Son Zamanlarda Kpop

Öncelikle elimde onca taslak dururken, neden yeni bir kpop yazısı yazdığımı ben de bilmiyorum. Aslında son zamanlarda Kpopu çok canla başla takip ettiğim de söylenemez. Baştan yazının gereksizliğini o kadar vurguladım ki sanırım şu an çoğunuz blogu terk etti, durun valla bir şeyler anlatıcam.. ya da dinleticem. Daha fazla insan kaçırmadan başlıyorum.

*TVXQ, muhteşemsiniz ne diyeyim. Şimdi herkes stüdyo videosu diyecek, ezberden konuşacak falan ama şu koreografinin şahaneliğini fark ettiniz mi? Zaten SM grupları bu yüzden stüdyolardan çıkmıyor çünkü koreografiler hep bir başka oluyor. Başka şirketlerin grupları genelde SM grupları gibi Dance Version yayınlamıyor bile.

Beni de Kpopa ısındıran en önemli etkenlerden biridir dans çünkü ezelden beri dans etmeyi de (benimki genelde saçmalamak oluyor ya neyse) dans izlemeyi de severim. Sanırım SM gruplarına olan düşkünlüğümün nedeni de bu.

Hala klibe gelemedim, farkında mısınız? Yani o kollara takılan ışıklı zımbırtıyla yapılanlar ve Changmin’in hala tam olarak hilesini çözemediğim dimdik kalkışı? Şokella. Gerçi Minekibuu ve ben aynı kalkışı yapabileceğimize inanıyoruz, tabi arabanın ön koltuğunda kimin oturduğuna bağlı biraz. Şarkıya da dansa da bayıldım. Gerçi arada saçmaladıkları da olmamış değil, o 39. saniyede Tekila shot mı atıyolar anlamadım misal ama saçma olmasına rağmen 54. saniyedeki goril koşuşunu seviyor, gaza gelip evde ellerimle göğsümü döverek duvardan duvara atlıyorum. Bir de 1.23’te ortada bekleşen kalabalık Yunho’yu yutuyor, diğer taraftan Changmin’i fırlatıyor falan. Dikkat edin bunlara, hep ben söylemiyim.

*Aslında GD ‘One of A Kind’ ile beni az hayal kırıklığına uğrattıydı, bu yüzden ‘Crayon’u cesaret edip izleyemediydim. Sonunda bir kaç hafta önce Minekibuu çok teknolojik telefonunu burnuma dayadı ve “Bak dostum, bunu seveceksin.” dedi. Nitekim o gün bugündür, sıkılmadan bu videoyu izleyip duruyorum. Şarkıya da bayılıyorum, ne zaman dinlemek istesem mutlaka videoyu açıyorum. GD’nin pinokyo burnu, kazaktan görünen göbüşü falan bunlar güzel detaylar. Eskidi ama hala görmeyen kaldıysa…

*Asıl olay ise yine aylar sonra beni huzura kavuşturan bir SM numarası. Neredeyse bir yıl önce Eunhyuk (Suju), Taemin (SHINee) ve Kai (Exo K) şöyle bir performans sergilemişlerdi. O zamanlar arkada çalan şarkıyı aramış, ancak bulamamış idim. Gördüğüm kadarıyla diğer fanların da haberi yoktu. Exo albümü çıkınca da aradım, yine bulamadım. Üçlü bu performansı SMTown’da sergilemeye devam ededursun, ben her seferinde şarkının gizemini çözmeye çalıştım.

Geçenlerde baktık ki SMden çeşitli yüzler -ki Hyoyeon hariç hepsi favorilerim oluyor kaderin bir cilvesiyle- Hyundai reklamında görükmüş. Meğer bu şarkı Younique adlı sub-unit diyebileceğimiz grubun maharetiymiş ve Hyukdai reklamı olaraktan böyle bir albüm peydah olmuş. Şarkı orijinal haliyle kullanılmamış tabi. Tahminimce orijinali sadece SMTown Dance Battle’da kullanılmak üzere kaydedilmiş. Neyse Younique’te kimler mi var? Eunhyuk (SJ), Taemin (SHINee), Henry (SJM) Kai (EXO K), Luhan (Exo M), Hyoyeon (SNSD). Buyrun, dinleyin. Videonun teaserı da var ama bildiğin korsan çekim olduğundan eklemedim. (Abazan not: Kolu omza atma olayını sevmem, kaldırılsın)

*Miss A, sevdiğim az sayıda kız grubundan, daha önce bahsetmiştim. Yeni şarkılarını da pek sevimli buldum. Gerçi çok “hit” olacak bir şarkı gibi durmuyor, öyle bir vuruculuğu yok. Bir de klipteki devasa topuklular bana Suju’dan SPY‘ı hatırlatmadı diyemem. Bunca boklamadan sonra hala sevdiğimi söyleyeyim de ne kadar karmaşık bir o kadar da çelişkili biri olduğum iyice anlaşılsın.

* Ailee de son zamanlarda sevmeye başladığım bir isim. İlk olarak bir süre önce Immortal Song manyaklığımda, şu performans ile keşfetmiştim, sonra Heaven ile samimiyeti ilerlettik. Nur topu gibi yeni videosu da düşüverdi, üstelik videoda MBLAQ‘ten G.O var! Mutlaka izlenmeli, dinlenmeli.

* Bir de geçen Ohyoonjoo hatunu sayesinde K.Will’in son videosunu izledim. Genelde dizi soundtracklerinde dinler, sesini çok beğenmeme karşın takip etmezdim. Bu videoya ise tek kelimeyle bayıldım, herkes sevmeyebilir tabi. Cesur hareketinden dolayı alkışlıyorum.

 

Çok yakında saçmalamayı bırakıp, Japonya yazılarıma devam edicem. Görüşürüz bakalım.

18 comments on “Son Zamanlarda Kpop

  1. Kpop yazılarını beğenerek okuduğumu söylemiş miydim? Bende çok uzak kalmışım Kpop piyasasına, ancak senin yeni haberdar oldum dediğin klipleri çoktan ezberlediğim için birazcık vicdanımı rahatlatabildim. Şimdi gelelim delik deşik bir şeyler döşemeye.

    TVXQ Çoh seviyorum ben bunları, gözümü belertip hipnotize olmuşçasına defalarca izledim bu klibi. Max gibi dikildiğiniz gün Mine ile alnınızdan öpeceğim Konak meydanında 😀 “54. saniyedeki goril koşuşunu seviyor, gaza gelip evde ellerimle göğsümü döverek duvardan duvara atlıyorum” demişsin ya, gözümde canlandırırken nedense olmayan üst katımızdaki komşumun manyak küçük kızı imajı çizdin anında. Hem Yunho ve Max dururken neden gözümde sen canlandın onu da anlamadım. (Bu cümle sonunda atarım kendime arkadaşım! Girme aramıza cıkcıkcık)

    G- Dragon’a, Uzayan burnuna, elinden düşmeyen kaykayına selam olsun ^^ Mine kıza da buradan hoş bir “Forever” etiketi yolluyorum (:

    (Aradaki klip, ve bağlantısı verilmiş o cennet görseli hakkında görüş bildirmeyi reddediyorum. Saygılar )

    Miss A sevmedim, sevemedim belki de sevmeyi hiç düşünmedim. Görüşmeyelim kızlar. 😛

    Ailee elimde olsa evlat edineceğim seni, o kadar çok seviyorum bebeğim. Sende Maşallah akıllı hatunsun klip bahanesiyle ortama Go atmak her baba yiğidin harcı değil malum 😀 Ama daha geçenlerde de belirttiğim gibi kuzum Un ve şeker elinin altındayken helva yapacağına sen ortalığı batırıp bırakmışsın. Cıkcıkcıkcık Neyse bir daha olmasın tatlım XOX

    Ve gelelim K.Will beyefendilerin kalbimden vuran klibine. 10 numara adamsın ve bu işi yapmak için yaratılmış bir ilahsın gözümde. Her duyduğumda sesini mutlu oluyorum, hüzünleniyorum ama hepsinden önemlisi yaşadığımı hissediyorum. (Çok bktan hayatımı bloguna bulaştırdım ama neyse bozma 😉 ) Bu klipte daha ilk saniyelerden olayı çözen bir manyak olarak bu fikri öne süren ve yönetmene ışık tutan beyne buradan saygılarımı sunuyorum.

    Ellerine sağlık tatlım, severek sabahın bu kör vaktinde okuyacak bir yazı tutuşturduğun için teşekkür ederim. Yazılarını takip etmekten zevk duyan Uysal Cadı Oh Yoon Joo’dan sevgiler

    • Bunların hepsinden yeni haberdar olmadım aslında, sadece ancak yazabildim 😛 Teşekkür ederim gacım valla ben de kpop yazmayı seviyom.
      Böyle de HoMin’i aklından siler, genç dimağları kendi görüntümle istila ederim 😀
      Minegız valla GD’yi falan unuttu, endişeliyim. Oysa zamanında kendisine teslim etmiş, “Hayrını gör” demiş idim. Şu anda hobisi benim hareme kapıdan bacadan girmeye çalışmak ama yemezler 😛
      GO’dan daha çok faydalınabilirmiş tabi, bir Hyuna-Lee Joon vakasına döndü, vah bana. Yine de Ailee kızımızın sesi yeter diyorum.
      K.Will’in klibindeki olayı ben de çözmüştüm, konuşmuş idik ama sürprizli olduğunu duymayaydım yine çözer miydim orasını bilmiyorum. Önemli olan sonunda şok olmak falan değil aslında, cesaretlerini alkışladım ben kendimce 🙂
      Uysal Cadı? Hmm bugünlerde belki ama bunu fırtına öncesi sessizlik olarak görüyorum nedense.

  2. Resmen şoklardan şok beğeniyorum şuvan. K.Will yüzünden tabi. videonun fotolarını çekim haberlerini orda burda görüyodum ama hiç ilgimi çekmemişti. bileydim böyle sürprizli olduğunu… demek Answer to 1997 etkisi Kore’yi iyice sarmış, adam da üşenmemiş klibine koyuvermiş.. Bu kez aşığın yerinde Seo In Guk olmasıyla Joon Hee’nin intikamı alınmış oldu. Yine de üzülmedim değil. Yalnız son sahnede fotoğrafı yırtarken herşeyden bihaber ‘lan dikkatli olsana, kızı yırttın, böyle mi seviyon.’ falan dedim de o ne yaptığını biliyomuş ajdgajhdfjadkajkg varam bu sefer öbür gözle izleyem bari. -şarkıyı da sevdim bu arada. bu kez pek yırtmamış kendini abi. normalde bağırıp çağırıp sesiyle camı çerçeveyi indirmeden rahat edemez ya :D-
    Miss A’nin bu şarkısı da Kore de çok popüler olamayacak kadar az pop, çok RB ama ben pek sevdim. hatta en sevdiğim miss a şarkısı. 90lar sonu 2binler başı zenci ablaların şarkılarına benzeyen old school rb tarzları ve basit dansları pek hoşuma gitti. dinliyorum o gün bugündür.

    • Answer to 1997 dizisini çok duyuyorum ve mutlaka izlicem ama dediğin gibi sanırım Kore’yi baya etkisi altına almış dizi. Klip çok tatlı olmuş, bayıldım ben de. Ben klibin başından beri şüphelendiydim -çünkü sürprizli bittiğini duymuştum- foto sahnesinde emin oldum artık 😀 Şarkıya bayıldım ben de, gerçi klip o kadar güzel ki ondan bahsedememişim bak 🙂
      Miss A’in şarkısını ben de çok sevdim, sadece ortalığı yıkmaz. Yoksa ben de bayılarak dinliyorum, böyle orta tempolu, R&Bye daha yakın duran şarkıları severim. Ama ne yazık ki bomba etkisi yaratmıcek.

  3. giden yorumumun ardından göz yaşlarıynan tekrar yazıyorum 😥 yan pencereden kai bakam da teselli olsun bari 🙂
    Eureka eureka! Changmin’in nassı tikeldiğine ilişkin ip uçlarını topluyorum. şimdik o eklemlere koyulan ellerle dize ters yönde baskı yapılaraktan o elemanın timtiktikelmesi sağlanıyor ki bu Changmin’in hacı yatmaz pozisyonunu sarsmaz bence. Peki biz yaparken buna ihtiyacımız var mı? Açıkçası arabanın ön koltuğunda oturanlar “kai&tae” olunca ben desteksiz tikilirim, hatta olay sonrası araba tavanında manuel sunroof açabilitem var arkadaş!
    Ayrıca 1.23′te kalabalığın Yunho’yu yutup Changmin’i fıydırması benimde en hoşuma giden sahnelerden oldu ki spy daki kyu dan ryeo çıkarma sahnesini hatırlayıp kendi kendime mal mal güldüm 🙂
    Hatırlatırım ki ‘One of A Kind’ klibisini de teknolojiksimi burnuna sokarak sana zorla izletmiştim bir burjuva mekanında 😛 hatta “hiç beğenmedim, kuzuma nolmuş, çok çirkin yaaa” nidalarıynan izlemelerine efektler oluşturmuştum. (İşte kuzunun kuzuluk yüzdesindeki düşüşün pekişen zamanları onlar) Sonra ‘Crayon’ ile “minekibuu aşkımız depreşsin gel yine yeniden eskisi gibin sev beni” deyü pek yalvardı. “cidicim deneyebiliriz ama gençlere fırsat tanıyorum anla beni sırada bekle sevgimiz bitmedi ama eskisi gibi olmamız için az daha çalışmalısın umudunu yitirme yiğidom” dedim. O kapıyı da aralık bıraktım 🙂
    Şimdi burası senin çöplüğün olması ve hezimeti kaldıramayacak olmam nedenlerine bağlı olarak “kai” odaklı yorumumu kendime saklıyor taemiiiiin’e göz kırpıp bu bölümü sana göre hızla bana göre yavaaaş yavaaaş geçiyorum.
    Diğer kliplere dair fikrim var mı? YOK ama ailee ve k.will cadı nedenli olarak dinledim sevdim güssel dedim. K.will klibindeki süprizi öncelikli çözenlerden olarak benim süprizden aldığın zevki almadığın için havamı atar kaçarım 😛
    kaikaikai

    • Alaksşlkasşlak allacezanı.
      Benim de “Changmin kalkışı” yapmam için o arabada Kai, Tae, Luhişin oturması yeterli ama Hyuk o kızla oturunca anca İsmayıl YK stayla cam patlamaca olayına giricem ki hoş olmicak.
      Kyu Wookie değişimine de, Kyu’nun birdirbir oynamasına da bayılırım. Nitekim bu Yunho yutup (youtube?) Changmin fıydırmaca da hoşlaştığım bir sahne oldu.
      Tabi cınım, her gün gittiğimiz(!) ve Viaypi kartına sahip olduğum ama reklamını yapamiciğim o mekanda izlemiş idik. Diyom ya sen GD klipçibaşımsın maralım.
      O kapıyı sonuna kadar aç, gençlere araladığın kapıyı da dünyanın sonu gelene dek bir daha açma pıliz, çebal, kudasai vs.
      Kai’ye yanaşmayıp, Taeminiğime kırptığın göz bir daha açılmazsa tikat et hatun 😀

      Suksuksuk 😥

  4. TVXQ klibini bende o kadar çok detayla sanise sanise izledimki dediğin ayrıntılar gözümden kaçmamış, özelliklede Changmin’in dimdik kalkmasından önce 1,40da sırt üstü iken 1,46 daki yüz üstü durması o sıra dönüşünü nasıl yaptığını çok merak ediyorum, izlediğim birkaç performanslarda da o kısmı hiç kameraya almıyorlar asdfghjhgfdsasdfg merakım azaldımı, sanmıyorum.
    Ne zamandır da Ailee şarkısını dinlicektim bahanem oldun, zamanla alışabileceğim birşeyden olmuş. Bu arada Younique takımının videosu düştümü? Heryerde muhabbetini görüpte birtürlü göremediklerimden o da, düşmemişsede en kısa sürede diyim ozaman şarkı oldukça hoş çünkü.
    Yazın çok güzel olmuş severek okudum ^_^

    • Teşekkür ederim.
      Changmin’in kısmı hileyi açıklamamak adına göstermiyorlar sanırım ya da karga tulumba döndüğünden estetik değil, o yüzden bizim görmememizi istemiş de olabilirler 😀
      Younique videosu hakkında yazıda demiştim aslında, kötü kalite bir video var, o da tam hali değil, ordan burdan kırpılanlar. Resmen düşmediği için yayınlamadım 🙂

  5. Ailee denen kızı bilmiyordum. HoMin’e ben bir türlü ısınamadım. Hep eksik geliyor bana ne yapsalar. Olmamışlık duygusu yaratıyor bende. Bu arada aslında Gainden Bloom klibini ve şarkısını incelesen pek süper olabilirdi.Abla soft- e.r**tik klip çekmiş 🙂 Ama cidden soft yine de Koreye göre fazla 🙂 Kwilli de bilmez idim, B Cadısı gösterdi. Klip nasıl öyle sağ gösterdi de, sağ yumuruğu gözümüzün üstüne çakı çakı verdi. Saygılar diyorum 🙂 Kpop bu kadar zenginken, göz banyosu yaptıran bebeler varken, PSY’ın Kpopu kısa süre için bile olsa patlatması şaşkına çevirdi beni. Kader böyle mi olacaktı? Dur ya bundan bir yazı konusu çıkar bana ha haha 🙂

    Ellerine sağlık, yine keyifle okudum. Bilgilendim, aydınlandım. 🙂

    • Gain cesurdur, çok severim ama onunla beraber SHINee’yi eklemeyi de unutmuşum. Bir anlık gazla yazınca tabi 😛
      Homin’i çok seviyor ve yetenekli buluyorum ben ama kan kaynamamış olabilir, normaldir.
      PSY ben de severim ama yine de neden Kpoptan bu şarkının patladığını ben de anlamış değilim, biz başkalarını beklerken…
      Sağol yorumun için canım.

  6. Changmin olayı sırrını koruyor hala ben de hadi iple çekiyi dedik ama sahne performansın da da var. Siz bi deneyin olmadı ben iple çekerim arkadan hallederiz addsaddsd
    En son klip için de süprizi kaçmasın bişi demicem 😀

  7. Kore sevgisi, bir kaç ay önce başlamış biri olarak Kore dizilerini izleyebiliyorum sadece ama müzikleri, albümleri takip edemiyorum.
    Siz böyle saçma diye nitelendirdiğiniz postları yapmasanız da hiç bir şey öğrenemeyeceğim:)
    O yüzden bu türden postlara devam..
    Sayenizde klip izliyorum valla, yoksa inetnet başına oturup da araştıramıyorum ne yazıkki…Ama sizinkileri zevkle dinleyip izliyorum.
    G-Dragon sarı saçlı şarkıcı, acaba You’re Beatiful’daki Jeremy mi?
    Bak bu kadar işte benim kpop bilgim:D
    ama klibini çok sevdim oyuncak arabda gidişi, burnunun pinokyalaşmasıi çok komikti 🙂
    o Ailee nası bi hatundur ya, maşallahlar yolluyorum kendisine 🙂

    • Ben Kore sevgimin ilk başladığı sene dizi müzikleri dışında hiçbir şeye el atmamıştım, son bir kaç senedir Kpopa sardım 😀
      GD Jeremy değil. Ama Jeremy de ünlü ve şahane sese sahip biridir, FT Island’ın solisti Hong Ki 🙂
      Postumun işe yaramasına sevindim, teşekkürler 🙂

  8. miss a neymiş kimmiş diye bakınırken yine sen çıktın olum o.O bu hatunların şarkıların bazılarını biliyomuşum yani arada dinlemişim artık kim attıysa önüme dinle diye bilimedim… bak taa o zamandan bu zamana accık gelişme göstermişim 😛 bi de jia ya aşık oldum haa. onu bana yaparsak 😉 mubanka gelince isteyelim onu. oğlan doğurcam ona ben. sahne dibindesin bi el at şu işe gurban olduğum hadi görem seni.

    • Ay am evriver. ÖNCE BANA SORACAKSINIZ, EN ÇOK BANAĞĞĞ AŞSLDKFJGHLBŞFDSK
      Jia havalı gız hoş gız. Bugün sana dediğim gibi Heenim’in kankitosu o, baktım emin oldum yanlış hatırlamıyomuşum^^

Bir Yanıt Bırakın

