Infernal Affairs- Çin’den Polisiye Başyapıtı

Baktım ki uzun zamandır adamakıllı bir şey yazamıyorum şu bloga, kısa da olsa bir tanıtım yazayım dedim. Aslında bu filmi izleyeli aylar oldu, o zaman da niyetlenip yazamamıştım. Bilirsiniz Çin sinemasına ayrı bir düşkünlüğüm var. Infernal Affairs Çin sinemasının medar-ı iftiharlarından biri olunca, zamanında onu da izlemiştim. Üstelik Çin’den çıkan en tapındığım 5 aktörden 2si yani Andy Lau ve Tony Leung başrolleri paylaşıyorlar bu filmde. Filmin şahaneliği Hollywood tarafından da fark edilince ünlü oyuncularla ve büyük yönetmen Martin Scorsese ile yeniden çevrilmiş, yeniden çevrimi (The Departed/Köstebek) de çok beğenilip, Oscarları süpürmüştür. Ancak ben her zaman orijinalde direten biri olduğumdan onu merak bile etmedim. Filmin orijinalinin 3 filmlik bir seri olduğunu da ekleyelim, ben ilk filmi tanıtacağım ki serinin en beğenilen filmi de budur.

Aslında bu yazının amacı sadece böyle bir film olduğunu hatırlatıp, okuyanları gaza getirmek. Yoksa bu filmin anlatılabilecek bir film olduğuna inanmıyorum. Polisiye ve macera türüne alınabilecek bir film. Aslında daha çok Polis vs. Mafya hikayesi. Bunu temele 2 karakteri ve onları yönlendiren amirlerini alarak yapıyor. Polise karışmış bir köstebek ve mafya içine girmeyi başarmış başka bir köstebek. Bu ekipler kapışırken siz keyif, merak ve heyecanla sonun nereye varacağını bekliyorsunuz ve emin olun hiç sıkılmıyorsunuz. Zaten şahane oyunculuklar da sizi ekrana kilitleyen diğer sebepler oluyor, zaman akıp gidiyor. Adamların duruşu ve bakışından bile tarafları o kadar belli ki ancak şapka çıkarırım.

Şahsen çok sevdiğim bir filmdir, biraz da erkek filmidir aslında ama ben bu türü sevdiğimden çok zevk almıştım izlerken. Sonuyla da gönüllerde ayrı bir yere sahiptir, benim için bir gün oturup 3ünü arka arkaya izlemek de farzdır, belki o gün bugündür. (Şiir yazıcam az sonra)

Şiddetle tavsiye edilir.

 

10 comments on “Infernal Affairs- Çin’den Polisiye Başyapıtı

  1. ahh ahh bu filmi tee lise 1in yazında sıcak bir Adana gecesinde sivrisineklerle boğuşurken trtde izlemiştim ve etkisinden 1 hafta kurtulamamıştım sonuna feci üzülmüştüm o günlerde. Trtde o zamanlar güzel filmler yayınlıyormuş şimdi düşününce trt ve uzakdoğu sineması ilginç 😀 sakın hollywood versiyonunu izleme rezil etmişler bence sonunu bile değiştirmişler hafiften. Bazı insanlarda Amerikan versiyonunu izleyip off süper film yapmış gene Martin abi diyorlar yaa uyuz oluyorum yavrularım o film çalıntı çalıntı hele bir siz orjinalını izleyip öle karşıma gelin diyesım geliyor ama kim uğraşıcak Amerikan aşıklarıyla 😀

    • trt hala az da olsa yayınlıyor uzak doğu filmleri ama gönül ister ki hepsi yayınlasın, hep yayınlasın^^
      hollywood uyarlamasını beğenmeyeceğime eminim, izlemem zaten. kim oynarsa kim çekerse çeksin orijinaline ulaşamaz. leonardo’nun özellikle son yıllarda sağlam yapımlarda yer aldığını düşünsem de, tony’nin ya da andy’nin karizması ve deneyimine ulaşması için yıllar var.
      boşver amerikan aşıkları klişeleriyle yetinsin, biz kendi dünyamızda mutluyuz^^

  2. Cnbc-e nin yayınlamaktan bıkmadığı fimlerdendir. Her sene bir iki kez verir. Ve ben her defasından mutlaka yarım saatte olsa bakarım 😉

    Orjinalden şaşmayacaksın. Bu arada Martin amca böyle süper filme yatsın kalksın dua etsin yoksa o oscarı zor görürdü. Sıkına sıkına aldı sonunda. Eğer film bu kadar güzel olmasaydı o değişimlere rağmen güzel olmasaydı b*k alırdı oscarı 😉 Neyse film harbi güzel seri olarak izlenilesi. Bilmeyen duymayan kalmasın 😉

    • uzun zamandır yalnız yaşadığımdan cnbc-e’nin güzelliklerinden yararlanamıyorum^^ daha iyi oluyor gerçi, oturup baştan sona indirip izlemiş oldum, diğer türlü yazık olurdu.
      bence de scorsese şükretmeli uzak doğulu zekasına. gerçi benim çok sevdiğim bir yönetmendir, orası ayrı.

  3. Zamanlaman güzel yalnız. Bu filmin Amerikan versiyonu bu akşam saat 2200’de kanal d ‘de yayınlanıyor 🙂 Tabii ki izlemeyeceğim (zaten Kore filmi ya da belgesel olmayınca televizyon izlemem) ve kimseye de önermem, orijinalini tercih ederim. Sadece zamanlaman için yorum yazayım dedim 🙂

    • vay bundan hiç haberim yoktu işte, istesen olmaz(olur gerçi neden olmasın) ben de tv açmadığımdan bilmiyordum, bilgisayarımdaki filmleri silerken aklıma geldi ne zamandır yazmak isteyip yazamadığım.
      bence de orijinali bu kadar güzelken hiç gerek yok.

  4. Türkçe ismiyle kirli işler bu üçlemeyi izledim uzun zaman önceydi müthiş bir sinema filmi hiç bıkmadan izlediğim ender filmlerden bir tane oyunculuklar muthiş en sevdiğim iki oyuncu performanslar harika Cnbc-e’de izlemek ayrı bir zevkti düblaj yoktu alt yazılı izlemek çok güzel…

    • ortak kanı oyunculukların şahaneliği ve filmin sürükleyiciliği sanırım. umarım ben de devam filmlerini izlemeyi başarıcam, aynı günde izlersem daha da süper olacak.
      düblajsız izlemek her zaman en makbulü dediğin gibi harang, ki ben çoğunluğun aksine çinceyi seviyorum^^

  5. Geri bildirim: Hong Kong Sinemasından Tanımanız Gereken Aktörler | Kimbapsushi's Blog

Bir Cevap Yazın

