Juui Dolittle

Biri “Japon erkeklerinin yakışıklı olduğunu ne zaman fark ettin Kimbapsushi?” diye soracak olsa (niye sorsun ama tut ki sordu), koltuğumda arkama yaslanıp kendimden emin bir ifade ile şu cevabı verirdim “Haha evlat, önce Bi Mong’da Odagiri Joe ardından Hana Kimi’de Oguri Shun‘u izlemem hayatımda yepyeni bir sayfa açtı, sen de denemelisin” , ardından bir sigara yakıp uzaklara dalardım. Evet tüm Japonların kısa boylu, ince sesli, gözlüklü teknoloji manyakları olduğu yanılgısından kurtulmamı öncelikle bu 2 adama borçluyum, Hana Kimi’yi ilk izlediğimde Shun beni ergenliğime geri postalamıştı, şimdi daha sakin ve olgun bir tavırla kendisini kadim bir dostum bir nev-i ex aşkım gibi görüyor, uzaktan izliyorum. Ancak hala dramacrazy’de turlarken yeni bir dramasını görmek beni heyecanlandırabiliyor. Üstelik aynı dramada Inoue Mao (bizim Makino işte yahu) da olursa ben o diziye balıklama atlamam da ne yaparım.

İkisini Hana Yori Dango’da izlemiştik malumunuz. Yakıştırmıştım da hani, gerçi Domyouji ve Makino’nun inkar edilemez kimyasına teslim oldum zamanla, olmadım değil. Ama hep içimde ukteydi şöyle ikisinden bir esas çift olması, tabi bu dizide de olur mu o meçhul (zira bu bir jdrama) ama umut var yine de. Dizinin konusuna girmeden şu gereksiz muhabbeti biraz daha uzatayım. Oguri’nin aslında 1 yıldır falan filmini bekliyorum, ilk yönetmenlik deneyimi olan Surely Someday’i. Orda da Mao’nun küçük bir rolü var, bilginize. İyi arkadaşlar zannımca^^

Mevzu Nedir?

Dolittle bir yerlerden tanıdık gelmiş olmalı. Ama hayır tahmin ettiğiniz gibi hayvanlarla konuşmaca gibi bir durum yok dramamızda. Aslında bu Oguri Shun’un canlandırdığı Tottori Sensei’nin (Tottori Kenichi) lakabı, zira hayvanların derdini anlamayı pek bir beceriyor. Kendisi çok yetenekli olsa da biraz aksi, sivri dilli, paragöz bir veteriner. Kendi küçük kliniğinde hayvanlarla ilgileniyor. Aslında çok para istemesinin sebebi de genelde zor operasyonların başına kalması. Bir diğer nedeni de hayvanları insanlarla eşdeğer görmesi ve insan sağlığı için verilen paranın hayvanlar için de gözden çıkarılması gerektiğini düşünmesi. Tabi bir de mottosu “pet care means business” var^^

Kendisinin bir de okuldan arkadaşı Masaru var, yine pek sevilen ve diğer başroller gibi her taşın altından çıkan Narimiya Hiroki tarafından canlandırılıyor. Hanabishi Masaru ünlü, televizyona da çıkan bir veteriner, kullandığı yöntemler ve mesleğine bakış açısı olarak da Kenichi’nin zıttı. Emin olmadığı işe girmiyor, ölüm riski yüksekse hiç kendini yormuyor. Hatta bazen kendi bakamayacağı hastaları Kenichi’ye gönderebiliyor. Yine de zamanla görünüşe göre aralarında bir rekabet ortaya çıkacak. Bunda bir aşk üçgeninin de etkisi olabilir^^

Eh aşk üçgenlerine girince esas kızdan da bahsetmek gerek. Tajima Asuka(Inoue Mao) aslında atını iyileştirmesi için Dolittle’ın kliniğinde buluyor kendini, ama bir şekilde asistanı oluveriyor. Tottori başta Asuka’yı pek saf ve çocuksu bulsa da zamanla kanının kaynayacağı aşikar. Dolittle ve yardımcısı tabi sadece hayvanlara değil bir yandan sahiplerine de yardım eder oluyorlar. Bunun dışında dizinin hayvan haklarını da ele alacağı ortada.

İlk İzlenimler


Ben ancak 2 bölüm izledim, başka diziye başlayınca yarım kaldı. Aslında yayınlanmış 6 bölüm var bu arada ki zaten 9 bölüm olur tahminen. Ben gayet sevdim diziyi ama çok az izlediğimden hastası oldum diyemem. Çok “ekşın”lı olmasa da izlerken sıkmıyor kesinlikle. Hatta hayvanları çok seven, bu konuda hassas biri olduğum için duygulandığım, içime dokunan yerler oldu, şaşırdım kendime. Dizinin sürekli konusunun yanında her bölüm ortaya yeni bir mesele atılıyor. Mesela hasta bir yunus varsa o bölüm o yunus ve sahibinin hikayesinin yanı sıra genel olarak o türle ilgili de bilgileniyoruz yada yapılan yanlışları öğreniyoruz.

Ancak diziden bolca aşk yada bolca komedi beklemeyin, ikisinin arasında en azından şimdilik sakin bir dizi. Türden hoşlananlara tavsiyedir. Bitirince belki kısa bir yorum yazısı geçebilirim “Bayıldım” yada “Berbat izlemeyin” temalı, ama şimdilik Oguri+Mao yetiyor bana^^

9 comments on “Juui Dolittle

  1. Narimiya Hiroki + Oguri shun olurda izlenmez mi ? Bilmem belki yanlarında yatarım :D:D:D Heheheh

    Hele ben gibi Natgeo da sürekli “Köpeklere Fısıldayan Adamı” takip eden bir insan bu diziyi kaçırmaz.

    Bende bir göz atarım artık farz oldu yani 😉

  2. Başlığı okuyup resme bakınca aklıma direk doktor dolitle geldi valla 😀 acaba böle bi durum mu var dedim ama yokmuş 🙂
    Not: Oguri’nin saçlara ayrı bi koptum:P

Bir Yanıt Bırakın

