Kpop Piyasası Ne Alemde?

Biliyorum uzun zamandır adam gibi yazamıyorum, ben de bari müzik anlamında bir kaç tavsiyede bulunayım dedim. Söz yakında izlemeniz için de bir kaç tavsiye ile “comeback” yapacağım. Comeback demişken Bigbang’in yakında gerçekleşek, SHINee’nin de yakın olmasını dilediğim comeback’ini beklemenin yanı sıra, bu yıl kpop aleminin yeni ve sağlam gruplar çıkaracağını düşünüyorum. SM’in 2747273 tane teaser yayınlamasıyla artık içimizden biri olan EXO’nun yanı sıra, diğer büyük şirketler de yeni gruplarla geleceklerini açıkladı. Bunun haricinde yavaşça büyüyen şirketlerden de her gün yeni “debut” haberleri geliyor. Eh tüketim çılgınlığının en delice yaşandığı yerlerden biri pop alemi olduğuna göre, bunlara alışmak gerek.

Son zamanlarda benim kulağıma çalınanlardan bir demet sunmak isterim. Tabi ki ilk sıra kendisini özletmeden dönen, çalışkan grup FT Island’ın oluyor. Severely şahane bir parça. Buyrun siz karar verin, yalnız klibi pek sevmediğimi söyleyeyim. Böyle araya konuşmaların girdiği, dizi tadında klipler bana hitap etmiyor nedense.

Şarkıyı müdahelesiz dinlemek için.

Albümdeki bütün parçalara bayıldım aslında ama Jaejin de yorum işine ne zaman el atsa pek bir güzel oluyor. Grown Man’i Jaejin’in kadife sesiyle daha bir sevdim.

Bir diğer dinlemelere doyamadığım parça, B2ST’ten favorilerimden olan grubun cool rapper’ı Junhyung’ın söz, müzik, düzenleme, yorum yani her şeyiyle kendisine ait olan şukela parçası, Living Without You. B2ST zaten çoğu kişi fark etmese de iddialı vokallerden oluşan bir grup ve bence Junhyung ilerde rap aleminde en çok konuşulan isimlerden olacak. (Video fanmade bu arada, şarkının videosu yok)

Se7en da beklenen dönüşünü gerçekleştirdi tabi ki, YG bu yıl ilk kozunu oynadı, eh yakında asıl kozunu da oynayacak malum. Se7en işini iyi yapmış her zamanki gibi, parçalar, videolar ve çıkış performansları artık alanında deneyimli olduğunu vurguluyor. When I Can’t Sing ile dönüş yapsa da Somebody Else de canlı performanslarında yer verdiği ve bu nedenle ilgi çeken bir parça oldu. Her ne kadar Someboy Else’in daha önce YG’den çıkan bazı parçalara (Bigbang’den biraz Tonight biraz Love Song, 2NE1’dan I’m the Best) benzetsem de iyi parça. Bu şirketlerin şarkılarının zamanla tekdüzeleşmesi ayrı bir sorun tabi. Bir formül tutunca hemen sarılıyorlar ona, pop dinleyince bu tür durumlar kaçınılmaz sanırım. Buyrun parçalar.

Son zamanlarda dinlemeye başlayıp, ısındığım bir grup da Block B bebeleri. Hep bir gün el atarım diyordum, yeni şarkıları buna önayak oldu. NanrinA çok eğlenceli ve hareketli bir parça. Hele goril danslarını pek seviyorum. Dinlerken maymun gibi ordan oraya zıplıyorum. (Burda abarttım evet.) Buyrunuz.

Şarkının sadece dans versiyonunu izlemek için.

Baba dönüşlerden biri de Jay Park’dan geldi. Jay Park Amerika’da yetişmiş bir isim olarak Kore piyasasının daha az kpop olan yüzlerinden malumunuz. Son parçası Know Your Name de hem müzikal anlamda hem de videosuna bakıldığında bunu vurguluyor. Tabi şarkı iki versiyon halinde çıktı. Birinde Jay, Dok2 ile düet yapmış, bu daha hoppidik versiyonu, diğeri ise akustik versiyonu. Alttan izleyebilirsiniz.

Kız gruplarına genelde kolay ısınamasam da SPICA  Russian Roulette ile hiç fena çıkış yapmadı. Üstelik canlı performansları da hiç fena değil. Buyrunuz videosu.

Şimdilik bu kadar. Müzik dinlemeden gününüz geçmesin efendim 🙂

6 comments on “Kpop Piyasası Ne Alemde?

  1. Müzik piyasasını pek yakından takip edemediğim için, böyle tanıtımları seviyorum…
    Bazı tanıtımlar sayesinde bir kaç şarkı favorilerim arasına girdi:)
    Spica dışında hiç birini dinlememiştim.Teker teker dinlemeye başlayabilirim..
    Teşekkürler yazın için:D

  2. Blok B nin şarkısını sevdim. Diğerleri hep bir ara dinleyeceim dediğim ama sıra hiç gelmeyen gruplar. Sevdiğim ve takip ettiğim üç-beş grup var diğerlerine temkinli yaklaşıyorum. Bu aralar da bebe Teen Top’a sarmış durumdayım; yavrular ya 😀
    Bir ikisine baktım; indirip mçalarıma atayım; kim bilir onlara da sararım. 😀
    Parmakların nasır görmesin Kimbap 😀

  3. öncelikle yazının sadece junhyung – b2st kısmına kadar olan yerini okudum b2st ten konu geçtiği gibi yoruma tıkladım 😀 kesinlikle her ne kadar ilk çıktığından beri b2st i düşük seviyede görüp toplama gurup deselerde 6 sıda tam bir cevher hepsinin sesi muhteşem junhyung kesinlikle muhteşem bir rapper yoseob desen main vocal olarak sesini çoktan kanıtladığına inanıyorum tek tek tüm üyeleri saymıycam tabikide 😀 ama 6 sıda muhteşem ve comebackleride yolsa geliyor fiction dan sonra büyük merakla bekliyorum şahsen 🙂

    • B2ST toplama bir grup ama seçilip, yıllarca eğitilen bazıları bile onların yanına yaklaşamaz. 6 üyeden sesi kötü ya da gereksiz olan bir kişi bile yok. Hele Fiction & Fact albümü en çok dinlediğim kpop albümlerinden biridir. Konuşan konuşsun biz onların ne kadar şahane olduğunu biliyoruz nasılsa 😀

Bir Cevap Yazın

