Hong Kardeşlerden The Greatest Love- Yeni Bağımlılığım

Başlıkta adını gördüğünüz dizi benim yepyeni, çiçeği burnunda hastalığım oluyor dostlar. Oysa ki Secret Garden ile bu defteri kapadığımı zannediyordum, Kore beni şaşırtmaya devam ediyor. Yalnız bu yazı diziden bahsetse de daha çok genel bir yazı olacak. Başka dizilerden de senaristlerden de bahsedilecektir. Bilginize^^

Son 1 yılda zaten hatrı sayılır dizi gönül telimi titretmeyi başardı. Geçen yazdan beri izlediğim dizilerin %90’ını Kore ile beraber hafta hafta takip ediyorum. Yani son 1 yılda çekilen diziler içinde en çok tutanları izlemişimdir. Yaz sonu gibi My Girlfriend is a Gumiho geldi hemen ardından Sungkyunkwan Scandal. Bu ikili zaten direkt hastalığım oldu. Scandal’ı bitirip, Secret Garden’a başladığımda bu kadar seveceğimi bilmezdim ancak Coffee Prince ile zirveye oturacak kadar sevdirdi kendini kerata. Secret Garden’ın ardından boşluktaydım. Japon semalarından Love Shuffle beğenimi kazandı. Kdramalardan ise tamamlanmış dizileri tercih ettim, beğendim de. Yine de 49 Days dizisine dek darbe vuran olmadı.

Hemen ardından ise malum, bu yazıyı yazdıran dizi geldi. Hong Kardeşler uzun zamandır tanıdığım ve özellikle takip ettiğim senaristlerdir. Hatta onlardan başka senarist tanımam. My Girl, You’re Beautiful, Hong Gil Dong, My Girlfriend is a Gumiho gibi şaheserler çıktı ellerinden, sıkıysa takip etmeyelim. Zamanında şu yazıda bu dizinin gelişinden bahsetmiştim. Hatta o zamanlar Seung Gi düşünülüyordu ama vazcaydılar. Seung gi yine de 9. bölümde görüktü, cameoluk yaptı, hayli güldürdü. Neyse Hong’lara dönersek, kendilerinin absürd mizah anlayışlarının yanında klişe görünen mevzuları farklı bir dille ele almaları takdirimi kazanmıştır. Chow Yun Fat özentisi, Leslie Cheung müzikleri eşliğinde pardesülerle dolanan bir karakteri başka kim yaratabilir? Drama tarihinde beni en çok güldüren sahnelerden biri MGIAG’da Yönetmen ve Halanın asansörde karşılaşma sahneleridir. Bir diğer sahne ise You’re Beautiful’da Jang Geun Suk’un oynadığı Tae Gyung karakterinin domuz tarafından kovalanması. Şimdi ise yepyeni bir sahneye gülüp duruyorum, o da Dok Go Jin’in Heartbreaker parçasını yorumladığı sahne tabi ki. The Greatest Love’ın 7. bölümünde gerçekleşen bu sahnede dövünerek güldüm, insanlıktan çıktım diyebilirim. Kısacası bu iki kardeş beni hep can evimden vurmayı başardı.

Küçük Dokkojin:)

Yavaştan diziye de yoğunlaşırsak neden bu kadar sevdiğimin pek çok sebebi olduğunu söyleyebilirim. İlk ve herşeyden önemli sebep, bu şahane senaristler. İkincisi ise onların elinden çıkma şahane karakterler. Hatta direkt Cha Seung Won tarafından canlandırılan Dok Go Jin karakteri. Sanırım Secret Garden havası taşıması buna bağlanabilir. Zaten ayrı bir parantezde hatta yazıda “Post Secret Garden Korea”yı değerlendirmem gerek zira etkileri hala görülüyor. Misal bu dizide Ae Jung’ın babası Kim Joo Won eşofmanı giyiyor. Lie To Me’de “Hyun Bin kadar yakışıklı” deniyor, 49 Days’te “Kim Joo Won’a benziyor” deniyor vs. Dizi biteli aylar olsa da hala etkileri sürüyor.

İşte Dok Go Jin de Secret Garden’ın başlattığı “cool görünen ama şabalağın teki olan, aşkını çabucak kabul edip naz yapmayan” jön karakterine harfiyen uyuyor. Daha önceleri romantik komedi klişesi şuydu “sadece cool görünmeyip gerçekten cool olan, yumuşak kalpli, aşkını geç ama tam kabul eden” jön. Secret Garden’ın ardından kdramalara yeni bir tip eklendi diyebiliriz.

Dizinin konusunu herkes biliyor olmalı, zaten okuduğunuz anda ilginizi çekmemesi imkansız. Yıldızı sönmüş, dağılmış bir kız grubunun üyesi Ae Jung ve şöhretin zirvesinde, burnu havada bir aktör olan Dok Go Jin. Bu ikilinin yolları kesişince eğlence de otomatik olarak kapıda beliriyor. Hong Kardeşlerin popüler kültür göndermelerinden müzik seçimlerine, tüm bu ek özellikler de katılınca şahane bir dizi çıkıveriyor meydane. Mesela 9. bölümde bayıldığım Çin filmlerinden 2046‘ının müziği giriyor devreye (Seung gi ve Dok Go Jin sahnesinde). Ya da Dok Go Jin hastanede umutsuzca otururken atmosfere uygun bir müzik girip, suratınızdaki tebessümü kahkahaya çevirebiliyor. Tabi burada müzik yönetmeninin de parmağı olabilir ama nedense müzik seçimlerinin de Hong’lardan geldiğine inanıyorum.

Go Ae Jung karakterini canlandıran Gong Hyo Jin zaten benim de daha önce çok beğendiğimi belirttiğim Hello My Teacher ve Pasta gibi dizilerden tanıdıktı. Bu rolde de aynı doğallıkla döktürüyor. İlk kez burda izlediğim Yoon Kye Sang nerd doktor halleriyle sevimlilikte sınır tanımaz iken, Secret Garden’dan bağrımıza bastığımız Yoo In Na da sinirden dişlerimizi gıcırdatmamıza neden oluyor. Cha Seung Won ise ilk kez City Hall’da sevdirmişti kendini, kalbimde sarsılmaz bir yer edinmesiyse bu dizi sayesinde oldu. (City Hall yazısı yakında)

Dizinin genel gidişatı biraz Secret Garden etkisi taşısa da genel kdrama şablonuna oturtulmuş. Olayların gidişatı hemen hemen aynı. Bu yüzden de 10.dan sonraki bölümler görünüşe göre biraz daha duygusallaşacak. Koreliler güldürmeyi de ağlatmayı da iyi bilir, orası kesin de, benim temennim komedi dozunun çok da azalmaması. Ancak karakterlerin 2. erkek ve kadına koşma zamanları gelince, kralı gelse tutamıyor malumunuz. Bu yüzden de o süreci yine izlemek- belki de bininci kez izlemek- kdrama fanatikleri olarak boynumuzun borcu.

Dizi” romantik komedi” etiketini sonuna kadar hak ediyor, bir kez daha Korelilerin işi bildiğini hatırlatıyor. Hem delice güldürüyor hem de duygulandırmayı başarıyor. Bekleneni fazlasıyla veriyor. Hatta yeni bölüm diye ağlatıyor diyebilirim.

Bana göre an itibariyle çekilen diziler içinde fenomen olmayı hak eden tek yapım. O yüzden izlenmeyi hak ediyor. 16 bölümde ne yazık ki sonlanacak dizimizin 10 bölümü an itibariyle Kore’de yayınlandı. Ben İngilizce takip ettiğimden 10u bugün izlerim büyük ihtimal. Ancak Türkçe çeviri 6. bölüm civarında olmalı. Ben bekleyemem diyenler, bir kaç hafta daha sabredip toptan izleyebilir.

Sonu nasıl bağlanır, ne olur bilemesem de kesinlikle tavsiye ederim. Bugün olmasa da, bir gün mutlaka izleyin. Ben burdan hezeyanlarımı paylaşmaya devam edeceğim. Altta bir kaç zımbırtı daha var, bakmayı unutmayın. Görüşmek üzere…

Diziden bir kaç parça da paylaşalım. İlk olarak Go Ae Jung’ın eski grubu National Treasure Girls’den geliyor, Thump Thump (Dugun Dugun:)) Spoiler yok korkmadan izleyebilirsiniz.

Yine diziden görüntülerle oluşturulmuş bir video. Bu spoilerlı uzak durun.

19 comments on “Hong Kardeşlerden The Greatest Love- Yeni Bağımlılığım

  1. Geri bildirim: Bu aralar neler izliyorum? | Mydestiny's Blog~

  2. az acayip merak ettimm izlemem lazımm benimde..ama..ama çok doluyum artı bide 2 dizide izlemekteyimm..ama merak da ediyorumm..uff napsam ki 😀

    • bence başlama. ben ingilizce takip ettiğimden rahatım ancak türkçe çeviride daha 5 bölüm çevrildi, eğer benim kadar seversen beklemekten helak olursun, az daha sabret başlamamışken dayan derim 😀

  3. Ah, bu dizi mükemmel. Alt yazıları beklerken adeta çatlayacağım.Uzun zamandır hiçbir dizi için böyle olmamıştım. Süper bir dizi. Gülmekten yerlere yatıyorum resmen. Anlatılmaz izlenir! 😀

    Zaten oyuncu kadrosu çok çok iyi. Gong Hyo Jin’i pek bir severim. Çok şeker bir kadın. Tam sevdiğim oyuncular bir arada. Sanırım 2011’in en iyi dizisi olacak, olmalı da. 🙂

  4. Geri bildirim: Dinledim… Okudum… İzledim… | Hikaruivy'nin renkli dünyası :)

  5. hong kardeşlerin iyi bitirdiği nadir dramalardan heralde…
    ben you’re beautiful ve gumiho(hatta my girl bile bu kadar güzel bitmemişti)dramalarının sonunu beğenmemiştim ama bunun sonunu iyi bağladılar…

    • tüm bahsettiğin diziler işi son dakikaya bırakmış haliyle izleyiciye hafiften fenalık geçirtmişti. bu yüzden benim de sonunu en beğendiklerimden oldu the greatest love. bir de diğer üçüne göre komedi sosundaki fazlalık, deneyimli castı ile bende daha da etkili oldu 🙂

      • evet kesinlikle sana katılıyorum..cha seung won du galiba izlemedim ama başka bir dizide sert bir rolü canlandırmış hatta bir siteden okuduğuma göre ‘merak etmeyin’ repliğini söylerken bile insanı ürpertiyormuş… ama burda onu komik hallerde görünce hemen diğer filmini de izlemeye başlıyacam…

  6. @ melike
    muhtemelen seung won’un bahsettiği dizisi the greatest love’dan hemen önce çektiği athena’dır, orda sert bir roldeydi hatırladığım kadarıyla. ben kendisinin kim sun ah ile oynadığı city hall’u tavsiye ederim, yine çok eğlenceli bir dizi 🙂

  7. Geri bildirim: Şirinim, Şirinsin, Şirin… « Kimbapsushi's Blog

  8. ya ben bu diziyi çokk sevdimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm bi daha bi daha izlemek istiyorum herkese tavsiye ederim:)

  9. Dokkociin ya çok tatlıydı hele o koca sesiyle ha ha ha diye gülüşü yok mu!
    Bu en en sevdiğim kdrama sanırım, çok eğlenceli ve tadında çok romantikti. İlk defa bir kdramayı tekrar izleme isteği var içimde.

    • Aman efendim sizleri burada görmek ne şeref
      Dokkojin yaa, evimde olsa hepi güldürse ya da bu dizi 100 bölüm falan sürseydi. Ben de mutlaka tekrar izleyeceğim az daha özleyeyim

  10. gerçekten insanda bağımlılık yapan dizi çok beğenerek heyecanla bekleyerek izlemiş Yoo In Na beni ne kadar sinir etsede gözümde hala şirinliğini koruyor sonunda o da yola geldi
    Cha Seung Won benim gözümde tek jöndür ilk bu dizide izledim dedim sonra City Hall dizisinide izlemeliyim hayran olduğum bir oyuncu
    Yoon Kye Sang ise şirinlik muskası yarabbim böyle yanaklarını sıkası geliyor insanın
    Gong Hyo Jin ilk yine bu dizide izledim sonra Pasta dizisini izledim ve Pasta dizisinde yee şep lafına öldüm bittim çok şekerlerdi
    Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık çok beğendim

Bir Cevap Yazın

