Lust, Caution- Aman Dikkat Şehvet Çıkabilir

Baktım ki benden hayır yok, açıp da film izlediğim yok, ben de eskilerden bir kaç Hong Kong ve Çin yapımı filmden bahsetmeye karar verdim. İlk seçtiğim ise üstte adını gördüğünüz film oldu. Bu film herhalde +18 ibaresine ihtiyaç olmadan, sadece adıyla bile gereken mesajı veren tek film. Efendim açalım, filmin adı Türkçe’ye “Dikkat, Şehvet” olarak geçiyor, baştan uyarımı yapayım da sonra kimse gelip de “Ayy ben çok rahatsız oldum” demesin.

2007 yapımı filmin yönetmeninin adına bakınca şöyle bir silkelenin, ayaklanın bakayım. Ang Lee diyoruz, boru değil. Başrollerden ilki insan olmadığına emin olduğum Tony Leung iken diğeri ilk kez bu filmde tanıdığım Wei Tang. Filmi bir kaç ay önce izlediğimde Wei Tang’ı araştırmamıştım, şimdi yazıyı yazarken baktım ki kendisi sadece Tony Leung’la boy göstermekle kalmamış “Ben uluslararası çalışırım arkadaş, Kore’de bir Hyun Bin var dediler, geldik” gibi bir düşünceyle şu filmde de bu kez Binnie’mizi götürmüş, sanırım artık ondan nefret ediyorum öhöm neyse.

Gayet ciddi olmasını istediğim halde seviyeyi iyiden iyiye düşürüyorum, filmin konusuna sarılıp olayı toparlama niyetindeyim, Ang, Tony bana kızmayın. Şimdi toparlıycam ve filmi ne çok beğendiğimi herkese göstericem(sıvama bölümü).

Eileen Chang’ın aynı adlı kısa öyküsüne dayanan filmin konusu özetle şöyle. 1938 yılında, Japon işgali altındaki Hong Kong’da başlar her şey. Bir grup üniversite öğrencisi Japon kuklası haline gelen hükümetten rahatsızdır. Hatta bu rahatsızlığın da ötesine gider ve bu öğrenciler direnişçi bir gruba dahil olur. Amaçları ise Japon hükümetinin en büyük destekçilerinden biri olan bakanı ortadan kaldırmak. Mr. Yee diye tanıdığımız bu bakanı Tony leung canlandırıyor. Onu baştan çıkarıp, tuzağa düşürme görevi ise bu öğrencilerden Wong’a düşüyor, kendisini Mrs. Mak olarak tanıtıyor ve bakanın yakın çevresine sızıyor.

Filmin üzerinde durmamız gereken o kadar çok detayı var ki şahsen ben neresinden başlasam bilemiyorum. En kesin söyleyebileceğim şey şu ki gecenin bir yarısı 2.5 saat süren bu filmin başına oturduğumda asla bitireceğime inanmamıştım. Günün ilk ışıklarıyla filmin kapanış jeneriği gözlerimin önünden akarken ise sadece şaşkındım. Evet, film çok sürükleyici ve ne olacağını merak ederken bir bakmışsınız, bitivermiş.

Müzikler, kadrajlar, görüntüler, mekanlar oldukça güzel. Oyunculuklarda ise yine yeni yeniden, belki de bininci kez Tony demekten alıkoyamıyorum kendimi, yakında bolca bahsedeceğim ondan ama bir insan ancak bu kadar iyi oynar, böyle nefret ve sempatinin ince çizgisi üzerinde bırakır izleyeni. Yine de emin olun film bittiğinde çizginin ne tarafına geçeceğiniz de belirlenmiş olacak, tüm kuşkular dağılacak.

Film geniş bir yelpazeye yayılmakla kalmıyor, el attığı konuların hepsinin altından da layıkıyla kalkıyor. Bana göreyse filmden bana geçen en güçlü duygu şehvetten ziyade, güven duygusuydu. Kuşku da film boyunca sadece karakterlerin birbirlerine karşı duyduğu bir his olmaktan çıkıp, seyirciyi de içine alıyor. “Acaba?”larla filmin sonu geliyor.

Şiddet ve cinsellik içeren bazı sahnelere takılmayacaklara şiddetle tavsiye ediyorum.

5 comments on “Lust, Caution- Aman Dikkat Şehvet Çıkabilir

  1. şimdi de bir çırpıda okuduğum yazıya yorum geliyor 🙂 Ang Lee gene yapacağını yapmış güzel bir film çekmiş 🙂 Tony Leung ise bizler için filmde döktürmüş de döktürmüş 😀 ki ben bu filmde Tony’e acıdım,aşık oldum,o yüzüğü bana al annem dedim o derecede etkileyiciydi Tony 😀 neyse kısacası ben bu filmi seviyorum 😀

    • Tabi ki de cinsellik ya da şiddet buna sebep olmamalı ki ben sinemada her konunun işlenebileceğine inananlardanım. Herkes senin gibi olmadığından tabi o uyarı orda durmalıydı, filmin adı da bir uyarı gerçi^^
      Tony’i her şekilde seviyorum zaten, bu filmde de şahaneydi yine hiç sevilmez mi 🙂

Bir Cevap Yazın

