Super Junior’ın Müzik Serüveni 1- Apaçi mi Bubblegum mı?

08sujudiary_005

An itibariyle zorlu bir göreve atılmış bulunmaktayım gençler. Suju’yu şu yazımda kendimce usüllerle tanıtmıştım bildiğiniz gibi, aslında amacım grubu neden sevdiğimden bahsetmekti ve o yazıda grubun asıl bahsedilmesi gereken şey olan müziğinden de bahsedeceğimin sözünü vermiştim.

Zorlu bir görev zira elimizde yedi yıllık bir tarih ve pek çok albüm var ve bunlar mini albüm değil, kapı gibi altı adet stüdyo albümü. Üstelik daha alt gruplar, single’lar, SM sanatçılarıyla ortak çalışmalar, Kore dışında çıkarılmış albümler var.

Bu yazıda bolca şarkı tavsiyesi ve performans olacak. Aynı zamanda Suju ile ilgili bazı yanlış anlamaları da düzeltme niyetindeyim. Nedir bu yanlış anlamalar?

*Suju sadece umtısçaktıs hoppidik şarkılar yapar.

*Suju ezelden beri kliplerini kapalı alanlarda çeker.

*Suju üyelerinden sadece birkaçı şarkı söyleyebilir.

*Suju sürekli fan service yapar, soyunur. Hayranların grubu dinlemesindeki tek amaç da üyelerin kaslarında hülyalara dalmaktır.

*Suju ne ödül alıyorsa içinde torpil vardır.

Mesela son maddeyi hemen açıklığa kavuşturalım ilk albüm detaylarına girmeden. Suju’nun şu videodaki gibi bir fan kitlesi var, sizce alınan ödüller ne kadar “fake” olabilir? Paylaştığım video grubun geçen seneki Tokyo Dome konserinden. Devlerin sahnesini iki gün üst üste doldurup, Lady Gaga’yı sollamışlardı malumunuz.

101612_superjunior

Suju müzikal anlamda bana neden hitap ediyor, ondan bahsetmeye başlayayım. Bir kere hit parçalarından yola çıkarak değerlendirme yapan çoğunluk farkında olmasa da, Suju albümlerinde pop dışında farklı türlere de el sallayan bir gruptur. Bunun detayları bu yazı dizisi boyunca karşınıza çıkacak ama jazz ve rocktan, dubstepe bir dolu örnek gösterebilirim. Saksafon, elektro gitar ya da akustik gitarın yoğunlukta olduğu birden çok parçaları vardır. Üzülerek söylüyorum ki ELF olduğunu iddia eden bazı kişilerin bile sadece son albümleri dinlediğini çokça gördüm. Bu yüzden böyle bir yazı gerekliydi.

İşte tüm bunlardan haberdar olmak için yazı dizimi takip etmeniz gerek dostlar diyerek peşinen kendi reklamımı da utanmazca yaparım. Ancak şaka bir yana gerçekten takip edin çünkü grubun müzikal kimliğini tek bir yazı ile anlamanız zor. Misal bu yazı 2. albüm çıkana kadarki dönemden bahsedecek ve ikinci albüm ve sonrasında -aslında her albümle beraber- ciddi sound değişimleri var. Bir de ilk dönem Suju çıkışında amaçlanan neydi, sonra ne oldu? Bunu öğrendikten sonra grubun çıkış dönemi şarkıları ile sonra gelen albümler arasındaki farkı daha iyi anlayacaksınız. Bence bu yazıdaki şarkılar, yani şu ilk çömez dönemi, Suju’nun tarzını tam olarak yansıtmıyor.

Şimdi az bilinen bir gerçek ile başlayalım, Super Junior bir kaç aylık bir proje grubu olarak çıkış yapmıştır. SM grup elemanlarını seçerken oyunculuk ve sunuculuk gibi ekstra yetenekleri de önemsemiştir çünkü plana göre grupta pişen üyeler çıkacak ve kendi solo çalışmalarına odaklanacak (şarkıcılık, oyunculuk, sunuculuk vb.) ve yerine yenileri gelecek, her yıl üye sirkülasyonu olacaktı. Grubun ilk dönem “Super Junior 05” olarak anılmasının nedeni de budur. Bu sistem Jpopta yıllardır sürüyor. Misal AKB48’de pişen üye “mezun” oluyor, ya başka bir gruba geçiyor ya da aktivitelerini solo olarak sürdürüyor. Ancak Suju’da bu sistem tutmadı çünkü beklenenden fazla sevildiler ve sonuç olarak bugünkü noktadayız. Karşımızda yedi yılını devirmiş bir grup var.

Debut ile başlarsak -ki 6 Kasım 2005 tarihinde gerçekleşmiştir- şu yazımda da bahsettiğim gibi, Suju maceraya oldukça apaçi bir görünümle başladı. İlk parçaları Twins (Knock Out) rock altyapıya sahipti ama aslında ikinci albüm çıkana kadarki süreçte grup eğlenceli, hafif bubblegum bir imaj sergiledi. Çıkış performansları ise altta.

İlk olarak Twins single’ı çıktı ve Twins’in iki versiyonu haricinde Way For Love, You Are The One, Over, L.O.V.E gibi parçalar da bu albümdeydi.

Bu albümün kuşkusuz en etkili parçası Twins idi. Bir kaç sene sonra nasıl icra etmişler, merak eden varsa alttaki videoya buyursun.

Takip eden Şubat ayında grup bu kez bubblegum bir parça olan Miracle ile ilk stüdyo albümlerinin tanıtımına da başlamış oldu. Bu albümde Twins single’ına ek olarak beş yeni parça daha vardı. Miracle’ın videosu aşağıda, albümdeki diğer parçalar ise şöyle Rock This House, So I, Keep In Touch ve Believe, bunun dışında önceki singledan Twins, Way For Love, You Are The One, Over ve L.O.V.E de yine albümde bulunuyor.

Albümden şahsi favorilerim Rock This House, Keep In Touch ve Believe. O halde Believe canlı performansını da paylaşmanın vakti geldi demektir.

Bu dönem Super Junior’a artık yavaş yavaş yeni üyelerin alınması planları yapılıyordu, yani “Super Junior 06″nın gelmesi yakındı. Ancak bu isim hiçbir zaman geçerli olmadı çünkü şirket bu stratejiden vazgeçerek Suju’nun kalıcı bir grup olmasında karar kıldı ve grup artık sadece “Super Junior” olarak anılır oldu. Kyuhyun da gruba katılınca kadro tamamlandı ve hemen ardından U single’ı geldi. Şarkının videosunu önce bir paylaşalım.

Misal üstteki klibi ilk izlediğimde anırarak gülmüştüm, ne yalan söyleyeyim. O imajlar, o hal ve hareketler feci. Ancak U benim sevdiğim Suju parçalarından, ritmik altyapısını ve dansını özellikle seviyorum. Suju da bugün hala U’yu konserlerinde icra etmeye devam ediyor. Misal geçen sene Super Show 4’un Osaka ayağında altta gördüğünüz gibi icra ettiler. Bu versiyonda şarkının altyapısında da farklılıklar var.

Bu arada bu parça için Suju’nun ilk bol dile çevrilen parçası diyebiliriz. Parça önce Mandarince olarak Tayvan’da çıktı, ardından Japonca versiyonu Japonya’da yayınlanan albüme eklendi. En sonunda Super Junior M (yani Super Junior’ın Çin’de çıkış yapan alt grubu, ilerki yazılarda daha detaylı bahsedeceğim) ikinci kez Mandarince yorumladı. Ancak bu versiyonda sözler değiştirildi ve altyapıda da yenilikler yapıldı (Altyapıdaki yenilikler üstteki performansta da mevcut). Aslında SJM’den bolca bahsedeceğim ama bir ön gösterim olarak U’nun bir de SJM versiyonunun videosunu paylaşayım.

Bu videoyu izleyince aynı şarkının nasıl bambaşka bir klibe sahip olabileceğini ve yıllar içinde Suju elemanlarının uğradığı değişimi de görebilirsiniz. Benim de sevdiğim ama çoğunluğun haberdar olmadığı Suju videolarındandır.

U single’ına dönersek U haricinde iki parça daha içeriyordu, Endless Moment ve Lovely Day. İki parçanın da canlı performanlarını alttan izleyebilirsiniz. Özellikle Lovely Day sevdiğim Suju slowlarındandır, söylemeden geçmeyeyim. Bahsettiğim Lovely Day performansı o dönemden değil, geçen yılki Super Show 4’dendir.

Single hemen yaz başlangıcında çıkmıştı ancak Suju yazın da boş durmadı. Bilindiği üzere, şimdi SM sanatçılarının toplu konserlerine SM Town diyoruz ancak SM Town’un çıkış noktası aslında şirket sanatçılarının çıkardığı toplu albümlerdir ve bu albümlerde tema hep tatildir. İşte o yaz Suju bu albümde yer aldı, üstelik çok sevilen ve şu anda neredeyse her konserin repertuarına alınan bir parça olan Dancing Out ile.

Dancing Out benim de en sevdiğim Suju parçalarındandır. Baştan sona iyi hissettiren, dans etme isteği ile dolmama neden olan bir parça. Albüm konseptinden bahsettik, doğal olarak klibi de aynı konseptte tatilde geçen, keyifli bir klip ve yine sevdiğim Suju videolarından. Aslında bu klibi o korkunç saç ve kıyafetlerle neden bu kadar sevdiğimi ben de bilmiyorum. Korkunç saç baş dedik ama Heechul en sevdiğim saçlarından biriyle salınıyor klipte. Her izlediğimde havuza atlama sahnesinde “Hyuk kafasını çarpıcek” şeklinde yaşlı teyzeler gibi dövünüyorum. Bak yine sırıttım izlerken.

Şimdi bu parçanın canlı versiyonunu eklememek yazık olur ama hangisini seçeceğimi de bilmiyorum gerçekten, bakın bu satırları yazarken hala seçmedim. Her konserde söylendiğinden oldukça zor olacak…derkeen, sonunda alttaki ikisini seçtim bakalım ama onlardan önce ilk zamanlardan bir performans için buraya da tıklayabilirsiniz.

2006 yılı Suju’nun ödüllere doyamadığı bir yıldı diyebiliriz. Özellikle U single’ı büyük bir başarıya ulaştı ve grubu daha geniş kitlelere tanıttı. Ödülleri tek tek saymayı gereksiz görüyorum, zaten uzun sürer. Gelecek yazılarda da göreceksiniz ki Suju her yıl pek çok ödül töreni ve festivalde sahne almış. İşte alttakiyle başlayın ki grubun ne kadar geliştiğini gelecek yazılarda daha iyi anlayın. Gerçi şöyle de bir gerçek var, Suju üyeleri sosyal yetenekleri ve eğlendirme kabiliyetleri yüzünden de gruba seçilmişlerdir, bu yüzden Suju en çömez döneminde bile sahne performanslarında oldukça başarılıdır ve her daim seyirciyi içine çekmiştir. Özellikle başka grupların da olduğu organizasyonlarda bunu anlamak kolaylaşıyor.

2006 sonlarında ise Suju’nun ilk alt grubu çıktı. Super Junior K.R.Y. Bildiğiniz gibi grup Suju’nun en güçlü sesleri Yesung, Ryeowook ve Kyuhyun’dan oluşuyor. Grubun çıkış parçası “The One I Love”ın klibini paylaşalım o halde. Bu parça aynı zamanda Hyena dizisinin de soundtrack’idir.

Ardından 2007 Şubatında Suju’nun ikinci alt grubu Super Junior T kuruldu. Bu grup geleneksel Kore müziği türünde, yani trot parçalar seslendiriyordu. Açıkçası asla sevmeyeceğime inandığım bir türü bana sevdirmiş bir gruptur. Çok kısa bir süre varlığını sürdürdüğü için de zaman zaman kederlenirim çünkü dünyanın en eğlenceli parçaları ve performansları onlardan gelirdi.

SJT’nin üyeleri ise şöyle; Leeteuk, Heechul, Kangin, Sungmin, Shindong ve Eunhyuk. İlk singleları ise hala eğlenerek dinlediğim Rokuko idi. Bu parçanın ilk performansı Heechul için de comeback kabul edilir çünkü Ağustos 2006’da (yanlış hatırlamıyorsam Donghae’nin babasının cenazesinden dönerken) kaza geçirmiş ve sahnelerden aylarca uzak kalmıştı. Single’dan bahsetmeden önce klibi izleyelim. Her SJT klibi gibi inanılmaz eğlencelidir. Kız kılığındaki Heechul, Hyuk ve Dong atışma ve dövüş sahnesi falan. Of çok şirin, yapamıycam sanırım, durun iki dakka soluklanayım da ben de tekrar izleyeyim.

Rokuko single’ında iki parça daha vardı. First Express (kayıt versiyonu ünlü trotçu Bang Shil Ee ile düet, canlı performansı için tıklayın) ve Don’t Go Away. Bir de tüm parçaların enstrümental versiyonları bulunuyordu. Ertesi sene grubun comeback yapacağı konuşulsa da Super Junior H (sıradaki yazıda bahsedeceğim) çıkış yapan yeni alt grup oldu ve sonrasında Suju T Rokuko’yu “ROCK&GO” adıyla Japonya’da piyasaya sürmek dışında pek bir aktivitede bulunmadı. Gerçi single beklenenin üstünde bir başarıya da ulaşmıştı. SJT sonrasında varlığını Super Show’lar ile sürdürdü.

O halde bu yazıyı neşeli neşeli Suju T performansları ile sonlandıralım. İlk olarak grubun Super Show 2 performansı öncesi yayınlanan video ile başlıyorum. Asla sıkılmayacağım, çok eğlenceli bir video bu. Eski dövüş filmleri havasını da seviyorum. İzleyin valla çok komik.

Yine çok sevdiğim bir parça. SJT’den Superman. Bu Şuppomen bizim cool Şuppomen’den farklı. (Cool Şuppomen ile yine bir Suju parçası kast edilmektedir) Bu parçanın sözleri de absürdlükte tavan yapmıştır. % 100 Spandex 😀 Of çok gülüyorum bu şarkıya.

Ve tabi ki Rokuko (Rokkugo).

Gelecek yazılarda Suju’nun önce hırçın delikanlılar olarak sahalara dönmesini, ardından en büyük hitleri ile Asya dışındaki ülkeler tarafından da fark edilmeye başlanmasını, sonrasında “Seksi imaj böyle olur” demelerini ve daha pek çok maceralarını okuyacaksınız. Benden ayrılmayın:)

21 comments on “Super Junior’ın Müzik Serüveni 1- Apaçi mi Bubblegum mı?

  1. Süpersin tek kelime ile süpersin. Merakla bekliyorum devamını. Ben daha bir önceki yazını, sindirerek okuyup yorum yapamdım. Sen seriye bağladın. Çok aktifsin bu arada ben tembelliğimden utandım. Ama yine de harekete geçmiyorum ha ha ha. Ellerine sağlık. Kpop yazılarını seviyorum.

    • Sağol canım, senden duymak ne güzel 🙂
      Bu ara ben de bilmiyorum noldu bana? Aman bozulmasın. Ama aynı çalışkanlığı senden de bekliyorum, yok mu bize şöyle güzel tavsiyelerin?

  2. Off bu nasıl başlık ya…Kariyerlerine apaçi olarak başlamış olsalar da son paragrafta da yazdığın gibi önce hırçın delikanlılara sonra da seksi birer erkeğe dönüşmüşler.Yerlerinde durmayıp sürekli gelişmişler.Ayrıca o dönem moda oymuş baksana. Mnet ödül töreni videosunda Lee Jun Ki’nin saçlarının da onlardan hiç farkı yok.Kore için kötü bir dönemmiş.Bu kötü dönem de gariplerin çıkışına denk gelmiş.Kore, utansın 🙂 Sakız makız…. Adı üstünde pop müzik sonuçta.Her şey ve herkes aynı amaca hizmet ediyor.Ama önemli olan bunu nasıl yaptıkları.SJ şarkıları da ortada.Bunu videolarla da gözler önüne sermişsin zaten.Aynı şarkı, değişik versiyonlar ve koreografilerle ilkinden bile fazla keyif verir hale geliyorsa bu da en güzel kanıtı değil de, nedir? Bir şey daha vardı aklımda ama unuttum.

    Twins’in SS2 versiyonu favorilerimden.Zaten SS2, baştan sona olay bir konser.Eğlence, gözyaşı, kavga- dövüş tam anlamıyla bir şölen.Bugün ki performans ve şovlarına bakınca onlara işin kralı, kaşarı olmuş diyoruz da.O zamanlardan da bu işin hakkını fazlasıyla veriyorlarmış.Neyse Twins dönemine dönemiyim.Kore modasına söyleniyordum ama Hae’nin saçlara diyecek söz bulamıyorum.Diğerlerinin saçı bir tarafa, Hae’nin saçı bir tarafa.Sarı ve üstüne üstlük uzun….Off….çok komik görünüyor…

    Miracle’ı izleyince Heechul’un istediği zaman ne kadar da sevimli olabildiğini görüyoruz.Ayrıca dans ettikleri kısımların sonunda gelen kopmalara ne demeli.Sıradan bir şarkı, çok etkilemiyor beni.O yüzden başka şeylere konsantre oluyorum bu şarkının performanslarında.
    İlk dönemlerde vokal olarak Heechul’ve Leetuk şarkılarda şimdiye göre daha fazla yer alıyorlar.

    U.Benim de sevdiklerimden.Dansı da, ritmi de hoşuma gidiyor.Ayrıca Heechul saçlarını savura savura dans ediyor daha ne olsun.Heechul’un saçı, Donghae’nin Twins saçından sonra en çok güldüğüm tarz oluyor bu arada.SS4 versiyonu, orjinal versiyonundan daha çok hoşuma gidiyor bu arada.

    Bu arada ben genelde şarkıların klipleri dışındaki performans videolarını izliyorum.(Çünkü böyle öğrendim sunbaenimden, kpop’u) Suju’nun da eski klipleri hakkında sadece birer kere izleyip geçtiğimden dikkat etmediğim şeyleri yeniden izleyince farkettim.Sürekli stüdyo klipleri çektikleri için eleştiriliyorlar ama çocuklar sokağa,bara, havuza, ıssız garaj tarzı mekanlara da gitmişler.Ayrıca Dancing Out videosunu izledikten sonra aynı tepkiyi verdim Kimbap. Hyuk ucuz atlatmış.
    Buradan da anlayacağımız üzere bunları stüdyo dışına çıkarmaya pek gelmiyor.SM’ye o kadar kızılıyor ama bizi düşündükleri için yapıyor adamlar 🙂
    Hem çoğu klip hareketli şarkılara geldiği için bu hayvani koreografiler, stüdyolarda daha iyi görüntü veriyor diye düşünüyorum.

    Dancing Out’un klibi ve U’nun SJM versiyonunu ilk kez izleyip, dinledim.SJM versiyonu da güzelmiş.SJM hakkında fazla bilgiye sahip olmadığımı farkettim.Supergirl ve Perfection haricinde sanırım şarkılarını da dinlemedim.Ryeo’nun saçları, U klibinde oldukça iyiymiş.Hae da pek tatlı ayrıca.

    K.R.Y.’nin de konser haricinde sadece bir klibini izledim sanırım.Konser performanları dışında hangi şarkıları albümlerindeki şarkıları pek bilmiyorum aslında.Eklediğin OST’un ait olduğu dizide de AGD avukat ajussisi oynuyormuş.Dikkatimi çekti.Gereksiz şeylere takılıyorum evet.

    SJ-T haricinde altgruplar hakkında çok fazla bilgiye sahip olmadığım ortada.Bu yazı dizisi sayesinde bilgim olacak ama.SJ-T’en sevdiğim altgrup.Trot müziği onlar sayesinde dinledim.Orjinal trot şarkıları beni bu kadar fazla eğlendiremesede SJ’in Trot’un da çok eğleniyorum.Onların daha fazla eğlendiğini görünce daha da seviyorum SJ-T’yi.Hem Heechul’un en çok bu gruptayken eğlenip, şarkı söylediği gibi bir gerçekte var.
    Dünyayı kurtaran adam filminin çekimlerini aratmayan video tam kopmalık.Heechul’un hallerine öldüm zaten.Bu şebeklikleri SJ-T ile daha çok sergileyebildikleri için sevgim büyük bu altgruba.SJ-H çıkarmak yerine SJ-T biraz daha devam etseydi keşke.Heechul’un adıl-oğul (böyle yazılmıyor ama şu an nasıl yazıldığını da bulamıyorum.) çok komik.Tok tok tok…bunu da çok severim.

    Yeter artık diyorsun farkındayım.Mian, mian..ama sen o kadar uğraşıp, emek verince tek tek yorumlayayım istedim.O kadar zamandır bekliyorum, nerede kaldı diye sıkıştırıyorum, böyle yazmadan edemedim.

    Vega tadında tamam tamam sustum diyerek çekiliyorum huzurundan.

    • Zaten olay o. Başlık aslında yerme değil övme amaçlı o şekilde yazıldı.
      Ben Suju’nun Apaçiliğine de Bubblegum haline de bayılıyorum. Hatta bubblegum parçalar en sevdiğim Suju parçalarındandır.
      Bunları eleştiren sözde müzik otoritelerine göndermedir o başlık, umarım amacına ulaşır 🙂

      SS2 benim en sevdiğim ve en çok izlediğim Suju konseri. Tek kelimeyle bayılıyorum ve ne zaman açsam sonuna dek, performans atlamadan izliyorum.
      Hae’nin saçını yerim ben, o haline de bayılıyorum. Hyuk’un dibi gelmiş sarısına bile kurban olurum 😀

      Heechul’un U saçı, imajı tek kelimeyle efsane. Ben de U’nun yeni versiyonunu daha çok severim bu arada.

      Ben performansları daha çok izliyorum ama MVleri de baya izliyorum (artık performansları nasıl ezberledim sen düşün). Hoobaenim izimden yürüdüğün için yine gurur doluyum. Dediğine de sonuna dek katılıyorum bu arada, bence de o koreografiler dış mekanlarda sadece harcanır. Bunu inatla söylesem de hala insanlar eleştirecek bir şey bulmanın gazıyla ordan vurmaya çalışıyor 😀

      Dancing Out’u izlememen yazık. Yazıda da dediğim gibi garip bir takıntım var o klibe, çok seviyom :’)

      Canım sen gel, istediğin kadar konuş. Ortalıkta yıllardır ELF diye dolananlardan daha mantıklı şeyler söylüyorsun her zaman :’D

  3. Yazıyı gözden geçirdiğim halde hatalı cümleler olduğunu gördüm..Önce bunun için sonrasında da bir ellerine sağlık dahi demediğim için gomennasai.
    Ellerine sağlık.

  4. U klibindeki korkunç saç ve tuhaf mimikler kısmına kesinlikle katılıyorum ama yinede bu benimde en sevdiğim şarkılardan olma özelliğini kaybettirmiyo..her ne kadar çincesini dinlememiş olsamda..:( klipte oynayan kızda f(x) victoria dimi..yanlış görmedim ben..

    ayrıca videoları izleyince farkettim ki hangeng’in gidişi suju için büyük kayıpmış ve yerini doldurması için hyuk’un baya bi çalışması gerekmiş..çocuktaki 10 kaplan gücündeki dans yeteneğiyle sujunun 13.mucizesi olmasına şaşmamak lazım..
    kimbum içinse değişen bişi olmamış ,varlığıyla yokluğu arasında bi fark yok bence..

    trot ise birçokları gibi benimde suju sayesinde sevdiğim bi tür oldu..özellikle heechul’un sesiyle oynaması inanılmaz..kesinlikle onun sesine çok yakıştırıyorum bu tip şarkıları..+ super showda devam ettirmeleri güzel ama trot şarkıları onlardan dinlemek çok güzeldi keşke devam ettirselerdi.. 😦 pöff içlendim yine..heenim ve jungsu askere gitmeselerdi eyiydi.. 😀

    son olaraksa her nekadar fangirllük damarım tutup ve kıskançlık yapıp kimsenin bilmediği videoları izlemeyi sevsemde yinede umuma açılan 😀 bu yazı dizisi ve videolar harika olmuş ellerine sağlık..devamını sabırsızlıkla bekliyorum.. 🙂

    • Aynen öyle, Victoria salınıyor klipte.
      Hangeng gerçekten büyük bir eksiklik ama dans konusunda muhteşem olsa da Hyuk en başından beri baş dansçılardandı, ben onun dansını debut döneminden beri beğeniyorum 🙂 Kibum konusunda ise katılıyorum, ses olarak da dans olarak büyük bir katkısı yoktu. O orijinal plandakini yapıp, gruptan kopup solo takılmayı seçti. Tek eksiklik İngilizce bilen eleman açısından oldu sanırım 😀
      Heechul Trot konusunda muhteşem kesinlikle. Teuk ve Heechul’u özlüyoruz valla ne diyeyim 😦
      Bir fangirl olarak katılıyorum. Bazen ben de kimse bilmesin istiyorum ama insanlara neden sevdiğimizi de anlatmak gerek gibi geliyor.
      Teşekkür ederim 🙂

  5. Kpop dersi hocamızdan Bir Suju performansı daha hehehe Len Fndk senide Suju sayesinde görüyorum buralarda piii (:

    Tipleri görmezden gelerek her şarkının ayrı ayrı tadını çıkardım. SJT için duygularıma tercüman oldun. Trot ismini ilk kez duysamda ben çoseviyom ya la 😀 Böle ağızlarını yaya yaya sölüyolla ya bayılıyom 😀

    Heechul reyiz özledik seni 😀 Leeteuk’u verirken seni geri alaydık eyiydi, lider 3 5 sene fazla yapardı bence sakıncası yok sahgfsdfsagda

    KRY Suju’nun can damarı bence. ayıla bayıla dinliyorum ve çogseviyom 😀 Kyuhyun’dn bahsettiğimi herkes anladı zaten ashgsafgsadsagf Niyse dizi ostsi olduğunu bilmiyordum o şarkının sanki o__0

    Sungmin’in çıkışta ki haliyle bugünkü halinde gram değişiklik yok bence 😀 Taym meşın kullanıyor olmasın kerata 😛

    Değişimlerine dair ince detaylar vermişsin ya bunu konserlerde çok daha rahat anlayabilirler aslında (: O ürkek güvercin pozundaki Siwon’un nasıl yırtık bi horoza dönüştüğünü görmek assagfsagagasdf

    Fndk senle dip dibe SS izlemeyi özledim lokumum yaaaa 😥

    Özlem mesajımıda buraya bırakıp gidiyorum. Yeni postlarda buluşmak dileğyle gaco Unutma son 11 gün 😛

    • Teşekkür ederim gacım önceliklen.
      Tipler bile şirin, apaçi deyip dalga geçtiğime bakma, döverek seviyorum ben onları 😀
      Teuk’a da kıyamam ama, Heechul da gelsin o da bir an önce (geçersiz istek, evet)
      Sungmin hala şirin, hep şirin valla. Sırrını bir çözüversek.
      Aklajsklajskl Siwon benzetmene bayıldım, aynen katılıyorum.
      Of ablam bir yandan, sen bir yandan. Başlıcam 21 Aralık’ınıza valla 😀

      • Tom abiğ geliyormuş kızım yamacına ya bu bebelerde gelirse ya ben yeni bölüm okumadan (eunhae) 21 aralık olursa vb gibi onbinlerce sorum var 😥 Neyse yan yana SS izleyebilmek (Bir de canlısı olursa of off) dileklerimle

      • Ah gacım, ne kadar kafayı 21 Aralıkla bozduğunu düşünsem de arada mantıklı laflar etmiyor değilsin, özellikle SS konusundaki temennilerine katılıyorum 😀

  6. suju bildiğim kadarıyla DBSK’dan 1 sene sonra çıkış yaptılar ve DBSK’da ilk çıktıklarında ne idüğü belirsiz bi şekildeydiler ve rock ile metal ağırlıklı bir parça ile çıktılar.. sanırım o dönem korede bu tarz bi müzik sevgisi vardı SM aynı taktiğin tıpkısını SUJU’ya da uygulamış.. ama çocuklar çok çabuk özünü bulmuşlar anlaşılan.. ya açıkçası SUJU benim çok sonraları keşfettiğim hatta Cinnetin k*çıma ıslak sopayla vura vura isimlerini öğrettiği bir grup.. yani neredeyse hepsini tanımak 2 senemi aldı 🙂 ama ben görüyorum ki SUJU’nun her albümünde farklı bir müzik backgroundu görmek mümkün.. bazı şarkılarında böyle blues dinliyomuş gibi oluyorum bazı şarkıları cicikız şarkısı gibi bazılarına offf uleyynnn getirin bi büyük diye efkarlanıyorum sözlerini anlamadan.. bu grubun özellikle slow şarkılarda fazlasıyla başarılı olduğunu düşünüyorum.. çünkü kpopta nasıl ki hiphop parçalar serdar ortaç misali aynı bakground’ın üzerine farklı sözler yazılarak yapılıyosa ballad şarkılarında bazen birbirlerini çok fazla tekrarladığını görüyorum.. ama SUJU’nun slow şarkılarında bunu yaşamıyorum.. özellikle K.R.Y zaten beni bitiriyo..gerçi R olmayaymış daha eyiymiş ama neyse buda benim naçizane kulak zevkim işte..
    yani suju hakkında aşırı nötr bir insanım ne çok ama çok severim ne de kendi sevdiğim gruptan daha aşağı görürüm.. sanıyorum kpop sevmek dedikleri şeyde bu olsa gerek.. gerek yok fangörllüğe sevelim dinleyelim kore kimseye kalmaz :)) (bknz yunus emre hayat dersleri syf 1277)
    *arya yorumun sonuna doğru saçmaladığının farkına vararak boyun büker ve gider*

    • DBSK 2003, Suju 2005’te çıkış yaptı, yani iki yıl var 🙂
      Suju çabuk özünü buldu evet. Bir de Suju’nun ilk dönemleri “geçici” bir grup olduklarından da güme gitti, konsept olayı daha ziyade ikinci albümle kendini hissettirmeye başladı.
      Ben de isimlerini zorlukla ezberlemiştim hatırlıyorum. Etrafımdakiler nasıl aklımda tuttuğuma anlam veremiyordu 😀
      Suju şarkıları konusunda ise dediklerine katılıyorum ama hareketli parçalar konusunda ayrı düşeceğiz. Tüm hareketli parçalarını aynı kefeye koymak zor, belki benzerlik çıkış parçaları için söylenebilir. Ama mesela son albümde çıkış parçası Sexy Free and Single’dı. Albümdeki diğer hareketliler baya farklı. Mesela Now orta tempoda rock iken, Rockstar daha rock’a kayıyor. Butterfly ise baya dubstep falan 😀
      SJ KRY candır ama Wook da candır yahu, zevk meselesi tabi karışamam^^
      Sonda verdiğin mesaja katılıyorum akjaljskla ben pek çok Kpop grubunu seviyorum (en çok Suju olmakla birlikte). Hiçbir Kpop grubunu da daha aşağı görmedim. Eleştirebilirim arada ama fanlarını kıracak düzeyde değil 😀

  7. Geri bildirim: Super Junior’ın Müzik Serüveni 2- Hırçın Çocuklar | Kimbapsushi's Blog

  8. SuJuuuu.
    Avazım çıktığı kadar bağırma dürtümü engellemeye çalışıyorum.
    Öncelikle çok güzel bir yazı olmuş, ama daha da önemlisi sen yine hem eğlendirip hem öğretmişsin. Doğru söylüyorsun; bir çok kendine Elf diyen kız tanıyorum ve malesef dediğin gibi son parçalar hariç SuJu şarkılarından bihaberler. İlk başta bende öyleydim sanırım. Miracle, It’s You ve Don’t Don’un mvlerini izlediğimde ‘tiplere bak’ deyip kendimi gülerek yerlere atıyordum. (Dürüst olacam, başta Donghae olmak üzere hala bir çoğunun saç stillerine gülüyorum. Ama bu o zaman için normal olsa gerek ki, dizilerde bile bu kadar aşırı olmasa da ilginç saç stilllerine rastlamak mümkün.) Buna rağmen Don’t Don benim en sevdiğim şarkılardan biri oldu her zaman, halen onu Spy’dan çok daha fazla seviyorum. Özellikle Don’t Don live performansları bir görsel şölen oluyor her zaman. Twins’in tarzıda çok hoşuma gidiyor, klasik K-pop şarkılarından farklı bu şarkılar. Rokoko çok eğlenceli, rengarenk; klipte beğenmediğim tek şey Chul’un kadın kılığına girmesiydi; ama kadınken bile baş döndürüyor kral-evil 😀
    SuJu her zaman bize görsel şölen sunuyor, sende her yazında mest etmeye and içtin sanırım. Yine fangirl damarlarım kabardı. K-pop Festivalinde büyükelçiden duyduğumuz bu yıl Ağustos-Eylül de olacak K-pop konserlerinde SuJu’nun gelmesini bilmem kaç milyar gözle bekliyoruz. Gerçi şahsen bana SuJu ve JYJ yeter de artar, yanına da tatlı niyetine BB güzel olur. Tabii, önce SuJu. Umarım SuJu gelir, aksini düşünmek bile istemiyorum (galiba günlerce yataktan çıkmayıp ağlarım çocuk gibi). Şöyle bir Don’t Don’la inlerse İstanbul dehşet olur. Eline sağlık.

    • Çok teşekkür ederim, ne güzel şeyler söylemişsin 🙂
      Suju’nun farklı pek çok şarkısı var aslında dediğin gibi. Dinlemek isteyene işte.
      Chul her daim baş döndürüyor tabi, buna katılmamak elde mi?
      Eylül’de olacağı söylenen konser konusunda isteksiz olan bir benim sanırım. Neden dersen çok bir fikrim yok. Yine de illa olacaksa Suju şahane olurdu. BB de mümkün ama JYJ imkansız gibi görünüyor. Onlar ancak kendileri ayrıca gelebilirler. Malum Music Bank’e çıkamıyorlar ekran yasağından 😦

  9. Ya ama Superman şu zamana kadar benim gözümden nasıl kaçmış?!!
    Tam anlamıyla muazzam, bu şarkıyı paylaştığın ve genel olarak yazın için teşekkürler:)

    I ❤ Super Junior T

Bir Cevap Yazın

