Kpop Nedir, Ne değildir?

Kpop yani Kore Popu uzun zaman itinayla kaçındığım hatta dalga geçtiğim bir müzik türüydü fakat hain Koreliler acımadı bunu bile sevdirdi bana. Önceleri, kdrama alemine giriş yaptığımda dizi ostlerindeki pek çok eseri beğenmeme karşın, hoppidi, umtısçaktıs türünde şarkılara ve bunu icra eden gruplara temkinli yaklaştım. İnsanlar kpop diye çıldırırken, ben “Ya bu Korelilerin herşeyi iyi de, şu popu neden seviyolar anlamadım” diyerek uzaktan, endişeyle gelişmeleri izliyordum.

Ardından geçen yıl TVXQ(DBSK)’nin Mirotic parçasını dinlemem, ufkumu açtı diyebilirim. Bir kaç dinleyişten sonra esiri olduğum bu şarkı, bakış açımı oldukça değiştirdi ama birden dinlemeye başlamadım tabi hepsini. TVXQ’dan BoleroWrong Number gibi belli başlı şarkıları dinleme listeme alırken, kalana karşı hala önyargılıydım.

Ardından ikinci kez beni kpopa bağlayan şarkı Super Junior’dan Bonamana oldu. Baktım ortalık yıkılıyor, “Du bi dinliyim bakim” diyerek el attığım bu şarkı, beni de bağımlısı yaptı. Piyasa şarkısıydı belki ama beni eğlendirdiği sürece “sanatsallık” peşinde koşacak değildim. Size de bunu tavsiye ederim. Evet paranın çok afedersiniz mına koyan şirket SM’in bir diğer çok tutan grubu olan SHINee ilk çıktıklarında TVXQ’nun tahtına aday gösterilen grup olmuş. Zaten bunu duymamla benim ilgi alanıma girdiler ve Suju’nun yanında SHINee de dinler oldum.

Ancak tam olarak Kpopun esiri olmam, geçen yaz sonunda gerçekleşmiş bir durum. Başlarda üstte saydığım grupların belli başlı şarkılarını dinleyen ben, işin bu kadarla kalmadığını kısa zamanda öğrendim. O dönem yine daha önce dinlemediğim bir tür olan rap’e bile el attım, GD dinler oldum (o dönem şu yazıda bahsetmiştim). Kendisi kesinlikle 10 parmağında 10 marifet biri. İnanmayan Heartbreaker‘ı ya da A boy‘u dinlesin.

Zamanla gördüm ki meğersem neler varmış, çılgın gibi grup doluymuş, devasa bir piyasa varmış. Ben millet bir kaç belli başlı grup için çıldırıyor sanarken, buzdağının altında onlarcası daha varmış. MTV’ninkilerle yarışan ödül törenleri düzenleniyor, 10000lerce kişiye teknolojinin tüm nimetlerinden yararlanılan konserler veriliyormuş. Müzik programlarında her hafta canlı performanslar sergileniyormuş. Eştikçe bu sektörün büyüklüğü beni korkuttu. Mesela şu yazımda bir müzik festivalinden TVXQ ve Bigbang’in performanslarını paylaşmıştım, Türkiye’de öyle sahne ve performanslar görebilmek için kaç yıl bekleyeceğiz acaba?

Derinine indikçe Kpop sektörünün dünyaya açılmayı hakettiğini düşündüm, zaten belli ölçüde milyonlarca insana ulaşıyor ama Amerika’daki pop sanatçıları gibi dünya çapında tanınmayı hakedenler var. Peki Kore’de bu pop çılgınlığı nasıl bu noktaya ulaştı, dönüm noktaları nelerdir? Biraz geçmişini de araştırmıştım zamanında.

Ucundan Acık Tarihçe

Kpop’un asıl sıçrayışı yaptığı zaman şüphesiz 2000ler. Son 10 yılda inanılmaz gelişen bu sektör, yurtdışına da açıldı. Pek çok grup Japonya, Çin, Tayvan gibi ülkelerde en az kendi ülkelerindeki kadar hayrana sahip, o dillerde albümler çıkararak da yerlerini sağlamlaştırmaktalar.

2000’lere geçmeden önce 90’larda Kpop ne alemdeymiş bakalım. Şahsen benim başlarda sevmediğim biriydi JYP. Kendisini ünlü bir müzik şirketinin başındaki kişi olarak bilirdim. Ancak adamın gerçek bir yetenek olduğunu çok sonra farkettim. Bir ödül töreninde No love No More ve Honey performansını izlemiştim ağzım açık. Hala bundan eğlenceli performans izlememişimdir kpop aleminde. Geçen yıldan beri başucu videolarımdan diyebilirim. 2. parça, Honey 90lardan şahane bir eserdir. Kendisinin jazzy soundu ve orkestrasyona verdiği önem de sevme nedenlerimden. JYP Dream High’da da oynamıştır, bilginize.

Bir diğer örnek de 90ların sonlarından Baby V.O.X grubunun ismine rastlamışsınızdır değil mi? En azından Yoon Eun Hye severler? Kızımızın eski grubudur. İşte bu da onların 90ların sonundan bir performansları.

Seo Taiji ve bu sektöre bol katkıda bulunmuştur. Seo Taiji&Boys adlı grubuyla 90ların başında çıkardığı I Know adlı parçası da kpopun temeline çivi çakan eserlerden olmuştur-şimdi komik gelse de. Aslında rock grubu ama bu şarkıları daha popa yakın, rock alanında da Kore’nin sayılı gruplarındandır.

Peki 200olere gelindiğinde ne oldu? Kpopa adam gibi R&B soundunu getiren ve baştan ayağa değiştiren bir grup çıktı meydana. Brown Eyes adlı iki kişiden oluşan bu grup, Already One Year adlı parçalarıyla büyük beğeni kazanırken, kpop da evrilmeye devam etti. Bu arada söz konusu parçanın klibini tapındığım yönetmen Wong Kar Wai’nin çektiğini ve Chang Chen’imin rol aldığını da belirtmeden geçemem.

Bu gelişmenin devamı geldi tabi. Baktılar ki seviliyor, zibil gibi gruplar peydah olmaya başladı. An itibariyle de önü alınamayan bir şekilde çoğalıyorlar. Sevdiğim tüm gruplara yer veremiyorum haliyle ama JYJ için ayrı, pop rock için ayrı, geri planda kalan sağlam isimler için ayrı yazı yazılacak, bilginize. Altta bahsedebildiklerimden bahsettim.

Pop sevmeyen beni bile dize getirdiklerine göre bu adamlarda iş var. Çoğu şarkı 2 gün dinlenip 3. gün etkisini azaltsa da zaten pop eğlence amaçlı değil midir? Bir rock parçası kendini yıllarca dinletir, çoğu pop parçası hele ki hareketli bir piyasa parçasıysa kısa zamanda unutulur. Yine de anın tadını çıkaralım diyorsak popun esiri olmada pek bir sakınca yok. O halde ben de bir kaç tavsiyede bulunayım.

‘Boyband’ Mevzusu

Kim derdi ki zamanında ölümüne dalga geçtiğim boybandleri gün gelecek seveceğim. Heyhat oluverdi. Bu kısımda da bu grupların 2sinden bahsetmeye karar verdim. Önden şu bilgiyi de vereyim Bigbang ve Super Junior’ı da sevsem de bu yazıda daha önce pek bahsetmediğim gruplara değiniciğim.

SHINee- Parlak Oğlanlar ve Dar Pantolonlardan Fazlası

Onew-Taemin-Jonghyun-Minho-Key

Şu yüzeysel başlığa bakmayın, SHINee tabiri caizse ölüp bittiğim bir gruptur. Kendilerinin ilk olarak gayet piyasaya yönelik olan Ring Ding Dong parçalarını dinlemiştim piyasaya ilk el attığımda. Zamanla derine inince göründüklerinden fazlası olduklarını gördüm. Jonghyun, Onew ve Key’in şahane seslere sahip olduklarını, Taemin’in iyi dans ettiğini Minho’nun ise rap’te hiç fena olmadığını gördüm. Üstelik bu grup açık ara en iyi dans eden ve koreografilerini en beğendiğim gruptur. Bir koreografilerini baştan sona icra etmek çılgın hayallerimden biridir.

Grup çıkışını 2008’de benim de çok sevdiğim Replay (Noona Nomu Yeppo) parçasıyla yapmıştır. Zaten gerisi de gelmiştir. The SHINee World(2008) ve Lucifer(2010) adlı iki stüdyo albümlerinin yanında pek çok singleları vardır. Tüm Asya’da geniş bir hayran kitlesine sahip grup daha önce Japonya’da kısa zaman önce de Tayvan’da büyük konserler vermiştir. Bu yıl Replay parçasının Japonca versiyonunu da çıkarıp o pazara el attıklarını belirtmeden geçmeyelim.

Şahsen Love Like Oxygen, Stand By Me (Boys Over Flowers OST), Hello ve Juliette parçalarını ayrı bir severim. Bunun dışında gaz parça kontenjanından Amigo vardır. Şuradan aynı şarkının Japonya konserindeki performansını izleyebilirsiniz ki izleyin, konser bütünüyle şahane. Son olarak Lucifer da dansıyla artık oha dedirten bir parçadır, inanmayan şu versiyondan görsün.

Cidden piyasa parçalarıyla yetinmezseniz gerçek anlamda R&B yaptıklarını görürsünüz, türü seven kaçırmasın.

Beast (B2ST)- Kıymeti Bilinmeyen

Hyunseung-Dongwoon-Kikwang-Yoseob-Doojoon-Junhyung

Aynen başlıkta dediğim gibi Beast pek kişiden adını duymadığım ama uzun süredir severek dinlediğim bir gruptur. Madem pek bilinmiyor, tanıtmak boynumuzun borcu o halde. Cube Entertainment şirketine bağlı olan grup 2009’da Bad Girl parçasıyla çıkışını yaptı ve o günden bu yana 2 yıla yakın kısacık sürede çılgın gibi çalıştı diyebiliriz. Ben kendilerini Breath parçası çıktığı sıralarda keşfettim ardından eski şarkılarından Shock ve Beautiful ile devam ettim. İlk iki parça elektronik altyapılarıyla gönlümü çaldı aslında, gaz müzik ihtiyacımı karşıladı. Zamanla gördüm ki tüm üyeleri şahane seslere de sahip imiş, işte o zaman zaten sevdiğim bu grubu tamamen benimsedim, bu kısma değineceğiz.

Junhyung-Yoseob-Dongwoon-Doojoon-Kikwang-Hyunseung

Grup üyelerinden bahesedersek. Lider Doojoon şahsen en sevdiklerimden biridir. Kendisi oyuncu olarak All My Love dizisinde de yer almaktadır. Şarkıları da genelde pes tonlarda o başlatır, hoş bir sesi vardır. Hyunseung ise daha çok tizlerde başarılı üyelerdendir. Yine favorilerimden olan Yoseob ise bence grubun en iyi sesidir. Çılgınca dans ettikten sonra bile rahatlıkla tize çıkar, zaten bu yüzden de ana vokal kendileridir. Günlük hayatında ise inanılmaz sevimli olduğunu ekleyelim. Kikwang yine gruptaki iyi seslerden hatta ilk çıkışını solo yapıp sonra Beast içinde yerini almıştır. Kendisini daha çok My Princess’teki aşçı rolüyle tanıyor olabilirsiniz. Dongwoon yine grubun iyi seslerinden biridir ve maknae’sidir (en küçük üye). Kendisi pek Korelilere benzemeyen bir görünüşe sahiptir. Son olarak yine kişisel favorilerimden Junhyung grubun rapper’ıdır.

Grup ilk stüdyo albümünü 2 ay önce çıkardı ve bu albüm bugüne kadarki hareketli parçalarının aksine tamamen slow bir albümdü. Uyuyan Beast sevdamı uyandıran da bu albüm oldu. Bir ay sürekli dinledim diyebilirim. Albümün ilk parçası olan The Fact ve hemen ardından gelen Fiction ağır toplardır. The Fact’in melodisi Fiction’daki vokaller (özellikle nakarat kısmı ve o kısmın koreografisi de süperdir, şu canlı performansta daha açık izlenebilir) bayıldığım detaylar. Bunun dışında On Rainy Days de öne çıkanlardan.

Hareketli sevmem diyorsanız son albümlerine şans vermenizi öneririm. Bu arada grup Japonya’da da sevilen parçalarının Japonca versiyonlarının bulunduğu bir albüm çıkarmıştır.

‘Girlband’ mevzusu

İtiraf edeyim bebeksi triplerdeki kızlardan oluşan pembiş, ayıcıklı gruplar ilgimi pek çekmez ama bu onların arasından da kayda değer isimlerin çıktığı gerçeğini değiştirmiyor. SNSD tüm Asya’da başarısını kanıtlamış bir gruptur. Bunun dışında uzun zamandır Tiara da dinlediklerimdendir. After School, Brown Eyed Girls yine başarılılardan. Ancak bu yazıda sadece bir gruptan bahsediciim.

Miss A- JYP Şakaya Gelmez

Başlıktan anlaşılacağı gibi Jyp’nin elinden çıkma bu grup daha şuradan izleyebileceğiniz ilk performanslarıyla bile olmuş dedirtiyor. Bad Girl Good Girl parçasıyla çıkan grup çok kısa zaman içinde sadık bir hayran kitlesi oluşturdu bile.

Ben bunları sonuna kadar hak ettiklerini düşünüyorum zira az ama öz diyebileceğimiz bir grup Miss A. 4 üyeden oluşuyor ve bu 4 üye de güçlü seslere sahip. Sırf görünüşü yüzünden gruba alınan üye olmadığı ve hepsinin sıkı eğitimden geçtiği aşikar.

Jia-Fei-Min-Suzy

Grup üyelerine gelirsek en çok ilgi çekenlerden biri Suzy. Müzik haricinde pek çok Tv programında yer almış, sunuculuk yapmış ve Dream High kadrosunda yer almış. Ayrıca grubun maknae’sidir. Fei grubun ana vokalidir ve sunbae’si (yani yaşça en büyük üyesidir). Pembe saçlarıyla kolayca ayırt edebileceğiniz Jia grubun hem baş dansçısı hem de rapper’ıdır. Min ise yine Baş Vokal ve dansçıdır, güçlü sesiyle dikkat çeker.

Grup çıkış parçalarının ardından boş durmamış kısa zaman sonra Step Up ile dönmüş. Yine aynı dönemdeki Breathe parçaları da şirinliğiyle göze çarpanlardan. Bir süre sesleri solukları çıkmayan grup en sonunda bugün Good Bye parçalarının videosunu yayınlamış ve geri dönüşlerini yapmıştır.

Pek çok Koreli grubun aksine İngilizce’leri de fena değildir. Bkz: Lady Gaga’dan Poker Face’i söyledikleri şu performans. Bunun dışında Jyp ile şu performansları da izlemeye değerdir (aslında Jyp yeter tek başına)

Kısacası tavsiye edilir.

Sonsöz: Kpop yazılarının devamı gelecek, takipte kalın…

40 comments on “Kpop Nedir, Ne değildir?

  1. Gönlümün Pandası bu nasıl bir yazıdır böyle. Oooo çok feci 😀
    Bu muhabbeti uzun uzun ve yüz yüze yapmış olmamıza rağmen bir kezde burada yorumlayayım. 🙂 Kpop uçsuz bucaksız bir deniz resmen. İçine girildi mi çıkması çok zor oluyor. Bunun en büyük nedenide parçalar çabuk tükeniyor ancak gruplar sağolsun hemen yerini alabilecek başka bir parça ile dönüyorlar. Parçayı geçtim gruplarında çeşit çeşit olması sıkılma durumunu ortadan kaldırıyor. Sıkılma olayınıda bir köşeye alırsak illaki sevebileceğimiz bir şeyler bulma oranımız çok fazla.

    Kendi piyasamızı düşünüyorumda pop deyince akla bir serdar, bir ajda, murat boz, cart curt geliyor. Gerisi boş. Ancak kpop demek seç beğen al, sorgusuz sualsiz değiştir, bırak durumunu anımsatıyor. Bir yelpaze var yani 😉

    Ben yeni girmiş birisi olarak bu camiyaya şuan için memnun olduğumu söyleyebilirim ki biliyorsun daha çok koreden indie ve alternatif takılan bir yanım var. Bana Pastel ile, epitone, fluxus (ki elektronik ağırlıklıdır) ve mint ile geleceksin ama JYP’nin gruplarını seviyorum. Adam akıllı dinlediğim erkek grubu BigBang’tir ancak geçirdiğimiz günler sonrasında SS501’e bile bir şans verebileceğimi anladım 😛 SHINee ise kesinlikle dinlenilecekler arasında, BEAST zaten şans verilip devamı gelecekler listesinde ( Oha lan amma listem varmış da haberim yokmuş 😀 )

    Yalnızca kız gruplarında biraz şüphem var onuda aşacağım galiba. Suzy ile Dream High da tanıştık bir dinleyeyim bakalım.

    Ellerin dert görmesin. Bende resmen bir post yazdım muhahah. O zaman Yeyyy Panda…. 😉

  2. Ahh deme öyle pandam, hasretim depreşiyor. Bu yazı uzun zamandır taslaklardaydı, bir kaç dokunuşla hayat verdim. Ve evet herkesi kpop konusunda ikna edebilirim sanırım, nefret eden ablama bile bazı şarkıları sevdirdiysem. Geçen Astrea’yı çok değil 15 dkda Beast hayranı (Beauty) yapıverdim, o bile ne olduğunu anlamadı^^

    Dediğin gibi Türk popu özellikle hareketli parçalarda ne yazık ki çok tekdüze, kpop hem grup, solo şarkıcı sayısı hem de popu daha geniş çerçevede ele almasıyla bırak bizi geçmeyi dünya standartlarında bir iş yapmış oluyor.

    Ben bile pop dinlemeye başladıysam herkes sevebilir diyorum, zira ölesiye nefret ederdim. Belki de yaş aldıkça böyle oluyor (gerçi yaşlandıkça pop dinlememek gerek sanki?), artık hiç bir müzik türü için asla dinlemem demiyor, hiçbirini diğerinden üstün görmüyorum. Pop ve Rock arasında eskiden karşılaştırma yaptığımda rock her şekilde yener desem de şu anda öyle düşünmüyorum. Müzik kaliteliyse kalitelidir, popu rock’ı olmaz:)

    Bakalım yeni tavsiyeleri de beğenecek misin Panda:) Ben de hemen koşup postuna bakayım o halde:D

    • Deli post derken yorumumdan bahsediyorum :d Ben post yazacak kadar kpop materyaline sahip bir yazar değilim. Bilmediğim şeyide yazmam yani 😀 En fazla Seviyorum derim o kadar . Sen devamınıda yaz ben öğreneyim ondan sonra yazarım inşallah 😀

      • Dostum ben yeni post yazdın sandım, kpop hakkında değil bloga yeni yazı yazdın olarak anladım 🙂 O yüzden okuyayım dedim ama baktım bişe yok:) İkimiz de yanlış anlamışık, görüyo musun panda 😀

  3. bende ilk başta arasıra bakardım aynı senin gibi anlam veremezdim derdim sırf güzel diye alıp 3 4 kızı koymuşlar bu ne nasıl dinliyorlar diyordum..sonra bi şarkı iki şarkı derken baktım hayranları olup çıkmışım..hakkaten dizileri gibi müzikleride bağımlı yapıyorr..bu arada yazın çok kapsamlı ve güzel olmuş ellerine sağlık 🙂

  4. bu nasıl güzel bir yazı olmuş .benimde dinlemdiğim çok şey varmış sayende artık onları da dinlerim yalnız bildiğin baya baya kaliteli bir çalışma yazısı olmuş 🙂 ellerine sağlık

  5. Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık aslında anlatacak o kadar çok grup varki 🙂 anlat anlat bitmez ben kendi açımdan söyliyeyim Kore müziğini bana sevdiren drup Epik High onlarla başladı serüvenim zaten sonuda gelmedi gelmesinde çok seviyorum KPOP ‘ı

  6. Harika bir yazı olmuş eline sağlık, benim gibi kpop’a şimdilik uzaktan bakan ama genede merak eden kişiler için rehber klavuz gibi olmuş 🙂 tekrar eline sağlık 😀

  7. Dongwoon oppa kalp kalp kalp diye oppacı bir giriş yaptıktan sonra:)
    Ellerin dert görmesin dostum, döktürmüşsün vallahi^^
    JPY’nin performanslarını, kliplerini izleyip beğeniyordum ben de aynı zamanda yapımcı olduğunu sonradan öğrendim. On parmağında on marifet buna diyorlar sanırım^^
    Ayrıca klipleri öyle güzeldir ki günümüzde ki klipler arasında hiç çaktırmadan 2011 klibi olarak verilebilir. Zamana meydan okuyan türden^^
    Beast’ı dinleyip kanım kaynamıştı zaman ama geçenki Beast seansından sonra bildiğin fanları olabilirim yani, konserlerinde çığlık atabilirim, Dongwoon oppa diye bağırabilirim^^
    Shinee’i çok severim, taa Ring Ding Dong’tan bu yana^^
    Miss A’yı ilk defa şimdi dinledim onlarda süpermiş, ee sen beğendim dersinde kötü olma ihtimali olur mu^^
    Yazıların devamını bekler, gözlerinden öperim:D

    • Kuzucum sağol, dinlete dinlete seni de Beauty yaptık, fena mı oldu? Fazla oppa göz çıkarmaz ahahaah

      JYP ne zaman izlesem insan olmadığını düşündürüyor, çıkardığı gruplar da her daim çok kaliteli oluyor.

      Miss A özellikle sesleriyle öne çıkan bir grup benim açımdan. Beğenmene sevindim.
      Ben de senin Panda gözlerinden öperim 😀

  8. bu bilgilendirici yazı için Kumayo diyorum 🙂 Uzun zamandır JYJ ile ilgili bir yazı var taslaklarda ama böyle iyi değil yine de beni o yazıyı bitirmeye itti bu post. Üşenmezsem yazarım :)) JYP ye gelince blogumda da belirttim o bir dahi bence. Adam işi biliyor. Rain’in akıl hocası piyasa adım atmasını sağlayan kişi daha ne olsun ki. Tek negatif düşünce Wonder Girls’ün ABD’ de tutunması için çok zorluyor. Olmayacak öyle bir şey. Acı ama gerçek.

    • Rica ederim (Korecesini bilmiyorum:)) JYP hakkında yazdığını bilmiyordum, bir ara blogunu deşip bulayım. Bence de adam müthiş ama dediğin gibi Wonder Girls’e kasıyor. Kızlar yetenekli, çalıştıkları isimler de sağlam. Ama ben de nedenini açıklayamasam da olmayacağını düşünüyorum. Bizi şaşırtırlar belki, bilemem 🙂

  9. @makinosev
    evet ben de kendisi’yle yaptığımız suju muhabbetlerini özledim. Onun kadar çok yazar mıyım bilmiyorum zira o kadar zamandır dinlediğim halde ilk kez adam gibi bir yazı yazdım. Ama yine de takipte kal 😉

  10. makyajları taytvari pantolonları vs yüzünden çokça dalga geçip kaçındığım kpop grupları bloglar sayesinde favorilerim olmaya başladılar üzülsemmi sevinsemmi bilemedim 🙂
    dizi ost larıyla ilgimi çeken ve dinlediğim kpop şarkı sayısı bir iki derken şimdilerde yavaş yavaş liste halini almaya başladı
    böyle paylaşımlarla yakında bende arşiv yaparsam şaşırmam 😀

    • herkes aynı yollardan geçiyor sanırım. ama üzülmeye gerek yok, ben gocunmadan ayılıp bayılarak dinlediğimi söylüyorum, fangirllük de yapıyorum. kpop alemi eğlenceli, üstelik bir kez girenin çıktığını görmedim. o yüzden arşivi oluşturmaya başla derim 🙂

  11. kpop’a yeni giriş yapan birisi olarak çok güzel bir yazı olduğunu söylemeliyim elinize sağlık en kısa sürede yazıda geçen grupların şarkılarını dinleyeceğim 🙂

  12. Ben de önce dramalarla filmlerle başladım…
    K-pop a mesafeliydim…Fakat yine bende mirotic ile tvxq’ya bağlandım..Ardından şunlara bunlara da bakayım derken şu an k-pop takipçisi oldum çıktım..

  13. Geri bildirim: Şirinim, Şirinsin, Şirin… « Kimbapsushi's Blog

  14. öncelikle neredeyse aynı sıralamaya mevcut bir dinleme listem var.. bende el değmemiş yada bizlerin yaş grubunun çok dinlemediği müzik gruplarını yada solo şarkıcıları dinlemeyi çok seviyorum ve sanırım aynı kişilere el atmışız.. missA da benim önyargıyla yaklaştığım bir gruptu ama paylaştığın videolardan anladım ki sandığım gibi değillermiş… ellerine sağlık bu gruplara yeniden bir el atmak özellikle kız gruplarını bir incelemek gerek. amip gibi grupların bölünerek çoğaldığı bu kpop dünyasının hızına yetişmek mümkün değil gerçekten.. ama yeni yeni çok güzel bayan gruplarıda çıkıyor. ve sesleri hep alıştığımızın dışında.. ellerine sağlık dostum^^ gerçekten güzel bir liste olmuş…

    • Teşekkürler. Önyargını kırdığıma da ayrıca sevindim. Kpop aslında her ülkenin pop sektörüne benziyor. Çok sağlam gruplar var, vasat olanlar var, dinlemeye değmeyecekler var. Ancak çok fazla isim var, bu yüzden herkes içinde eleme yapıp kendine uyan grupları dinleyebiliyorlar, işin güzel kısmı bu 🙂

  15. Geri bildirim: Güney Kore’nin Indie Endüstrisi « Eteğimden Dökülen Taşlar

  16. Geri bildirim: 2011 Mnet Asya Müzik Ödülleri Performansları | Kimbapsushi's Blog

  17. Yazı süper olmuş eline sağlık! Ama gözlerim 2NE1 aradı açıkçası. Ben YG nin elemanlarına hastayım. SHINee’yi de yeni yeni dinlemeye başladım, önerdiğin parçalara hemen bakıyorum. Teşekkürler 🙂

    • Teşekkürler, 2NE1 seviyorum ama bu yazıda belli grupları seçmem gerekti, aklıma gelmedi değil. Ama Miss A’in daha az tanındığını tahmin ettiğimden tanıtmak babında onu seçtim.
      SHINee dinlenir, net 🙂

  18. Yazın çok güzel unni, bayıldım. ^^
    K-Pop’a bir başladı mı kurtulamıyor insan. :D:D Shinee’nin ilk dinlediğim şarkısı Lucifer’di. Ama anlamamıştım ne anlattığını hala da anlamam… Lucifer deyince “Lucifer neydi ya, şeytan mıydı bişiydi, ne alaka” demiştim. 😛 Sonra hiç araştırmadım, ama yakın zamanda youtube’da replay, amigo ve juliet’i dinleme imkanı buldum. Artık cidden hastasıyım! Vuhuuu!
    Aslında ben hiçbir grubu diğerinden daha çok sevemiyorum, hepsine biraz mesafeliyim, aşamadım bu problemi… Sadece B1A4’ün üyelerini biliyorum, diğerlerinin üyelerini bile araştırmıyorum, yani anlayacağın baya bir ilgisizim.. Müzik dinleme konusunda tamamım ama grupların üyeleriyle hiç ilgilenmiyorum, veya grubun yaptıklarıyla, yaşadıklarıyla… 😦 Hatta Türk gruplarından maNga’ya bayılırım, inanır mısın solistin adının Ferman olduğunu yeniyle öğrendim. Yani bu tavrım sadece Kore’yle ilgili değil.. Bir ara bana güzelce anlatırsın değil mi kim kimdir? Kim ne yapmış? 🙂 Korea-Fans’tan filan bakınıyorum ama yetmiyor, bana bir hayranın güzelce anlatması lazım, aranan kan da sensin sanırım. ^^ Şimdiden teşekkür ederim. 🙂
    Kız gruplarından T-Ara, KARA ve 2NE1’ı da seviyorum. Arada bir SNSD’yi de dinlerim ama şeker kızlar grubu olmaları yönüyle pek sevmiyorum…
    Yazı için teşekkürler, ellerine sağlık. :):):)

    • Teşekkürler Harmony’cim 🙂
      Kpop aynen dediğin gibi virüs gibi yayılıyor, insan elini atınca kolunu kaptırıyor. Emin ol ben de hayatta bu kadar seveceğimi tahmin etmezdim.
      SHINee özel yazısı yazmıştım, şuradan ulaşabilirsin. Grupla ilgili tüm gerekli bilgiler, üye tanıtımları falan var içinde 🙂 Ama her daim tanımana ve sevmene yardımcı olabilirim 😉
      Ben grupları her açıdan takip etmeyi seviyorum. TV programlarını ve canlı performansları seviyorum, eh onları izledikçe de zamanla istesen de istemesen de üyeleri tanıyorsun, yani o aşinalık zamanla oluşuyor.
      Güzel sözlerin için çok sağol tekrardan^^

  19. Yine sandıkları karıştırmaya devam ediyorum.
    Apoletlerimi takabilirsin artık.Tabii ki B2UTY apoletlerimden bahsediyorum.3.apoletim oldu bu.Burada durabiliriz sanırım.Yeter bana bu üçü.
    İlk olarak hikayene eklediğin şarkılardan birine tıkladığımda dikkatimi çekmişlerdi.Sonra bir şarkı daha eklemiştin.Derken aklıma giriverdiler tabii.Devamında da ben bunlara bir el atayım dedim hatırlıyorsan.Sonra ”favori ballad performanslarım” yazın geldi.Hazır grubu tanımaya karar vermişken 1.Solo Concert.Welcome to Beast Airliene’ı izleyeyim dedim.Performanslarını çok beğendiğimi yazmıştım zaten.Ama eklediğin o 3 video, konserin yapamadığını yaptı.Takılmış plak gibi günlerce o videoları izleyip, dinledim.Tabii gittikçe beni içlerine çekmeleri uzun sürmedi.Sonra konseri bir daha izlemeye karar verdim.Kesmedi tabii ki.Kaç tane Fiction, Breathe,Mystery,Shock,Special,Beautiful, Beautiful Night performansı izlediğimi sayamaz oldum artık.Dinlemek yetmiyor çünkü şarkıların koreografileri de çok iyi.Bunun haricinde diğer şarkıları da sevdiğimi belirtmeme gerek var mı? Bence yok.Hepsine eşlik eder kıvamdayım artık.
    Grubun üyelerine de geleyim de tam olsun.Hyunseung bu gruptaki yumuşak karnım oldu.Troublemaker yüzünden antipati besliyordum kendisine.Ama ne olduysa senin eklediğin, Clenching a Tight Fist performans videosundaki yorumuyla beni ağına düşürdü.(Utanıyorum sunbaenim yaa….Bu bebeler yüzünden ne hallerdeyim :((( )
    Tv Showlarını izledikten sonra HyunSeung’un çok zeki olmadığını gördüm.Algıları mı kapalı nedir ,anlamadım ama bu onu sevmeme engel değil tabi.Bir de 2010 yılında yer aldıkları tv showlarında mutlu mesutken bu sene yer aldığı programlarda hep bir mutsuz.Hatta ilk 2012 programlarını izlediğim için performanslar haricinde sanki zorla tutuluyor gibi bir havası vardı.Bir haller var ama çözemedim.Bir de üstüne, bunu BB’in çıkışından önce gruptan çıkardıklarını öğrendim. Böyle ağlayıp üzüldüğü hallerini gösteren videolar izledim.Yavrum yaa…Ben bunu saf salak bir şey diye düşünürken aslında çok güçlü olduğunu farkettim.Çok zor bir durumun üstesinden gelmiş.Afferin fare suratlıma 🙂 Sesini çok seviyorum ve en çok onun kısımlarında fangirllüğüm tutuyor tabii ki:)
    YoSeob.Bu çocuk şarkı söylemek için doğmuş.Nasıl bir enerjiye sahipse hem deliler gibi dans edip, hem de deliler gibi şarkı söyleyebiliyor.Güleç suratını, topiş topiş yanaklarını sıkmak istiyorum mütemadiyen.Grubu, vokal olarak uçuran isim kesinlikle.Canavar gibi.
    Kiki’de eğlence de YoSeob’la yarışıyor.İyi vokal, iyi dans ve sürekli gülümseyen bir surat.
    Dongwoon.Bunun Koreli olduğuna inanamıyorum.Olsa olsa Avrupa kökenli bir ailenin çocuğu olur.Bu yüzden dikkatimi dağıtıyor.Grubun, YoSeob’la birlikte en gevezesi bu sanırım.Gruptaki konumunu seviyorum.
    Geldik senin gözdelerine.Bir kere çok uyanıksın.Bilmeyenlerin dikkatini çekmesin diye KPopcular koğuşu fotolarına bilerek birine şebek, birine de uyuyan güzel fotosu koymuşsun.Başarılı da olduğun bu ikilinin dikkatimi hiç çekmemiş olmasından anlaşılıyor, gördüğün gibi.Doojoon ve Junhyung, Kpop piyasasındaki elemanlara hiç benzemiyor bir kere.Doojoon mütemadiyen bir HallyuStar havasında zaten.Çok yakışıklı kerata.Junhyung’un saçları renkli değilse o da aynı havayı fazlasıyla yakalıyor.Doojoon’un vokallerini de seviyorum.Hele Beautiful performansına bayılıyorum.O da çok güleryüzlü.İnanılmaz pozitif enerjisi var.Grubun geneline bu pozitiflik hakim zaten.Enerji fışkırıyor her taraflarından.
    Junhyung’u soğuk bulmuştum en başta.Rap’le ilişkim Hyuk yüzünden başlamıştı ama Junhyung’la devam etmesine karar verdim.Hem cool hem de sevimli, kasmıyor.Olduğu gibi ve çok havalı.Ama bu tavrında da oldukça mütevazi de.Biraz karıştırdım ama anladın sen beni 🙂 Tekil işlerine de bakmaya karar verdim.Gerçi ben grupların böyle ayrı çıkış yapmalarından çok hoşlanmadım. Gerçi SJ’in altgruplarını seviyorum ama Suju olarak bambaşkalar.Bütünken daha güzeller.Suju’ya girmesem çatlardım zaten:)
    Yani sözün özü. Beast’ı, şarkılarını, danslarını çok sevdim.Hepsi çok iyi bu çocukların.Takipteyim bundan sonra.
    Yine çok uzattım.Bu çocukları fark etmemi sağladığın için çok ama çok teşekkür ederim, sunbaenim.Daha kaç kere söyleyeceğim bilmiyorum ama Kpop’u seninle keşfetmeyi seviyorum.

    • Hoşgeldin hoobaenim biz B2UTYler diyarına. Ah çok mutluyum. EXO falan da sevdirirsem, bir de Cassiopeia’ya alırsak, Inspirit…of tamam sustum.
      B2ST performanslarına bayılıyorum. Zaten sevdiğim grupların çoğunu sevme nedenim canlı performanslarda iyi olmaları, bir de göze çarpan koreografileri olması.
      Hyunseung bu yıl öyle olabilir, normaldir. Babasını kaybetti çünkü. İzlediğin programlar tam hangi dönemden bilmiyorum ama sebebin bu olması mümkün.
      Bir de muhteşem sesiyle benim grupta dinlemelere doyamadıklarımdan. Arada ben de favorilere alacak gibi oluyorum, sonra Junhyung ve Dujun ağır basıyor.
      Yoseob Kpop grupları içinde en sevdiğim vokallerden. İyice gelişince önünü alamayacağız, şimdiden dağıtıyor ortamı.
      Kiki grubun en çok yönlü üyelerinden bence. Hem dansta hem vokalde çok iyi.
      Dongwoon maknaeliğin hakkını veriyor. Gevezelik kankitosu(!) Key’den bulaşmış da olabilir. Bir de çıktıklarından bugüne vokalini en çok geliştirenlerden. O yüzden şarkılarda onun bölümlerini ayrıca seviyorum.
      Dujun’u Leeteuk’a benzetiyorum şebek liderlik konusunda. Belki Onew’e de benzetebilirdim ama Onew onlardan bile şapşal.
      Bütünken bence de çok iyiler, o yüzden gruplar zaten dediğin gibi. Ama alt gruplar da iyi bir alternatif olabiliyor.
      Ben teşekkür ederim, yazılarımın amacına ulaştığının en değerli kanıtı sensin 🙂

  20. İzlediğim programlar Midnight Sun albüm tanıtım dönemi.Dediğin sebepten demek ki o mutsuz halleri.Bak buna daha bir düşkün olmam için bir sebep daha.
    Dongwoon’la Key kankito mu? Aman yarabbi.Çok tatlı olmalılar yan yana.
    Onew=şapşal..O çok başka.Lider olabilmesi bile mucize.
    Cassiopeia’yı biliyorum ama İnspirit’i ilk defa duydum.İnfinite’le mi ilgili 🙂 cehaletimi mazur gör.EXO da zararlı çıkarsın bak diyeyim.Onlar oyuncak olduğu için paylaşılamama ihtimalleri fazla 🙂

    • Key’in kendisi gibi 91lilerden oluşan bir arkadaş grubu var, 91line adında. Dongwoon da kankalarından biri 😀
      Birlikteyken kesinlikle tatlı kelimesinin karşılığı oluyorlar, örnek olarak şu video bayılıyorum:)
      Inspirit Infinite fanları, arada girip çıktığım bir fandom, bir gün toptan dahil olucam, o gün yakındır 😀
      EXO evet benim için paylaşması zor O.o

  21. Baktım yeni yazı bulamadım bende eskileri daha fazla kurcalayayım dedim bir bakmışım burdayım 🙂 Ne kaa güzel bi yazı olmuş bu böylee 🙂 Yazını B2ST dinlerken okumamda ayrı bir manidar 🙂 Seni ve kendimi tebrik ve taktir ediyorum müzik zevkimiz harika^^ Sanırım tek eksiğim birazcık BINGBANG. Shinee, Suju benim ilk göz ağrılarımdır (tabi başlamadan önce bende senin gibi bayağı bir reddetmiştim K-Pop’u) Ama şuan takip ettiğim fazlaca grup var ama favorilerim belli 🙂 ”Bir koreografilerini baştan sona icra etmek çılgın hayallerimden biridir.” Ne güldüm bu mısraya dedim demek yalnız değilim 😀 Eline, koluna, klavyene, kulağına sağlık ben yazını pek bi beğendim pek sevgili Kimbap^^ Kendimce uzun bir yorum yazdığımı varsayarak başka postlarına ışınlanıyorum 🙂 Umarım yorumun sonunu görebilmişsindir. Kendine fıstık gibi bakasın^^ Bol keypoplu günler 🙂

    ‘Her canlı bir gün K-Pop’u tadacaktır’

Bir Yanıt Bırakın

