ChungKing Express-Takıntılı Aşklar ve California Düşleri

Filmi bana göre özetleyen cümle budur. Bir kaç takıntılı aşık, aşkın olması kolay ama olunca da kurtulması zor bir illet olduğunu fonda California Dreamin çalarken anlatıyor izleyiciye. Tabi aslında kısacık bir cümleye sıkıştırılması hayli zor aslında bu filmi. Hele Tarantino bile her izlediğinde ağlıyorsa…

Wong Kar Wai Çin’in dahi yönetmenlerinden bilen bilir. Ben de ilk olarak ismine 3-4 yıl önce bir sinema dergisinde rastlamıştım. Özellikle bu filmi dikkatimi çekmişti ve zorla bulmuş, kiralayıp izlemiştim. Aklımda kalan tek şey ise hoş bir film olduğuydu. Zaten orijinal dilinde de izlememiştim, henüz Takeshi ve Tony’nin bu kadar şahane yaratıklar olduğunu fark etmemiştim vs. Eh tabi artık daha bilinçli bir uzak doğu takipçisi olarak bu filmi tekrar izlemenin vaktiydi.

Aslında 2 ayrı hikayeden oluşur bu film. Her ikisinde de aşk acısı ve ayrılık travmasını atlatmaya çalışan birer polis vardır. Tek ortak yönleri de herhalde yemek için aynı mekana takılmaları. Önce Takeshi’nin oynadığı polisin hikayesini dinler ve izleriz. Ağlamamak için koşar bu adam. (Cümle bir şey ifade etmedi farkındayım) Garip ama sevimli pek çok takıntısı vardır. Onu terk eden kız arkadaşını unutmaya çalışmaz başta, bunun için kendi yöntemleriyle bir süreç belirler. Eh sonunda kızın dönmeyeceği (kızım salak mısın? Takeshi lan uyan:)) ortaya çıkınca da sarı peruklu, pardesülü abla çıkar meydane.

2. ve şahsen daha çok beğendiğim hikaye ise 663 nolu polis ve Faye arasındadır. 663- ki kendisini Wong Kar Wai’nin fetiş oyuncusu diyebileceğimiz Tony Leung canlandırır- hostes sevgilisiyle mutlu mesut yaşayan biridir. Vardiyası sırasında yakınlardaki büfeye (yada dönerciye^^) takılır hep bir şeyler yemek için. Orda ise Faye çalışmaktadır. Faye herhalde herkesin filmdeki favori karakteri olmuştur, keza benim için öyle. Kısa saçları, son ses California Dreamin dinleyişi, umursamaz ve çocuksu halleriyle pek sevimlidir. Zamanla 663ü beğendiği de çıkar ortaya, 663 ise hostes sevgilisinin onu terk edişini sindirmeye çalışmaktadır. Evde eşyalarla olan konuşmalarını şahsen çok keyifli bulmuştum. İşte gerisini anlatmayacağım tabi sürprizi kaçmasın diye, ardından bu ikisinin hikayesini izleriz.

Chung King Express çok hoş detaylarla dolu, aşkı çok güzel anlatan bir film. Başka zaman tam bir “hasta” gibi görebileceğimiz karakterleri bile anlıyoruz izlerken. Düşük bütçe ve el kamerasıyla kısa sürede bir başyapıt yaratmayı ancak WKW başarırdı. Hele ki gündüz senaryo yazıp gece çektiğini göz önünde bulundurursak ve o senaryonun resmen özlü sözlerle dolu olduğunu düşünürsek, önünde eğilmekten başka çaremiz yok. Müzikler de şahane, film boyunca Faye California Dreaming’i dinlemekten nasıl bıkmıyorsa biz de bıkmıyoruz. Hele sonra gelen ve bu oyuncu tarafından coverlanan Cranberries ‘den Dreams var ki, tadından yenmez. İlk bilinçsiz izleyişimden sonra iyi ki tekrar izlemişim ve arşivime katmışım der ve herkese tavsiye ederim. Yakında daha önce izlemediklerimden 2046’yı izleyip, bir yazı yazazağım bu arada, beni bekleyin anacım^^

17 comments on “ChungKing Express-Takıntılı Aşklar ve California Düşleri

  1. Açıkçası çin filmlerine karşı aşırı önyargılıyımdır kimbapcım. Bir elin parmak sayısını geçmeyecek kadar az izlemişimdir. Nedenini sorma bende bilmiyorum. Yine de yazıda öyle bir anlatmışsın ki açıp izleyesim geldi.Sanki izlemezsem çok şey kaçırırmışım gibi geldi. :)En kısa zamanda izlenecekler listemde yerini aldı. 🙂

    • vallahi ben çin sinemasında hiç hayal kırıklığına uğramadım. çok izlediğimi iddia edemem ben de, ama wong kar wai filmlerini gözüm kapalı izleyebileceğim yönetmenlerdendir. zaten bu film de yönetmen de kendini dünyaya kabul ettirmiştir.
      tabi ne tür filmler seversin yada bunu beğenir misin bilemem, ama ben yine de nacizane tavsiye ederim^^

      • Sen tavsiye ediceksin. güzel çıkmayacak hayatta inanmam. Tabi zvkler farklıdır ama senin zevkine güvenim sonsuz şimdiye kadar hayal kırıklığına uğramadım en azından 🙂 (wong kar wai demek hiç duymadım. kendimi çok cahil hissettim bak şimdi. Hemen araştırmaya başlıyorum. Ben bunu nasıl kaçırdım) :((utanç)

  2. Geçenlerde izlediğim ve yazmış olduğun her bir kelimeye katıldığım muhteşem bir filmdir.Ben özellikle ikinci hikayeyi çok beğenmiştim, kızın evi baştan sona düzenlemesi ve “gözlem yeteneği” iyi olan polisin bunu fark etmemesi..Süperdi gerçekten..

  3. @ zebzeyra
    sağol canım güzel sözlerin için. duymak zorunda değilsin tabi canım, ben biraz çok araştırırım böyle şeyleri yani vaktim izlemekten çok hangisini izleyeyim diye araştırıp okumakla geçtiğinden oyuncu, yönetmen ismi dağarcığım geniştir:P
    bir araştır bakalım. daha önce de in the mood for love’ı yazmıştım istersen onu da izleyebilirsin aynı yönetmenden.
    önceki yazım: https://kimbapsushi.wordpress.com/2010/08/19/iki-super-film-birden/

  4. @ ofori
    ben de 2yi daha çok beğendim, karakterler daha detaylıydı. gözlemci polis valla yediği balığın bile farklı olduğunu anlamadı:)
    doğru zamanda da izlemek gerekmiş, çoğu ayrıntıyı unutmuşum ve bu kez daha çok beğendim, hatta sonlara doğru keşke bitmese bile dedirtti:D

  5. Geri bildirim: 2046′ya Yolculuk… « Kimbapsushi's Blog

  6. “tarantino bile her izlediğinde ağlıyorsa” demişsin. doğru mu bu? O.o Ben aslında buraya 2046 yazısından ışınlandım^^’ önce o film ilgimi çekti ama önce bunu izleyin demişsin. bu film daha da ilgimi çekti. içimden bir ses sevebileceğim bir yönetmen bulduğumu söylüyor.

    • sanırım ekşiden okumuştum tarantino’nun ağladığını, doğru olduğunu düşünüyorum^^ ben ikisini de çok seviyorum ama bu film biraz daha önde, zaten kronolojik olarak da öyle. bu filmin özellikle 2. yarısını severim ben. dene bakalım sevebilirsin bence de:)

  7. Filmi yeni izledim. Bu kadar beğeneceğimi düşünmemiştim doğrusu. İkinci hikayenin daha güzel gelmesinde müziklerin de büyük etkisi var sanırım. Gerçekten de, o müzikler çalarken radyonun sesinin hiç kısılmamasını istiyor insan. Ayrıca, yazdığın bu yazı filmi çok güzel anlatıyor.

    • çok teşekkürler, evet müzikler etkili olabilir. ama oyuncuları ve öyküyü de daha çok sevdim. ilkinde daha çok ayrıntı isterdim. ikinci daha doyurucuydu^^
      beğenmene sevindim. gerçekten benim bu yönetmenin yapımları içinde en sevdiklerimden^^

  8. az önce izledim filmi ve yine bu yönetmeni ayakta alkışlıyorum. ikinci hikayeyi daha çok sevdim .tony ve takeshi için söyleyecek sözüm yok zaten.tony artık vazgeçilmezimiz bu adamı görmek bile yetiyor. o oynasın ne olduğu fark etmez zaten wong war kai ‘nin senaryoya da ihtiyacı yok :)aslında çok şey söylemek istiyorum.ahh ahha 🙂

    • beğenmene sevindim. tony benim için bir numerolu oyunculardan biridir, dünya çapında diyeyim sen anla ne kadar sevdiğimi, takeshi’ninse bakıişları yeter.
      wong kar wai her filmiyle kalbime dokunmayı başaranlardan, chungking ise en özellerinden benim için. tony ve faye’in karakterlerine bayılmıştım, müziklerden bahsetmiyorum bile her zamanki wkw, bu vesileyle tekrar hatırlatalım bu yazının varlığını, izleyin izletin.

  9. Bu akşam film keyfi yapmak istedim ve indirecek film ararken https://kimbapsushi.wordpress.com/2011/09/19/uzak-doguda-escinsellik-mevzusu-ve-bir-kac-film-tavsiyesi/ şu yazındaki listeden bir film daha götüreyim dedim.Eternal Summer’ı indirirken gözüme Chungking Express ilişti.Onu da indirdim ve dayanamayıp önce onu izledim.İlk hikayeden birşey çıkacak mı diye beklerken -iyi ki de çıkmamış- 2.hikayeye geçmesi ve bomba karakter Faye’le film başka bir noktaya geldi.Faye’in hallerini izlemek çok keyifliydi ama genç Tony de ondan aşağı değildi.Yıllar önce ben daha Japon-Çin-Güney Korelinin ne olduğunu bilmezken izlediğim İn The Mood For Love -maalesef Türkçe dublaj- yüzünden bu abimize mesafeli yaklaşıyordum hep.Lust, Caution’la da kaldıramamıştım o mesafeyi.Ama genç Tony’e vuruldum.Happy Together ve 2046 dan sonra ne duruma geliriz bilmiyorum ama.?.
    Bu arada 2046 fotolarındaki adamı nerden tanıyorum ki ben diye bir düşündüm.Yazını okuyunca KimuTaku olduğunu görmemle kafamı taşlara vurmam bir oldu.Yuh olsun bana:( Japon ne arar laa Çin de… Beklemediğimden oldu hep.Yoksa tanımam mı KimuTaku’yu.
    Çin-Hong Kong-Tayvan-Tayland işini çözdüğüm vakit hayatın anlamını da çözeceğime inanıyorum.
    Filme dönecek olursam.2.hikayeye, müziklere, genç Tony’e, gözlüklerinin üzerinden bakan Faye’e ve eşyalarla konuşulan zamanlara bayıldım.Favorilerim, pasaklı/kavgacı ayıcık, son günlerde saldığı için kilo alan sabun ve sulugöz daire oldu.Yaşananların eşyalarla bu kadar tatlı anlatıldığını daha önce görmemiştim.Çok hoşuma gitti.
    Bu arada bu filmi daha önce blogunda görüp zihnimin bir köşesine atmıştım.Spoiler yememek için hiç bakmadım tekrardan gelip ne anlattığına filmin.Film sonrası soluğu burada aldım gördüğün gibi.
    Biraz daha yazmaya devam edersem posttan daha uzun yazacağımdan korkuyorum.
    Yazmayacağım diyorum bu kadar eski yazıların altına yorum ama dayanamıyorum.Hâlâ uzatıyorum gördüğün gibi.Gideyim de Eternal Summer izleyeyim.

    • Beğenmene sevindim. Tony’i daha çok seveceksin bence. Benim Asyalı aktörler arasında favorimdir kendisi, böyle çok kıymetli bir adam benim için, neden bilmem. Wong Kar Wai filmleri de aynı şekilde değerli. Chungking en sevdiklerimden ama sanırım hepsinden önce Happy Together geliyor.
      Eternal Summer’ı beğendin mi ki acep?
      Bu arada ben de sinemaya dönsem iyi olacak, şu aralar tek izlediğim Kore TV programları, köreldim 😀

  10. Bilmem mi Tony sevdanı 🙂 Genç Tony her türlü kabulüm de diğer türlü bilemiyorum.Oyunculuğuna lafım yok zati.
    Eternal Summer’ı beğenmem mi.Bir ara Jonathan yüzünden ağlayacaktım.Zor tuttum kendimi.İçime işledi o halleri.Aşk ve dostluğun çok güzel anlatıldığı bir filmdi.Oyuncuları da çok beğendim.Bak gün geldi Tayvanlı oyuncuları da beğenir oldum.İzlemem bunları diyordum başlarda.Ne işler açıyorsun başıma 🙂
    Bu arada Happy Together’ı bulamıyorum.Bildiğin bir yer var mı?
    BF izleye izleye köreldin tabi.Ben de çok gerilerde kaldım.Altyazılı bölümleri tamamlayayım en kısa zamanda.

    • Tony genç yaşlı fark etmez çünkü oyunculuğu için hayran olduğum biri.
      Eternal Summer’ı beğenmene sevindim, Tayvan’da çok cevher var 🙂
      Happy Together’ı bilmiyorum ya, indireli çok oldu. Belki sinemasia’dan indirmişimdir, Hong Kong filmlerini çoğunlukla oradan indirmiştim.

Bir Cevap Yazın

