbap sevenleri ayirmaz burdan sana seslenmeme birsey demez sonunda beklen savas geldi heralde bu hafta izleyemedim
    @kimbap
    chingoo tum iskencelere ragmen basladim summite bu alete ragmen net okuyabiliyorum ve super bisi bu cizimler zaten super konunun gidisatida tam sevdigimiz kore usulu yavas olsada okuyorum hadi hayirlisi 🙂

  7. @ ser_min
    ay aay ser-min soyledigin iyi oldu ben de nerelerde bu kiz diyodum. benim de netim bozulmustu, el birligiyle tesisati degistirip hallettik:) cok kotu oluyor insan seni anliyorum:))
    evet evet beklenen savas geldi ensonunda. bu haftaki bolumden onceki bir hatirlatma gibiydi, yeni bolumunu daha izleyemedim. sinavim var ona calisiyordum ama mimlenmisim :)) onu yazayim diyerekten dersten kactim
    @kimbap
    evet evet fena kariscak sanirim. ask ucgenleri dortgen ve besgenleri bekliyorum bu diziden. ama bos geometrik iliskiler de olmayacak sanki..oyle umuyorum bakalim..
    amaaan ne cenem dusuk bu aksam..ehehee

  8. @ sermin
    tabü kü sermincan her daim istediğiniz konuda istediğiniz kadar konuşabilirsiniz. benim blogumda illa o başlıkla ilgili yazılsın gibi bi takıntım yok. maksat sevenler buluşsun 😛
    summit’in çizimleri you’re so cool’a ne kadar benziyor değil mi? valla tüm çileye değer çünkü totally captivated’a en yakın bulduğum (hala onun kadar sevmesem de) yaoi oldu, o yüzden pişman değilim. bi gün sonunu da okurum heralde, umutluyum. ben güzel yaoi bulmakta zorlanıyorum, bazıları fazla mature olup hisleri es geçebiliyor, bazıları hislere yer verse de karakterler derinleşemiyor. bu yüzden totally captivated ve summit “boys love” olayını sömürmeden güzel bir hikaye de anlatan yaoiler ve yerleri ayrı.

    @ ruki
    valla çenenizin düşmesi sorun değil, birileri yorumlayınca her blogger gibi mutlu oluyorum. bakalım bikaç güne yeni bölüm çıkar, neler olacak. bence de bolca aşk üçgenleri olcak, arada zavallı jaejoong kaynıcak diye korkmaktayım 😦

  9. valla belli de olmaz bu isler. boyle bir dizide hoslanmaya basladigi kisiden hoslanmaya devam ederse karakterler pek yaratici olmayabilir. Belki eita ile cok iyi arkadas olacak ve gonlu oburune kayacak 🙂 belli mi olur..ehehee

    • haklısın ama ben genele göre konuştum biraz. umarım istisna olur, biz de heyecanla izleriz. gerçi her halükarda tuttum ben bu diziyi ama şöyle ters köşeye yatırırsa bir de dadından yinmez 🙂

  10. kimbap cildirislardaygm dostum ah yazi yazmak istiyorum bloglariniza girip tabiri caiz ise sacmalamak istiyorum mesela gecen aksam cnn de talkasia diye bir program var orda bizim kizin hani su oldboyda ve welcome da oynayan kiz iste onun unlu bir rapci olan kocasi konuktu dugun fotolarini gosterdiler falan sonra bebeklerinden falan cok tatliydi ama tam izleyemedim birde ingilizce olunca arada kacan cumleler oldu ama guzel programdi. bunuda seninle paylasmak istedim

    • evet ya serminim ben de özlüyorum yorumlarını, buralarda da aranıyorsun canımcım. şu pcne bir an önce kavuşsan da geyiğimizi yapsak yine, bol bol saçmalasak 🙂
      bir de şu an çıldırdım ya o programı izlemek isterdim, gerçi o kanal yok ama netten araştırıcam bulurum belki video. ayy ya paylaştığın için sağol sermin. en kısa zamanda bloglayabilmen dileğiyle 🙂

      • amanin ne bicim yazmisim anlatim bozukluklarindan bolca var neyseki sen beni anliyorsun 🙂 bu arada bu summit ne guzel ilerliyor herne kadar motoya gicik olsamda aslinda biliyorum derin hikayesiyle kalbimi kazanacak ancak suan gicigim bunun disinda olaylar derinlestikce guzellesiyor okuyabildigim tek sey ve de az oldugundan yavas okuyorum ama biter yani bir kac gune birde yanarim yanarim kimi ni todoke okuyamadigima yanarim. ozlemle yolluyorum bu yorumu

  11. evet ben seni anlarım merak etme canım 🙂 summit ahh yaktı beni! gerçekten güzel yaoilerden, aklımda kalanlardan oldu. merakla bekliyorum bakalım ne zaman kavuşucam yeni chapterlara. ahh o çeviri ekibini ele bir geçirsem!!!
    kimi ni todoke 44. chapter yayınlandı bu spoiler sayılmayacağından söyleyebilirim yeni bir şey olmuyor, olaylara bir de kazehaya’nın gözünden bakıyoruz ki çok şeker olmuş, bayıldım ve onun gözünden olaylara bakmak çok iyi bir düşünce olmuş. aslında ben chizu ve rui’yi merak ediyorum, bilmiyorum 43’ü okumuş muydun ama o ikisinin ilişkisi nasıl ilerlicek şu an en çok merak ettiğim şey.

  12. o cevirmenleri bende elime gecirirsem olacaklardan sorumlu degilim 🙂 kimi ni todoke icinse ben kurumi chapterinda kaldim ancak bahsettigin konu beklenmedik itirafsa agir spoiler yedim dostum zaten ben ryu’nun sawakoya yaptigi yine beklenmedik ve dolanbaci olmadan yapmis oldugu ilk itiraftan bu yana takipteyim bakalim onu nasil cizicek 4 gozle bekliyorum esas kizimiz ve oglumuzdan sonraki tek potansiyel cift sonucta:)

    • evet ya keşke japonca bilsem de kendim oturup çevirsem, yada bencillik yapıp sadece okusam 🙂 kimi ni todoke konusunda spoiler yemedin merak etme 🙂 merak ediyorum sadece yoksa bişey olduğu yok canım 🙂 ama onlardan süper eğlenceli bir çift olcak o açıdan da sabırsızlıkla bekliyorum ^^

  13. Bana bir erkeğin Yaoi okuması garip gelmiyor. Bana göre bir kadın erkek ilişkisi ne kadar “normal”se bu da o kadar normal. O yüzden herkes izleyebilmeli. Gerçi yuri beni hiç çekmiyor^^
    Totally benim için de bir numara. Çok istesem de onun kadar eğlenceli, sürükleyici, samimi bir yaoi bulamadım. The summit ona en yakını oldu ve 2. sırama yerleşti yaoilerde^^ Yaoi veya shounen ai’lerde karakterlerin de derinleşmesi ve aşkın da tam anlamıyla yansıtılmasını tercih ediyorum. Bu yüzden The summit’e bayıldım. Gerçi hatırlayınca sinir oldum şimdi, çevirmiyolar bi türlü!!!
    Bu arada You’re so cool dediğim gibi en sevdiklerimden. Zaten aynı mangakaya ait olduğundan çizimlerin benzerliğine şaşırcaksın^^

  14. junjou romantica’nın 2. sezonunda bir yerlerde kaldım. gerçekten çok eğlenceliydi. onu yaoi anime listemde ilk sıraya alırım düşünmeden:) en sevdiğim ikili de zaten bizim romantiklerdi, onların olduğu bölümleri iple çekiyodum. bu vesileyle aklıma geldi, bir ara devam edeyim. belki baştan bile izlerim, nasılsa unutmuşum bahanesiyle 😛
    en büyük dileğim totally’nin de animesini izlemek ama manhwa’larda pek öyle bir gelenek yok 😦

    the summit olayını anlayamadım gitti valla. manhwalarda genel olarak bi lisans problemi var, manga gibi kolay bulunmuyor. ama bir sitede rusça çevirisini bile gördüm 8. volume’e kadar, ingilizcesi nasıl olmaz anlayamadım!!

    bloguna şöyle bir baktım, şimdi iyice inceleyeceğim 🙂

  15. Geri bildirim: Benim Yakışıklı Oppalarım!!! « Kimbapsushi's Blog

  16. bu diziyi j dorama sevmeyenler bile izlemiş, beğenmiş ama ben daha başlayamadım fırsat olmadı bir türlü bugünlerde manga ve manhwalarla meşgulüm Totally Captivated benim için yaoilerde bir dönüm noktasıdır ondan sonra pek çok yaoi okudum ama hiçbiri ona yaklaşamadı bile hatta geçenlerde indirip yine okudum ve yine bayıldım.Manhwalar mangalara göre daha duygusal kesinlikle, tıpkı Kore dramalarının Japon dramalarına göre daha sıcak ve derin olması gibi fizikselllikten öte duygular fazlasıyla ön planda ama ben mangaları daha çok seviyorum zira son zamanlarda 4 tane manhwaya başladım ve hepsinin çizimleri hemen hemen aynı bu da çok çok büyük bir eksi bence ama yaoi dedince akan sular biraz durduğu için bu manhwaya da mutlaka bakıcam 😀

    • evet sunao alışıldık doramalardan farklı, bence de kdramalar jdramalardan daha sıcak ve samimi, gerçi ben ikisini de çok seviyorum ama kdramalar açık ara diğerinin önünde. aynı mangaların manhwalardan önce gelmesi gibi. şu da var ki özellikle yaoi veya shounen ai gibi türlerde manhwaları daha başarılı buldum, dediğin gibi o sıcaklığı daha iyi hissettiriyorlar. yani bıçak sırtı bir konuyu daha hislere yönelerek işlemeleri hoşuma gidiyor. bence de manhwaların kötü yanı çizimlerinin çok benzemesi, örneğin bu manganın çizerinden you’re so cool’u da okumuştum, karakterler benzerden öte aynıydı^^ bir de uyarımı yapayım bu manhwa biraz sorunlu çeviri olarak ama yine de tavsiye ederim:)
      dur ben de aklıma gelmişken bakayım yeni chapter var mı diye^^

Bir Cevap Yazın

