49 Days’in Ardından

Aslında bu dramayı izleme konusunda oldukça kararsızdım, zira Secret Garden aksini kanıtlasa da ben normalde şu beden değiştirme mevzularından hazzetmem. Bunun nedeni, ortaya çıkan bir ton rezillik ve yanlış anlamanın yanında, görünüşü başka birine, ruhu başkasına ait birinin gözümde tam bir “karakter” olmaması. Kim gözüyle bakacağımı bilemiyorum ki dizi izlerken huyumdur, o karaktere dair net bir fikrimin olmasını isterim, şu beden değiştirme olayları da bunu kafadan engelliyor. Üstelik sadece ben değil, dizide bu karaktere aşık olan kişi aslında kime aşık oluyor, orası meçhul. Bundan emin olamayınca da istediğim hissi alamıyorum bu tür bir yapımdan.

İşte şu yukardaki paragrafta memleket meselesiymiş gibi uzun uzadıya anlattığım mevzu yüzünden diziye pek sıcak hisler beslemiyordum. Gerçi Jung Il Woo aklımı karıştırıyordu ki sonunda da diziye başlamamda beni tetikleyen şeylerden biri oldu kendisi. Bir gece oturduk Astrea bacımla, bastık play tuşuna. Ardından bilgisayarımın bozulmasıyla bir dönem uzak kaldım ama sonunda kavuştum ve geçen Perşembe Kore’de finali yayınlanan diziyi ben de Cuma gecesi tamamladım.

Mevzu Nedir?

Mevzu karışık.Astrea’nın şu yazısına bakın hele.  Ben konuyu dizi başlamadan hayli önce okumuş, zaten okuduğumda da pek anlamamıştım. “Yani şimdi kim kime verecek hacı?” şeklinde başımın üzerinde kocaman bir soru işaretiyle kalakalmış, “Neyse bir gün başlarsam anlarım.” deyip şansımı zorlamamıştım. Astrea da benim bildiğimden fazlasını bilmiyordu. Onun itici gücü de Bae Soo Bin olmuştu ki yakın zamanda kendisinin baya Ajusshi olduğunu keşfederek ufak çapta bir kalp krizi geçirdik.

Hala konudan bahsedemedim değil mi? Bugün çenem düşük. Şimdi elimizde gencecik, güzelcecik bir kız var, adı Shin Ji Hyun. Zengin bir ailenin tek evladı olması yetmezmiş gibi, yetenekli, yakışıklı her bakımdan übersonik, süperhobik biriyle -Min Ho olur- nişanlı. Ancak hayat her zaman adil değil, bu kadar vermiş biraz da alsın değil mi? Kızımız bir gün trafik kazası geçirir. Komaya girmiştir, hayata dönmesi mucizelere bağlıdır. Doktorlar bu şekilde ifade ederken pek de yalan söylemiyorlar, zira Ji Hyun’un o durumdan kurtulması mucizelere bağlı. İşte burada dizimizin en eğlenceli karakteri Ruh bekçisi girer devreye, kendisini beklentilerimi boşa çıkarmayan Jung Il Woo canlandırmakta. Ji Hyun araf diyebileceğimiz bir durumda kalırken Ruh bekçisi gelir ve onunla bir anlaşma yapar. Verilen görevi başarırsa, yaşama dönebilecektir.

İşte beden değiştirme mevzusu tam burda devreye giriyor çünkü Ji Hyun şu anki durumunda başkaları tarafından görülemiyor. Bunun için birinin bedenini kullanması gerek. Bunun için seçilen kişi ise Song Yi Kyung(bizim Muhteşem Kraliçe). Geceleri çalışıp, gündüzleri uyuyan ve bunun dışında hiç kimsesi olmayan, hiç bir şeyle uğraşmayan biri Yi Kyung. Tam anlamıyla bir ot gibi yaşıyor. Tabi ki bunun nedeni zamanla çıkıyor meydana. Bunun haricinde dizimizin göz şenliği elemanlarından biri de Han Kang. Kendisi Ji Hyun’un liseden arkadaşı, ancak araları biraz bozuk. Bir cafe işletiyor. İşte o cafe bir süre sonra hikayenin önemli mekanlarından biri oluyor, arada bir Coffee Prince atmosferi yaşatıyor, çok inceden de olsa.

Doğaüstü mevzulara giriyor, bunun dışında bolca ihanet, arkadan vurma durumu var dizide. Bolca da gizem. Bazı olaylar zamanla açıklanırken kafada yeni soru işaretleri de oluşturabiliyor. Bir kaç karakter var ki çözmek için bol zaman gerek.

Konumuz genel hatlarıyla bu. İlk bölümde pek iyi başlamadık aslında biz. Sürekli mantık hataları bulduk. Aman şu saçma, bu şöyle, kurguda hata falan feşmekan dedik. Neyse ki bir kaç bölüm sonra olaylar oturdu, bazı şeylere açıklama getirildi derken baktık ki kaptırıp gitmişiz, merakla izleyip, tahminler yapmaktayız. Kısacası küçük mevzulara takılmazsak, benim çok merak ederek ve hiç sıkılmadan izlediğim bir dizi oldu.

Dizide mantık hataları var ama her kdramada olduğu kadar. Biraz da sabrederseniz seyir zevkinizi baltalamıyor. Sürükleyici bir dizi ve bu tür mevzularla ilgilenenler tarafından verilecek bir şansı hakediyor. Zaten sonunda her şey sonuca bağlanıyor, açık nokta kalmıyor.

Neden İzleyelim?

* İlk ve en önemli neden merak unsuru. Dizinin senaristini alkışlamak istiyorum bu açıdan zira en sevdiğim dizide bile yeri gelince sıkılırken ya da izlemeyi ertelerken, 49 Days’i imkanım olan her anda izledim. Bölüm sonları genelde şaşırtıcı bitiyordu, hatta bunu son bölüme kadar sürdürdü. Bu yüzden beni diziye bağlayan en önemli neden merak unsuruydu.

* Hem güldüren hem ağlatan, hem geren hem merak ettiren bir dizi olmasıyla da kalbimi çaldı 49 Days. Hem duyguyu yaşatıyor, hem de hakkını vererek.

* Karakterleri sevdim ama baştan itibaren- tanıdığım bir oyuncu olması nedeniyle- Scheduler (Ruh bekçisi) favorimdi. Han Kang’ı ilk bu dizide izleyip, bağrıma bastım. Min Ho rolündeki Soo Bin’i Shining Inheritance’da “Namca değel oppa olmak istirem” diyen arkadaş olarak sevmiştik. 2 çok farklı karakteri oynamadaki başarısını alkışladığımız Lee Yo Won (Song Yi Kyung) da sadece kraliçe rolünde iyi olmadığını kanıtladı. Shin Ji Hyun’a başta kıl kapsam da, zamanla sevdim.

* Müzikler de güzeldi hani.

* Kurgu arada fire verse de düşündüğümden iyiydi. Bulduğum mantık hatalarının bir kaç bölüm içinde açıklanmasıyla rahat soluk aldım ama. Mesela son bölümde büyük bir mantık hatası bulduğumdan emindim ki bir kaç dakika içinde utanarak senaristten özür diledim (içimden diledim:))

Kısacası tekrar tavsiye ederim, bütün spoilerlara kulaklarınızı tıkayıp, izleyin. Şimdi geliyoruz dananın kuyruğunun koptuğu yere, artık izlemeyenler uzaklaşabilir. Son bölümle ilgili deli spoiler var. Beyazla yazıyorum, dileyen mouse’unun ufak bir dokunuşuyla aydınlanabilir.

İzlemeyenler fikir edinmek için şu ve şu fragmanlara bakabilir.

-Son bölüm-  (Bol Spoiler İçerir, tamamını izlemeyen okumasın!)

Sevgili, bedbaht, talihsiz 49 Days izleyicileri. Siz de benim gibi Song Yi Kyung ve Son Yi Soo kavuşamadı diye kahroldunuz mu? Ben oldum. Aslında benim tahminime göre Ruh bekçisinin son alacağı can Yi Kyung’ınki olacaktı. Baya bunalıma girdim kız gidiyor diye. Biraz da sevindim belki diğer dünyada beraber olurlar deyu ama malum son kurban Ji Hyun çıkıverdi. Sonda olacakları anlayınca kahrolsam da, ben yine de beğendim. Özellikle Yi Soo’nun Yi Kyung’a aşkı çok dokunaklıydı. Onu izleyip ağlarken, ben de bolca kahroldum. Yi Kyung’ı kıskanması, onun için acı çekmesi, geçmişi hatırladıktan sonra sürekli onu düşünmesi güzeldi. Kesinlikle dizide favori çiftim oldular. Sonunda ayrı düşseler de herşey içime sindi diyebilirim. Sinmeyen ve aceleye getirildiğini düşündüğüm tek şey Yi Kyung ve Ji Hyun’un kardeş çıkmasıydı. Büyük ihtimal senarist şaşırtmak istediği için daha önceden ipucu vermedi, yine de çok ani geldi bana ancak gerekliydi de. Zira Ji Hyun’un zavallı anne ve  babasına bir teselli lazımdı, aynı zamanda hayattaki her şeyi olan Yi Soo’yu kaybeden Yi Kyung’un da teselliye ihtiyacı vardı. Ben her ne kadar sonda Yi Kyung ve Han Kang kaynaşır diye düşünsem de, ikili çocukluk aşklarına sadık kalıp, dost olmayı yeğledi.

Ben öhöm şeyy bolca ağladım, son bir kaç gündür de boşluktayım diyebilirim. Çok severek izlediğim bir dizi oldu, sizler neler düşünmektesiniz lütfen paylaşın. (Konuşacak birileri lazım böhühü) Şu video da hediyem olsun:))

43 comments on “49 Days’in Ardından

  1. spoiler içerir
    evet ya evet tam benim kafamda bir insan bir mağdur bir kaderdaş aradığım kan sensin çingu bir kere sen olayları daha akıcı anlatmışsın ben niye başaramadım bunu bir de karışık nasıl anlatsam demişsin yiyon mu bizi çingu?bir kere evet çok beğendim yani evet bazı yerlerde yok canım hadi be dediğim oldu ama seninde dediğin gibi hiçbir yeri atlamadan sıkılmadan izledim bu Song Yi-kyunla ruh bekçisini daha ikinci hatta birinci bölümden anlamıştım şu 5 yıl olayından ve sonunda kavuşamıyacaklarını da tahmin etmiştim ama Ji-hyun ve HAn kang olur diye baktım hep yani tahminlerimde hep bu vardı hiç Ji-hun2un yeniden ölebiceği falan gelmemişti aklıma resmen ters köşe oldum ben.Bae so bin bence süperdi zaten iyi bir akötr ona lafım yok.bir de ben son bölümü hala tam izlemedim belki izlesem daha da kabullenebilirm ama hala gözlerim gitmiyor senarist adilik yaptı diyorum başka da bişey demiyorum

    • -spoilerlı-
      yalnız ben de senin yazını daha çok beğendim, nolcak bizim bu halimiz çingu:D:D
      öncelikle yi soo yi kyung’ı ben de baştan çakozladım ve aynen senin gibi ji hyun’da ters köşeye geldim. ben onlar mutlu son olur diyor hatta kesin bakıyordum. 19. bölümün sonunda bildiğin dumurlardan dumurlara koştum, 20’yi ertesi güne bırakacaktım güya ama erken kalkmam gerekmesine karşın oturdum, izledim.
      herşeye rağmen çok sevdim ben bu diziyi, secret garden’dan beri bu kadar bağlandığım, beni taşıyabilecek 😛 bir dizi bulamamıştım^^

  2. Öncelikle çok eğlenceli bir yazı olmuş çingum, bayıldımm:)Ellerine sağlık;)

    Ah ilk başladığımız günü hatırlıyorum. İlk bölümde Ji Hyun’a nasıl saydırmıştık. Ama nasıl aşırı şirin birşeydi o öyle yahu hani arkadaşına hak veriiyo insan ahahah şaka şaka sonradan bağrımıza bastık sevdik. (Gözümüz alıştı desek daha doğru:P ) İlk 2 bölümden sonra heran bırakabilirdik ama pes etmeyip klasik kore dizilerinin 4. bölümden sonra açılmaları gerçeğini de göz alarak devam edip sonunuda su gibi getirdik:D
    Genel itibariyle çok beğendiğim dizi sıralamamda ilk 10 sarahat girer ilk 5 i zorlar ama 6 da kalır gibi bir derecede görüyorum şimdilik:D

    Ahh özledim sanırım bu diziyi yahu, ne çabuk bitti:(

    • Bugün herkesle telepati durumum var, ben de az önce chibiye yazdığım yorumda ilk 10a kesin gireceğinden, belki ilk 5te olabileceğinden bahsettim, yuh diyorum:)
      seninle başladığımız bu güzide dizimiz de yüzümüzü kara çıkarmadı. ji hyun bile zamanla kendini sevdirdi, dizi sevdirdi. ben o kadar bağlandım ki boşluktayım bildiğin. hala bitmemiş gibi geliyor, bir şeyler arıyorum. şu ara ost’ye ve blog yazılarına sararak acımı unutmayı planlıyorum, sana da aynı reçeteyi tavsiye ederim çinguşko:P
      yalnız harbi ne ara bitti be^^

  3. -spoilerlı-
    Ahh insan böyle için dökmek istiyor değil mi? Sonuna şaşırmadım ama bir umut mutlu son olur diye umuyordum. En azında Hang Kang’ın aşkını itiraf edebilmesin ve aşk itirafı alabilmesi gerekiyordu. Bu anlamda çok yazık oldu 😦 Dramabeansin dediği gibi mantık olarak finali beğendim, tatminkâr buldum ama duygusal olarak bir yarım kalmışlık bir hoşnutsuzluk hissi hakim. Yine de güzel diziydi. Pişman değilim izlediğime. 🙂

    • -spoilerlı-
      aynen yahu, şiştim valla 2 gün konuşamayınca. ben mutlu son olabilir diye düşünsem de son 5-6 bölümde bu fikir yavaşça söndü. han kang çok gariban kaldı ama gerçekten, doyamadı yiğidim^^ ben çok sevdim herşeye rağmen hatta keşke hep böyle diziler çıksa diyorum:D

  4. az önce astreada yazdım 🙂
    buraya da yazmasam içimde kalır
    bizler 3000 den fazla mesaj yadık bu dizi için spoilerdaşlarımla ki her bölümü yorum yapmayı ve üstüne epey konuşulmayı hakediyordu .
    müzikleri desen şahaneydi
    -spoiler içerir-
    esasında bizim en çok tartıştımız konuların başında song yi kyung ve song yi soo nun kardeşlermi sevgililermi karmaşası oldu zira korede eşler aynı soyadını almıyorlarmış .
    ama yazında kesinlikle katıldığım nokta dizinin aşırı derecede merak unsuru barındırmasıydı ki her saniyesini kaçırmadan yeni ipuclarını yakalama adına pür dikkat izliyorsunuz.
    finali zaten mutlu mesut bitseydi şaşardım ki bu konuda tecrübeli olduğumuzu varsayıyorum
    zira komedi diye başlayan diziler bile drama dönüşüyorken zaten ağırlıklı olarak dram olan bir dizinin herkesi memnun ederek bitmesi saçma olurdu
    korelilerin melankolik ruh haletlerini yansıtıyor dizleri

    güzel bir anlatım olmuş kamsahamnida:)

  5. ayrıca en beğediğim kore dizilerinde ilk 5 deki yerini aldı:)
    secretzedeler olarak ilaç gibi geldi diyebilirim gerçi arada dream high ta fena değildi

    • hoş geldin cangemo.
      bence de her bölüm tartışılacak bol malzeme veriyordu 49 days. çözülmesi gereken bir ton gizemin yanı sıra, bölüm sonları da genelde afallatan cinsten olunca konuşmayaydık da napaydık^^

      -spoiler içerir-
      dediğin mevzu benim de kafamı kurcaladı. gördüğüm anda geçmişlerinde bağları olduğunu anladım. başta sevgili dedim ama sonra kardeş diye düşündüm vs. en sonunda aldık cevabı tabi. sevgililermiş, hem de pek dokunaklı bir öyküleri varmış.
      dediklerine de katılıyorum. insanlar neden beğenmedi anlamadım açıkçası. bence de çok mutlu son olacak gibi durmuyordu ki sonun mutsuz olduğunu da düşünmüyorum. dediğin gibi misa izlemiş insanlarız biz, bu eğlenceli bile kalır^^ bu arada secretzede derken neyi kastettin, beğendin mi beğenmedin mi anlamadım da 😀

      • diziye bayıldım 🙂
        secrezede derken kastettiğim ;
        secret garden izledikten sonra her diziyi direk onunla kıyaslayıp hıım bu secret kadar güzel değil deyip burun kıvırıyorduk zira secret garden senaryosuyla ,oyunculuklarıyla müzikleriyle çıtamızı baya yükseltti 🙂
        49 days baya iyi geldi yani hatta secretta işe yarar hyun bin vardı burda ki artı ise birbirinden tatlı 3 adet oppamız var ee daha ne olsun ve tabiki muhteşem kraliçemiz dokmanın artısı da gil raimden çok çok fazla benim için
        laf aramızda ben hala gil raime sempatiyle yaklaşamıyorumda
        yani hyun ona bi kaç numara büyük sanki 🙂
        tabi bu naçizane benim fikirlerim
        birde mutlu son olmadı diye herkeste diziye karşı bir taşlama hissettim ama bence vurucu finaller daha akılda kalıyor sen de söylemişsin zaten misa örneğini
        mutlu mesut bitseydi insanlar hala konşurlarmıydı ;sanmam
        hatta ileri gidip keşke secret garden o meşhur 17. bölümün sonunda bitseydi nasıl olurdu diye soruyorum
        bol bol ağlaşıp ne finaldi diye yıllarca konuşurduk gerçi daha uzun süre konuşacaz gibi duruyor
        fazla uzattım yine:)

  6. @ cangemo
    uzat valla hiç sorun değil. düşüncelerine de satırı satırına katılıyorum diyebilirim. ben de secret garden’dan sonra çeşitli diziler izlesem de hiç birine tam olarak bağlanamadım. 49 days bu açıdan eksiği kapattı. ve aynen erkek oyuncuların hepsi şahaneydi ama secretta da oska’ya bayılırdım ben, onun da hakkını yiyemem.
    gil ra im’den nefret etmesem de, bayıldığımı söyleyemem ve aynen lee yo won kesinlikle şahane iş çıkardı. secret garden 17nin sonunda bitseydi bir ton isyan olacaktı tabi ama bence de değişik olabilirdi. şimdiki sonu klişe de olsa hoştu^^

    • teşekkürler kimbaap 🙂
      yalnız benim klavyemin çenesi açıldımı susmayan türdendir
      dizilerle ilgil spoiler yapmayı sverim helede böyle bol malzemeli bir diziyse değmeyin keyfime
      oska karakteride hoştu tabiki ama burdakiler biraz daha önde sanki
      ortlalama 75-80 kore dizisi izledim hafızamda yer eden ler klişe bir final yapmayan diziler olmuştur
      secretın şu artısı vardı klasik kore mutlu sonlarından ;genelde final bölümü bir küs bir barışık sevgililer son sahnede gerçekleri öğrenip (tabi araya fitne tohumları eken varsa)2-3 daikalık mutlu sonla bitirirler ya ifrit olurdum hep
      secret o tabuyu yıktı resmen doya doya bir final izledik.

      • secret’ın çok klişe yönleri olsa da, klişeleri yıkan da çok yönü vardı. son bölüm bazı açılardan klişeydi ama en azından annenin bir bölümde melek olmaması bile farklı olduğunu gösteriyordu. kdramalarda en sinir olduğum şeylerden biri senin de dediğin gibi sondaki gereksiz ayrılmaca barışmaca ritüelleridir. bu açıdan da sg’nin bambaşka bir yeri var gönlümde:)
        hele ki full house beni delirtmişti, bildiğin son 30 sn falan gördük beraber:P

  7. full house 🙂
    rainin izlediğim tek dizisidir ve 2. oppa gözdemdi
    daha da rain izlemem deyip anti rainci oldum çıktım.
    sevemediğim tek oppadır .
    şu aralar greatest love başladım ve çok çok beğendim .
    dram sonrası biraz komedi lazımdı baya iyi geldi diyebilirm

    • aynen katılıyorum, rain bazen sevimli gelse de hiç bir zaman tam olarak ısınamadım.
      ben de greatest love izliyorum hatta an itibariyle 7. bölüme başlicim ve çok sevdim diyebilirim. hatta bayılıyorum, yeni bölümü bekleyemiyorum falan^^

      • aaa inanmıyorum !!!
        anti rainciyim dediğimde benimle aynı fikirde olan çıkmamıştı bugüne kadar:)
        çok sevindim :)))
        greatest love müthiş bir dizi bayıldım resmen ,hong kardeşler bu işi biliyor kardeşim .
        mu girlfriend gumihoyu nomu nomu nomu nomu beğenmiştim şimdiki favorim dok go jin 🙂
        özellikle 1. bölümün son sahnesinde gülmekten karnıma ağrılar girdi gerçi her bölümü çok eğlenceli ,
        dizi boyunca yüzünüzden gülücükler eksik olmuyor

  8. peki aklınızdan soru işareti eksik oluyor mu diye iğrençleşesim geldi, saldım gitti:P

    evet rain’i yakışıklı bulmuyorum, şimdi hep beraber elele tutuşup haykıralım “Evet Rain’i sevmiyoruz ve böyle de mutluyuz.” ay bugün insanları kusturmaya and içtim, bayadır geyik çevirmiyordum blogumda, iyi geldi:P

    şimdi devam edersek the greatest love’ın ilk 7 bölümünü izledim ve hastasıyım. her bölüm daha çok bağlıyor, dok go jin şahane bir karakter. hong kardeşlerin her draması ayrı bir şahanedir zaten, gumihonun kalbimizde taht kurmuşluğu vardır. yalnız 7. bölümde bir sahne var ki, uzun zamandır bu kadar gülmemiştim. yerleri dövdüm, kendimi parçaladım falan. hiç bitmese keşke:))

    • ama çok meraklıyımdır ben 🙂
      yani 1. bölümdeki o palli pali pali sahnelerinde ve hani kzımız dok go jinin evinde yakalanıyor ve doktocuğumuzdan telefon geliyor ve zavallıcık tam telefonu açmışken dok go jinin kıskançlığı tutup konuşmaya başlıyor ya ….
      onlardan daha fazla güldürecek sahne olmaz diye düşünmüşken hong kardeşlerimiz bizi şaşırtmaya devam edicek anlaşılan .
      bu arada 49 daysla aynı günde yayınlanıyor ve dizinin bitmesi resmen greatest love ın işine yaradı
      raitingleri çok yüksek.

      anti rainciler olarak çok mutluyuz deyip sevgi halkası oluşturalım ,azınlık grubuna girmeyiz dimi:)
      bakarsın çürük domates saldırısına uğrarız hahahaha
      ben hemen kaçar ben masumum ayaklarına yatarım 😛
      gerçi beni en çokda şaşırtan go ae jungun bu kadar değişmesi ve güzelleşmesi oldu .
      yani pastadaki o kılıksız ,paspal halini hatırlayınca
      burda fena değil giyseleri en azından.

  9. Geri bildirim: Dramalardan Şarkılar « Kimbapsushi's Blog

  10. ben daha bitirmediğim için yarıdan sonrasında bişeyler görmemek için gözlerimi kapadım ki sihri kaçmasınn..lakin çok güzel gitmekte ve inanılmaz merak etmekteyim kim kimnle,ne olacak diye? ama yalnışlıkla da olsa bi kare gördüm Ruh bekçimm ağlıyordu yaaa ne oluyor nye ağlıyor çatlıcam meraktann hemen eve gidip izlemem lazım 😀 😀

    • aman sen çok dolaşma buralarda bir an önce bitir:) 14. bölümden sonra falan pek çok şey açıklanıyor ama son bölüme kadar bilmediğin şeyler olacak ya da şaşırtan şeyler.
      zaten dizinin en güzel yönü merak ettirmesi:) bakalım bitince ne düşüneceksin zira insanlar ikiye ayrılmış durumda, ben beğenenler tarafındayım 😀

      • evet ya bide o var..bazıları sonunun saçma bittiğini beğenmediklerini söylediler..o yüzden biraz canım sıkılmıştı ama sana bakılırsa beğenmişsin canımm..ve senin takipçin olaraktan sana güveniyorumm beğeniceğimi umuyorumm 🙂

  11. @cangemo
    hem de dolu sahne var. dok go jin ve heratbreaker sahnesi mesela. ipucu olarak bunları söylüyorum sadece, spoiler olmasın^^
    kore’de yayınlanan tüm bölümleri izledim ve bayılıyorum. bekleyemiyorum resmen, şimdi en az perşembeye kadar bekliciim:(
    go ae jung yani gong hyo jin şahanedir. ben çok severim ve nacizane hello my teacher dizisini tavsiye ederim izlemediysen. orda daha da başkadır:)

  12. @ Secret
    sağol canım, valla ben beğendim tabi bakış açısı herkese saygım var. mutlu veya mutsuz son olmasından bahsetmiyorum, tek diyebileceğim bitmesi gerektiği gibi bittiği.
    bence sen de devam et, ucunda ölüm yok boşver. beğenmezsen hemen beğeneceğin bir şeyler bulur, toparlarız:P

  13. Geri bildirim: Hong Kardeşlerden The Greatest Love- Yeni Bağımlılığım « Kimbapsushi's Blog

  14. Geri bildirim: 49 Days / 49 gün~ | Mydestiny's Blog~

  15. Yorumlar çok güzel içimizden geleni de yazmışsın:))dizi gerçekten hoş bir diziydi hele ruh bekçesinin konuşmaları öldürüyordu beni:DD Favorim isse Han Kang’dı o nasıl bir sevmektir ya:)))Ama bana göre sonunu iyi bitirmediler :))

    • Hoşgeldin ve teşekkürler. Han kang’ı sevsem de Ruh bekçisinin yeri başkaydı gönlümde. Han kang’ı oynayan arkadaşı bu dizide tanıyıp sevdim. Ben sonunu da beğendiğimden dizi kalbimde güzel bir yere sahip 🙂

  16. bu dizi harikaydı her bölümü ayrı bi heyecanla izledim ve secret garden’dan sonra ilk kez bu kadar ağladım. Gerçekten kaderi, ölümü, yaşamı ve bir günün bile ne kadar değerli olduğunu böylesiye samimi duygularla anlatan anlamlı bir diziydi

    • Katılıyorum, bu yılın dram anlamında en başarılı dizisiydi, hatta son yılların en iyisi diyebiliriz. Pek çok hayati kavramı sorgulatan ve belki de değerini hatırlatan bir yapımdı benim açımdan 🙂

      • evet ve ayrıca insan ister istemez düşünüyo bu duruma düşsem bana kim ağlar diye . anlatımını çok beğendim canım diziyi izlemeden önce böyle bir tanıtım aradım diziyle ilgili ama bulamamıştım

  17. Geri bildirim: Flower Boy Ramyun Shop | Kimbapsushi's Blog

  18. Diziyi dün bitirdim, bugün oturdum ben de blgoumda yazdım. Kore dizilerini yeni keşfetmiş biri olduğumdan herkesin 49 Gün’ü izle tavsiyeleriyle bir başladım, pir başladım. Tüm bölümleri ardı ardına izleyip bitirdim.
    Hang Kang’a aşık oldum tabi, o boy pos, o endam, o kıyafetler, hele ki saç modeli, romantikliği, ilgisi, karizması ayrı. Neyse dizisen bahsedeceğime karakterden çok fazla bahsetmiş oldum.
    Beni alıp götüren sürükleyen ve bolcana duygulandırıp ağlatan bir diziydi. Kimi görsem tavsiyelerim bu diziye..

    Keşke Türk Filmi tadında mutlu sonla bitseydi, çocukluktan itibaren her filmin sonunda olayların doğrusunun anlaşılacağı, her şeyin yoluna gireceği ve sadece kötülerin Hakkın rahmetine kavuşacağı kurugusuyla büyüdüğüm için, bu son çok koydu bana.
    Keşke Shin Ji Hyun ölmeseydi.. Yi soo da tabiii 😦

    Bu da benim blogdaki paylaşımım, fırsat bulursanız beklerim 🙂

    Sevgiler,
    http://bendengecenkikayeler.blogspot.com/2012/07/kore-dizisi-49-gun.html

    • 49 Gün gerçekten dağıtan bir dizi. Damar bir başlangıç olmuş. Kdramalar böyledir ama ummadığın şekillerde biter, yıkar mahveder 🙂
      Yazınıza bir ara bakacağım, sevgiler.

  19. Geri bildirim: Hong Kardeşler’den The Greatest Love – Yeni Bağımlılığım | tonheukels

Bir Cevap Yazın

