2011 Mnet Asya Müzik Ödülleri Performansları

Beklenen ödül töreni düzenlendi sonunda, ben de oturdum klavye başına. MAMA benim bir süredir takip ettiğim ödül törenlerinden biri, bu yıl da kaçırmadım, canlı izleme şansım olmasa da, sonradan videoları izleme şansım oldu. Ödüllerin sahiplerine ziyadesiyle sevindim, SNSD hariç çok da sorguladığım olmadı, o da kişisel bir beğenememe durumu. Ben beğenmesem de SNSD Kpopu pek çoklarına tanıtan ve hala en çok sevilen gruplardan.

Performanslara geçmeden bir konuda bilgilendirme yapalım. Şahsen ben daha önce de bu blogda bahsetmiştim o törenden, arayan bulur. Ancak geçen seneye dek ödül törenini düzenleyen Mnet ve SM arasında anlaşmazlık vardı, bu yüzden geçen yılki MAMA performanslarında albüm çıkarmış olmasına rağmen Super Junior’ı görememiştik, SM Mnet’den gelen davete icabet etmemişti. Yakın geçmişte iki şirket sorunlarını aştı hatta Suju yeni albümüyle yıllar sonra Mnet Countdown’da performans sergiledi. Yani ortalıkta dönen Mnet’in SM’e kıyak geçmesi olayı tamamen zırva. SM sanatçılarına bayılıyor, şirketin kendisi, Lee Soo Man ve tüm politikalarından ise tiksiniyorum. Bu yine de şirkete gereksiz yere ve kulaktan dolma bilgilerle sallamanızı gerektirmez. TVXQ ya da f(x)in hiç bir ödül almadığını hatırlatırım. Bence “En iyisi benim grubum” demektense, hepsini bağrınıza basmaya bakın, kardeş kardeş anlaşalım 🙂

Şahsen ben SM, YG, JYP, Cube vb. pek çok şirketten çıkan isimleri severek dinliyorum, bu yüzden ödül töreni benim açımdan çok keyifli, neredeyse kusursuzdu. Ödüllerin kime gittiğini şu linkten görebilirsiniz. Ben performansları paylaşacağım haklarında bir kaç kelam ederek, zira hepsi hakkında söylemek istediklerim var.

*Super Junior- Superman, Mr. Simple ve Sorry Sorry

Kesinlikle gecenin en etkili performansıydı. Girişteki mizansen, ardından gelen alıştığımız performans ve sondaki “kalabalık” Sorry Sorry performansı görülmeye değerdi. Suju 10 dakika süren bu zorlu performansın altından bileğinin hakkıyla kalktı, bizlere oturduğumuz yerden ahlar vahlar çektirecek bir performans daha hediye etmiş oldu. Bir kaç yerde canlı izleyenlerden Suju’nun şahane bir sahne performansı olduğunu duymuştım, her seferinde videolardan bile hissedebiliyoruz. Tebrikler Suju<3

*2NE1-Lonely, I’m the Best

Gecenin bir diğer süper performansı 2 ödülü de kucaklayan 2NE1’dan geldi. Güçlü vokalleri nedeniyle bayıldığım Lonely kusursuzdu, sonrasında gelen I’m the Best hep yaptığı gibi ortalığı salladı. Grupta sesi ve duruşunu en beğendiğim üye olan CL beni yine hayal kırıklığına uğratmadı. Hyukkie’nin de tam bir Blackjack olduğunu görmüş olduk.

Bilen bilir, 2NE1 Will.i.am tarafından zamanında takdir görmüş, ardından onlarla beraber çalışma şansına da erişmişti. Gecenin sürprizlerinden biri de CL’in Black Eyed Peas ile düetiydi.

Buyrun izleyin.

*B2ST-Trouble Maker (HyunA-Hyunseung), Fiction

Hmmm dertliyim, kederliyim bu performans ile ilgili. Bilen bilir B2ST en sevdiğim Kpop gruplarındandır, bilmeyen şu yazımdan okusun. Etrafımda hiç B2UTY olmadığından bu sevgimi huzurla, yalnız başıma yaşarım. Tabi ki MAMA’da en beklediğim performanslardan biri de onlarınkiydi. Hevesle açtım, başları güzeldi de. Lang Lang’ın şahane performansına diyecek yok. Şansıma en sevdiğim klasiklerden ikisini çaldı. Sonra Fiction’ın enstrümental versiyonu geldi, buraya kadar süper. Yalnız Hyunseung’ın HyunA ile yaptıkları üzerine ufak çapta bir kalp krizi geçirdim. Trouble Maker gerçekten başımıza “trouble” oldu. Ben de aylardır kendinden bıktırmayan Fiction’a verdim kendimi:P

*Koda Kumi-Ai No Uta, V.I.P, Bling Bling Bling

Koda Kumi geç keşfettiğim bir isim oldu, adını duyalı belki bir kaç ay zor olmuştur. Bir kaç şarkısını da dinlemiş, beğenmiştim. Ancak kendisini tam anlamıyla takdir etmem, MAMA’daki canlı performansını izlememle oldu. Ortalığı coşturdu, eğlenceliydi. Benim de hakkında konuşmaya değer bulduğum performanslardan oldu.

Kalan performanslar şu şekilde. Yine sevdiğim gruplardan Miss A-Good-bye Baby, çok iyi bir performanstı hep olduğu gibi. B2ST’ten bahsettiğim üstte linkini verdiğim yazıda, bu grubu da tanıtmıştım. SNSD-The Boys grubu zaten çok sevmem ama daha önceki Genie ya da Hoot’un iyi şarkılar olduğunu düşünüyorum, SNSD tam bir hit makinesi ancak bu şarkıyı daha çıktığı gün sevmedim, sevemedim. Yine de bu performanstaki remix hiç fena değil, performans vasat. Dr. Dre ve Snoop Dog yakın zaman önce duyurulan performanslarını sergilediler, Asyalılar kadar ilgi görmediler, üzgünüz West Coast. Solo olarak ödül kucaklayan Kim Hyun Joong da yine fantazi şarkıcısı imajıyla sahnedeydi:) Ahahah şaka şaka fanları kızmasın, bence performansı iyiydi, oyuncu olarak ne kadar donuksa, sahnede o kadar maharetli, sonda Doojoon’umun verdiği tepkiye katılıyorum. Bir de sanırım fanlar bugün itibariyle Suzy’i kara listeye almış olmalı 😀

Neyse efendim gecenin özeti budur. Görüşmek üzere.

13 comments on “2011 Mnet Asya Müzik Ödülleri Performansları

  1. Showlar muhteşemdi keşke bizde de böyle bir şeyler olsa dedim ama bizde yarısının yarısını bile yapamazlar maalesef. SuJu muhteşemdiiiiiiiii 🙂

    • Aynen ya. Bizim Kral TV ödüllerini düşününce hmmm belki 10 yıl sonra? İyimser bir tahminle o da.
      Suju rocks canum 🙂 Siwon’un girişi ayrı yaktı geçti yani 😉

  2. Herşeyi kabul edebilirim tamam ama Kim Hyun Joong ‘a ödül verenlere inanamıyorum o kadar şakıyan bülbül içinde o adama gelene kadar kimler vardı (:

    Şike var banaaane şike var işte ..

    Yılın şarkısı da bence That woman olmalıydı, Weesung’u ödülsüz bırakanlar vicdan azabından kudursun diyorum. Koda Kumi ilk kez gördüğüm ve abla sen ne yaptın dediğim dişidir, muhteşemdi performans. Zaten sahne alanlar içinde kalbimi bir tek SNSD sızlattı (: Sahne yıkılaydı iyiydi

    Hyuna ya en iyi dans ödülüde verildi ya sessizim (:

    Uri Şuper Cünıyır yiring hepinizi (:
    HyunA-Hyunseung d her ödül sonrsı tebrik ettiler birbirlerini maşallah (:

    • Kim Hyun Joong evet belki ödülü alacak isimler vardı ondan önce, haklısın ama fena değil yine de, ehh fan faktörü napsın diğer gariplerim 🙂

      Wheesung’a oy vermiştim ben de, o açıdan kederliyim. İşe yaramayan oylarımdan biri. HyunA’nın ne ödülü için ne de HyunSeung ile münasebeti için konuşmam yersiz. Alacağın olsun HyunA, ateşlere gelesin HyunA oy oy.

      SNSD performansı ekstra kötüydü, gerçi promosyon döneminde olduklarından diğer gruplara göre ekstra yorgun olduklarını unutmamak gerek.

      Suju ♥

  3. Super Show 4 ‘ten sonra Super Junior artık bizi şaşırtamaz diyordum ama yine şaşırtılar lann, ne bu ne bir bunlar bir de Beyonce’nin sahne showları meşhur heralde^^ Ağzımız açık izliyoruz 😀

    • Ben geçen yıldan beri bütün canlı performanslarını izlemişimdir, ödül töreni, konser, show, TVdeki müzik programları vs. Youtube mesailerimi biliyorsun ama beni bile şaşırtıyorlar her seferinde valla kuzucuklarım 😉
      Bir gün gidek, canlı da izleyek dostum^^

  4. Şovlar harikaydı neredeyse hepsini canlı izledim. hepsinde perfermansını çok beyendim, en çok SNSD’nin performansına şaşırdım çok iyilerdi gerisini söylememe gerek yok müthiştiler 🙂 en sinir olduğum sürtük Hyunaydı gündeme gelmek için elinden geleni yapan biri başardıda 😛 bunların ödül törenine bakıyorumda bizimkiler hala bir ödül töreni yapmayı başaramıyor üzüldüm 😦 Koreliler her alanda aşmış kendini bu güzel ödül törenini yaşattıkları için ayrıca teşekkür ediyorum onlara

    • Ben de aksine SNSD’yi beğenmedim, daha önce izlediğim performanslarına göre kötü geldiler bana. Bilmiyorum yeni şarkılarını bir türlü sevemememden de olabilir 🙂
      HyunA için ağır sözler edesim var susuyorum, ama o sürtük iyi oldu bak, ağzına sağlık^^
      Bizde bu törenleri kimbilir kaç sene sonra görürüz. Böyle videolardan yurtdışındakileri izler, avunuruz artık 🙂

  5. Bi de Miss A kizlari cok disiplinli gibi.Iyi calisiyorlar.Sahne sovlarinda Uzak Dogu’ya ait bazi ayrintilari kullanmalari cok takdirimi topladi suanda.

    Fakat su pek iyi danseden Min kizimizin gogus problemine bir cozum bulsunlar.Dogru mu giydiremiyorlar yoksa daha iyi gostermenin bir yolu yok mu bilmiyorum ama kotu gorunuyor yuvarlak omuzlarla cok yukarida olan gogusleri.Taktim bi kere.

    • Ahahah Min’de öyle bir tuhaflık var haklısın:) Showu ben de beğendim, bir kaç seneye çok daha iyi olacaklar bence, kız gruplarını pek sevmem ama Miss A sevdiklerimden.
      Hyun Joong’a bayılmam ama showu iyiydi, bir de o saçlar ve kıyafetten vazgeçse 🙂

  6. Super Junior ve 2NE1’ın performansları gerçekten süper! SNSD sayıca fazla ama 2NE1 sahneyi daha bir doldurmuş. CL’in Will.i.am düeti ayrı bir süperdi. Evet ben bir Blackjack olarak onların performanslarını övüyorum 🙂 Ama Blackjack olmasam da överdim. Super Junior’ın Sorry Sorry parçasında arkasında dans eden bir grup insanı görünce aklıma Beyonce’un Run The World Billboard ödül gecesindeki performansı geldi. http://www.youtube.com/watch?v=g2lqyqM00C8 Beyonce’un bu performansının çok benzerini bu seneki Melon Müzik ödüllerinin açılışında Park Shin Hye’de kullanmış http://www.youtube.com/watch?v=9V8om5QcheE ama olmamış neden çünkü Shin Hye’de ne beyonce’un götü ne de yeteneği yok! Ama iyi bir oyuncu yiğidi öldürdük hakkını verelim. Konudan konuya atlayan yaşlı teyze gibi yazdım yorumu 🙂 Eline sağlık yazı çok güzel olmuş bütün videoları da izledim 🙂

    • Teşekkürler. Performanslar birbirine benziyor, eminim Beyonce’den de önce benzerini yapanı arasak buluruz. Önemli olan hakkını vererek yapmak, Shin Hye’yi izlemedim ama tabi ki Beyonce’nin yanından da geçemez hani, orası net 🙂

Bir Cevap Yazın

