MBLAQ-Mini Mini ve Çalışkan Rainler

Son zamanlarda kendimi Kpopa nasıl adadığımı biliyorsunuz, üstelik bunu zamanında poptur, boybanddir ölümüne dalga geçen bendeniz yapıyor. Bu bağımlılık sürecinde tabi ki onlarca kpop grubu ve sanatçısı arasından kendimce ayrı yere koyup, pamuklara sardıklarım var. İşte başlık tam da buna işaret ediyor. Bildiniz ben bir A+’ım (MBLAQ fanlarına verilen ad).

Bir kaset sarma efektiyle hikayenin başına dönelim. Bir süredir sevdiğim grupları tek tek yazma ve tanıtıp cebren ve hile ile herkese sevdirme planlarım vardı. İlk olarak MBLAQ’ı seçmem ise daha çok Lafea‘nın ricası ile oldu. Kendi deyimiyle “Minik Rain”leri tanımak istiyordu, benim de fan olduğumu bildiğinden görev bana düştü ve yazımı planladığımdan erkene çektim. Lafea uzun süre minik Rain’leri Koreli taşlardan oluşan haremine katmak istese de ShinMin ile klişe kız sahiplenmesi olan “önce biz gördük”e sarıldık ve davamızda dimdik savaştık. Bu arada neden “Minik Rain” diyoruz açıklayalım, bu grup Rain’in şirketinden çıkmıştır, bizzat Rain tarafından eğitilmişlerdir.

Koca iki paragrafı da MBLAQ’ten bahsetmeden tükettiğime göre limitim doldu. Buyrunuz grupla ilgili merak edilen herşey aşağıda.

Grup Üyeleri

Seung Ho- Lider/Vokal

Öncelikle benim de favorilerimden olan Seung Ho ile başlayalım. 87 doğumlu, yaşça en büyük olarak da grubun lideridir. Performanslarda gayet sakin bir imaj çizse de gerçekte o lider ciddiyetini kolayca kırabilen sevimli biridir. Dans etme ve şarkı söylemenin yanı sıra piyano çalabilir ve beatbox yapabilir. Vücudunu sergileme konusunda utangaç olduğunu itiraf etmiştir.

G.O- Ana Vokal

Grubun kesinlikle en iyi sesi olan G.O aynı zamanda görünüş olarak da Rain’e hayli benzettiğim biridir. Seung Ho ile yaşıttır ve en olgun görünen elemandır. Ancak olgun görünüşüne karşın aynı Seungho gibi yeri gelince o kadar çocuksu davranır ki tanıyamazsınız. Vokal anlamında en büyük iş ona düşer, pek çok şarkıyı tek başına sürükleyebilir. Gruptan ayrı çalışmaları da olmuştur vokal anlamında. Mesela yakın zamanda Hyorin ile yaptığı düete şurdan ulaşabilirsiniz. Immortal Song 2 adlı TV programında da yer almıştır.

Lee Joon- Vokal/Dansçı

Ve geldik zurnanın zırt dediği yere. Lee Joon grubun en popüler üyesidir, ben genelde popülerlere bakmam ama benim de en sevdiklerimdendir. Lee Joon şirin, yetenekli yeri gelince inanılmaz seksi olup Rain abisi gibi sahnede tişörtünü parçalayabilen biridir ama herşeyden öte “star” ışığına sahip olanlardan. 88 doğumlu olduğu bilgisini araya sıkıştıralım. Şarkıda onun kısmı geldiği anda fan çığlıklarının desibeli iki katına çıkar. Pek çok TV programında yer almanın yanı sıra Rain’in başrolünde olduğu Hollywood filmi Ninja Assassin’de Raizo’nun gençliğini canlandırmıştır. Joon başkadır. Genelde Mir ile grubun en eğlenceli ikilisini oluştururlar. Bu arada lakabı “Honey Abs” dir ki nedenini tahmin etmek zor değil.

Thunder (Chandung)-Dansçı/Rapçi

Thunder genelde rap kısımlarıyla şarkıyı başlatan kişidir, son zamanlarda onu platin sarısı saçlarından tanıyabilirsiniz. 90 doğumludur. Sahnede çoğunlukla cool bir imaj sergiler, gerçi bu bütün üyeler için de geçerli denebilir. Thunder oldukça yeteneklidir, hoş bir ses tonuna sahiptir, iyi dans eder. Aynı zamanda grubun en masum bilinen üyesidir. Bunun yanı sıra 2NE1’dan Dara’nın da kardeşidir. Eh yetenek ırsi imiş, yapacak bir şey yok. MBLAQ’e çıkış yapmalarından sadece 15 gün önce katılmıştır. Bunun nedeni ise ondan önce seçilen bir üyenin sağlık nedenlerinden dolayı gruptan ayrılmasıdır.

Mir-Ana Rapçi/Maknae

91 doğumlu olarak grubun en küçüğü yani maknae’sidir. Aynı zamanda yaşının hakkını vererek de en sevimlisi olduğunu söyleyebiliriz. En dışa dönük ve rahat elemanlardandır. Rap konusunda ve dans konusunda oldukça yeteneklidir. Aynı zamanda grupta ilk tanıdığım üyelerden biridir. Kendisini bundan bir önceki en şirinleri seçtiğim yazıya koyup koymama konusunda da büyük savaş verdiğimi belirteyim. Son zamanlarda da eskisinden çok beğenmeye başladım, hayırdır inşallah:P Bir de Thunder gibi Mir de ünlü bir ablaya sahip, oyuncu Go Eun Ah’ın erkek kardeşi.

Tarihçe

2 yıllık grup için bu başlık tuhaf oldu ama daha iyisini bulamadım. Öncelikle şu MBLAQ’in açılımıyla başlayalım bu harflerin anlamı aslında şu, “Music Boys Live in Absolute Quality”, biraz kasmışlar ben de farkettim, aynı zamanda iddialı da. Rain’in J Tune Entertainment şirketinden çıkan grup arkasına sağlam bir Rain gücü alsa da, buna gerek kalmadan popüler oluverdi. İlk çıkışları (debut) Rain’in konserinde gerçekleşen grup bundan 5 gün sonra 14 Eylül 2009’da -yani yaklaşık 2 yıl önce- ilk singleları “Just BLAQ“‘i piyasaya sürdüler.

Çıkış için seçilen parça ise “Oh Yeah” idi. Zaten single öncesi Rain’in konserinde de hayli beğenilen grup bu single ile beraber büyük başarı yakaladı. Aynı dönemde çıkış yapan Beast ile sıkça karşılaştırılsalar da iki grup da birbirini çok sever, hatta en iyi arkadaşları yine birbirleridir. Asla rakip olduklarını düşünmemişlerdir ki farklı şirketlerde olmalarına karşın her fırsatta birbirlerine hayranlıklarını dile getirirler. Oh Yeah parçasına dönersek, grubun M!Countdown’da gerçekleşen TVdeki ilk canlı performanslarını şuradan izleyebilirsiniz.

Grup bir ay içinde Japonya’da da debut yapmıştır. Tabi bu daha çok Rain’in bir fanmeeting’inde görünmeleridir. Asıl çıkışlarından daha sonra bahsedeceğiz.

2010 Mayısında ise grup ilk EP’leri (EP:albümle single arası, mini albüm diyebiliriz) “Y“‘ı piyasaya sürdüler. Albümden çıkan ilk single ve video da albüme adını veren “Y” olmuştur ki söz, müzik, düzenleme ve koreografisi Rain’e ait bir parçadır. Videonun başlangıcına bayılıyorum haliyle, bir de Joon odaklı olmasını seviyorum. Hele o duş sahneleri öhöööm tamamen estetik yaklaşıyorum, yanlış anlaşılmasın. Klipte giydikleri pantolonlardan ise aynı oranda nefret ediyorum. Neyse, grup bundan sonraki dönemi bu albümün promosyonları ile geçirmiş ve çeşitli ödüller kazanmıştır.

2010 Aralık ayında J Tune Camp. JYP Entertainment bünyesine katılsa da, MBLAQ JYP değil J Tune grubu olarak geçmektedir. (JYP Rain’in çıkış yaptığında bağlı olduğu şirkettir, daha sonra ayrılıp kendi şirketini kursa da en son kürkçü dükkanına dönmüştür.) 2011 Ocak ayında ise MBLAQ’in ilk stüdyo albümü olan “BLAQ Style” yayınlanmıştır. Bu albümün en önemli özelliklerinden biri de grup üyelerinin ilk olarak Rain’den bağımsız şarkı seçimi sürecine katılması ve hatta şarkı üretim aşamasında da yer almalarıdır.

İlk gelen video ise “Cry” olmuştur. Çok sevdiğim bir parça olmasının yanında lirik koreografisini de ayrıca beğenirim. Sualtı sahneleri de hoş, yağmur altında şarkı söyledikleri yerler de. Gerçi Kpop aleminin bence hala en eksik yönlerinden biri videoları, çoğu birbirine benziyor ama detaylara bakınca az da olsa fark bulabiliyorsunuz. Hemen ardından grubu sevmemde en çok etkisi olan parça “Stay“‘in videosu gelmiştir. Bu arada şarkının vokallerini çok etkileyici buluyorum ve bu yüzden çok seviyorum. Bu etkileyicilik desibel yüksekliği bakımından değil bu arada. MBLAQ zaten danstan çok müziğe ağırlık veren gruplardan. Şarkının canlı performansına şuradan ulaşabilirsiniz. Albüme dönersek, tabi ki klasik Kpop mantığı, daha sonra albümün yeni şarkı eklemeleriyle Repackaged versiyonları da çıkmıştır. Bu yeni şarkılardan biri G.O ve Mir diğeri ise Thunder’a aittir. Albüm listelerde zorlanmadan 1 numaraya oturmakla kalmamış, aynı başarıyı Tayvan’da da yakalamıştır.

Grubun bir diğer sevilen parçası “Again“in performansı da Joon’un süveteri ile oynayışını görmek adına izlenmeli. Tüm fanlar parçalaması gerektiği konusunda hemfikir.

2011 Mayısında ise bu kez grup “Your Love” ile Japonya çıkışını yapmıştır. Bu şarkıyı da inanılmaz seviyorum bu arada. Parça listelerde ilk sıraya çıkmayı başarmış ayrıca Blade animesinde kullanılacağı açıklanmıştır. Daha bir kaç gün önce okuduğum habere göreyse MBLAQ’in Japonya’da yeni çıkacak single’ı Beelzebub animesinin açılış müziği olacak.

Grubun bende ayrı bir yere geçmesi ve tam olarak beğenimi kazanması ise iki ay önce çıkan mini albümleri “Mona Lisa” sayesinde oldu. İlk duyduğum anda saran ve 2 aydır dinlememe karşın hala çok sevdiğim “Mona Lisa”  beni normal bir hayrandan çıkarıp A+ yaptı diyebilirim. Parçanın canlı performansını alttaki linkten izleyebilirsiniz. Bu canlı performansa özellikle MBLAQ’i izlemek için 200 kadar yabancı hayran akın etmiştir. 1.46’da Joon’un kalbine dikkat. Ayrıca burda MBLAQ vampir kılığındadır.

Ağustos sonunda ise grup promosyonlara “I Don’t Know” parçası ile devam edeceğini söyledi ki yine benim favorilerimden olduğundan ayrıca mutlu oldum. Bu şarkıda Mir ve G.O özellikle favorilerim. Sondaki Chandung ve Mir anına ise diyecek sözüm yok, binlerce kalp vs.

Grup son zamanlarda bir kaç yurtdışı başarısına da imza attı. Almanya ve Bulgaristan’da çeşitli listelerin zirvesine oturmalarını saymazsak (çünkü ne kadar önemli listeler bilmiyoruz) Brezilya seyahatleri çok konuşuldu. Kpop Cover Dance Festival’de jürilik yapmak amacıyla gittiler ama kendileri de performans sergilediler tabi. Ancak hayranlar tarafından çekilebildi tabi, şuradan izleyebilirsiniz. Şuradan ise grubun Brezilya televizyonundaki röportajını izleyebilirsiniz.

Müzikal başarılar haricinde pek çok TV programında da yer aldılar. Bunlardan en çok karşımıza çıkanları Idol Army ve Oh My School.

Rain ile İlişkileri

Grubun konseri öncesi(ya da sonrası) Rain’in destek ziyareti.

Grup malum bu büyük ismin elinden çıkınca aralarındaki ilişkiyi merak edeniniz çıkabilir. Bugüne dek izlediğim röportajlarından çıkarımım şu. Üyeler Rain’i bir abi gibi sevseler de bir yandan korkuyorlar. Rain grubu oldukça katı bir şekilde çalıştırıyor ve her aşamada hazır bulunuyor. Koreografileri kendi düzenliyor ve öğretiyor, albümde okumalar yapılırken dinleyip gereken yerde müdahele ediyor hatta sahnede atacakları bakışa kadar öğretiyor. Zaten Rain’in etkisini özellikle koreografi ve vokallerde görmek zor değil. Şu videoda görebilirsiniz.

Eğlence Boyutu

Şimdi sıra geldi grupla samimiyetimizi ilerletmeye. Malum bir Kpopseverseniz grupların müzikal gidişatlarını takip etmek yetmez. Onları sahne dışında da tanımak lazım. Bunun içinse Kore TV programları hızır gibi imdadımıza yetişiyor. Bir kaç sevdiğim videoyu da vererek onlara iyice ısınmanızı sağlayacağım ama fazla da ısınmayın, yakar sonra (ya da benim gazabım yakar:))

İlk olarak sürekli kaslı vücudunu sergilemesi istenen Joonnim yine soyunmak zorunda kalıyor.  Not: Alex de orda, ekstra dikkat.

Bu video ise Idol Sports Competition esnasında fanlar tarafından çekilmiş. G.O ve Mir Seungho’nun kafasında basket denemeleri yapınca, liderin tepesinin tası atıyor.

En çok güldüklerimden biri de bu alttaki. Joon’un çılgın dans denemesi yırtılan bir pantolonla hazin bir şekilde son buluyor. Herkesin üzerine kapanması ve en son paketleyip götürmelerine çok gülüyorum her izlediğimde.

Efendim artık geri kalanını keşfetmeyi de sizlere bırakıyorum. MBLAQ iyisi ve kötüsüyle budur. Böyle tanıtım da bulamazsınız başka yerde ha, emeğe saygı. Daha çok dinlenmesine vesile olursam ayrıca sevineceğim bir grup.

Faydalı Not:”Again ve Your Luv performanslarında grup neden 4 kişi?” diye soranlar olabileceğini tahmin ettiğimden peşinen söylüyorum. Eksik kişi bacağındaki sakatlık nedeniyle Mir. Şu anda ise gayet sağlıklı efendim.

Saçmalama Köşesi:

Bütün yazı boyunca yeterince saçmalamıyormuşum gibi bir de böyle bir köşe eklemeye karar verdim. Önce fotoya buyrun:

Thunder’ın fesli fotosu. FanatikFan kafasıyla bir düşüneyim. “Osmanlı’da fes vardı ve müslümanlardı. Thunder fes takmış, o halde Thunder da müslüman. O halde evlenebiliriz. Tek dert zaten dinimizin farklı olması, yoksa çantada keklik. İstesem şimdi evrkdkosj…” kısa devre. Hayret bugüne dek hiç bir yerde bu fotoyla ilgili asparagas haber çıkmadı, olmuyor ama kızlar sizden daha fazlasını bekliyorum.

Reklamlar

38 comments on “MBLAQ-Mini Mini ve Çalışkan Rainler

  1. Öncelikle hey maşallah diyorum dostum 😀
    MBLAQ hakkında bir ansiklopedi dolusu bilgi dinmiş kadar oldum. Süper bir tanıtım yazısı olmuş ellerine kollarına sağlık:D Hem bilgilendim hem de çok eğlendim^^
    Bu grubu ilk çıktıklarında biliyorum ondan sonra sonra baya bir dinlemedim, sonra senin teşviklerinle Mono-Lisa’da pek bir sevdim^^ O arada bir sürü şarkı yapmışlar hakikaten çalışkan Rain’lermiş^^
    Joon utangaçlığını atsın bizi bu kaslardan mahrum etmesin diyorum gshagfdgf Ayrıca o videoda Alex’in yine cinliklerde, Ser-Min neredesin bacım Alex çocukaların göğüs kaslarında şarap servis ediyor koş yetiş… 😀 Ya da en iyisi sen o videoyu izleme yürek dayanmaz:P

    Allahım bu idol olimpiyatlarında ne malzemeler çıktı yahu^^ Valla Mir haketti bunu diyorum:) Ah yine de Joon’un o mutlu mesut Türk filmi koşuşunu unutamıyorum. Yine senle dakikalarca güldüğümüz resimlerden birirydi. Bu idol olimpiyatları sene iki-üç kere olsun yahu baya eğlendik biz onlarlarla^^
    Şu pantalon olayına diyecek bir şey bulamıyorum. O kadar paketledilerki kalkıp direk yürüseydi kimse farketmezdi sanırım ahaha ay çok güldüm ama ona iyiki öyle yapmamış:P

    • Çok teşekkür ederim canım.
      Ben de yazarken öyle bir kaptırmışım ki bu kadar uzun olacağını sanmazdım, fotoları da ekleyince şok oldum 😀
      Alex’in şarap servisini yorumsuz bırakıyorum. Sermin’e havale ediyorum 😛
      İdol olimpiyatlarını geçen yıl da takip etmiştim ben Tayland mı Singapur mu öyle bir yerde olmuştu. Ocak gibi falandı aslında pek geçen yıl değil. Ben o zaman da takip etmiş hatta o vesileyle daha önce yapılana da el atmıştım. Her zaman kpopseverler için malzeme deposudur, eskileri de izleyin tavsiye ederim hatta ben de tekrar izleyeyim 😉
      Joon’un koşuşu olay oldu A+ camiasında, iyi eğlendirdi günlerce valla;) Pantolon hadisesi ise zirve noktası 😛

  2. Videoları iziledikten sonra yine yorum yapacağım. Tanıtım için çok teşekkürler. Yalnız Thunderın 90 doğumlu olması yıktı beni. 90 sınırımdırda 🙂

  3. Gözlerimden uyku akıyor ama bu yorumu şimdi yazmazsam yarın geldiğimde burası yorum dolmuş olacak ve ya ben yorumları okumaya üşeneceğim ya da okuyup bana söyleyecek söz kalmadığını fark edeceğim, o yüzden bu uzun yazıya layık uzun bir yorum olmasa da bir şeyler söylemeden gitmek istemedim. (Off Allah’ım bu cümlenin uzunluğu nedir öyle :/)

    Öncelikle şu yırtılan pantolon videosunda gülmekten gözlerimden yaş geldiğini belirteyim 😀 Hay sen çok yaşa çingu! İyi ki eklemişsin. Nefessiz kalıp ölüyordum az kalsın ama olsun 😀 MBLAQ, “Y” şarkılarını dinlediğimden beri tanımak istediğim bir gruptu ama henüz araştırmaya girişmemiştim. Hatta -bence bu yılın en bomba K-Pop şarkısı olan- “Mona Lisa”dan sonra merakım iyice artmıştı ki imdadıma harika yazınla yetiştin 🙂 O nedenle teşekkürü borç bilirim ^^

    Yalnız ben “Y” şarkısının girişindeki duş sahnesindeki kişiyi hep Rain zannederdim, Joon’muş demek ha 😀 Öyle çok benzettim ki, araştırma gereği bile duymamıştım. Pantolonlar konusunda ise hemfikiriz. Performans videolarını ise gözlerimi zor açık tuttuğum için henüz izlemedim ama onların da harika olduklarına eminim.

    Son olarak ellerine sağlık diyor ve uyumaya gidiyorum 🙂

    • Çingu azmine hayranım önce onu belirteyim. Uykulu uykulu yazdığın yorum için ayrıca teşekkürler 😉

      Eğlenmene sevindim, Joon yapacağını yapmış valla bana eklemesi kaldı. Rica ederim ayrıca MBLAQ’i hakkıyla tanıtıp, sevdirebilirsem ne mutlu 😉

      Joon’un Rain hyungunu aratmadığını söylemiştim, bu yüzden zaten grubun en popüleri de kendileri.

      Ben de son olarak teşekkür ederim kpopsever dost 🙂

  4. k-pop dinlemeye biraz ara vermeyi düşünüyordum ama sayende ara falan veremiycem galiba
    şarkılar güzelde ben hala k-pop gruplarının kılık kıyafetlerine ve abartılı makyajlarına alışamadım hele mona lisa videosundaki giydikleri ne olduğunu anlamadığım etekvari kostümü görünce yok artık dedim şarkıların beğensemde itiraf edeyim kılık kıyafetlerine çok gülüyorum
    az kalsın pantolonu unutuyordum 🙂 pantolonun yırtılması ayrı paketlemeleri ayrı bir komediydi koptum 🙂
    ben en iyisi sadece dinleyeyim videoları gördükçe bu ne hal ya triplerine giriyorum 🙂

    • Bence ara vermene hiç gerek yok, tam gaz devam 🙂
      Şimdi kılık kıyafet yüzünden benim öyle bir önyargım vardı ki uzunca süre uzak doğuyla ilgilendiğim halde kpopun yüzüne bakmadım 🙂 Nasıl bu kadar saçma giyinirler diye düşünüyordum ama bir şeyi tam olarak anlamak için içlerine karışmak lazım sanırım. Mesela Türklerin bazı adetleri bir yabancıya inanması güç gelebilir, onu şaşırtabilir ama biz burda doğup büyüyen insanlar olarak anlıyoruz ve garip bulmuyoruz. Bu da aynı hesap. Normal kavramını sorgulamak gerek, kime göre neye göre? Ben de işin içine girince bunun altındaki “show” amacını keşfettim, hatta o gözle bakınca daha önce delice dalga geçtiğim kıyafetleri beğenir oldum. Sadece bir bakış açısı, sen istersen sadece dinlemeye de devam edebilirsin 😉

  5. vaooovvvv ne mükemmel bir yazı olmuş 🙂 ellerine sağlık^^
    grubu çok iyi tanımıyordum, birkaç videosunu izlemiştim ama artık daha çok izlerim sanırım 🙂 pek bi sevdim bu ini ini Rainleri 🙂 (aman gazabınızı göndermeyin bana, gözüm yok onlarda 😛 )
    bu arada bu bebeler saçlarını platin sarısı yapınca (genelde yani) daha bi hoşuma gidiyorlar nedense..sorun bende mi anlamadım platin sarısı görünce “ooo sen ne şeker olmuşsun öyleee” bakışları atmaya başlıyorum (Hyukjae’nin adını öğrenmeme sebep sarı saçlarıdır 😛 )
    yaa ben o pantolon yırtılmasını daha önce izlemiştim, gülmekten karnıma ağrılar girmişti, şimdi yine aynı şekilde güldüm yerlere yatım yani 😀 on kere izlesem on kere gülerim, yavrucağı nasıl da paketliyorlar öyle 😀
    şu araştırma şevkini ben de bulup bir gün ben de derinine inecem oppacıklarımın (zaten 2 taneler ya fazla zorlanmam 😛 ) tekrar ellerine sağlık valla süper bir yazı olmuş 😀

    • Sağol Hayal’cim 🙂
      Öncelikle Hyukkie’yi uzun zamandan beri severim ama çoğunluğun dikkatini sarı saçlarıyla çekti aslında. Ben sarıyı görmeden potansiyeli keşfediyorum sanırım^^

      Pantolon yırtılmasını twitterda paylaşmıştım sanırım, aslında çoğunluğa 2. posta ama eklemesem olmazdı 😀

      Güzel sözlerin için ayrıca teşekkürler, o halde senin yazılarını da merakla bekliyoruz 😉

  6. Çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık 😀 benimde çok sevdiğim bir gruptur MBLAQ özellikle iki üyesi favorimdir Mir diğeride Lee Joon ikiside çok çok tatlı 😀 ilk çıktıkları günden beri takip ediyorum sesleri dansları şarkılarıyla çok yetenekli bir grup MBLAQ dahada iyi olacaklarını düşünüyorum 😀

    Aman bunlar Raine benzemesinler dinlemekten vazgeçerim Rain’in ne sesini nede o berbat dansını seviyorum ……

    • Çok teşekkürler Besra 🙂
      Aslında hatırlıyorum seninle daha önce MBLAQ muhabbeti yapmıştık, zaten şaşırmam zira genelde müzik zevkimiz uyuşuyor 🙂 Ve şans ki Joon ve Mir benim de en sevdiklerimden, Joon zaten milyonların sevgilisi, sevilmeyecek gibi değiller 🙂
      Ben de Rain’in müziğinin büyük hayranı değilim ama yetenekli olduğu ve bu elemanları da iyi yetiştirdiği su götürmez 😉

  7. Öncelikle bu güzel tanıtım için teşekkür ederim…
    Bilindiği üzere MBLAQ en sevdiğim gruplar arasında 3.numaram.
    İlk tanışmamız ‘Y’ sayesinde oldu şarkıyıda söyleyenlerie beğenmiştim burda ilk dikkatimi çeken kişi Joon anında oppa aday adayım oldu:)Ayrıca sizin aksinize ben o pantolonları ilginç ve güzel buluyorum:)Ama grubu asıl sevmemi ve sahiplenmemi sağlayan “Cry” ve “Stay” oldu.Şarkılar cidden güzeldi ama benim bu kadar takmamı sevmemi sağlayan şey belki size ters gelir ama kullandıkları göz makyajıydı:)Mir ve Thunder ayrı olay zaten saç modelleri ve rengi çok güzedi^^ (Ben azıcık saç olayına takıntılıyımda) Stay şarkısını cidden çok seviyorum şarkının sayısız sahne performansını izlemişimdir.Bana göre bir çok gruba kıyasla sahnede çok iyiler özellikle Joon’un hayranları için nasıl çalışıp kendini paralayıp parçaladığını görmek cidden güzel…Joon beybi seni seviyoruz…
    Bir diğer şarkı “Again” hernekadar şarkıyı fazla beğenmesemde sahne şovu için bile defalarca izleyebilirm….
    Ve son gözdem 2 aydır dilimden düşmeyen şarkı “Mona Lisa” şarkıyı acayip beğendim özelikle Saranghae, Saranghae, Saranghae Saranghanda kısmına bitiyorum:)
    Kısaca seviyorum ben bu çocukları ama kimi ne derece seviyorum orası tartışılır…
    Öncelikle Joon ve G.O ikisinide hasta ve yasta olabilirim,Özelikle Joon diyelim…
    Ve burda bahsedilmemiş Joon’un oynadığı “Jungle Fish 2” adında 8 bölümcük bir dizi var…Kısacık ve güzel bir diziydi bir Joon hayranı olarak anında izledim tabi acayip tatlıydı bebem tavsiye edilir :)))
    Sürekli Joon ve G.O diyordum ama son dönemde Thunder baya ilginç gelmeye başladı.Ama ama çok küçük sana beni alacak mallaşma modundayım:)

    Joon’un pantolon yırtılması olayına bir şarkı göndermek istiyorum^^
    Oppam oppam nasılsın sahnede düş kolun kırılsın
    Sahnede hop hop oynarken kot pantolonun cart yırtılsın:)))
    Bu şarkıyı ne zaman dinlesem aklıma Joon geliyor…

    Ve genel bir düşüncemi söylemek istiyorum…Çoğu kişi Kpop aleminin giyiniş davranış vss tarzını beğenmiyor onun için uzak duranlarda var.
    Ama ama ben boyalı ve uzun saçlarına göz makyajlarına bazen abartıya kaçan kıyafetlerine pürüzsüz bebeksi yüzlerine herşeylerine hastayım lan:)
    Beni de tam olarak çeken şey buydu zaten süslü oğlanlara aşırı bir düşkünlüğüm var.
    Çocukluğumdan beri böyledir Koreli erkeklerin tamda benim sevdiğim gibi olduğunu görünce sorgusuz sualsiz dalış yaptım aralarına…

    Önemli not lütfen önce biz görüp biz sevdik fazla sahiplenmeyin:)))
    Aslında söylemek istediğim çok şey vardı ama saatler geçtikçe benim kafamda gelgitler oluştu 🙂

    • Shin’im Min’im yeşillim, güzel yazın için teşekkürler. Videoyu görünce de ayrıca koptuğumu belirteyim. Şu Koreli oğlanların boyanması konusunda fikrimi belirttim ben de yukarda, önceden tasvip etmeyip şimdi çok beğendiğim bir şey oldu, ben de nasıl oldu anlamadım valla 🙂 Ama gayet memnunum, üstelik onları diğer pop sektörlerinden ayıran da bu. Bu yüzden orijinal olmalarını da sağlıyor, yoksa Amerikan popu dinlerdim, onların tarzına bayılsaydım 🙂

      MBLAQ hakkında senle bolca konuşuyoruz biliyorsun. Joon’u ortak belledik, G.O senin Seungho benim. Şimdi sen son zamanlarda Thunder ben de Mir’e sardığıma göre gel onları da paylaşıp, bu grubu bitirip, önümüzdeki maçlara bakalım 😛

      Stay ve Mona Lisa benim için en değerli MBLAQ parçaları. Stay’deki vokalleri çok seviyorum hele Joon’un ilk girişi Seungho’nun devam edişi. İlk baştaki Thunder’ı saymıyorum bile. Mona Lisa’dan sonra çıka Mr. Simple’ı dinlemeyi bıraktım ama onu hala dinliyorum (tabi ki bu MBLAQin Suju’dan iyi olduğu anlamına gelmiyor kesinlikle, yanlış anlaşılmasın)

      Kısacası çok yetenekliler, yakışıklılar, makyajları, üstleri başları gayet güzel (sadece o pantolonu sevemem hacı:))

      Uzun yorumun için teşekkürler 😉

  8. Şimdiii en çok beğendiğim elemanın 90’lı çıkması ciddi bir travmaya ve kendini sorgulamaya yol açtı bende 🙂 Bir şey soracağım yalnız anlamadım, Rain neden konuşmamış bunlarla? Yemek yemediler onla diye mi? Peki nedne Rainin bunların dansını yapmasına sinir olmuşlar? Oraları pek anlamadım aydınlatırsan mesut olacağım.

    Fes fotosunun altına yazdıklarına ise yürekten katılıyorum 🙂 Tek sorun dini farklılıklar yoksa dediğin gibi onlar bizim kızları bekliyorlar kollarını kocaman açmışlar hem de 😀

    Raine dönecek olursak çok ciddi ve sert bir hoca olduğu kesin. Ama sanki çocukları gibi bu gençler onun. Cidden Mini Rainler bazıları evlenerek çoğalır, bazıları da işte böyle yerine yenilerini yetiştirerek. Ekim de askere gidecek olan Rainin boşluğunu bir nebze olsun doldururlar mı bilmem 🙂 Bir de bu çocuklar herhnagi bir yerde ‘trainee’ miydi? Nasıl olmuş da bir araya gelmişlar atladım mı o kısmını? Neyse tekrar bakacağım zaten ellerine sağlık devamını bekliyoruz. Yeni gruplar, yeni gençler yeni ‘renk’ ler 😉

    • Of yazık olmuş cidden, demek Thunder’ı kestirdin gözüne 😛
      Videoyu soruyorsun ben çok önce izlemiştim, hatırladığım kadarıyla anlatayım. Rain yemek yemiyorlar diye kızıyordu, yani kendilerine iyi bakmıyorlar, bedenlerini harap ediyorlar diye 🙂 Rain’in danslarını yapmalarına sinir olmuşlar ama kötü anlamda değil. Rain işin ustası ya “bu saatten sonra aynı dansı biz yapınca kim sallar” gibi bir düşünce var altında 🙂

      Fesli fotonun altında tutamadım kendimi 😛 Ama yurdum kızları hayaller aleminde yaşıyor, büyümeleri gerek sanırım.

      Rain bence de kardeşi gibi görüyor onları ve gerçekten her şekilde destek oluyor, kendinden çok onlar için uğraşıyor neredeyse. Ben Rain’i daha çok oyuncu yönüyle severim, müthiş dans ettiğini düşünsem de sahnesi şahane olsa da, şarkıları pek çekmiyor. Ama bu grupla tanışınca sempatim arttı.
      Tabi trainee dönemleri var, yanlış hatırlamıyorsam en az 2 yıldı. Zaten mutlaka olmalı yeni gruplara göre yaşça büyükler aslında, Thunder da zaten son anda katılmış falan.

      Grup tanıtımlarım devam edecek ve güzel sözlerin için teşekkürler 😉

  9. Merhaba 🙂
    Nereden geldim buraya bi fikrim yok ama tanıtım yazın çok tatlı olmuş 😀 Benim ansiklopedik tanıtımımı yumuşatabilecek nitelikte, mblaqturkey.blogspot.com’da paylaşmak istedim iznin olursa 🙂 sadece yönlendirme yapacağım buraya copy-paste değil yani 🙂
    Welcome to A+ Family diyeyim son olarak 😀

    • Selam, hoşgeldin o halde 🙂
      Öncelikle verdiğin adrese hemen bakacağım. Ve tabi ki blogumun linkini verdiğin müddetçe paylaşabilirsin, keşke herkes senin gibi yol yordam bilse 😉
      Ben de A+ olmaktan çok mutluyum, hoşbulduk 🙂

  10. woahhh süper olmuş 🙂 ellerine sağlık çingu 🙂 MBLAQ dinlediğim bi gruptu ama bu kadar derinlerine inmemiştim 🙂 o kadar uzun yorumlardan sonra benimkisi pek bi küçük kaldı 😦

  11. Geri bildirim: Posttun Başlığı Ninja Assassin Olsun, Peki Ya İçerik? « Astrea'nın Atlası…

  12. ben de stay in hastasıyımmm … bu arada izlediğim bir youtube videosunda -sanırım stay- rain in dans koreografi çalıştırıken nasıl fatih terim olduğunu gördüm… adam işini ciddiye çok ciddiye alıyo, tebriks!)

    • aynen öyle, baya ciddi çalıştırıyordu minik rainleri. koreografilerin çoğu ona ait zaten, şimdi askere gittiğinden ilgilenemeyecek, bakalım napacak bizim ufaklıklar:)

  13. Aaa google beni buraya getirdi ve tüm yazıyı bir çırpıda okudum. 😀 MBLAQ’i çıktığından beri takip eden sıkı bir A+ olarak tanıtımını çok başarılı buldum. İyi bir araştırma yaptığın anlaşılıyor. Onlar hakkında Türk bloglarında da yazılar görmek hem de böyle derinlemesine bir yazı görmek beni gerçekten çok mutlu etti. MBLAQ incelemelerinin devamını diliyorum. 🙂

    • Hoşgeldin o halde ve güzel sözlerin için çok teşekkürler 🙂
      Yeni bir A+ ile tanışmak güzel oldu. Aslında seven çok ama blogcular arasında pek yok sanırım. Ben de MBLAQ hayranı olarak severek yazdım bu yazıyı, aslında solo çalışmalar ve TV programlarında daha çok ayrıntı verebilir ve daha fazla şarkı paylaşabilirdim ama abartmayayım dedim artık. İlerde de MBLAQ paylaşımlarım sürecek^^

  14. “Osmanlı’da fes vardı ve müslümanlardı. Thunder fes takmış, o halde Thunder da müslüman. O halde evlenebiliriz. Tek dert zaten dinimizin farklı olması, yoksa çantada keklik. İstesem şimdi evrkdkosj…” kısa devre. kısmına öldüm bittim (:

    Çok iyi bir tanıtım yazısı olmuş. Açıkçası Go için dinlediğim bir gruptur kendileri 😀 Özel bir ilgim yok (: Mir biraz soğutuyor ısınamıyorum bir türlü gruba 😀 Neden nasıl ne şekilde bende bilmiyorum hehe

    • Çok teşekkürler, tanıtım yazılarında hep geriliyorum, eksik bir yer kalmasını istemiyorum o yüzden iyi yorumlar geldikçe rahatlıyorum 🙂
      G.O şahanedir ama Mir’im de şahanedir, nesini sevmiyorsun ablası 😛

  15. Geri bildirim: 2011 KimSu Kpop Ödülleri | Kimbapsushi's Blog

  16. Yine faydalandığım yazı oldu kimbap ellerin dert neyin görmesin. 😀 MBLAQ’la yanlış bi şekilde tanıştıgımız için başlarda MBLAQ’ı da sevmezdim. Programlarla bir bağlılık oluştu ama şarkılarına hiç ısınamadımdı, bana fazla dıptıs dıptıs, sıradan geliyordu. Ne olduysa Run’la oldu “başlarım sıradandılığına zartına zurtuna” demiş şarkının ritmine kapılmıştım, dile dolunıp gitmek bilmeyen bir şarkı. Sonra It’s war, Stay, Scribble derken almış başımı gitmişim. İlk tanıştığım üye G.O olmasına rağmen kalbimin köşesi Mir’indir o tatlılığına, sevimliliğine, sesine, gülüşüne kurban jsbfhjfvjew 😀 Bir önerim ve bir sorum olucak kimbap, şu an da Rain de Mblaq’de JYP’ye mi bağlı Rain’nin şirketine mi? Suju’ya yaptıgın gibi MBLAQ’a da bi hakkında bilinmeyenler yazısı yapmayı düşünür müsün? ^____^

    • Ben teşekkür ederim, faydalanmana ve MBLAQ önyargını kırmana sevindim 🙂
      Mir’e yaklaşmanın hoşuma gittiğini söyleyemem ama katlanıcez, napalım 😛
      MBLAQ ve Rain, Rain’in şirketi J Tune’a bağlılar ancak JYP ile hala ortak gibiler, kardeş şirketler diyelim kısacası.
      MBLAQ bilinmeyenleri, hmm, SHINee’ye yapıcam kesin böyle bir yazı ama MBLAQ de olabilir belki ilerde.

  17. Geri bildirim: Son Zamanlarda Kpop | Kimbapsushi's Blog

  18. Yazılarını takip ediyordum ama MBLAQ tanıtınca yazamadan edemicem.19 yaşındayım.15 yaşında bof ta stand by me ile Shineeyle tanıştım.Böylece Kpop la kafayı yeme ve insanların bana manyak gözüyle bakmasına adım atmış oldum.Tabi otomatikmen Sm’e adım attım.Tabi boy bandlere.Tabi kızlara biraz (içten içe kendimi
    yiyorum.Ama geçecek)kıskançlık besledim.Ergen tavırlarından hala kurtulamadım.Şuan jyp üzerine resmen doktora yapar oldum.Neyse uzatmadan Daranın erkek kardeşi olduğunu öğrenince (Ünlülerin erkek kardeşlerini araştırırım hep.)Mblaq tanıdım ve Seungho ya çarpıldım.Onu tanıyınca yapamadığı hiçbir şey olmadığını görüp anneme en iyi damat adayının o olduğunu kabul ettirdim.İstanbul’a gidemeyip konseri 1963 kere izleyince anladım ki Mblaq mıknatıs.Yetenek mi fizik mi karekter mi bilmem ama insanı ne hale soktuğunu gördüm.Türkiyede çok az tanındığını farkedince üzülüyorsun tabi…Miyopluk yaygın tabi .Her halde insanlar bu yakışıklıları göremiyor.Kpop dünyası artık onları da çok iyi tanımalı..

    • Öncelikle ergen olmaktan utanma, senden 7 yaş büyük, yaşlı bir fangirl var karşındalkdj İnsan bu yaşta bile ergenlikle sınanabiliyor.
      Şaka bir yana bu yazıyı yazalı üç sene olacak ve kendimi artık A+ olarak görüyorum diyemem. Bunun nedeni grubu sevmemem değil, her şeylerini takip edecek vakti bulamamam. Ancak albümlerini hala dinliyorum (son şarkılarının hastasıyım ayrıca) ve hak ettikleri değeri görmemeleri konusunda sana sonuna kadar katılıyorum. Canlı da izlemiş biri olarak kesinlikle daha fazla hayranlarının olmamasını tuhaf karşılıyorum, özellikle Kore’de. Son promosyon dönemlerini yine Müzik programlarında birinci olamadan kapattılar ki o kadar iyi bir parça için çok saçmaydı.
      Umarım çalışmalarının karşılığını alırlar, ne diyeyim.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s