İki Süper Film Birden

Şu aralar çılgın gibi film izlediğim halde bir türlü bloga yazamadığımı fark ettim. Dedim ki o halde üçer beşer yazayım da aradan çıkarayım. Yani hakkında yazmak istediğim tonla şey var o yüzden artık uzun uzadıya yazmamaya çalışıp, kısaca meramımı anlatıp kaçiciim dostlar. Buyrun bakalım.

A Dirty Carnival

Biliyorum aslında çok geç kaldım bu filmi izlemek için, hep duyduğum halde bir türlü oturup izleyememiştim. Geçenlerde bekleyiş sona erdi ve muradıma erdim. Önce konuyu yazıp ardından kısaca yorumlayalım bakalım.

Konusu:

Karşımızda benim de favori türlerimden olan bir mafya filmi var. Uzak doğululuların mafya filmlerini seviyorum, bu yüzden izlemeden önce de beğeneceğimden pek şüphem yoktu. Bu arada izlemeden önce filmin posterini görmeme karşın onun Jo In Sung olduğunu anlamadım ya yuh diyorum kendime.

Jo In Sung’ın canlandırdığı karakter 2 kardeşi ve annesinin yükü omuzlarında, ailenin direği diyebileceğimiz biri. Temiz yüzlü bir çocukcağız^^ Filmin başında erkek kardeşini karakollardan topluyor, biz de onun örnek biri olduğunu düşünüyoruz zira görünüşü de pek çaktırmıyor. Ancak bir süre sonra öğreniyoruz ki asıl yasadışı işlerle haşır neşir olan kendisiymiş, kardeşi ise sadece ona özeniyor, bir de tabi ki kolay yoldan para kazanmanın yollarını arıyor.

Jo In Sung’ın kendisi için çalışan bir ton adamı olduğunu görünce bir yerlere geldiğini düşünüyor izleyici. Ancak aslında mafya aleminde küçük bir sinekten farkı yok. Amacı ise kendisine bir “hami” bulmak, daha sağlam işler alıp belini doğrultmak. Bunu istemesinin sebebi de ailesi tabi ki. Kendi adamları karşısında aslan olan bu adam yeri gelince para için başkaları önünde el pençe divan pozisyonuna geçebiliyor, gerçi bu alemde herkes de bunu yapmak zorunda. Bir gün ilkokuldan yakın bir arkadaşı çıkageliyor. Arkadaşı mafya ile ilgili bir film çekmeyi takmış kafasına, onun da bu işlere bulaştığını duyunca senaryosu için yardım istiyor. Adamımız da tüm kanlı eylemlerine karşın sevdikleri söz konusu olunca yufka yürekli olduğundan bu teklifi kabul ediyor. Bir yandan filmin hazırlıkları sürerken diğer yandan adamımızın mafya aleminde yükselme çabasını izliyoruz. Tabi küçük de olsa bir aşk hikayesi de mevzut filmimizde.

Benim Yorumum:

Gerçekçi ve sağlam bir mafya filmi. Güzel dövüş sahneleri ve kanlı sahneler var(tam bana göre). Bunun haricinde mafya dünyasını çok gerçekçi yansıttığına inanıyorum her ne kadar Kore mafyası hakkında bir fikrim olmasa da. Şaşırtıcı gelişmeler ve fazlaca duygusalsanız biraz gözyaşı bekleyebilir sizi. Ama emin olun 2 saatiniz hiç sıkılmadan su gibi akıp geçiyor.

Bunları biliyor muydunuz?

Vay be blogu yeni açtığım sıralarda her yazıya ekliyordum bunlardan, geçenlerde dehşet içinde fark ettim ki uzun zamandır ihmal etmişim^^

*Başroldeki Jo In Sung ve yönetmen Yo Ha’nın A Frozen Flower’da da beraber çalıştıklarını biliyor muydunuz?

Kardeş film/Bunu Beğenen Bunu da Beğendi:

*Rough Cut: A Movie is a Movie (Kaba Kurgu)

In The Mood For Love

Bu blogumda yazdığım ilk Çin filmi oluyor öncelikle. Üstelik Wong Kar Wai uzak doğu bir hastaık şeklinde hayatımı ele geçirmeden önce de tanıdığım bir yönetmendi. Bu filmi de izleyeli çok oluyor. Geçenlerde aklıma geldi ve neredeyse tamamen unuttuğumu fark ederek tekrardan izledim. Buyrun.

Konusu:

Öncelikle şunu söyleyeyim isimleri hatırlayamayacağım, o yüzden idare edin. Önce esas kadınımızla başlayalım. Kendisi evli, ancak ilgisiz bir kocası var sürekli iş seyahatlerinde, orda burda. Öyle ki biz izleyiciler bile bir kez olsun yüzünü görmüyoruz. Çiftimiz kalabalık bir apartmana taşınıyor, aslında bir anlamda pansiyon gibi pek çok ortak kullanım alanı var.

Yan dairelerinde ise yine genç bir çift var. Bunlardan erkek olanıyla esas kadınımız sıkça karşılaşıyor, adamın eşi ise aynı bizimki gibi yok piyasada. Sürekli yurtdışında. Zamanla karakterlerimiz durumdan kıllanmaya başlıyor ve esas kadımızın eşiyle esas adamımızın eşinin işi pişirdiği çıkıyor meydana.

Karakterlerimiz bunu fark ettiklerini birbirlerine itiraf ediyorlar ve eşlerine bunu hissettirmeden iki “aldatılan eş” olarak güçlerini birleştiriyorlar. Bunun amacı intikam almaktan çok eşlerinin neden böyle bir şey yaptıklarını anlamak. Zamanla başka ortak noktalar da çıkıyor ortaya ve zamanlarının çoğunu bir arada geçirir oluyorlar. Hikayenin geri kalanını izleyip görebilirsiniz.

Benim Yorumum:

Wong Kar Wai bildiğiniz gibi uzak doğudan çıkmış en tanınan yönetmenlerden biri. Pek çok filmi mesela 2046 yada Chunking Express başyapıt olarak görülüyor. Bu film de onlardan biri. Özellikle görüntü kullanımında bu yönetmenin aştığı ortada, işin ehli olmadığım halde farkettim. Filmin müzikleriyle de birleşince çok özenli bir yapım çıkıyor ortaya. Kullanılan mekanlar, her bir detay şahane. Mekanın renkleri ve oyuncuların giysilerinin uyumu ayrıca dikkatimi çekti zaten en sona iki resim ekliyorum bunu gösteren. Ancak film genel izleyiciye hitap etmiyor. Yani aksiyon istiyorsanız bu yapımda aradığınızı bulamayabilirsiniz benden söylemesi. Durgun yapımlardan hoşlanmayanlar yaklaşmasın.

Kısacası sakin ilerliyor gibi görünmesine karşın asıl önemi detaylarda gizli, bitince ağızda buruk bir tat bırakan bir aşk hikayesi.

Bunları biliyor muydunuz?

*Filmin bir sahnesindeki “2046” olarak görünen kapı numarasının. yönetmenin bir diğer filmine gönderme olduğunu biliyor muydunuz?

Kardeş film/Bunu beğenen bunu da beğendi:

*Bin Jip (Boş Ev)

renk uyumuna dikkat, ince iş

bir başka özenilmiş sahne, bu binaya hayran kaldım zaten.

23 comments on “İki Süper Film Birden

  1. Vay vay vay hayatımın filmlerinde A Dirty Carnival. Mafya olma hayallerini aşırı kurduğum zamanlarda bu isteğimi dahada bir körükleyen filmdir (Tam zıttı olması gerek ama işte demek o kadar beğenmişim 🙂 ) Hele sonunda çalan parça ah beni benden almıştır. Old and Wise filmi baştan sona özetliyordu. Bak görüyor musun yine mafya damarım kabardı kendi kendime rollenmeye başlayacağım 🙂

    İkinci film ise bir çok kez gözüme ilişmiş ancak izlemek nasip olamamıştı. Açıkçası şu sıralarda da izleyemem diye düşünüyorum. Biraz aşk, romantizm biraz komedi olsun istiyorum. Hatta çingu bana bir kaç öneride bulun ya. Bir kaç dizi bir kaç film ne iyi olur 🙂

    • valla ne yalan söyleyeyim mafya olayı bana da çok çekici geliyor, şöyle senle kursak mı bir çete:P
      ben de çok beğendim a dirty carnival’i. bak kısa kesicem diye müzikleri unutmuşum, old and wise dışında ben şu mezarcı şarkısını da sevdim, pek eğlenceliydi^^

      öneri olayına gelelim, valla benim izlediklerimin çoğunu izlemişsindir çingu. dizi olarak romantik komedi dersen sam soon ve que sera sera’yı tavsiye etmiştim zaten. başka izlememiş olabileceğin capital scandal olabilir, blogu ilk açtığım sıralarda yazmıştım onunla ilgili bir yazı, pek çok şey var içinde hoş bir dizi. zaman geçtikçe daha da çok seviyorum nedense^^
      film olarak ise birkaç yazı yaziciim yakında onları bekle bakalım, ama öyle beni deli gibi etkileyen bir romantik komedi izlemedim son zamanlarda söliim^^

      • Valla kuralım çingum süper olur ben varım 🙂 Tüm sırtıma dövmemeide yaptırırım ohhh miss 🙂 Peki ne üzerine mafya olucaz 🙂 biz robin hood gibi bişi mi olucaz yoksa en karanlık bizim taraf mı olucak (heycanlandım)

        Ozaman ben sam soon’a ilk sırayı vereyim. Filmleride bekliyorum…

  2. umarım sam soon’u beğenirsin canım, tedirgin oluyorum böyle tavsiye edince sanki ben çekmişim gibi^^’

    ah evet ya yakuza dövmelerinden şöyle ne güzel olur^^ bir de bence kumarhane işletelim, en heyecanlısı o bence hehehe

    • Vuahhh tamam kumarhane işleteceğiz. (Bu arada senle ben ne yapacağımızı şaşırdık ancak mayfa olmak en iyisi oldu. Üstelik kurduğumuz derneklede işimizi örtbas edebiliriz) Gelmiş geçmiş en iyi kadın mafya oluruz biz hatta geçtim kadın mafya olmayı en iyi mafya oluruz(en iyi mafya nasıl oluyorsa 🙂 )

      • best mafia award’u alırız alimallah. yani öyle bir ödül yoksa bile bizden sonra olur:P şimdi dedim polat alemdar misali uyuşturucu bizi bozar aga, en uygunu kumarhane, temiz iş. ay ne saçmalıyorum ben, direkt role büründüm, hazırmışım zaten^^

  3. Çingu yapmak istedikten sonra yapacak çok şey var ya. İlaç kaçakçılığı, silah kaçakçılığı, sahtecilik… ooo say say bitmez. Önemli olan bu işi nerde yapacağımız 🙂 (Ne kadar da bilirmişim. Okuyan cidden soyunuyoruz bu işe sanacak.)

  4. @ ser-min
    doğru çingu, yer önemli, ortak bir noktada buluşmak lazım. ama izmir’in bir mafya oluşumuna ihtiyacı var:P ben araştırmalara başlayıp fizibilite raporlarını en yakın zamanda sunarım^^

    • Tamam rapordan sonrada gelişimine başlarız 🙂 adanada hafiftan var bu işler ancak hangi sektörlerde tam emin değilim. Ama rapora göre eminim ki tekelimize alırız olmadı sen İzmir ayağını ben Adana ayağını üstlenirim. Nihahaha. Herkesi haraca bağlarız artık 🙂

  5. Önce bir test ederiz. Deriz Mavi hap mı kırmızı hap mı 🙂 Sonra bize göre basit onun ise ilk işi olacak birşeyler ayarlarız takibe alırız sınavı geçerse gözün kapalı sağ kolun yapabilirsin.

    • bunlar benim tansiyon haplarım derse peki? (bkz:gora)
      zavallı astrea masumca tatilini yaparken kurduğumuz hain planları duysa ne yapar acaba:P astrea dostum yanlış anlama sana güvenim tam ben etrafa güvenmiyorum^^

      • Biz yine etrafı unutup çevirdik kendi çapımızda çemberi 🙂 Ben eminim ki Astrea’da seve seve kabul edecektir. Kabul etmezse hallederiz 😀

  6. Dirty Carbaval henüz kısmet olmadı ama İn The Mood For Love ah bu film sevilmez mi izleyende bir koku bir dokunuş ne bileyim bir sıcaklık bırakmaz mı öyle bir bırakır ki bir daha izlemek istersin bir daha renkler ve müzik adeta sevişir bu filmde ve sana sonsuz gibi gelir bir adamın koridor da yürüdüğü sahne ya da bir kadının sokakta attığım her adım izlenmelidir kesinlikle 😀

    • benim şu koca yazıda anlatamadığımı bir kaç satırda çok güzel anlatmışsın chibi’cim^^ gerçekten renkler ve müzik sevişiyor filmde. bak yazıyı kısa tutacağım diye filmdeki en önemli detaylardan biri olan kadının zarif yürüyüşü ve fonda çalan müzikten bahsetmemişim. neyse yorumda da olsa anmış olduk^^

  7. Anamm ben yokken neler olmuş burdaaa, önce teste tabi tutulmuşum sonra mafya grubuna alınıp, kabul etmezsem yok edilmekle tehdit edilmişim.
    eee şey bu durumda sanırım ister istemez katılıyorum dostlar size (tamamen korkudan:P ) bu arada mavi mi kırmızı mı olayında ben mor derdim ahaha:P
    İlk filmi çok merak ettim dostum, yine intikam filmi yine kimbap diyorum 🙂 Dimek frozen flower daki komutan oynuyor, o adamı Classic filminde sevmiştim, frozen içinse eeee oyunculuğunu konuşturmuş diyorum:P ahhaha

    • mor ha? ilginç cevap. tuttum seni evlat, kuzey mıntıkasını devredebilirim^^
      filmi indirmene gerek yok dostum, ben en kısa zamanda ulaştırırım sana. hadi yine yaşadın valla, bir ton dizi de indirdim:P
      bir de ben bu çocuğu classic’te çok sevmemiştim, yani sevmemiştim derken diğer eski hikaye daha çok etkilemişti beni, bunlar olmasa da olurdu sanki. tabi burda da oyunculuğunu konuşturuyor valla.

      • yeppaa testi geçtim 🙂
        Ahh dostum saolasın vallahi süpersin, benimkilerde biriksin bir değiş tokuş yaparız, mafya misali usüllere uygun yaparız tabi aynı anda dvdler verilecek sonra silahlar çekilli- öhöm öhöm ne diyordum ben fazla kaptırdım sanırım:D

  8. olsun olsun, yeni işine alışman güzel^^
    bu arada canım ben hotaru’nun 2. sezonunu ve pastayı da hallediyorum, indirme sakın. bizim şu çıkardığımız listeden bişeyler indirebilirsin, gerçi hatırlamıyorum ne yazdık:)valla gözüm döndü çılgın gibi indiriyor izliyorum 😛

    • Anam bunlar ne güzel haberler böyle ben eskilerden gidiyorum öğleyse last friends ve style lı indiriyorum yarılardayım, birde süprisss filmler burda sölimicem süpris 😛

Bir Yanıt Bırakın

