2011 KimSu Kpop Ödülleri

Madem 2011’e elveda dedik ve bu geçen yıl benim çok fazla kpopla haşır neşir olduğum bir yıl oldu, ben de paşa gönlümce ödüller dağıtmaya karar verdim. Bakalım 2011’de en çok neleri sevmişim.

En İyi Grup-Super Junior

Yılın en çok çalışan- aslında tüm zamanların en çok çalışan- kpop grubu olarak Suju bu ödülü sonuna dek hak ediyor. 2011 Super Junior M ile başladı aslında. Biliyorsunuz Suju’dan 6 elemana 2 de Çinli üyenin katılımıyla oluşturulmuş bu grup, Suju’nun Çin’deki aktivitelerini sürdürüyor ve Çince şarkılar icra ediyor. Suju’nun Çin ayağı 2011 başlarında aylarca ülkelerinden ayrı Perfection‘ın tanıtımını yaptılar, hatta Donghae ve Siwon Skip Beat dramasını çektiklerinden daha uzun süre oralardaydılar.

Yılın ikinci yarısı grubun tüm aktivitelerinin yanında, yeni albüm hazırlıklarıyla geçti ve Ağustos ayında Suju şu performans ile dönüş yaptı. Mr Simple herkesin diline dolandı ve hala aynı dönemin içindeyiz. Yurtdışı başarıları, ödüller, konserler de cabası. Daha sonra gelen A-Cha ve Eunhyuk ve Donghae ortak çalışması Oppa Oppa‘dan bahsetmiyorum bile.

Yılın Pop Albümü- Beast-Fiction and Fact

Mayıs ayında Beast grubu ilk stüdyo albümlerini çıkardı. Grubun daha önceki mini albümlerinin aksine slow parçalardan oluşan bu albüm çok beğenildi. Şahsen ben de dinlediğim anda Fiction‘a bayıldım ve sonrasında bütün albümü dinledikçe daha da sevdim. Mayıs’tan beri de bıkmadan dinliyorum. Belki de en uzun soluklu kpop albümü maceram oldu. Bu yüzden bu şahane albümü tavsiye etmekten başka çarem yok. Bir On Rainy Days, Lightless ya da The Fact dinlemeden olmaz.

Yılın Rap Albümü- Tablo-Fever’s End

Tablo Kore rap aleminin iddialı isimlerinden ve uzun zamandır yeni bir çalışması olmamıştı. İki parça halinde yayınlanan ve başarılı pek çok düet içeren Fever’s End satışa sunulduğu anda çok beğenildi. Şahsen ben de Tablo’nun ses tonunu, tarzını sevmenin yanında şarkılarının altyapılarına bayılıyorum. Airbag, Tomorrow ve Bad albümden en çok öne çıkanlar oldu. Bu parçalarla başlarsanız zaten gerisi geliyor.

Yılın Küllerinden Doğanı- Bigbang

Evet yeryüzünde böyle bir ödül kategorisi kullanan tek kişiyim sanırım. Bigbang bu yıl neler yaptı bakalım. Zaten geçen yılın sonunda GD ve T.O.P düet albümleriyle başarılı olmuşlardı ancak Bigbang bahara doğru Tonight ile dönüş yaptı, hemen ardından Love Song ile damgasını vurdu. Ancak şu yazımda uzun uzadıya anlattığım gibi şanssızlıklar grubun yakasını bırakmadı. Yine de grup MTV Müzik ödüllerinde şöyle bir başarı yakaladı ve deyim yerindeyse küllerinden doğdu, tekrar beş kişi olarak hayranların yüreğine su serpti.

Yılın Diyar Diyar Gezeni- SHINee

Bu yıl ne yazık ki SHINee hayranları gruptan yeni şarkılar duyamadılar, TVde çok az görebildiler. Kısacası biz Shawol’lar için zor bir yıldı. Grup neredeyse bütün yılı Japonya promosyonlarıyla geçirdi. Korecesini severek dinlediğimiz Replay, Juliette, Lucifer gibi parçaları bir de Japonca seslendirdi, en sonunda ilk Japonca albümlerini de çıkardılar. Arada İngiltere’den Fransa’ya oradan Amerika’ya dolaşıp durdular. Yorucu bir yıldı ve ayaklarının tozu silinmeden yeni maceralara yelken açtılar. Bu yüzden ödülü hak ettiler. Bu arada grubun çok yakında dönüş yapacağı resmen onaylandı diyelim de Shawol’lar sevinsin.

Yılın En Yılmayanı-JYJ

Kim olabilir ki başka? Biliyorsunuz bir zamanlar TVXQ beş kişilik bir gruptu, sonra gruptan üç üye bağlı oldukları şirkete dava açarak, gruptan ayrıldılar ve JYJ’i oluşturdular. Peki sonra ne oldu? Eski şirketleri SM Kore medyası ve pop dünyasını yönlendiren şirket olduğundan grup TV kanallarına çıkamaz oldu. Çıkacakları programlar, organizasyonlar son anda iptal edildi ve hayranların sabrı neredeyse her gün sınandı. Ancak JYJ yılmadı, bir an bile mücadeleyi bırakmadı. Yeni albümleri ile döndüklerinde In Heaven ve Get Out gibi parçalarla büyük başarı yakaladılar. Yurt içinde ve dışında çok başarılı performanslar sergilediler. Bir gün özgürce izleyebilmemiz dileğiyle.

Yılın Kız Grubu – 2NE1 ve T-ARA

Bu iki grubu ödüle layık gördüm. Bence yılın en çok çalışan, en hit parçalara imza atan ve en fenomen olan grupları oldular. 2NE1’dan I’m the Best ya da T-ARA’dan Roly Poly dinlemediyseniz, geçen yılı tam bitirmiş sayılmazsınız, eksiklerinizi kapatın. Biz kızlar pek kız gruplarını sevmesek de, dinlemeye değer olanlar da var.

Yılın En Cool Koreografisi- Beast-Fiction

Beast’i yukarda övgülere boğdum ama yetti mi, hayır. Malum kpop deyip de danstan bahsetmemek olmaz. Beast Fiction parçasının sadece kendisiyle değil, dansı ile de iddialıydı. Bence yılın en orijinal ve cool koreografisine de imza atmış oldular. O dönem yatıp kalkıp, tüm performansları izlememe karşın, hala açıp baktığımda aynı keyifle izliyorum. Nakarat kısmını özellikle pek erkeksi buluyor ve yakıştırıyorum. Buyrun, izleyin, hak verin.

Yılın En Gaz Koreografisi- Super Junior-Mr. Simple

Başka söze gerek var mı? Eğer bu yıl SHINee de çıkış yapsaydı oturur bir düşünürdüm, ancak düşünmeye ne gerek var? Mr. Simple dansını görüp ve gözlerini ayırabilecek biri var mıdır? Zamanında Sorry Sorry ve Bonamana gibi iki şahane ve gaz koreografiye imza atmış bir gruptan başka türlüsü beklenmezdi.

Yılın Videosu- Bigbang-Love Song

Bu video ilk yayınlandığı gün Youtube’da en çok izlenenlerden olmuştu, nedeni basit. Şarkı bize aylarca kendini dinletti, o çok ayrı mevzu ancak video da yabana atılır cinsten değil. Renkleri, atmosferi ve parçayla uyumuna bakarsak 10 üzerinden 10 verebilir ve rahatlıkla yılın videosu seçebiliriz.

Yılın En Çok Kendini Geliştireni- MBLAQ

Bir hayranları olarak bu yazıyı onlarsız tamamlamam mümkün değil, üstelik hak ettikleri bir ödülü onurla sunuyorum kendilerine. Grupla ilgili şöyle bir tanıtım yazısı yazmıştım zamanında. Bu yıl yerini sağlamlaştırıp, acemiliği üstünden atanlardan oldu MBLAQ. Yılın hemen başında Cry ve Stay gibi hitler çıkardılar, ardından Japonca single çıkardılar, Your Luv. Yazın tekrar ülkelerine dönüp Mona Lisa‘yı bütün yaz bize söylettiler. Sonra tekrar Japonca bir parça, Baby U. Ben yazarken yoruldum, sadece bir yılda bu kadar işi nasıl becerdiler şaşıyorum. Üstelik grup yepyeni bir parça ile dönüş yapacağını duyurdu yakınlarda. Sabırsızlıkla bekliyoruz.

Yılın Umut Vaadeden ve Şaşırtanları- U-Kiss ve Infinite

U-Kiss belki sizi değil ama beni şaşırttı. Uzaktan uzağa pek hoşlanmadığım sadece bir üyesine sempati beslediğim bu grup yazın gelen Neverland ile kendini bana uzun süre dinletti. Bununla da yetinmedi son zamanlarda Japonca parçaları Tick Tack ile dinletmeye devam ediyor. Eski parçalarına el atmanın vakti gelmiş o halde. Infinite’in dünyama girmesi ise  Be Mine ile oldu. O zamana dek pek haberim yoktu ama bu parçadan sonra tanımaya değer olduklarını düşünmeye başladım.

Benden bu kadar, siz de yorumlarınızda kendi tercihlerinizi yazarsanız pek şukela olur. Sevgiler.

14 comments on “2011 KimSu Kpop Ödülleri

  1. Kpop yazılarını senden okumak ayrı bir keyif. Bilmediğin bir sürü şey öğreniyorum. Benin Kpopa ilgimin yarısı senin bebeler asılmaktan ibaret zaten biliyorsun 🙂 SuJu bu yıla damgasını vurdu valla. Hele Shiwonn 😉 Big Bang de yine senden öğrendiğim ama bir türlü tam konsantre olupta bir şarkılarını dinleyemediğim bir grup. Daha popüler oldular bu ara 😀 2NE1 Lonely parçasını çok beğendim ben. T-Ara hiç dinlemedim ama Cry Cry çok övülüyor. Wonder Girls yıl sonuna damgasını vuran kız gruplarından oldu bende. Çok özlenmişler ve çok gelişmişler. Her anlamda büyümüşler bu yüzden bence onlar da bir ödülü hak ediyor. Ellerine sağlık yine çok keyifli bir yazı olmuş 🙂

    • Ah çok teşekkür ederim canım.
      2NE1’ın en popüler olan parçasını seçtim aslında ben Lonely ve Ugly’i daha çok severim. Bigbang tabi ki tavsiyedir. T-ara Cry Cry son parçaları, ben çok seviyorum ama Roly Poly ondan daha çok patlayan bir şarkı olduğundan yazıya onu ekledim. Wonder Girls konusunda haklısın ama yıl sonu olduklarından eklemedim buraya, yoksa artık rüştünü ispat eden bir kaç kpop girlbandden biri hatta bence T-ara ve 2NE1’ın ustası konumundalar, senin de çok sevdiğini biliyorum 🙂

  2. Ooo alkışlar Kimbap’a. Geneline katıldığım, süper bir post olmuş. Ben SJ’ı birçok kategoride es geçtim çünkü Bigbang’in inanılmaz geri dönüşü buna sebep oldu. Onun dışında Infinite ve Mblaq kesinlikle benim ayıbım. Bu yılı ödüllendireceksek onlardan mutlaka bahsetmek gerekirdi. Beast’e gelecek olursak Fiction zaten harika ama itiraf edeyim arasıra sırf o penguen dansını izlemek için klibi açıyorum 😛 Bu arada bundan sonra T-ara’yı daha dikkatli dinleyeceğim. Ellerine sağlık 🙂

    • Valla ben adil davranmaya çalıştım gerçi nasıl hissediyorsam öyle seçtim. Hiç bir grubun her anlamda kusursuz olabileceğini düşünmediğimden ağırlıklı olarak bir gruba ayırmadım yazıyı 😀
      Penguen dansı istiyorsan Mr. Simple dinle ahahah T-ara içinse aslında bu en sevdiğim parçaları değil, ben uzun zamandır dinlerim pek çok kişiye de tavsiye etmişimdir ve Roly Poly’den daha iyi parçaları olduğunu düşünüyorum:) Bence de dinleyip açığı kapamalısın.
      Güzel sözlerin için de teşekkürler;)

  3. Supermenlerimizi yılın en iyi grubu seçmişsin, sonuna kadar katılıyorum; hak ediyorlar. Beast’ın Fictionunu bende severim ve dinlerim; onun dışında pek tanımam kendilerini. Shinee Ring Ding Dong ve Luciferıyla vazgeçilmezlerime girmişti. JYJ zaten mecburi istikametim; JaeJoong’umun grubu. 2N1’in de I’m The Bestine bayılırım; müzik klibinide çok beğenmiştim; kızların tarzları da dahil. Bunlar dışındakileri pek dinlemedim; sen ödüle layık gördüğüne göre bir dinlemek lazım geliyor demek ki. Yazı güzel olmuş, parmaklarına sağlık (:

  4. hepsine katılıyorum.. ek olarak IU nun Real inı, G-Na nın Black and White yanı sıra sonbaharda çıkan Top Girl ünü 2011 de beğendiğimi ekliyorums.. Seo In Guk den Shake It Up en tatlı bulduğum parça iken, 2PM den Follow Your Soul unda klibini çok sevdims. ps: U-kiss i TicTac ı çok şık, tam koşmalık:) sağlıklı, çoşkulu, güssel rastlantılarla dolu 2012 dilerimss:)

    • IU’yu aslında düşündüm ama nedense almamışım. G-NA dinlemiyorum ama sen önerince bakmak farz oldu. Diğer şarkıları da tavsiye olarak aldım, en kısa zamanda dinliciim.
      Ben de mutlu, huzurlu bir yıl dilerim:)

  5. Bence bu yılın en başarılı ve en çok çalışan grubu SuJu bazen onların bu haline acıyorum içimdeki bitmek tükenmek bilmeyen SuJu sevgisinin bunda etkisi olabilir ben genelde çokta umrumda işleri değilmi yapsınlar tarzında bir insanım ama bir onlara dayanamıyorum…Yılın başında çıkan M-Perfection şarkısını o kadar çok sevdim ki aylarca izledim dinledim hatta millete zorla dinlettim…Bununlada yetinmedim geçen senenin şarkılarını dinletmeye zorladım artık benden bıkan zavallılar yeter dediler….Mr.Simple ise aylardır dilimden düşmeyen şarkı özellikle dansına bayıldım albüm geneli itibariyle başarılıydı ama ben Mr.Simple yerine Opera’yı tercih ederdim ediyorum çok daha güzel buluyorum.Keşke klip çekselerdi ama olmadı kısmet…A-Cha da çok güzel şarkı özellikle klibine bayılıyorum oppacı ergen modunda ağzım açık izliyorum:))))Fazla bir şey söylemeye gerek yok aslında seviyorum bu çocukları gayet başarılılar ama daha az çalışmalarını istiyorum başlarına bir iş gelecek diye endişe ediyorum:))))

    Ben SHINee ve bebelerimi özledim ordan oraya sürüklenip durdular ama artık yuvaya dönüş yapsınlar yeni yeni albümler yapsınlar bıraksınlar şu gurbet elleri baştamasınlar Japonya’sından Avrupa Amerika’sından yeter artık dedim sonunda…
    Özledim ama ne yapayım onlarsız Kpop çekilirmi:))))

    Ve Tablo ve Bad şarkısına bayıldım sabah akşam tok karnına alıyorum fazlası sağlığıma zararlı olabilir….
    2NE1 I’m the Best bu yıl en çok dinlediklerimden biridir.Bak aklıma geldi yine dinleyim….
    Ve MBLAQ canım ciğerim küçük Oppalarım benim Mona Lisa en sevdiğim şarkılardan biri oldu çıktı hala bıkmadan dinliyorum…
    U-Kiss bu çocukları seviyorum beğeniyorum her bir şey ediyorum ama bir yandan da üzülüyorum yazık bir türlü dikiş tutturamadılar…Neverland ve Someday bu sene sevdiğim şarkılardan oldu.Bu yavrucaklar iyiler hoşlar ama sahne performanslarında başarılı olamıyorlar belkide ordan kaybediyorlar yazık bebelerime… Ve son dönemde çıkan Japonez Tick Tack en sevdiğim şarkılardandır kıh kıh :)))
    Ben bu yıl çıkan F.T.Island şarkılarınıda çok sevdim hala dinlerim…HongKi yavrum sende ki ses kimde var dinlemeyipte ne yapayım….
    Ayrıca belirtmeden geçemiycem SISTAR_So Cool şarkısınıda çok sevdim güzel hop hop zıp zıp yapmalık :)))
    Kendilerinden pek hoşlanmasamda SNSD _Bad Girl sevdiğim şarkılardan biri…
    Daha yazacaktımda fazla uzatmışım bu kadar yeter:))))

    • Suju hakkında durmadan konuştuğumuz için düşüncelerimi biliyorsun. Bu arada ben de Opera’yı daha çok seviyorum, albüm ilk çıktığından beri klip istiyordum ama o şansı kaybettik 😦 Suju bu ödülü kim ne derse desin hakeden tek gruptu benim gözümde, hakettiğini aldı:D
      SHINee’yi ben de özledim, çok yakında dönüyorlar yepyeni şakılarıyla. Şu an tek beklediğim şey onların comebacki.
      F.T Island her daim sevdiğim bir grup ama başlığında pop dediğim bir yazıda ödül vermek garip geldi, gerçi türleri daha çok pop rock ama onları başka yazıya saklıyorum 😉
      SISTAR’ın benim de tek bildiğim ve sevdiğim parçası. SNSD’den Bad Girl dinlemedim ama hemen bakiciim 🙂

  6. Ve Kimbap’tan yine güzel bir liste postu 🙂
    En beğendiğim en birincim tek birincim (o ne demekse), gönlümün sultanları Super Junior:D JYJ’in mücadelesine acayip saygı duyuyor ve destekliyorum.
    SHINee ve MBLAQ’ı ilk çıktıklarından biliyordum ama sonradan ne olduysa bir koptuk. Sayende onlarla tekrar tanışık buluştuk, o yüzden çok yol kat etmiş çok gelişme göstermişler kategorisini uygun gördüm:)
    Beast’ı sayende keşfettim ve ağır ağır emin adımlarla ilerleyen grup adını layık gördüm onlara:)Yılın Rap Albümü- Tablo’ya katılıyorum.
    Kız grupları ve umut vaadeden kategorilerindekileri yorum yapacak kadar çok dinlemediğim için yorumsuzum ama diğer tespitlerine katılıyorum dostum 😉

Bir Yanıt Bırakın

