“Ünlüler sahnede yaşar, internette ölürler.”

Üç yıl önce (19 Eylül 2009) Eunhyuk Cyworld hesabına bir yazı yazmış, ünlü olmakla ilgili. Eunhyuk’un son başına gelenlerden sonra (bilgi için bakınız) çevirmek istedim. Buyrunuz aşağıda.

“Ünlüler…

Önlerinde, arkalarında ve yanlarında onları destekleyenlerin olduğu bir meslek icra ederler.

Karşılarında onları seven hayranları vardır, ünlüler hayranlarına baktıkça mutlu olurlar.

Arkalarında ise, sırtlarına saplanıp, kanırtan oklar vardır.

İstem dışı da olsa, uçarak gelen oklar en öndeki hayranlara saplanır bazen.

İki tarafta da, önünü arkasını kolaçan eden insanlar vardır.

Sırtları saplanan oklar nedeniyle kana bulanmış olsa da, onları coşkuyla destekleyen hayranları hatrına gülümsemekle yükümlüdürler.

Eğer gülümser ve sonuna dek ellerinden gelenin en iyisini yaparlarsa, onları izleyen kalabalık yavaşça önlere doğru yanaşacaktır.

Ancak eğer üstesinden gelemezlerse, eğer bozguna uğrarlarsa, kalabalık geriye çekilecek, hatta onlar bile oklarını fırlatmaya başlayacaktır.

Şöhretler arkalarında kaç kişi olduğunu, ne tür insanlar olduklarını ya da neden oklarını onlara doğrulttuklarını bilmezler.

Ve arkalarına dönüp, bulmalarına da izin yoktur.

Zira dönerlerse, öndeki sevenleri sırtlarına saplanmış okları görünce tamamen şoka uğrayacaklardır ve döndükleri anda, tüm bedenleri okların hedefi haline gelecektir…

Kimse okları fırlatanların nasıl insanlar olduğunu da, yüzlerinde nasıl bir ifadenin olduğunu da, oklarını fırlatırken akıllarından nelerin geçtiğini de bilmez.

Aslında olay sadece şudur, bu kişiler basit bir şekilde bunu yapmaktan keyif alırlar, ünlülerin (özellikle geçmişinde çok şey yatanların) sırlarının açığa çıkmasından hoşlanırlar.

Ünlüler…

Sahnede yaşar, internette ölürler… Önlerinde, arkalarında ve yanlarında onları destekleyenlerin olduğu bir meslek icra ederler.

…ünlü olmak budur.

Lee Hyukjae (Eunhyuk). “

Yazıyı çok anlamlı bulduğum için çevirmek istedim. Çeviri bana ait olduğundan, izin almadan kullanmamanızı söylememe gerek yok sanırım?

Umarım bu olay daha fazla büyümez ve korktuğu şeyler gelmez Hyuk’un başına. Ne kadar üzerine bolca geyik yapsam da içten içe üzülüyorum. Üzülme nedenim azılı bir Eunhyuk hayranı olmam ve kıskanmam değil. Hepimiz Kore medyasını biliyoruz. Türkiye’de bile çok daha esnek medya neredeyse. Bu olayın saçma bir şekilde büyütülmemesi ve Hyuk’un kariyerinin etkilenmemesini diliyorum.

21 comments on ““Ünlüler sahnede yaşar, internette ölürler.”

  1. Ben elfim olayin hicbir yani beni ilgilendirmiyor. sadece umarim şupomenlerimin hicbirinin kariyerine bir zarar gelmez. Eunhyuku da hala seviyorum<3 biraz arabesk ama İU ile de mutluluklar diliyorum 🙂

    • Tabi ki hala seveceğiz.
      Onu sevme nedenimiz sevgilisi olmaması değildi ki 🙂
      Her zaman böyle desteklemek gerek. Benim de temennim bu işten en az zararla sıyrılmaları.

  2. inşallah hiçbirşey olmaz SM eunhyuka bişey yapmaz ve onun bu durumunu fanlarda çok geçmeden normal birşey olduğunu anlar. onu her ne olursa olsun seviyorum ❤

  3. Hyuk çok güzel adamsın dostum ya, bu yazı bile yeter ki seni sapasağlam ayakta tutmaya (: Şimdi sadece sırtındaki gereksiz tyükten kurtulduğunu düşün ve yoluna devam et delikanlı, bu kız nasıl olsa hep yanında. (Bknz bu kız: Kimbap hehe) Gacım bi zahmet bu yazdıklarımıda iletiver beyefendiye ilk kez gözümde ısıklar saçtı ya bu bebe (*.*)

  4. eunhyuk ne güzel özetlemiş ünlü olmanın anlamını ünlülere ben acıyorum bazen hayatları hem çok kolay hem çok zor ama kendi seçimleri tabi 🙂

    ayrıca ben şu aralar yoğun olduğum için en son öğrenen kişi sayılabilirim dedikodu mu skandal mı ne olarak adlandırılıyorsa olayı… beni pek etkilemedi normal yaşamımda da hiçbir insanın yaptığı beni ilgilendirmez hayranı olduğum ünlüler de dahil 🙂 ve bu ilgilenmez tavrım yüzünden koyu bir fangirl olamıyorum 😛

    onlara mutluluklar diliyorum (: çeviri için teşekkürler 🙂

    • Ben asla ünlü olmak istemezdim, bunları gördükçe daha da emin oluyorum. Asla özgür değilsin. Normalde twitterına özgürce koyma hakkın lan bir fotoğrafı bile koyamıyorsun işte, işin özeti.
      Ben koyu bir fangirlüm, bu olay üstüne de çok konuştum ama aslında hala beni ilgilendirmiyor, böyle de garip işte 😀

  5. Kore medyasını ve fanlarını anlayabilmiş değilim hâlâ.İki bekar insanın birlikte olmasının neyi skandal oluyor, olsa olsa haber olur bu.Asıl skandal insanları aptal yerine koyan açıklamalar yapan şirketler ve hasta ruhlu fanların olması.Bu kadar büyük bir sektör olupta hâlâ bunları aşamamış olmalarına şaşıyorum.

    Eğer EunHyuk hasta ziyaretinde kendisini ikram edilen içeceği üstüne döküpte soyunmadıysa 🙂 olayın gerçek olduğu belli.Vallahi seni kanatacağımı bile bile 🙂 bu ilişkiye sevindim.SJ üyelerinin normal olmadıklarını düşünüyordum, böyle bir çalışma temposunda yaşadıkları için.Normal bir ilişki yaşayanlar varsa bir ELF olarak ben mutlu olurum ki oldum da.IU kız da sevimli mi sevimli.Hyuk mutluysa, nema problema.

    Bu kadar çalışıp didindikten sonra sırf ilişkisi var diye Eunhyuk’un kariyeri zarar görecekse, içine edeyim ben öyle sektörün.(özür dilerim, böyle bir ifade kullandığım için.ama en hafifi bu oldu) Zaten çok duygusal, sulugöz. Bir de yazdıklarını okuyunca daha da üzüldüm.Umarım bu olay yüzünden Eunhyuk’un kariyeri ve ruhu, çok fazla yara almadan atlatır bu süreci.

    Metanetini koru, Kimbapsushi…

    • Aynı yorumu yaptım ben de aslında, o yüzden çekinmeden söyleyebilirsin. Hyuk normal ilişkiler yaşayabildiği için mutluyum.
      Medyayı ve sapık fanları anlamaya çalışmaktansa vazgeçtim. Dileğim fanların ve şirketin Hyuk’a sahip çıkması, şirketten emin değilim ama umutluyum.
      Son dileklerine katılıyorum, tüm süreç boyunca beni en çok üzen ve endişelendiren Hyuk’un kariyerinin zarar görmesi ihtimali, umarım olmaz 😦

  6. Tekrar eline sağlık. 🙂 Ben de düşündüm bugün Hyuk’u. Şimdi bir şeyler ortaya çıktı acaba şu an ne halde? Yurtdışındaydı herhalde en son döndü mü ki? 😀 Diğer üyeler ne düşünüyorlar bu konu hakkında? Ne bileyim çıkıyorlarsa, işler karışacak demektir. Loen’in açıklaması ortada, zırvaladılar bir güzel. Çıkmıyorlarsa ayrı bir olay, ikisinin de zararına olacak. IU’nun o “Korenin kız kardeşi” imajı yerle bir oldu. Hyuk’sa psikolojik olarak zorlanabilir bence, kariyerini etkilemez gibime geliyor. Tabi SM diğer şirketler gibi kolaya kaçıp Hyuk’u uzak tutmazsa işlerden. Bu seferlik kolaya kaçmalarını istiyorum tabi. 😀 Açıkçası IU hiiiiiç tahmin etmediğim, aklıma hayalime getirmediğim bir isimdi ama benimseyebileceğimi biliyorum. Hatta açıklansa da rahat rahat gezseler dolaşsalar diye düşünüyorum. Diğer yorumlarda da geçtiği gibi, normal olan, olması gereken, olmasını istediğimiz -dolaylı yoldan da olsa- bu tür bir ilişki. 😀 Ki bizi yani ELF’i en çok ilgilendiren şey kimlerle, neler yaptıkları değil SJ’in ne halde olduğudur bence. Ben o kısmıyla ilgileniyorum. Ortalığı karıştırdı biraz bay hamsi ama düzelecektir ya. 🙂

    • Ben de Hyuk’un halini çok merak ediyorum. Yurtdışından dönmüştü. Acaba ne haldeler şu an?
      Hyuk’u uzak tutmamalarını diliyorum ben, yani olacaksa da kısa bir dönem olup gelip geçsin. Sonuçta bedelini ödemesi gereken bir hata yapmış değil bence.
      IU ile ilgili dedikodular vardı ama ben her zamanki asılsız yakıştırmalardan olduğunu düşünmüştüm, şimdi tüm videolar falan anlam kazandı tabi.
      Normal olan bu ama bir Jewel olarak içim sızlamadı diyemem 😦
      Yine de en önemli olan mutlu olması, umarım mutludur.

  7. Son durum ilginç; Kangin abinin yanına gittiğinde sana kızacak gibilerinden bir tweet atmış; dün gece 3’te aldım haberi. Var bu işin içinde bir iş diyoruz biz arkadaşlarla, öyle düşünüyoruz yani 😀 İster sevgili yapar, ister başka bişi; anlamıyorum insanların onun özel hayatına bu kadar karışmasını, bu hakkı nerden buluyorlar.
    Eun tuvaleti olmayan bir evde büyümüş; sevgilisinden parasızlıktan doğan sebeplerle ayrılmış. Gelmiş bu yaşına; yani bıraksınlar artık; ne yaparsa yapsın. O çocuk yeterince zorluk yaşadı şimdiye kadar.
    Askere gönderileceğine dair dedikodular var, üstüne birde grup dağıtılır diyenler var; zevk mi alıyor bu millet bilmem, birbirine işkence etmekten.
    Eun’a ve diğer hiç bir üyeye zarar gelmeksizin şu olay kapatılsın istiyorum. Biz onu sevgilisi varken; evlensede, hatta çoluk çocuğada karışsa seviyoruz.
    Yok ben onu istiyorum diyen varsa; gitsin alsın anacım, diğerlerinide bize ayarlar vesselam. Sen alamıyorsun diye, kimse almayacak mı adamı; ömrünce bekar mı kalacak, tövbe ya.
    Çeviri çok güzel; Eun içten içe ne kadar olgun ve derin bir adam bir kez daha gördüm; müsadenle link vererek paylaşabilir miyim.
    Bu arada ellerine sağlık ^^

    • Son durumu hemen anlatayım. Kangin öyle bir tweet attı ama neyi kast ettiği hala net değil.
      Bu tür olaylarda Kore’de askere gönderme gelenektir ama daha büyük skandallarda geçerli. Yine de fanlar biraz korktu.
      Ancak bugün SM konu hakkında açıklama yapmaya gerek görmediğini, olayın büyümesinin gereksiz olduğunu söyledi. Şu yazıyı güncelledim, sondaki eklemeleri okumanı tavsiye ederim.
      Ayrıca Hyuk yarın Star King çekimlerinde yer alacak, yani faaliyetleri de devam ediyor ve ihraç edilmesi söz konusu değil.
      Kısacası asayiş berkemal. SM’in olgun tavrını takdir ettim, şahsen tam istediğim gibi sonuçlandı her şey 🙂
      Linkini vererek paylaşabilirsin tabi ki^^

      • Heheheh, sen söylemeden önce kontrol ettim zaten; yaladım yuttum haberleri.
        Sm’den beklenmeyecek kadar olgun bir şaydi bu. Yapılması gerekeni yaptılar.
        Fanlarda büyütmezse ve ateşe körükle gitmezse, normal düzende seyreder hayat ve unutulur bu. Mekanik maymunuma da bişi olmaz^^ Teşekkürler bu arada; o yazı içimi rahatlattı, ilaç gibi geldi^^

  8. Yazdığın günden beri bu yazıya gidip gelip duruyorum kimbap ama hakkaten yazcak bişi bulamıyorum şu yorum kutusuna, Hyuk o kadar net ve hoş bir şekilde açıklamış, söylemiş ki üzerine bir şey söyleyemiyorum. Ki bilhassa aslında üzücü bir yazı içim kıyıldı okurken T_T Hof bugün twitterdaki RT’lerini okuyunca öfkelendim böyle yere göğe sokuşturamadım öfkemi allam çok doğru bi adammış gibi Hyuk’a laf çakıyor olması arrgghh çok sinir bozucu. Tencere dibin kara senin ki benden karaya benziyor bu, Kang kime hangi “masumiyetiyle” sataşma gayesinde acaba!

    • Yazıyı her okuduğumda ben de çok üzülüyorum. Hep düşünürdüm ünlü olmanın çok zor olduğunu ama hiç bu kadar net suratıma vurmamıştı biri.
      Twitterda ben de şok oldum okuduklarıma, herkes görsün diye de paylaştım. Tabi bunlar fanların anlattıklarını, hala tam olarak emin değiliz doğruluklarına ama ne kadar yalan söyleyebilir ya da abartabilirler ki?
      Neyse bakalım ancak Star King yayınlanınca, tabi bir de o kısımlar kesilmezse, görücez.

Bir Cevap Yazın

