Japonya 1- Gezilen Yerler-Osaka

Beklediğiniz üzere asıl maceraya başlıyoruz (Direkt bu yazıdan başlayanlar olaya Fransız kalmasın linki). Uzun bir Japonya gezisinin ardından, kalbimi orada bırakarak döndüm. Gitmeye karar verme aşamasından kısaca bahsedeyim isterseniz. Aslında çok da anlatacak bir şey yok diyerek öncelikle kendimle çelişiyorum. Zira her daim Japonya’yı görme arzumdan dem vurmuşumdur (Japonya’da Türkçe’yi unutmadım, bakın). Geçen kış Astrea ile kesin karar verdik, oraya gidilecekti. Aslında Kore mi Japonya mı ikileminde de kalmadık değil, ancak ben her zaman önce Japonya demişimdir. Kore’yi de çok isterim ve yapacağım çok şey var orada ama Japonya’yı daha görülesi bulduğumu da inkar edemeyeceğim. Bir dönem ikisine de gitme durumumuz olsa da sonucunda Japonya oldu ama tam ve güzel oldu. Bir yandan buruktuk çünkü kıştan beri Suspusumla orada görüşme hayalleri kuruyorduk, ne yazık ki olamadı. Bir dahakine umarım olacak çünkü bu kesinlikle Japonya’yı son görüşüm olmayacak.

O halde macera başlasın diyorum.

Bu yazı fotoğraf ağırlıklı olacak, arada çeşitli yorumlar da serpiştireceğim. Yeme içme faslı ve tespit ve yorumlarım gelecek yazılarda.

*Japonya’ya Kore Havayolları ile, aktarmalı olarak gittik. Seul’e iki kez uğradık yani ama sadece Incheon Havaalanına. Hani şu fancamlerde 274929 kez sevdiğimiz ünlüleri gördüğümüz yer. Orada olup, Seul’ü görememek çok acıydı, bilesiniz.

*Uçakta rahat bir ortamımız vardı. Tanıdık yüzler karşıladı beni önümüzdeki ekranda, o detaya da ayrıca dikkat istiyorum.

* İlk durağımız Osaka’dan ortaya fotolar atıyorum yine, tek tek eklersem bu yazı sonsuzluğa uzanabilir çünkü. Alttaki fotoda havaalanına giriş anımızı, otel odamızın manzarasını, Osaka metrosunu ve şehirden bir manzarayı görebilirsiniz.

* Altta Osaka Kalesi ve kalenin 8. katından şehrin şahane manzarasını görebilirsiniz. Kalenin için müze şeklindeydi ve Japonya tarihinden detaylar ekranlarda Hacivat&Karagöz’ün modern bir versiyonuna benzer şekilde canlandırılıyordu animasyon olarak. Tam açıklayamayıp, saçmalamış olabilirim ama gidip görmek gerek işte. Bunun dışında pek çok tarihi eser vardı, kitaplar ve biblolar gibi. İki katında bu orijinal eserler olduğundan fotoğraf çekmek yasaktı.

*Osaka Kalesinin başka bir açıdan görünümü aşağıda.

* Ardından Kaiyukan’a gittik. Burası dünyanın en büyük akvaryumu imiş. Her türlü deniz canlısını görebiliyorsunuz içinde, aranızda sadece bir cam var. Oldukça güzeldi, doyamadık diyebilirim. Tabi fokları show için kullanmaları biraz sinirimi bozmadı değil. Bir de o balıklar ne kadarlık bir alanda yüzüyor tam anlayamadım, yani gördüğümüz alanın devamı vardı ama nereye kadar uzanıyordu bilmiyorum. Belki bir anlamda yapılmaması gerekir, sonuçta doğal ortamlarında değiller. Biz de bundan bencilce bir keyif alıyoruz. Ama her şeye rağmen güzel bir deneyimdi.

*Osaka’dan son olarak altta gördüğünüz çarşıyı paylaşalım o halde. Japonya’nın en güzel şehri değil ama görülesi bir yer Osaka. İlk gidince beğeniyorsunuz ama sonrasında gelen şehirler ne yalan söyleyeyim biraz etkisini azaltıyor.

İlk maceramız bu kadar arkadaşlar. Anlatılacak o kadar detay var ki gezdiğimiz yerleri de bir kaç yazıya bölmeye karar vermiş bulunmaktayım.

Kyoto’da görüşelim.

29 comments on “Japonya 1- Gezilen Yerler-Osaka

  1. wow tam iki ayım Osaka’da geçti her sabah uyandığımda karşıda Kansai havaalanı vardı ve ben uçakların okyanusun üstüne inermiş hallerine bayılırdım süpersiniz çingular eminim çok çok ama çok eğlenmişsinizdir yazıların devamını bekliyorum mutlaka ne yediniz ne içtiniz ne gördünüz hepsini 🙂

    • Çok şanlısın o halde, Osaka güzel yer ama Tokyo’ya tahmin ettiğim gibi aşık oldum diyebilirim.
      Kansai’den çıkıp, direkt merkeze gittiğimizden ben dediğin güzelliği yaşayamadım:/
      Merak etme Chibim, her bişeyi anlatıciim 🙂

  2. Valla çoğ özendim.İnşallah biz de gider bir Osaka, Kyoto,Tokyo keyfi :)) yaparız 😀 Senin adına mutlu olmakla birlikte kendi adıma emo oldum şurada.Hadi hoşgeldin inşallah devamı da olur.Dinimiz amin 😀

    • Umarım hepiniz görme şansı elde edersiniz, ben de tekrar tekrar görmeyi umuyorum 😀 “Tokyo’da yeşil çay keyfi” tadında paylaşımlar yapmadığım için de pişmanım 😛
      Emo olma, emoların gözünden düşen bir damla yaşa kıyamam 😀
      Şaka bir yana, bir yolunu bulup gidin derim.

  3. ben anlamadım birşeyi.. rehbersiz mi geziyordunuz?
    çok hoş yaa 🙂 kyoto’yu bekliyorum ^^
    yukarıdaki linklere tıkladım sonra orada başka şeyler dikkatimi çekti, başka linklere kaydım derken baktım yazı arkalara kalmış 😀 neyse ilk bu yazıyı okuyayım sonra geçerim diğerlerine dedim 🙂 iyi demişim dimi 😀

    • Ona değinmediğimi ben de sonradan fark ettim, turla gittik ama rehbersiz gezmişliğimiz de oldu bolca 😀
      İyi demişsin asjajajsajksh ilk link Japonya’dan döndüğümü duyurduğumdu zaten, ona da bak ama acelesi yok 😀

  4. twitter’da sürekli fotoğraf paylaşan sen miydin yoksa? 😀 ben de kim bu şanslılar diyordum 😀 ne güzel plan yapıp, harekete geçirmişsiniz.. çoğunlukla bol bol hayal kurulur ve öylece kalır malum 😀 gezinizin devamını merak ediyorum 🙂

    • Yok yahu, twitterda tek bir foto bilem paylaşmadım aslında. İlk kez bu yazıda çok özel fotoğraflar ve bilgiler bulacaksınız ajshjkashjk
      Evet, bunu yapınca gördüm ki hayalleri gerçekleştirmek imkansız değilmiş, şimdi her yere gidebilirim gibi geliyor 😀

      • Allah Allah onlar kimdi acaba? 😀 demek bu yıl milletin gezip tozacağı ve benim de kıskanıp iç çekeceğim bir yılmış 😀 darısı başıma yareppim! 😀

        artık seni tutana aşkolsun valla 😀 gez toz işte oh ne güzel 😀 ben de inşallah para biriktirip gezecem 😀 uzak gelecekte bir gün.. inanıyom 😀

  5. Daha uzun daha detaylı istiyorum bu gezileri ama ben. Fotoğraflar ve yaşanmışlıkları öyle kestirmeden anlatmışsın ki annemin sık sık uyandırdığı rüyalarıma yeniden dalma sevdam geldi aklıma (: biz buradayız nasılsa uzun uzun anlat bize kim tiyze. Dizlerine başımızı koyuup ; “Eee, sonra nolmuş, Astrea bişi yapmamış mı yani?? Ama bu kimbapta ckcıkcık” diye tepki vermek istiyorum pööf

    • Canım bu ilk yazılar sadece gezdiğimiz yerler hakkında, izlenimler, maceralar, yenilip içilenler ve alınanlar diğer yazıların konusu olacak. Bildiğin yazı dizisi olacak yani. Sabret gacım.
      Gel buralara da yüz yüze anlatak:)

  6. Herkes uzak doğuyu gezmek ister çoğu hayal ve istemekle kalır, siz ikiniz icraate dökmüşsünüz; bravo! =) Fotoğraflar çok güzel, Osaka kalesi özellikle harika. Siz Kore’ye de gidersiniz artık =)

    Devamını bekliyorum:)

    • Ahaha sırada Kore var zaten, umarım oraları da görme şansımız olur. Osaka Kalesi muhteşemdi. Tapınak ve bahçeleri de özellikle görülesi Japonya’nın.
      Devamı gelecek, teşekkürler 🙂

  7. Bi-kaç koli mendil istiyorum, kremli olsun yüzüm hassas.
    Kalbim daha da hassas, hasetimden çatlayacaaam.
    Sevgili kimbap afiyet olsun mu demeliyim? Yedin bitirdin Japonyayı! Anladığım kadarıyla çok sevmişsin orasını ve beğenmişsin. Şimdi bir okur olarak şöyle bir-kaç çapkınlık macerası, bir-kaç şaşkınlık macerası, biraz izlenim ve yorum okumak istiyorum. Şöyle beni bi kendi dünyana çek istiyorum. Bu arada seni bayadır göremiyorduk blogda, tatilde olduğun aklıma gelmişti ama, hayal ülkesine gittiğin aklımdan bile geçmedi. (İsyan styla bağlamaya ramak kalmış.) Senin adına çok sevindim, umarım bu geziyi tekrarlamakla kalmaz, başka başka yerlere de gider ve bize yazarsın. Bu arada kendimi ve arkadaşları da katıyorum araya, umarım hepimiz görmek istediğimiz yere gidebiliriz. Ayy, saat gece yarısı yatayım, rüya falan görürüm belkim… (:D) Şaka bi yana gerçekten mutlu oldum senin adına, yazının devamını dört gözle bekliyorum sevgili suşi.

    • Hahaha kremli mendillerini göndericim, merak etme. Bak ama iyi yanından bakarsak Japonya’da mendiller çok sert, gitmediğin için sevinebilirsin 😛
      Okumak istediklerin gelecek yazılarda, önce şöyle tüm geziyi yorumsuz anlatayım, gördüğümüz yerleri size de göstereyim istiyorum. Devamında maceralar var 🙂
      Dileklerine katılıyorum 🙂

  8. Geri bildirim: Japonya’da ki İlk Gezi Noktası: Osaka Kalesi « Astrea'nın Atlası

  9. vuuuu çok güzel bi geziymiş ya bi Astrea’nın bloğuna bi seninkine gelip okuyorum gezinizi daha ilk yazılardan bu kadar bayıldıysam diğerleri de fazlasıyla görülmeye değerdir diye düşünüyorum doğal olarak 😀 çok kıskandım ben de ben de ben deee ühüüüü çığlıkları attım ama nafile sonunda sizlerin yazılarıylan gaz alıyım ben de gidebilcem düşüncesiylen doldum felan, yazılarını beğendim 2 blog yazarının elinden okumak hoş oluyor. Kyota’yı beklemekteyim ^_^

  10. Gerçekten de havaalanına kadar gidip de Seul’ü göremeden dönmek çok fenadır. Siz epey uzun bir gezi düzenlediniz sanırım, zaten 10 gün de olsa Japonya’ya yetmez ama. Ben Avrupa’da bir şehre gititğimde, yalnıoza tek şehir gezeceksem bana 3 gün yetiyor 4 gün olsa güzel oluyor tabi, fazlası zaten bütçeyi çökertir. Ama Seul’e gitsem en az 10 gün isterim, 2-3 günü JEju adasına ayırmak üzere 😀
    Sevgiler,,
    Japonya sokakları ve şehre dair manzaralarla dolu postlar bekliyorum senden 🙂

    • 11 gündü gezimiz, diğer şehirlerde en fazla iki gün falan geçirdik ama Tokyo’da 5 günümüz vardı bana yetmedi açıkçası. Gerçi Tokyo’da bir ömür geçirebileceğimden de olabilir bu pek tabi 🙂
      Seul’e gidersem ben de uzun uzun takılmak isterim. Aslında Seul’ün Tokyo kadar görülecek yeri yok ama orada yapmak istediğim çok şey olduğundan ancak 🙂

  11. Uzaklardan gördüğümüz, duyduğumuz, izlediğimiz, dinlediğimiz şeyleri yakından görmek muhteşem bir histir eminim.
    Bende maceralarınız kısımlarını dinlemek istiyorum ama böyle üstünden anlatmalar kesmiyor. Dört gözle bekliyorum panpa 😉

  12. Geri bildirim: Japonya – Yediğin İçtiğin Senin Olmasın Diyenlere | Kimbapsushi's Blog

  13. Merhaba, eşim ile birlikte bir Japonya seyahati planlıyoruz bu Mayıs için. Araştırma yaparken yazılarınıza ulaştım ve çok faydalandım öncelikle teşekkürler detaylı anlatımlarınız için. Biz bir tur kapsamında değil kendimiz gitmeyi planlıyorduk ancak şimdi çok zorlanacağımızı düşünüyorum. Gittiğiniz turdan memnun kalmışa benziyorsunuz bana detaylarını iletebilirmisiniz?

    • Teşekkürler öncelikle^^
      Zorlanır mısınız bilmem, bence gidip görülebilir kolaylıkla ama belki bizim gördüğümüz kadar çok yer görme şansınız olmayabilir.
      Detayları derken, çok fazla detay var ancak genel anlamda memnun kaldım. Yalnız bizim gittiğimiz tur sadece Ağustos sonu gibi düzenleniyor. Yani size uymayabilir.

Bir Cevap Yazın

