Başka Olur Japonların Türküsü^^

Chibi‘cim pek güzel ama çok zor bir mim yollamış. En sevdiğimiz 5 Japon şarkısını seçiyoruz. Benim için ne kadar zor olduğu konusunda açıklama yapmama bilmem gerek var mı? Uzun zamandır ağırlıklı olarak uzak doğu müziklerini dinlememi geçtim, en çok da Jrock dinliyorum.

Mimi yazmada gecikmem de bundan kaynaklanıyor. Kıvranıp durdum, her gruptan 1 şarkı bile seçemiyorum, seçsem aralarında sıralama yapamıyorum. Chibi gibi ben de 10 şarkı seçtim artık, hatta 10 rock 5 de pop seçtim, başka türlü içinden çıkılacak gibi değildi. Sıralamayı çok zor yaptım, hala da emin değilim^^

J Rock Top Ten

Bonus Track: Yetmedi napim. Yamanade nam-ı diğer Wallflower animesinin açılış parçası. Kiyoharu’dan Slow‘la başlayalım bakalım. Şarkı 6dk falan normalde ama ben tadımlık olsun diye anime açılışını ekledim.

10. Kanon Wakeshima- Still Doll: İlk ezberlediğim Japonca şarkı olduğundan Kanon Wakeshima’dan Still Doll’u es geçemezdim. Vampire Knight’ın ilk sezon bitiş jeneriğinde çalar. Şarkıda Malice Mizer’ın beyni Mana’nın parmağı olduğundan da bu kızın şarkılarını seviyor olabilirim.

9. Buck Tick- Kagerou: Bu adamı gördüğüm anda Finlandiya’lı grup HIM’in solisti Ville Valo gelmekte aklıma, andırmıyor mu? Biraz Cure etkileri de var gibi de gelir, neyse adamı özenti yaptım çıkardım, ama bu şarkının güzel olduğu gerçeğini değiştirmiyor. İzlemeyi düşündüğüm bir animenin de kapanış parçasıymış yamulmuyorsam, yeni öğrendim. Bir de daha da yüzeyselleşerek şarkının başını hep “Isır beni” gibi duyarım, klibe bakınca uzak bir ihtimal değil, demiş olabilir^^

8. Despairs Ray- Forbidden: Güzel şarkı ne diyim, özellikle solistin sesi ve klavye kullanımı güzeldir bu şarkıda. Bu arada eklediğim official video değil, görüntüdekilerde farklı pek çok jrock grubu/solisti mevcut. Miyavi var misal çoğu yerde. Ondan da bir şeyler eklesek güzel olurdu aslında ama yer kalmadı be bebişim:)

7. Maximum the Hormone-Zetsubou Billy. Death Note’la hayatıma giren bu grubun tüm şarkılarına bayılırım, zaten çok arada kaldım. Animenin sonunda da çalan Zetsubou Billy’i seçtim. Klibinde benim pek sevdiğim visual kei gruplarla dalga geçer ama severim, napim. Bir de Kira vardır klipte, yine TV karşısında iş başında, oralara dikkat. Bir de bu klipte solistlerden birinin ayağındaki terliği, Buikikaesu klibinin sonunda mezara atarlar, tam anlamı çözemedim hala:P

6. Gackt-Vanilla: PC oyun karakterlerini andırdığı ve şeker danslarını sergilediği Vanilla yada onun deyişiyle Banilla Gackt’nun en bayıldığım solo çalışmalarından. Acaba Mizerable’ı mı koysam diye düşündüysem de listenin ilk sıralarında kemanlı, hüzünlü dolu parça olduğundan bu neşeli parçayı seçtim.

5. Dir en Grey- Cage: Chibi Dir en Grey’in çok sevdiğim bir parçasını almış listesine, ben de bir başka güzel parça olan Cage’i seçtim. Canlı performansı ekliyorum video olarak, tam anlamıyla dinlemek isteyen şurdan kayıt versiyonuna ulaşabilir. Performansta grup üyeleri özellikle solist Kyo taş gibi dururlar, kasti yapılmıştır bilginize. Bir de en sevdiğim an Toshiya’nın bass solosu (yerim).

4. Malice Mizer-Sni no Buto (A romance of the cendrillion): Gackt’tan bahsedip, eski grubundan bir şarkı eklememek olmaz. Visual kei türünün tartışmasız en iyilerinden, beni jrockla tanıştıran bir grup MM. Bu şarkı da eğlenceli gitarları Gackt’ın şahane sesiyle buluşturan tadına doyulmaz bir şarkı. Video çekilmemiş ama hayranların hazırladığı ve grubun çektiği bir filmin görüntülerinin kullanıldığı hoş bir video ekledim. Hatta baya resmi klip gibi duruyor.

3. Luna Sea- Providence: (son 3 video açıklamaların altında, boşuna tıklamayın:)) Luna Sea 20. yılı şerefine geçici de olsa biraraya gelip, konserler verecek bu sene. Ne kadar mutluyum anlatamam öncelikle. Linkini verdiğim şahane performansı belki bin kez izledim. Zaten bir şarkıda keman bu kadar ön plandaysa, sevmemem çok zor. Sugizo döktürüyor. Ryuichi’nin şahane şovu, cool hareketleri, güzel sesi. Oyyyş:))(Şarkının başlaması için 1dkya yakın beklemeniz lazım, baştan sölim) Buyrun:

2. L’arc En ciel- Finale: L’arc En Ciel olmaz mı? Zamanında yine paylaşmıştım Finale’i. Bu grubu bu şarkıyla tanıdım. Hala yeri ayrıdır tüm şarkılarına bayılsam da. Hyde’nun içli vokaline, Ken’in kırmızı gitarı ve ağzındaki sigarasına, o şahane klibe taparım. Halka soundtrack’inde de yer aldığını not düşelim.

1. X Japan- Kurenai: Tabi ki tahtı en baba grubumuza ve onun 20 yıldır hala ortamı sallayabilen şarkısına bırakmak lazım. Grubun rahmetli gitaristi hide ile ilgili yazımda da paylaşmıştım bunu ama en sevdiğim olduğundan yine ekledim. Yeni bir performans, yani hide’siz, Sugizo’lu X japan var karşımızda. (hide sahnede teknoloji sayesinde var yine de). Yoshiki piyanoda ve Sugizo kemanda döktürür başta, yani şarkı ilk düet kısmındaki kadar hüzünlü değil ama özellikle nakaratı hareketli görünse de bir hüzün barındırır, söylemesi zevklidir. Ayrıca bildiğim şarkılar içinde nakaratı bu kadar geç geleni de hatırlamıyorum. O açıdan da ilginçtir. Buyrunuz:

J Pop Top 5

5. Yamapi-Daite Senorita: Yamapi’nin MiRRRRyonlu çakma Justin halindense, bu Crows Zero hallerini yeğlerim. eğlenceli şarkı, bunun canlı performanlarında “öpücükümsü” bölümde kızlar kendinden geçer genelde. Kurosagi dramasından bilir, severiz bu parçayı.

4. Utada Hikaru-Prisoner of Love: Eh zaten ablamızın jpop kraliçelerinden olduğu su götürmez bir gerçek. Last Friends dramasının başında çalan bu parça da çok güzeldir. Açılış videosunu ekledim.

3. Tanizawa Tomofumi- Kimi Ni Todoke: Valla Chibi de eklemişti ama çok seviyorum napim? Animeye bu kadar uyan ve bu kadar şeker bir şarkı zor bulunur azizim. Lee’nin eklediği Ikenai Taiyou’yu da eklememek için zor tuttum kendimi, siz onu da listede sayın.

2. Otsuka Ai-Planetarium: Hana Yori Dango’dan tanıdığımız bir parça, özellikle ilk sezonda paso çalar. Bu hatunun şarkılarını zaten sevdiğimden yine önceliği kendisini ilk tanıdığım parçaya verdim. Ayrıca Hana Kimi kapanışındaki Peach’i de yine kendileri söylemiştir.

1. Shuji to Akira- Seishun Amigo: Klibini sevmesem de kendisini seviyorum bu parçanın, özellikle de müziğini. Zaten Japonya’da da çok sevildiğini göz önüne alınca, Yamapi ve Kame’nin bu grubu neden devam ettirmediğini anlamıyorum. En azından arada sırada bir araya gelseler de gözümüz göynümüz açılsa:P

Edit: Mim yazısı yazıp, kimseyi mimlememek de ayrı başarı. Kimse de uyarmamış, Dark‘cım mimlendiiiin 😀

15 comments on “Başka Olur Japonların Türküsü^^

  1. Başlığa bayıldım:D
    Japonlardan ziyade kore müziklerini daha çok seviyorum, arşivim hep kore şarkılarıyla dolu belki iki- üç tane japon şarkısı vardır o kadar ama senin Top5’ini dinlemezsem çatlarım:D Ama biraz aramam gerekicek sanırım…
    PS: Camın bu arada mim’lendin duyurulur:)

    • hehe sağol genelde başlık konusunda pek iyi değilim^^
      japon müziğini de tavsiye ederim, yavaş yavaş başlamalısın.
      mimlendim demek ha, bugünlerde mimleyen mimleyene, sağol canım bakayım hemen:)

  2. sağol, ehehe ilk kez bir başlığım sevildi:P
    otsuka ai’ye bayılırım ben de, hyd soundtrack’inde en sevdiğim şarkıdır planetarium.

    valla yeni şarkılar tanımana vesile olduysam ne mutlu bana. jrock için top 20 bile geçti aklımdan, halim olsa yapardım valla^^

  3. amanın mim hemen yazılmış ellerine sağlık canımcığım başlık da listeler de süper :)Otsuka Ai ve diğerleri J pop kısmında zevklerimiz aynı 😀
    J rock da dir’n grey ve Glay’i biliyordum ama diğerlerini ilk kez dinledim 9,2,1 bayıldımmmmmm yanlarındaki açıklamaları da çok iyi olmuş 😀

    • yaziciim tabi, chibicim mimlemiş:))
      zevklerimizin uyuşmasına sevindim. dir en grey ve glay’e bayılırım ama o kadar çok grup var ki. mesela glay dışında the gazette, versailles, miyavi, rentrer en soi vb. pek çok gruba ve sanatçıya da yer kalmadı. ayrıca bir kaç şarkı tanıtıp, sevdirebildiysem ne mutlu bana^^

    • yok dark’cım ben bunun bir mim yazısı olduğunu tamamen unutmuşum, ondan. bir süredir düşünüyordum böyle bir yazı o yüzden kaptırmışım kendimi^^ tam tersi aslında japon müziği deyince aklıma ilk sen geldin:))

  4. Tamamdır 🙂 Bu arada ben Shuji & Akira konusundaki fikrine katılıyorum. Kame ve Yamapi’nin henüz grupları çıkış yapmadan ikili olarak böyle büyük bir çıkış yaptıklarında Johnny-san nasıl olupta onları bir grup haline getirmedi veya başka projelerde birleştirmedi hayret doğrusu. Hala satış listelerinde kendine yer buluyor ve japonyanın en sevilen albümlerinden biri. İkisinin uyumu bariz şekilde ortada. Aslında Kame’yi Matsujun’uni Ikuta’nın da yanına koysan aynı uyumu alırsın. Sesi buna çok müsait.

    • valla ben johnny’nin çoğu eylemine akıl sır erdiremiyorum, sen daha iyi bilirsin ama^^ bence kame ve yamapi’nin ses uyumu şahane bu parçada, ama maalesef o dramaya has bir soundtrack olarak kaldı. sadece sanatsal yönden değil, fangirllerin tepkisi açısından da ortamın çok afedersin bir yerlerine koyan bir grup olurdu, olamadı.
      yazını bekliyoruz o zaman dark. listeni çok merak ediyorum.

  5. İnternette de olsa uzakdoğu severlerle karşılaşmak güzel oluyor. Zevkle okudum yazılarınızı. Ben de Yuya Matsushita hayranıyım. Ama ülkemizde pek bilinmiyor. Gerçi daha yeni sayılır ondandir. Onunla ilgili bir şeylere bakarken rastladım sayfanıza. Ara sıra uğramayı düşünüyorum. Görüşmek üzere

    • teşekkür ederim, ben de severek yazıyorum.
      açıkçası dediğiniz kişiyi ben de bilmiyorum ama hemen google’ladım. çeşitli animelerde kullanılmış şarkıları, kuroshitsuji’de mesela. merak ettim dinleyeyim bari.
      her zaman beklerim bu arada, yorumlarınızı da eksik etmeyin:)

  6. Aynı yorumu 2. kez silişimle birlikte inat ettim yazacağım bu yorumu.
    Bu akşam Mutluluk Yolcuları sayesinde tanıma fırsatı bulduğum Luna Sea’nin to the New Moon konserini Youtube aracılığıyla izlemeye başlayarak Jrock’a resmi geçişimi yapmış bulunuyorum.Providence’e kadar olan kısım, grupla tanışma kısmıydı.Providence’e aşık oldum ve hemen kimbap’a haber edeyim dedim ve hemen bu yazının altına ekledim.(yollayamadığımı sonradan farkettiğim 1.yorumum)
    Storm’dan sonra ise artık konserin tamamen içindeydim.Senin Jrock diye ısrar etmenin sebebini görüp, dinleyerek tescil etmiş bulunuyorum artık.Konserden aldığım keyif bambaşkaydı.Tek kelimeyle ba-yıl-dım…(bu kısım, silinen 2.yorumum oluyor.)
    İsimlerini bile konseri izlemeye başkadıktan sonra araştırıp, öğrendim.Ryuichi’ye Mutluluk Yolcularına eklediğin videolara tıkladığımda göz aşinalığım vardı ama diğerlerini ilk defa bu konserde gördüm.Baterideki sevimli mi sevimli Shinya hariç diğer dörtlüye kanım bayağı ısındı öncelikle.J’ye hatun kişisi bakış açısından baktığımda bayılırken, Ryuichi ise şarkı söylerken çok etkileyici geldi gözüme.Sugizo’nun karizması ve İnoran’ın tatlılığı da ayrı.Sevdim hem de çok sevdim, Luna Sea’yi.Ayrılmış olmaları çok üzücü olsa da Youtube’un varlığı sevindirici.
    Jrock’la ne demek istediğini,yola yeni çıkmış bir dinleyici olarak anlamaya başlıyorum.Teşekkürü bir borç bilirim, Kimbap sunbaenim 🙂
    (Bu da, göndermeyi becerebildiğim 3.yorumum olarak kayıtlara geçer inşallah.)

    • Bu kez oldu hoobaenim 🙂
      Of çok sevindim, senden ikinci bir Kimbap yaratmama ramak kaldı ajksjkjska demek ki beğenilerimiz ortakmış hep, önerilerimi sevmekte zorlanmıyorsun hiç. Jrock önerdiğim halde dinlemeyen oldu zira.
      Bu arada grup dağılmıştı ama çoktan birleştiler. Konserler veriyorlar ve seneye yeni albüm gelecek 🙂
      Sugizo aynı zamanda X Japan’de de çalıyor, iki efsanevi grubun üyesi yani.
      X Japan konserlerini de şiddetle tavsiye ederim.
      Bir de Buck Tick, L’arc En Ciel, çoktan dağılsa da Malice Mizer, daha sert takılan Dir En Grey, Gazette falan bunlar da dinlenesi gruplar.
      Rica ederim ayrıca canım, sen önerilerimi beğendikçe çok mutlu oluyorum 🙂

  7. Birleşmişler demek…Çok sevindim …Bir süre, eski Luna Sea videolarına takıldıktan sonra X Japan’a geçiş yapmayı planlıyorum.Bakalım oradan nasıl bir sonuç alacağım.Sugizo o zaman efsaneninde efsanesi gibi bir şey oluyor.
    Bahsettiğin diğer gruplardan bakalım hangisiyle kesişecek yollarımız.
    Tokyo Dome’u Kpop sayesinde öğrendim ama bu konserde çok başka geldi gözüme.Bir dinleyici için cennet orası galiba.

    • Sugizo çok büyük adam gözümde. X Japan’i başta sevmemiştim ben ama sonra bağımlıları oldum diyebilirim. Yoshiki insan üstüdür 😀
      Tokyo Dome’da konser veren tek Koreli grup Suju. Oranın benim gözümdeki efsaneliği aslen Jrock’tan geliyor. Ah bir konser izleyeydim…

Bir Yanıt Bırakın

