Pink Spider- Efsaneler Ölmez.

Bundan 13 yıl önce, bugün, Jrock tarihinin en büyük yeteneklerinden birini kaybetti, Hideto Matsumoto. Otel odasında bulunan bedeni ardında pek çok soru işareti bıraksa da, bu efsanenin ardında bıraktığı çok daha güzel şeyler de vardı. Grubu X Japan’le, solo olarak veya başka gruplarla icra ettiği eserler.

Rahatlıkla Japon Rock Müziğinin en büyüğü olduğunu söyleyebileceğimiz X Japan hala gerçeküstülüğünü koruyor, biz rock severlere de onları dinlemekten, desteklemekten başka düşen bir şey yok. hide gitse de, çok şükür hala yaşayan diğer efsaneler  bizlere kulak ziyafeti çektirmeye devam ediyor.

Geçen yıl bir kaç gün gecikmeli de olsa hide için bir yazı yazmıştım, bu yıl da unutmamaya ve unutturmamaya kararlıyım. O yazıdan sonra bana mesajlarla dönen ve sayemde dinlemeye başladığını söyleyen pek çok kişi olmuştu. Bir hayranları olarak kendimce üzerime düşeni yine yapmak istedim.

X Japan, hide’nin ardından uzun bir süre müzik piyasasından uzak dursa da asla kan kaybetmedi. Yıllar sonra, Sugizo’yu da katarak geri döndüklerinde her zamanki gibiydiler. X Japan de asla hide’yi unutmadı, konserlerinde sürekli bir şekilde ona yer verdi sahnede. Pink Spider hala sahnede, tüm neşesiyle çalmaya devam ediyor.

Adamlar yapmış, bize de ancak yine yapılanı paylaşmak kalıyor. Bu muhteşem grubun bir kaç eserini sizlerle paylaşıyor ve tekrardan hide’nin ruhu şad olsun diyorum.

Hadi şimdi kollarımızı yukarı kaldırıp, çarpı şeklinde birleştirelim ve haykıralım. We are X!

hide- Pink Spider
hide- Rocket Dive
X Japan- Art Of Life Part 1
X Japan- Art Of Life Part 2
X Japan- Art Of Life Part 3
X Japan- Art Of Life Part 4

12 comments on “Pink Spider- Efsaneler Ölmez.

  1. Hiç dinlemedim XJapan’i ben sadece L’Arc~en~Ciel oda benim en sevdiğim grup…XJapan dinlemek şart oldu etrafımdakiler çok seviyor…

  2. Pink spider …X JAPAN’ı ve onu çok seviyorum.Geçen sene X JAPAN’ın Türkiyede sevilip sevilmediğine bakarken senin geçen seneki yazınıda okumuştum.Onu çok çok özlüyorum.Hem mükemmel bir gitarist hem çok tatlı bir insan.Ayrıca bugün popüler olan J-rock gruplarının öncüsü bu grup.Oda bugün onların atrzının öncüsü.Pembe deli dolu saçlarıyla tarzıyla müziğiyle.Ama şunu söyleyebilirim ondan sornada Japonyaya çok yetenekli gitaristler geldi ama -bana göre- hiçbir asla onun eyrini tutamaz…Efsane o…Pink spider seni çok özlüyorum .:((((

    • dediklerine katılıyorum, türkiye’de az ama sağlam bir jrock kitlesi var tabi ki bu kitlenin her bir üyesinin yolu da mutlaka x japan’den geçiyor. ben yine de özellikle rock+çekiksever bünyelere grubu sevdirmeye çalışıyorum, pek çok kişi de kazandırdım x hayranları arasına nacizane^^
      dediğin gibi sonradan gelen çok şahane yetenekler var ama hide bambaşka. ben elimden geldiğince unutmamaya ve unutturmamaya çalışıyorum.
      erken ayrıldı ama ölümsüzleşti diyebiliriz pink spider’ımız için, onu seviyoruz:)

  3. Bence gereksiz ve bilmeyen fanlar yerine az ama sağlam fanlarda iyidir.Çünkü ben biraz bu konuda sert düşünebilirim.Evet Türkiyede olmasa bile bence J-rockı tanıyanlar için başlangıç X JAPAN oluyor genelde.Burda ise genelde The gazette veya Alice Nine gibi gruplar olabiliyor.Onlarıda çok seviyorum o ayrı tabi.Evet kazandırdığınıg ördüm bende elimden geldiğince arkadaşlarıma yaymaya çalıştım.Hatta öyleki şu an o arkadaşlarım gerçekten onları çok takdir ediyor ve bence bunu hakeden bir grup.Hide bambaşka bunu bugünki gruplarında farkettiğini tahmin ediyorum.Hatta sanırım Alice Nine’nin Hirotosununda onun fanı olduğunu hatta onu ekranda gördüğü için gitar çalmaya başladığını okumuştum.Pink spiderı elimizden geldiğince unutturmayalım helede bence J-rock dinleyeceklerse onun mükemmel yeteneğini bir defa olsun tatmalarını sağlayalım.Pink spiderı sevmemek mümkünmü.Bugün bile 13 yıl geçmesine rağmen çok çok seviliyor ve dahada sevilmeye devam edecek

    • haklısın ama zaten sevme potansiyeli olmayan sevemiyor zaten. bu türe yatkınlığı olanlar da gerçek değerini anlayıp, takdir ediyorlar, bu yüzden değiyor bence. ama tabi ki herşeyin azı ve özü daha kıymetli olur.
      hide’yi örnek alan, takdir eden çok kişi var. jrock’ı baştan ayağa değiştiren gruplardan birinin 13 yıl önce ölmesine karşın hala en önemli parçalarından biri. hala x japan’in yeni konserlerini izlerken de, ben hide’yi arıyorum. bu yüzden kendi adıma onu unutmayacağıma eminim:)

  4. her şeyiyle benim için çok fazla anlam ifaden eden birisi. keşke hala yaşasaydı ve biz de onu dinleyebilseydik..

  5. Geri bildirim: hide için… | Kimbapsushi's Blog

  6. Geri bildirim: hide. | Kimbapsushi's Blog

Bir Cevap Yazın

