Red Cliff- Yıldızlarla Dolu Görsel Bir Şölen

Uzun zamandır izlemek istediğim bir filmdi, geçen hafta Astrea ile Migros’ta dolanırken DVD’sini görünce dayanamayıp aldım, o akşam oturup izledik. Neden izlemek istediğime gelince say say bitmez. Öncelikle bayıldığım oyuncuların neredeyse hepsi mevcuttu. Tony Leung, Takeshi Kaneshiro ve Chang Chen var, daha kim olsun? Bir Andy Lau eksik.

Kadro haricinde 2. etken yönetmendi, John Woo’dan bahsediyoruz, uzak doğudan çıkan en sağlam yönetmenlerden biri. Bir de film yanlış hatırlamıyorsam Asya’dan çıkan en pahalı yapımdı. Paraya kıymışlardı yani, izlememek olmazdı.

Saçmalama hakkımı gani gani kullandığıma göre artık sadede gelebilirim. Film büyük bir savaşı anlatıyor, ancak savaşın çıkış nedeni de bir o kadar önemsiz. Bir kadın. Üstelik Tony’me layık olmayan, kuyruğu kapıya sıkışmış kedi sesine sahip, aval bir hatun. Film aslında aşka pek yer vermiyor, iyi de ediyor. Bunun yerine zekice kurgulanmış dövüş sahneleri, savaş stratejileri ağırlıkta. Şahsen ben 2,5 saat nasıl geçti anlamadım. Gerçi bunu anlamamamın nedeni Takeshi’nin delici bakışları ya da Tony’nin çekiciliği de olabilir, bilemem.

Çin sinemasının Asya’nın en iyisi olduğu konusunda -başka kimsenin katılmadığı- sarsılmaz bir inancım vardır. Uzun zamandır dile getirsem de bana katılana rastlamadım. Ancak Astrea’nın da Tony’min büyüsüne kapıldığı gözümden kaçmadı. Kaç kez CD verdim de izlemeye ikna edemedim ama Tony’nin bir bakışı yetti.

Bu yazının güzel bir eleştiri olmasını istemiştim ancak an itibariyle cıvımaktan kendimi alamıyorum. Aslında anlatılacak pek de bir şey yok. Bazı filmleri beğensem de nedense anlatamıyorum, bu onlardan. Kısaca, keyifle izlenesi, güzel kurgulanmış, sürükleyici bir yapım. Tek defosu Yüzüklerin Efendisi’nden fırlamış gibi duran ve acayip derecede Gimli’yi andıran bol kıllı karakteri. Bunun dışında pek kusur bulamadım.

Filmin fragmanı içinaşağıya bakmaktan kendinizi alamayın inşallah. Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam 10 liraya aldım DVD’yi. İndirmeyin orijinalini alın, adamı hasta etmeyin.

Reklamlar

8 comments on “Red Cliff- Yıldızlarla Dolu Görsel Bir Şölen

  1. Ahh Tony ah 😀
    Takeshi hayranı olarak başladığım filmi Tony hayranı olarak bitirdim:) Hep anlatıyodun çingum ama hiç o bakışlarından bahsetmiyodun ahaha
    Öhöm öhöm filme dönecek olursak bir sürü para harcamış ama sonuna kadar değmiş. Görsellik süper, savaş sahneleri süper, savaş stratejilerin zekiliği süper, oyunculuk süper ee daha ne olsun kesinlikle izlenmeli:)

    • ahaha dostum hep anlatıyordum ama tony anlatılarak anlaşılacak bir insan evladı değil, izlemek, yaşamak gerek. bir infernal affairs’ta, in the mood for love’da daha sayamadıklarımda görmek gerek. (çin sinemasını seven birileri daha olsun demeye çalışıyorum, izleyin lan konuşcak insan yok:P)

  2. Astrea mesaj atmıştı bana televizyonda takeshi var diye 😀 Haha o zaman izlemiştim. Hiç bir şekilde anlatamam bende bu filmi. Ama izlemesi gerekiyor kesinlikle. Kelimeleri bulmak zor anca izleyen izleyenin halinden anlar 😀

    Kesinlikle izlenirse beğenilir ama. İçinde herşey ve herkes var çünkü 😉

    • evet canım o gün ben de haberdardım ama orijinal ses takıntımdan izlemedim. açtım biraz baktım, sonra zorlukla kapattım 😀
      dediğin gibi hiç anlatmadan tavsiye edilesi bir film, beğenilmesi de garanti çünkü her türlü zevke hitap eden bir yapısı var:)

  3. Geri bildirim: Posttun Başlığı Ninja Assassin Olsun, Peki Ya İçerik? « Astrea'nın Atlası…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s