Harbiden Tırtmışsın Keanu! (Tamamen Kişisel Bir Yazıdır!)

Keanu Reeves benim ilk aşklarımdan biriydi dostlar. Hani şu ortaokul döneminde ergenliğe giren kızların geçtiği bir dönem vardır ya, işte o dönemden ben de geçtim. Bir dosya, klasör her neyse işte o zımbırtıdan alınır. Hey Girl, Cosmo Girl, She&He vb. dönemin ergen kızlara yönelik dergilerinden toplanan röportaj ve resimler özenle bu dosyada toplanırdı. İşte ben de öyle acı bir geçmişe sahibim. Şimdi yavaş yavaş o kara günlerden, o acı hatıralardan bahsetmenin vaktidir diyerek yazıyorum bu yazıyı.

atlarım zıplarım ama benden oyunculuk beklemeyin!

Herşey Türk televizyonlarında en az 27962 kez gösterilen Speed yurdumda bilinen haliyle Hız Tuzağı filmini izlememle başladı. Her erkeğe sırnaşmaya meyilli bir ergen olarak Keanu filmdeki adıyla Jack gözümden kaçmamıştı. Kazıtık (!) saçları, oduncu gömleği ve altındaki siyah tişörtü, gömleği çıkarışıyla ortaya çıkan kaslı kolları, tüm kahramanlıkları, hatunu koruyuşu (Sandra ablanın canlandırdığı) vb. zibilyon tane detayla kalbimi çalmıştı. İsmini görmek için filmin sonunda dikkat kesilmiştim.

afiş bile anlatmaya çalışmış, ama anlamamışız!

Kısa bir süre sonra Matrix patlayınca herkes Keanu diye ağlar oldu ama yine de rakibim pek yoktu zira boybandlerin revaçta olduğu zorlu bir süreçten geçmekteydik ve etraf Back Street Boys, NSYNC diye ağlaşan kızlarla doluydu. Bense garip bir şekilde hem Kurt Cobain hem de Keanu’ya açmıştım kalbimi 🙂 O zamanlar kalbim genişti herkese yer vardı. Yine de seçimlerim pek de kötü değilmiş, o dönemi en az zararla kapattığıma inanıyorum.

zor günlerdi!

Baktım ki etrafımda dosyalar tutan kızlar var ben de benim neyim eksik tarzında bir düşünceyle şahlanarak hemen bir dosya edindim, o zamana kadar aldığım dergilerde ufak bir araştırma dosyamın ilk kısımlarını doldurmaya yetti. Bu tür çer çöpü saklamaya bayıldığımdan bir yerlerde mevcut o dosya, bulduğumda resmini ekleyicim.

oyunculuğu karşısında ağzımın açık kaldığı sahnelerden sadece biri!!

Şimdi asıl konumuza dönersek liseye geldiğimde Keanu aşkımın yerinde yeller esmekteydi. Ben siyah ojeler süren, kıkırdağına ve dudağına çakma piercingler takan hatta şimdilerde “Hangi çılgın bana zincir vuracakmış şaşarım” düsturuyla yaşasa da o zamanlar pantolonuna zincir takacak kadar ileri giden bir oluşuma dönmüştüm. Bir süre sonra da Keanu’nun adı anılmaz oldu, ortamlardan silindi, bense neden ortada olmadığını düşünmüyordum dostum, yo hayır düşünmüyordum!

Artık kazık kadar bir üniversiteli olduğum dönemde kendimi hayranı olarak görebileceğim tek kişi Johnny Depp idi. Aslında kendisi en uzun soluklu ilişkimdir(!) çünkü ona da çok küçükken izlediğim Makas Eller’le aşık olmuştum, neyse o başka bir yazının konusu. Artık dosya tutma, duvarlara poster asma, boş hayallere kapılma devrini geçtiğimden daha olgun bir aşkla bağlıydım ona 🙂 İşte bu dönemlerde sinema dergisi almaya başlamıştım, Keanu ile ilgili bir yazıya rastlayıp “Ah eski dost nerelerdesin” tarzı bir hissiyatla okumaya başladım ama o da nesi? “Keanu iğrenç bir oyuncudur, çocuklar bile ondan becerikli, Keanu kalıbının adamı değil, Keanu’ya yolda rastlasam selam vermem” türünde düşüncelerin ana fikrini oluşturduğu bu yazı aklımın bir köşesinde Acaba? sorusunu yankılandırsa da, ex-aşkım, hatrı sayılır bir mazimizin olduğu eski dostum Keanu’ya kötü oyunculuğu yakıştıramadım. Daha sonraları aynı türde pek çok yoruma rastlasam da kulaklarımı tıkayıp, “Hayııııııır!” çığlıkları atarak kaçmayı tercih ettim. Psikoloğum bundan sonsuza dek kaçamayacağımı söyledi ki haklıydı. Bir ara Amerika’da kurulan “Keanu Reeves’le ilgili gerçekleri kabullenme derneği”ne bile katılmayı düşündüm ama tek yaptıklarının el ele tutuşup “Keanu’yu yeneceğiz” demek olduğunu öğrenince ben onu burda da yaparım hacı diyerek vazcaydım.

benim hakan peker'den neyim eksik, ben de yaşlanmıyorum arkadaş!

Gerçeği kabullenmem ve yıllardır yüreğimdeki yeri sarsılsa da cool imajı sarsılmayan Keanu’ya veda etmem geçenlerde oldu. Öğretmen arkadaşlardan biri Speed filmini getirmiş, ben de liseli öğrencilerden oluşan sınıfıma izletip anıları tazeleyeyim dedim, o an Keanu ile ilgili yapılan tüm değerlendirmeler beynimden silinmişti, safca bir nostalji hissiyle oturdum filmin karşısına, bastım play tuşuna!

Hayatımda ilk kez dublajsız izlediğimi fark etmem, Keanu’nun konuşmaya başlamasıyla oldu! Bir an repliğini unutmuş, eline yazmış, ordan okuyormuş hissine kapıldım. Tüm konuşmaları “Bu bir senaryo, ben de okuyorum” şeklinde bağırıyordu. Tonlamalar berbattı, ezbere okunduğu, içine hiç bir his katılmadığı belliydi. Böyle oyunculuk gerektirmeyen, ekşın bir rolü bile bu kadar kıytırık bir şekilde canlandırdıysa bir bağımsız yapımda veya sanat filminde nasıl oynar hayal dahi edemedim! Hareket ve mimiklerinin yapmacıklığı, nereye bakacağını bilemeyişlerindense bahsetmeye bile gerek yok!

kabızım da ondan bu duruşum

Tekrar izlemem sadece Keanu’yu değil, filmi de gözümden düşürdü. Şu açıdan hakkını yemeyeyim, film ilgiyi her an ayakta tutuyor, heyecanla izletiyor kendini. Üstüne o kadar aksiyon çekildi hala da bunun kadar eğlendireni var mıdır bilemem ancaaaak o yıllarca mümkün olabileceğine inanıp, kendimi kandırdığım sahneler nolcak! O otobüs yoldaki 15 metrelik o boşluktan nasıl atlar abi nasıll! Başlarda psikopat bombacının bomba patladığı halde sapasağlam ortaya çıkışı açıklanmadı ve ben hala anlayamadım nasıl olduğunu. Hele Amerika gibi bir ülkede hiç bir yolun tamamlanamamış olması, otobüs ve metronun o kadar badireden sağlam çıkışı, Jack ve Annie’nin dokuz canlı oluşu vb. saymakla bitmez!

Şimdi sıkı durun filmin en saçma yerini açıklıyorum. Şimdi bunlar adama para vermedikler tamam da 1 otobüs, 1 tren (metro ve metro inşaatı) ve en önemlisi 1 UÇAK kullanılmaz hale geldi. Yolda otobüs ipini koparmış giderken zibilyon tane arabaya çarptı, yaralanan hatta ölenler oldu! Tüm bunları da o arıza adama parayı vermemek için yaptınız da adama verceğiniz paranın kat kat fazlası zarara uğradınız, o nolcek? Adama parayı vercez ayağına adam gibi bir plan yapsanız, kıskıvrak yakalasanız daha iyi olma mıydı! Koca polis teşkilatı, özel timler vb. bir adamın hakkından gelemediniz, yazıklar olsun!

duygu dolu sahnelerden biri

İşte bu düşünceler ve yüzümde acı bir gülümsemeyle filmin klişe ötesi sonunu da izlerken bir efsaneye veda ettim.(klişeden kastım karakterlerin kalabalık bir mekanda öpüşmesi, sevgi dolu Amerikalıların “How sweeet” nidaları eşliğinde kameraya alması ve az önce ölmek üzere olup donuna doldurayazan karakterlerin “Zekiyiz çünkü Amerikalıyız”  düşüncesini dikte edercesine espriler yapması vs. vs.). Evet dostlar geçen hafta benim için çocukluk efsanem Speed filminin çöküşü ve Keanu’nun bendeki imajının yıkıldığı hafta oldu. Hepimize geçmiş olsun!

Not: Bu yazı Keanu Reeves’in sadece bu filmdeki performansı göz önüne alınarak yazılmıştır. “Ama şu filmde überdi, süperdi” tarzı yorumlar tarafımdan saygıyla karşılanacaktır.

Reklamlar

7 comments on “Harbiden Tırtmışsın Keanu! (Tamamen Kişisel Bir Yazıdır!)

  1. Ahah koptum yaa, resmen her cümlesine bayıldım. 😀
    Nee kaa duygusuzum bir gençkızın hayellerini yıkılmasını acı bir şekilde anlatmış ben burda kopuyorum. Affet beni dostum ama süper anlatmışsın. 😀

    Birde lütfen bana yuhhh deyin, domates falan fırlatın bişiler yapın ama bir gerçeği açıklamak istiyorum. Ben bu filmi milyon kere izledim ama burdakinin Keanu olduğunu bilmiyordum şuan öğrenmiş bulunuyorum. Eskiden isimlere bakma gibi bir huyum yoktu birde bu çocuk bu filmde tombilik yahuu, çok değişmiş birderi bir kemik kalmış. 😀
    Bu rezilliğimide açıkladıktan sonra, bir köşeye utanmaya gidiyorum nelvedaa……

    • @astrea
      Süpersin ya. Bunu milyonlara açıkladın ya çok cesursun(Milyonlar dedim farkettiniz mi 🙂 )
      @Kimbap
      Çinguuuu. Geç Keanu’yu isminde meymelet yok zaten 😀 Bir zamanlar sadece çekik gözleri için sevmiştim. Daha sonra Kore’yi ve Japonya’yı keşfedince hemen atıldı çöpe 😀 Ne kadar kötüyüm yarabbi 🙂 Neyse yani sen adama düblajı yapana hastaymışssında haberin yokmuş be kuzum 🙂
      Sen boşver Johnny yeterde artar bile 😀

  2. Wuhaha şu an kopmuş bulunmaktayım vallahi en içten duygularıma tercüman olmuşsun. Arada sırada rastlarsak -ki hemen hemen her ay bir kanalda bi kere veriliyor* seyrediyoruz filmi. Bazen sırf gargara yapmak için seyrediyoruz, sahne sahne dalgamızı geçiyoruz, film bittiğinde ağlamaktan gözlerimiz kızarmış oluyor *hani çok güldük ya ondan* Ben bayıldım yazına *ayaktaalkışlar*

  3. @ astrea
    dostum ben bu yazıyla kendimi rezil ettim, ateşe attım ama senin yorumun da beni gölgede bıraktı. adam aynı ya neresini tanımadın, yakıştıramadım dost olmadı 😛 gerçi rezilliğin kitabını ben yazmışım, zaten çocukluğum rezillik ve salaklık dolu, bu en masumlarından 🙂 yavaşça onları da dökerim ortaya, mesela ilk sırada şiir defterlerim olabilir! (bunu söylememeliydim)

  4. @ ser-min
    çingum isim konusunda haklısın, ama çocukluğumuza ver. çekik gözleri beni de cezbetmişti ama aklım başıma geldi, keanu kusura bakmasın ama çoktan tarih oldu benim için. (üzülme keanu)artık mutluluğu gerçek çekiklerde buldum, zaten çakmaları sevmem örn: serdar ortaç 😀

  5. @ darkangel
    yorumlarınız bana cesaret verdi, yalnız olmadığıma sevindim. keanu en azından kötü rol yapsa da hoş adamdı, çocukluğumu deşersem daha büyük rezilliklerin ortaya çıkmasından korkuyorum açıkçası.
    alkışlarına layık olmaya çalışiciim, teşekkürler. kişisel derken toplumsal bir yaraya barnak bastığımı da yeni anladım, keanu koca bir nesli kandırmış 🙂

  6. Nihana beni kandıramadı bak, çünkü onun Keanu olduğunu bilmiyodum 😀 Valla şimdi alıcı gözle baktımda hafif tombik yanaklar dışında bizim Keanuymuş yahu, ben pek sevmezdim bu adamı yaa Matrix zamanında tanımıştım kendisini o zamanda pek ısınamamıştım öle robot gibin geziyodu ortalarda:P
    Bak şimdi düşününce benim hiç öle lise zamanlarımda hayran olduğum birileri yoktu gerçi şimdide yok öle uzakdoğuluları topluca severim o ayrı 😀

    @ser-min
    Dostum valla bende şu postu okurken şok oldum hadi yaa Keanu’muymu O diyerek kendimden utandım ve bu rezilliğimi milyonlarla paylaşarak kendime ceza verdim:P (nihaha uzakdoğunun gururu bize bulaştı kendine ceza vermeler falan:P )

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s