Kpop Gruplarından Favori Ballad Performanslarım

Şu anda 18 – yazıyla on sekiz- taslak debut yapacakları günü huşu içinde beklerken ve bazıları neredeyse tamamlanmış yazılarken neden yeni bir şeyler karalamaya başladığımı ben de bilmiyorum. Aslında bu pek de yazı olmayacak gibi ya, neyse. (Böyle deyip kırk saat konuşucam gibi sanki)

DBSK9539s95First95Kiss-200907030158102

Aslında Kpop dinleyene dek ballad sevmezdim pek. Sevebilmem için cidden manyağı olduğum biri tarafından icra ediliyor olması gerekti ama baktım ki ben de sevebiliyormuşum, benim içimde de zincirlerinden kopmayı bekleyen bir romantik yatıyormuş. SHINee bebelerimin dediği gibi “Still I have romantic in my heart.”

Bir de benim şöyle bir huyum var, müzik dinlemek isteyince o şarkı indirilmiş de olsa illa youtubedan açılıp dinlenecek hatta canlı performansı varsa MVsi yerine o izlenecek. Eh haliyle bu performansları da bir noktada sizinle paylaşmam gerekti.

Şimdi kulaklığınızı takın, mendillerinizi hazırlayın ve o içinizde yaşayan sevgisiz kalmış küçük çocu… pardon, ben Sezen Cumhur Önal değilim, bir dakka. Tamam artık susuyorum, (kalabalıktan ‘sonunda’ nidası yükselir-tabi yazıyı okuyan bir kalabalık olduğunu varsayarsak) geçelim ilk performansa.

*Daha en baştan gözyaşlarını sel etmeye niyetliyim. Hep dediğim gibi TVXQ/DBSK’nın 5 kişilik orijinal kadrosunun gelmiş geçmiş en iyi ve kusursuz Kpop grubu olduğunu düşünüyorum. Ne zaman bir DB5K performansı izlesem bu yüzden kahroluyorum. Bolero da en sevdiğim balladlarından olduğu için diyorum ki, doldur be meyhaneci. (Yalnız bu performansta Yoochun için tek bir kelime geliyor hep aklıma; Allahsız) 3.36’dan sonrasını yapabilecek grup varsa önden buyursun valla.

Grubun Japonca balladlarının gönlümde çok ayrı yeri var, o yüzden öyle devam ediyorum. Wasurenaide de bunun örneklerinden biri.

Son olarak, Why Did I Fall In Love With You.

*Sıra geldi Suju’ya. İlk olarak öldüren üçlü Super Junior K.R.Y ile başlayalım. Suju’nun en güçlü sesleri, ballad Tanrıları olmayacaktı da başka kim olacaktı bu listede? Gerçi bu üçünden birine sahip olamayan gruplar var, yazık 😀 Aslında bence bunların yanına bir Kangin, Sungmin ya da Donghae attırınca daha da öldürücü oluyor. Az sonra geleceğiz oraya da. Of ne dediğimi ben de bilmiyorum.

Super Junior’ın en büyük hitlerinden Sorry Sorry’nin bir de Sorry Sorry Answer adlı ballad versiyonu var malumunuz. İlk performans için bunu layık gördüm. İzleyin ve ölün.

Yesung’a özel bir muamele çekmek istiyorum şimdi müsaadenizle. Suju’da beğendiğim ses çok ama Yesung’ın sesi her daim başkadır benim için. Immortal Song’a da katıldı zamanında bilindiği üzere. Oradaki tüm performansları şukelanın şukuydu ama alttakinin üzerimde tamiri mümkün olmayan etkiler bıraktığını ve her izlediğimde coşageldiğimi inkar edemem. Özellikle sonlarında yaptıkları insan olduğundan şüphelenmeme neden oluyor her dinlediğimde.

Suju demişken diğer gruplara geçmeden son bir kaç performans paylaşasım var ama hangi birini seçeceğim konusunda çok zorlanıyorum.

İlk olarak KRY’a Donghae ve Sungmin’in de eşlik ettiği Storm performansını izleyelim.

Son olarak da tüm gruptan Y ve It’s You dinleyelim. (It’s You’nun şu remix performansını da çok sevdiğimi ekleyeyim.)

*Gelelim SHINee’ye. Aslında bu gruptan da paylaşacağım performans çok ve elemek çok zor ama gönlümdeki birincilik kesinlikle alttaki Quasimodo performansına gidiyor. Tüm üyelerinin sesi böyle alıp götürüyor diyebilirim, zaten grubu sevme nedenlerimden en önemlisi de yetenekleri. Ancak Jonghyun var ki onun sesinin üstüne de tanımam, bazı yerlerde resmen kayışı koparıyor (iyi anlamda).

İkinci olarak klasik Romantic paylaşımımı yapmazsam olmaz, şarkı kendi anlatıyor derdini zaten. Onew, Key ve Jonghyun özellikle döktürüyor.

Dayanamıyor ve bir SHINee daha paylaşıyorum ama ne yapayım, hepsi çok güzel. Graze yine en sevdiğim SHINee slowlarından. Aslında daha sevdiğim slow parçaları çok ama ne yazık ki hepsinin canlı performansı bulunmuyor.

*Ve son olarak bir diğer sevdalısı olduğum ve ballad makinesi grup B2ST. On Rainy Days ile başlamak istiyorum. Çok seviyorum bu parçayı ve iki senedir hala sıkılmanın yanından bile geçmedim.

Tabi ki aynı albümden, albüme adını veren parçalar The Fact ve Fiction da burada olmalıydı.

Son olarak bir B2ST performansı daha paylaşıyorum, Clenching a Tight Fist. Hala kalbiniz dayanacaksa dinlemeye devam edin.

Şimdilik bu kadar ancak bu ilk yazım olsun, devamı gelecek. Ballad bunlar neme lazım, aşırı yükleme zararlı olabilir.

Görüşmek üzere.

23 comments on “Kpop Gruplarından Favori Ballad Performanslarım

  1. Aaaah ulen ahhhhh!!

    Bana Kpop dünyasının kapısını açan grup… Lan sizi durdurabilecek hiç kimse yoktu bu dünyada, sizden başka! Geçmişte bıraktığınız güzelliklerle nereye kadar idare edebiliriz ki biz 😥 Allah cezanızı verecek

    Gelelim KRY’a 😀 O ortadaki R’ye bişi olursa sorumlusu benin arkadaş şimdiden kabulleneyim suçumu (: Kyu Muh te şem sin her zaman kuzum Yesung abinde döktürüyor ama senin ses tellerine ayrıca gurban olunur hehehe 😀

    Şori şori mikemmel yerden yere savuruyor her dinlediğimde la yazık banada 😀 Yesung enişte yüzüme çarptı resmen yeteneğini ama napayım Kyu bende daha ayrıcalıklı 😀 Bu arada Storm dinlerken / izlerken nedense SS’e mi dalsam diye düşünmedim değil 😀 Anlayacağın bu yaptığın acımasızlık ve gaco

    Shinee’yi hiç MV dışında izlemediysem demek ki o___0 Favlkarımdadır artıkın Quasimodo böle biline

    “Ve son olarak bir diğer sevdalısı olduğum ve ballad makinesi grup B2ST” Yeminle oynak parçaları dışında bakmadım bu kuzulara 😀 Kendimden utanarak ter ediyorum sayfayı (:

    • Ne yazık ki asla bir araya gelmeyecekler. Ama gelecek olsalar sırf şükranla ayaklarına kapanmak için Kore yollarına düşerim 🙂 (Kore’ye gitmemi gerektiren sebeplerden yalnızca biri)
      Herkeşin zevki gendine gacım, ben Yesung’cıyım ses olarak hatta sevdiğim ses tonu açısından konuşuyorsam Kangin ikinci sırada 🙂
      SS’ye dal tabi, dalmadığın kabahat. Bunları ne zor seçtim bilin mi? Daha neler var neler^^
      SHINee’yi canlı izlemediğin, B2ST’le sadece hopidik takıldığın için de teessüflerimi gönderiyorum tıtlım.

  2. Ciğerim dağlandı sabah sabah. Bi de ben asyayı keşfimin ilk gününden beri seviyorum ballad. üzerimdeki tesiri büyük oldu yani şarkıların.
    Yine de Shinee favorim bu yazıdan. zibilyon kez izledim geçenki yazından sonra…Quasimodo’daki Onew, Romantic’deki Taemin ve Key beni öldürüyor. Evet ölmek istiyorum asjdhahgda yaşama sevincimi vakumladılar, durduk yere emolaşıyorum bunları dinledikten sonra 😀

    Sorry sorry answer dinle dinle hırsımı alamadım arkadaş. Daha kaç dinleyişten sonra sıkılacam belli değil. aşığım bu şarkıya ve klibine…

    Dbsk de herkesin sesinin yanık olması şarkıdaki acı levelini tavan yaptırıyo valla. Şimdilik bi şayni etkisi yapmadı üstümde şarkılar ama içli oldukları belli. bi kaç dinleyişten sonra eşarbı bağlarım başıma. şimdi izleyip dinlerken “niye dağıldılar lanğn” diye oturup onlara üzüldüm, üzülmedim değil :”}

    • Ben ilk zamanlarda kdrama balladları ile ısındıydım ama Kpopa geçince başta hep çıştak takıldım. Sonra baktım ki slowlar da şahane imiş.
      SHINee kıymatlılarım küçücük boylarıynan noonalarının derdine dert katıyor be Mikal’im, gel de ağlama 😦
      Sorry Sorry Answer benim de hırsımı alamadıklarımdan. DBSK slowları da aynı şekilde. Bolero ilk dinlediğim şarkılarından olmasına ve şu performansı 274829 kez izlememe rağmen yoh anacım, yine vuruyor şerefsiz.

  3. duygusal parçalar ile aram olmamasına rağmen, TVXQ den “doushite kimi wo suki ni natte shimattandarou” ve “stand by u” uzakdoğu koleksiyonumun nadidade parçaları. ikisini de ne zaman dinlesem şaftım kayıyo resmen. özellikle “stand by u” nun sözleri için: ah ah! diyebiliyorum sadece. bu arada TVXQ cidden süpper bir gruptu. dağılmaları bizim talihsizliğimiz ühüü

  4. sonra bu kız neden depresyonda, neden yüzü gülmüyo? ALLAŞKINA YAZIK DEĞİL Mİ BİZE YA of gitti bütün içimdeki sevgi pötürcüğü 😦 oysa ne güzel köşe bucak kaçıyodum bu yazıdan hık*hık*
    hayır tek hata senin de değil. şurda paylaştığın şarkıların hepiciğini biliyorum zaten ne diye oturup dinliyorum? bunu kendime neden yapıyorum?!!
    tam da bu gün arkadaş japonca ballad önersene dediğinde şu 3 şarkıyı önermiştim bi de metrobüste dinleme gafletinde bulunmuştum of of
    duygusal patlama yaşadım şurda üzgünüm :’)
    aha burdakiler yetmedi bi de http://www.youtube.com/watch?v=TCHIjWQQpc0 şunu dinlemeye gidiyom ben. yarına kadar sesim çıkmazsa “bu acıyla yaşanmaz ulan” diyip dayamışımdır kendimi içkiye falan meraklanmayın :’)

    • Aman diyem dur yapma. Daha hayatının baharındasın. Depresyon staylağ için erken.
      Biliyim, hayınlık ettim ama dinlenmez mi bunlar ha söylesene? Birinin bunu yapması gerekti:)
      At sen de Blue Tomorrow’u da iyice kavrulak, he kızıma.

  5. ben dbsk’nın balladlarını daha çok seviyorum özellikle japoncalar harika hala dinliyoruz yani yapacak bir şey yok.. yalnız 2. şarkıyı duymamıştım nasıl dinliyorsam benim için yeni şimdi 😛

    suju baya dinliyorum şu aralar ama pek ballad dinlemediğimi düşünüyordum sujuda ama biliyormuşum birkaçını 😛 özellikler yesung’un immortal song performansını baya dinlemişliğim var 🙂

    shinee’den hiç ballad dinlemedim onları uygun bir zamanımda güzelce dinlicem beast çok az dinledim 🙂

    ayrıca ben de mv yerine performans izlemeyi dinlemeyi seviyorum o nedenle videolar tam benlik 🙂

    • İyi bakalım bir yandan yeni şarkılar keşfetmene de sevindim 🙂
      Suju’da ballad çok, yazıya ekleyemediğim de çok ama yakında Suju özel yazılarım geleceğinden onlara sakladım artık^^
      SHINee balladlarını kesinlikle tavsiye ederim, hatta şiddetle tavsiye ediciim 😀

  6. Bolero, daha önce dinlediğim ama sonra dönüp yeniden dinlemediğim bir şarkıydı.DBSK’ye dair çok fazla bilgim yok, Mirotic haricinde.Hatta ben onları tersten gelerek tanıdım.Önce Junsu’yu sonra Yoochun’u en sonunda da JYJ’yi öğrendim.Ordan buradan derken Mirotic’e kadar geldim de dinledim bu şarkıyı.Birlikteyken gerçekten çok iyi performanslara imza atmışlar ama JYJ ve DBSK olarak çok etkilemediler henüz.Grup, vokal olarak çok güçlü seslere sahip.Junsu’nun sesi çok özel.Bir de JJ faktörü var.Bu çocuğa olan önyargım yüzünden PTB’u izlemeyemiyordum.Niyeyse hâlâ itici buluyorum onu.Ama şarkı söylerken ona karşı tüm önyargılarım yıkılıyor.Kayışı koparıp sesine aşık bile oluyorum.Ama şarkı bitince yine aynı sorun başgösteriyor.Böyle kabullendim bu çocuğu da.Neyse Bolero cidden çok ama çok güzel.Diğer 2 şarkının da ondan aşağı kalır yanı yokmuş.Sayende yine güzel şarkılar dinledim.
    YYYYYYYYYYY yeterince açık mı?Bu şarkıya bayılıyorum.Burada gördüğüm için de çok sevindim.SSA’a ne diyeceğimi bilemiyorum.K.R.Y.’yi seviyorum.Donghae ve Sungmin’li halini de ayrıca seviyorum.Bonamana’nın akustik versiyonunda bu beşli beni bitiriyor.Ambalajları çok janjanlı olduğundan içindekine bakma gereği duymayanlar çok şey kaçırıyor.Ben SUJU’yu ilk başladığım dönemlerde Yesung’un sesinin sadece güzel olduğuna inandırıyordum kendime.Sonra ne olduysa grupta en az hoşlandığım elemanlardan olan Ryeowook’a karşı bir düşkünlük başladı.Şu an en çok hangisinin yorumculuğunu beğeniyorum karar veremiyorum.Ama Yesung’un The More I Love performansı ölümcül bir şey.
    SHİNee…Sevmiyorum ben bu bebeleri… dermişim. Onew ve Jonghyun şarkı söylerken çok başka dünyalara uçuruyor insanı.Sesleri güzel, yorumculukları iyi, balladlarda da kendilerini aşıyorlar.Eklediğin 3 şarkıya da bayılıyor olmakla beraber Obsession’ı da oraya ekledik mi tamamdır.
    Ve Beast.Ödevimi çalıştım da geldim sunbaenim.Benim, konser kaydını böyle adam akıllı dinleyip izlemeden bir grup hakkında tam olarak düşüncelerim oturmuyor.Dün gece de Beast Havayollarıyla seyahat etmenin tadını çıkardım.Bİr kere bu grubu cıstak cıstak bir grup zannediyordum.Ama yanıldığımı konserin başından sonuna kadar gördüm.Huzurlu ve dinlendirici bir tarzları varmış.Bu hoşuma gitti.Hele bir ara When The Door Closes da gözyaşları sel oldu.Veyyy dedim.Rapcileri hariç 5’inin sesini de beğendim.(Rapçi diye muaf bu kısımdan)Yoseob’u daha önce başka yerlerde görüp dinlemişliğim vardı ama HyunSeung beni çok şaşırttı.Bayağı güzel bir sesi varmış.TroubleMaker yüzünden az biraz önyargılıydım kendisine.Ama bayağı utandırdı beni.Hatta en çok onun yorumunu beğenmişte olabilirim.Ama o zaman , Yoseob ve Gi Kwang’a haksızlık etmiş olurum.3’ünü de beğendim diyip konuyu bağlıyorum.Eklediğin 3 şarkıda da Yoseob’la Hyunseung yardırıyor.Eklediklerinin içinde en çok On Rainy Days beğendim ama Clenching a Tight Fist’da bu ikilinin performansı çok fena :)Kararsız kaldım 😦 Beast’ı sevdim, farkettin değil mi?

    Ballad yazı dizisinin devamını merakla bekliyorum.Ama öncesinde beklediğim başka bir yazı daha var :(((((

    • Ben ayrı hallerini de seviyorum ama bir DB5K etkisi bırakmıyor üzerimde, orası açık. Jaejoong ise gayet sevimli bir insan, Proctect the Boss şahane bir dizidir, teessüflerimi sunuyorum 🙂
      Y benim de dinlemekten bıkmadığım şarkılardan o yüzden tabi ki kendine yer buldu hemen. Wook’un sesi mükemmel, zaman zaman ben de en çok kimin sesini sevdiğim konusunda kuşkuya düşsem de çoğunlukla cevap benim açımdan Yesung oluyor.
      SHINee balladlarda kesinlikle aşıyor, keşke herkes farkına varsa.
      B2ST özellikle Fiction and Fact albümüyle ballad iddiasını arttırdı, o güne dek gerçekten cıstak cıstak bir gruptu aslında ben de ilk hoppidik şarkılarıyla tanıyıp sevmiş idim, sonra sevgimiz büyüdü 😀
      Rapçileri Junhyung benim hem gruptaki favorilerimden hem de Kpop aleminde en sevdiğim rapçilerdendir. Yoseob ise inanılmaz bir sese sahiptir, keza Hyunseung ve Dongwoon da beğendiğim seslerden.
      Hadi bakalım B2UTY de yapıcam seni hoobaenim, az kaldı 😀
      Beklediğin yazı çok yakında canım 🙂

  7. Farkında olmadan ballad seviyormuşum ya ben O.O ya da bu ne bu ne derken takılı kaldıklarım onlardanmış yeeaa. Boleroyu bildim bah. “hımmm güzelmiş” demişliğim de vardır. Playlistte bir iki dane var onları da yorum sonuna iliştireyim bi bak doğru şeyleri mi dinliyorum ben 😉
    Wasurenaide bilmiyormuşum. Oturayım EKSİ 😦 *** ama çoh eski lan bahanem bu yani. Düşün grup kaç kişi piii. Herşeyi de kendim öğrenemem ya bir yol gösteren şart yani 😦
    Why Did I Fall In Love with You 😀 bunu bildim ahaha üçte iki hiç fena değil (KENDİMLE GURUR DUYDUM).
    Sorry Sorry Answer bunu topluca söyledikleri şeyden dinlediydim. Beğendiydim diydim de diydim. Ama yesung sesi candır 😛 Shinnmin sayesinde öncelikle o sese aşina oldum bittim vs. ve bu şarkıya bayılıyorum. Bir süre playlistte takılı kaldı tüm gün başa sar dinle başa sar dinle. Şimdi yine girdi listeye bak senin yüzünden 🙂 o sesten bunu da çok seviyorum ki http://youtu.be/WrQ28iP4VU8
    Storm #melekveseytanda mı kullanılmıştı. Tam hatırlayamadım bak yeni bölüm için bayadır beklediysek tabii :/
    Y için bir şey netleşmedi bende ısınamadım galiba duygu eksik bende duygu 😛 It’s you hep sevildi tarafımdan ilk dinlendiğinden itibaren hele orda bir kangin sesi vardı ki 😛 orda sevdim o sesi (acaba ilk orda mı ayırdım emin değilim bak) ama bu kanginsiz çıktı 😦
    Ballad konusunda shinee bebelerine az mesafeli mi olmuşum nedir O.O
    Quasimodo: bilmiyorum EKSİ
    Romantic: bilmiyorum EKSİ
    Graze: bilmiyorum EKSİ
    Beast için hep dıpdısdak takıldığım hatta sınırlı sayıda parça ile takıldığım için topluca EKSİ!
    On Rainy Day i pek beğendim yaa! Fiction zaten severdim Fact’ıda peh beğendim. Clenching a Tight Fist dinlendi ve tamam bünye dağılmadan kendi favorilerimi de ardına katayım tam olsun.
    Benimkileri kontrol etmen için onların linkini vereyim bi bak bu parçalar eksilerimi götürebilir mi 😛




    bu ara bunlarda takılıyım azıcık kanaat kullan hoca!

    • Bu şarkıların çoğunu hikayelerde kullandım canım öncelikle hatta du bakiim, hepsini bile kullanmış olabilirem 🙂
      DB5K dağıtır, orası net. Yesung’dan It Has Tı Be You benim de en sevdiğim kdrama OSTlerindendir. Dizinin en kayda değer yönlerindendi bu parça.
      SHINee konusunda sıfırını kendin vermişsin, yazık!!!
      Eklediklerin ise benden kocaman bir EVET ile sınıfı geçti dostum.
      Bu arada sonunda yaşadığına dair bir işaret vermene sevindim 🙂

  8. kimbaaaap ben ne zamandir yazilarini cok eglenerek okuyorum ama daha once yazmaya cesaret edemedim.Ilk dbsk balladini dinleyip yoochuna yaptigin allahsiz yorumunu gordukten sonra daha da kendimi durduramazdim:))Ben de yoochun u izlerken allahsizla baslayip hakarete vardiriyorum (turk kizlarinin sevme sekli bu galiba)jaejoongla tanismam da kuzenim sayesinde olmustu (tabii sonra cok pisman oldu ama artik cok gec) ve ikimiz de insan oldugundan suphe ediyoruz hele ki heavens postmani izledikten sonra. Junsunun da sesi zaten hepimizin malumu.
    Amaa benim favorilerimin favorisi changmindir bu grupta onu ilk gainle ilgili yaptigi su yorumla tanidim: http://www.youtube.com/watch?v=-fVXxchQ_AU been de kotu bir kiz degilim ki kimbapp:)) boyle bodoslama bi yorum yaptim insallah soylemeye calistiklarim anlasilir olmustur ama en nihayetinde fangirl dili anlarsin beni diye umuyorum.:)Sen cok cok yaz ki ben de cok cok egleneyim.hoscakal.

    • Neden cesaret edemedin yahu? Neyse, sonunda yazmışsın 🙂 Hoşgeldin o vakit.
      Yoochun benim de favorilerimden ama severken hakaret ettiklerimden değil, o aşamaya gelemedik..olmadı 😛
      Changmin benim için evde beslemeliklerden, şapşallıklarının hastasıyız. Bu videoyu da izlememişim bak, iyi oldu 😀
      Fangirl dilinden iyi anlarım ben merak etme, uzun zaman önce söktüm 😛

  9. herkes yorum yazmış arya nerde kalmış… öncelikle yorumumu boleroyu dinledikten sonra girdiğim mezarımdan bildiriyorum.. bolerodan sonra herkes gerçekten yaşıyo mu yoksa yaşıyo numarası mı çekiyo? ben bu grubu 5i bi yerde sevmeyengillerdenim ama kalbim kırıklığına veriyorum bu durumu 🙂 ben hep derim bu yucun mikrofonu yutmuş gibi söylüyo bi gün şarkı söylerken kusacak diye korkuyorum 🙂 çoğu insan grupta en yeteneksiz olarak yucunu bulurdu sen ıslak bolero sopasıyla bunu söyleyenlerin ağzına ağzına vurmuşsun annem ellerine sağlık.. bu arada ben yucuna Allahını buldurucam itinayla sen merak etme 🙂
    Suju hakkındaki düşüncelerimi az çok biliyosun ben bu adamları it’s you ile sevdim ve açıkçası tüm şarkılarının live’lerini izlemiş olan arya bi en sevdiği şarkının live’ni izlememiş..yazıklar olsun bana.. bide la ben ıt’s you’da yesung ın söylediğini zannetiğim yeri meğerseme leeteuk söylüyomuş.. yazıklar olsun bana 2 🙂 bide yesung ve kyu’yu böyle evime alıp bülbül kafesimin içinde bir ömür şakırdatasım var onları :))
    diğerleri hakkında yorum yapmıyayım ben Shınee alışabilmiş değilim hala ama sanırım üj bej yazı daha okusam o herüflerede alışacam 🙂
    neyse öbüldün annem.. koyup bu şarkıları efkarlandırdın ben bi büyük açıp geleyim bari :)))

    • Mezarını derin kaz, az yana kay, ben de geliyom:'(
      Bolero’dan sonra Yoochun’ın sesine laf edeni de, Debesekağ’ya laf edeni de pişman ederim ahbap, ayaklarını denk alsınlar.
      Şucu sevdamı da sen biliysen, onlarsız olmazdı. It’s You konusunda şanlısın o vakit, bir sürü live’ı var ve sen daha izlememişsin. Elinde bir derya var 😀
      SHINee için cık cık diyorum onaylamaz bir ifadeyle. Vaktin olunca şu yazıma bakıver 🙂

Bir Cevap Yazın

