[Secret Garden 11 ve 12. bölümlere dair spoiler içerir]

Son zamanlarda buraları boş yazılarla doldurup durdum, ama yine tutamıycam kendimi, tüm blog prensiplerimi çöpe atıcam. Uzun zamandır izlediğim diziler içinde hiç bir sahneyi baştan sarıp defalarca izlememiştim, Secret Garden’ın son iki bölümünde aynen bu geldi başıma, sadece övmek istedim buraya gelip. Tek isteğim sonunun iyi bağlanması. Zaten bitince yazamam sanırım, çok sevdiğim şeyleri yazamıyorum pek, hakkını veremezmişim gibi geliyor.

Başta Hyun Bin olmak üzere tüm cast  -hatta daha önceden nefret ettiğim Ha Ji Won bile – çok doğru tercih edilmiş. Senaristi ise alnından öpebilirim. Önce “I’ll be your little mermaid” kazandı gönlümü, ardından şu diyalog:

Joo Won: Neden rüyaların hep bu kadar karanlık?

Ra Im: Çünkü rüyalarımda..sen varsın!

Joo Won: Benimleyken..rüyalarında bile.. mutsuz musun?

Ra Im: Yine de gel. Yarın. Ertesi gün de.

21 comments on “

  1. Çingummm al benden de o kadar ya!
    Ben hiç bir dizide bir sahneyi defalarca izlemedim. Özellikle 11-12 dram yönü ağır bölümlerdi ki bu nedenle ben çıkan dedikodulara inanmaya başladım.
    Sanki sonu o dedikodu tarzında bitecek gibi.
    Ancak süper bombalar vardı bu bölümlerde bilmiyorum ben mi bu aralar duygusala bağladım ama izlerken çok üzüldüm.

    Ne biçim dizidir bu ya böyle yarısı güldürdü diğer yarısı ağlatacak mı?

    • -spoiler/önbilgi içerir-

      aslında genelde tüm kore dizilerinde ikinci yarının dram yönü ağır basıyor, başlarda karakterlerin tatlı atışmaları oluyor, sonra kavga ve gereksiz ayrılıklar. burda da o olabilir. dizinin sonuna dair dedikoduyu duymadım, köşe bucak kaçıyorum. gerçi dediğine göre kötü bitebileceğini öğrenmiş oldum^^ ama senarist dedikoduları yalanlamış, “daha son bölümü yazmadım” demiş.
      ben özellikle resimde de bulunan 12nin son sahnesinden çok etkilendim, son zamanlarda çok dizi izledim (hepimiz maşallah hepsini izliyoruz) ama bu sahne tek başına hepsini döver, o kadar çok sevdim^^ joo won’un bakışları yahu, eridim resmen.
      ben ayrıca joo won karakterine hastayım, sen pek farklı gelmedi bana demişsin çingu bu konuda senle ayrılıyoruz hehe. bence özellikle konuşmaları çok gerçekçi. mesela annesiyle ra im kavga ettikten sonra sokakta ra im’le yaptıkları konuşma. “orda senin yanında duracağımı kahramanlık yapacağımı mı sandın, gerçekçi ol” diyor, bana kötü de olsa çok gerçekçi geldi bu sözler, klasik drama erkeği olsa orda annesini ezer geçerdi ama gerçek hayatta işler öyle değil, biliyoruz^^
      ayy neyse sanırım bütün gün konuşabilirim sg hakkında, durdurun beni^^

      • ÖNBİLGİ/Spoiler İÇERİR
        İlk yedi bölümde klasik kaba, soğuk, sert cümleler kuran bir çizgideydi Joo Won. O yüzden ilk bölümlerde benim için diğer soğuk karakterlerden farkı yoktu. Fakat izledikçe Joo Won karakterinin büyümesi ve açıkçası biraz daha açılması-duyguları ve içinde bulunduğu durum hakkında- bana farklı bakış açısı kazandırdı.
        zaten aslında dizide fazla gerçekçi olma yolunda ilerliyor. Bahsettiğin sahne en büyük kanıtı. Hani pıtıcık, şirin dizi olmaktan çıkıyor. Sanırım ben en çok bu halini sevdim.
        Bende olaylara gerçekçi bakışını seviyorum dizinin. Hani Jeju adasına gittiklerinde “sen hesabında ne kadar para olduğunu bilirsin ancak onlar bilmezler. Aranızdaki fark buyüzden. Onlar dünyaya sahip olamadıklarından ayrıcalık ve eşitsizlik isterler. Benimde böyle olmamam için bir nedenim yok” demişti ya. İşte orda zaten gidişatın kapıları açılmıştı bana göre.
        Evet senin tarafa geçtim bende bu son bölümlerde Joo Won karakteri diğerlerinden ayrıldı bambaşka bir karakter şuan. İzleyicinin bile el atamadığı, anlamaya çalıştığı incitici şeyler söylesede öldürüp ama hakkını yemediği bir karakter.

        evet dedikodular kötü yönde. Ben izleyici gözüyle öyle olmasın istiyorum ama senaristi olsaydım kesin duyduğum gibi birson yazmak isterdim :D:D

        12 nin son sahneside hani unutulmaz sahneler top yapsam kesin listede üst suralarda olur hatta şuan için başı çeker 😉

        Vallahi bende sabaha kadr konuşurum bu dizi hakkında. durdurmasınlar be çinguu boşver konuşalım sabaha kadar 😉

  2. spoiler içerir

    ben ilk bölümden beri joo won’un farklı olduğunu düşünenlerdenim, ilk yazımda da demiştim. ilk bölümden kıza aşık olan, peşinden koşan başka bir karakter görmedim ben kdramalarda. ben onu cool, buzdolabı patron olacak sanırken, onun ra im’in peşinden koşması, aptal eşofmanlarıyla dolanması, bir yandan aralarındaki statü farkını düşünüp bir yandan ra im’den vazgeçememesi. bence daha baştan bambaşkaydı joo won karakteri. zaten diziye daha ilk bölümden bağlanmamda en büyük etken kesinlikle bu karakterdi^^
    kesinlikle o sahne zirveye oynar, belki cp’den bazı sahneler geçebilir ya da misa’dan^^ (yani en azından benim için)
    sonunun nasıl olacağını boşverdim valla, hiç umursamadan izliciim. şu bölümlerin güzelliğiyle avunurum kötü biterse^^’

    • selam millet, virüsü kapmış bir arkadaşınız daha geldi 🙂 evet, ben de ilk kez bir diziyi bitmeden izlemeye başladım. ve şu anda yeni bölümlerin altyazısını beklerken çıldırmak üzereyim! bir daha yarısı yayınlanmamış bi diziye başlamak mı, tövbeee!

      –11 ve 12’ye dair spoiler–

      joo won karakterine ben de bayıldım. daha doğrusu hem uyuz oldum, hem de gerçekçiliğini takdir ettim. özellikle bizim kıza “sen cindrella değil, ancak denizkızı olabilirsin” dediği anda, bu müthiş metafor karşısında ağzım açık kaldı! ne kadar güzel tanımlamıştı! evet, karşısındakini inciten, ama ne olursa olsun doğruyu söyleyen biri olduğu için joo won’a hem kızıp hem de onu sevmemek mümkün değil…

      12nin son sahnesi pek şekerdi hakikaten… saatlerce uyuyan ra im’in yüzüne bakması… uyandığı zaman bakışarak birbirlerinin düşüncelerini anlamaları… çok tatlı, çok romantik…

      bu dizi kötü biterse ben de çok üzüleceğim. hiç spoiler yemedim ama joo won’un ne olduğu belirsiz hastalığı, dublörlerin sakat kalması ya da ölmesine dair sürekli açılan muhabbetler kötü bir şeylerin habercisi gibi…
      yine de ben bizimkilerin bir şekilde bunları aşacağına inanıyorum; inanmak istiyorum.

  3. Çingular vallahi ben derim ki “Kendinizi hazırlayın” Eğer bu dizi iyi sonla birterse senaristin ilk mutlu sonu olacak.
    Bu zamana kadar senaristliğini yaptığı işlerin çoğu mutlu sonla bitmiyor. En azından benim izlediklerim ondan kendimi hazırladım ben. Örneğin Fly High, A Millionaire first love sanırım once in a summer ve lovers da öyle. Ancak City Hall mutlu sondu. Yani inşallah mutlu son olur

  4. Ya Loversda mutlu sondu. Lee Seon Jin’in filmi değil mi? Yani bu kadar komik ve mistik diziyi üzüntülü sonla bitirirlerse küfür ederim. Hem de çok fena küfür ederim 😀

  5. hikarucum geçmiş olsun canım, hoşgeldin aramıza^^
    dediklerine sonuna kadar katılıyorum, ben joo won’u tüm iyi ve kötü yönleriyle beraber bağrıma basıp seviyorum.

    bir de ben diziyle ilgili ne yazı okuyorum, ne de hayranların yorumlarını. hatta şu hastalık ölüm muhabbetlerini ilk sizden duydum, duymaz olaydım^^ ben olabildiğince böyle şeylerden bihaber takılıp sadece dizimi izliyorum. bence siz de öyle yapın^^

  6. sermin, bence hiç gerek yok bu sonu kötü bitecek muhabbetlerine, o iş hiç belli olmuyor. mesela gumiho’nun yazarları hong kardeşlerin genelde dizileri eğlencelidir, ancak bir tanesi kötü sonla biter (izlemeyenleri spoil etmemek için hangi dizi olduğunu yazmıyorum buraya) o dizi gumiho’ya benzediği için hemen fanları korku sardı, ilk haftalardan başladılar kötü bitecek muhabbetlerine. nasıl bittiğini gördük, ben mümkünse tadını çıkarmak istiyorum^^

  7. @ la fea
    bence mutlu bitecek insanlar boşuna galeyana geliyor. diğer kötü biten yapımların öyle olacakları daha ilk sahnelerinden belliydi^^ dedikleri gibi olursa da hep beraber söveriz:))

  8. Tamam taşlamayın hemen beni D:D
    Bende mutlu sonla bitsin istiyorum hemde deli gibi istiyorum ki mutsuz sonları çok severim 😀 (psikopatım işte)

    İllaki belli olmaz kaç defa ters köşe oldum biliyorum yani 😀

    Bende 3 maymunu oynayıp izlemeye devam edeceğim bundan sonra 😀 Söz!

  9. bir taşta benden:P
    ahahah kıyamam kuzuma atmıcam tamam, bende okudum bazı dedikodular ama klasik durumlar olduğu için aldırış etmedim, çingumunda dediği gibi Gumiho dada bir ton felaket senaryosu vardı ki zaten dizinin başından beri 100 gün olayı vardı onda bile mucize olduysa bu dizide hiç biişi olmaz canlar 😀

    ahh 12. bölüm süperdi ki bu sahnenin devamı dahada manyak:) şimdi 13ü izlicem ing altyazsısı gelmiş^^

      • 14. bölümü izleyin asıl çingular.
        Ah ah ah ne kadar güzel bir bölümdü 14 Kayış koptu vallahi bu bölümde. Sadece 14. bölüm için post yazılır yani 😀

        Bana kıymadığınız için müteşekkirim 😀
        evet kötü biterse kesinlikle koreye gidilecek ve o kadının saçı başı yolunacak nihahaha :D:D

  10. 13-14 spoiler içerir

    bir dizi nasıl her bölümüyle daha da güzel olabilir. kıskançlıktan yastıkları yumrukladım oturduğum yerde, sinir krizleri geçirdim.zaten bir önceki bölümde yatakta sarıldıkları yerde dellenmiştim, şimdi iyice çıldıriciim. parti ve sonrası şahaneydi, ra im sonunda doğru yolu buldu, yalnız sonunda ele verdiler kimliklerini, bakalım geçiştirecekler mi yoksa oska ve kangdunnim gerçeği öğrenicek mi?
    ulan nasıl beklerim ben!!! ayrıca daha şimdiden tekrar izlemek istememe ne demeli? yandım valla bundan sonra dizi beğenmem zorlaşıcak, cp sendromu yaşıyorum^^

  11. Spoil alert 14 !!!

    Aman yarabbi bu nasıl bi bölümdür:D olmayan sey kalmadı yahu,bende içimden diyodum bunlar ne zaman bi daha değişicek, değşşselerde eğlensek diye. Ulan daha faydalı şeyler dileseydim, yılbaşı dileğimi buna harcadım sanursam ahahah:P
    13. bölümdeki o yürüyüş ve yatak sahnesini hele hele tekerleme söyleyişine ayrı bayılmışken, 14. bölüm daha fena cıktı 😀
    Bu değişimde artık usta olmuşlardı ama sonunda ele verdiler, kötü oldu yaa eğlenyodum ben böle:) bence bundan sonra durumu açıklarlar ikisine bi sürede böle gider. Gerçi açıklasalarda onlar inanırmı bilmem haha:)

    İlk baştaki elbisenin etiketine bakması bombaydı yaa, bende ne yapıcak diye beklerken, diyorum bu adam bu tuhaf hiç beklemediğim şeyleri yapıyo bir anda. Hatta sır kim woo joona özel postu hazırlıcam yakında:)

    • Ben demiştim 😀 14 süper ve ötesiydi.
      Hatta ben bu bölümde Seul’ü bile çok sevdim.
      Gerçi çok gıcık almamıştım zaten ama sevdim işte 😀
      15 i iple çekiyorum heralde gece nete link eklenir eklenmez indirir muhteşem korecemle şöyle bir bakarım.
      Bende şimdiden tekrar izlemek istiyorum hatta annemle birkez daha izliyorum. Yinede yetmiyor yetmiyor ne olacak benim bu halim allah bilir 😀

  12. hayatımıza nasıl bir girşi yaptı bu dizi ya hastalık oldu resmen uzun zamandır ilk kez bir sonraki bölüm için çıldırtıyor bir yapım beni herhalde bütün blog hatunları aynı durumda 🙂

    • aynen ya, ben artık alıştığımdan olsa gerek hiç bir kore dizisine böyle kapılmam diye düşünüyordum ki secret garden çıktı meydana. korece bilmediğime hiç bu kadar üzülmemiştim, o bekleyiş nasıl oluyor bir de bana sor!

  13. Geri bildirim: Dramalardan Şarkılar « Kimbapsushi's Blog

Bir Yanıt Bırakın

