Super Junior’ın Müzik Serüveni 2- Hırçın Çocuklar

SuperJunior2

Geldik en sevdiğim Suju dönemlerinden birine. Ancak onun öncesinde, henüz ilk yazımı okumadıysanız sizi şuraya alalım.

Elimizde içeriği sağlam, çok renkli bir albüm var. Bu yüzden yazıyı vaktiniz olunca, baştan sona okumanızı tavsiye ediyorum, hatta emrediyorum, okuyunuz 😛

Bildiğiniz gibi Super Junior’ı en son alt grup maceralarında bırakmıştık. Grubun ikinci stüdyo albümünün gelişi hayli gecikti aslında. Başta açıklanana göre albüm 2006 sonunda gelecekti ancak Ağustos’ta Heechul’un kaza geçirmesi ile askıya alındı. Bununla da bitmedi, 2007 Nisan’ında bu kez Suju üyeleri Kyuhyun, Leeteuk, Shindong ve Eunhyuk bir trafik kazası geçirdiler. Shindong ve Eunhyuk kazayı ufak sıyrıklarla atlatsa da, aynısı Leeteuk ve özellikle Kyuhyun için geçerli değildi. Kyuhyun bir kaç gün komada kaldı, sesini kaybetme tehlikesi yaşadı ve hastaneden taburcu edilmesi için üç ay beklemesi gerekti.

Ancak sonunda, 20 Eylül 2007 günü geldiğinde grup tam kadro dönüşünü gerçekleştirdi. Altta klibini bulabileceğiniz Don’t Don parçası ile…

Aslında albümün özeti alttaki performans. Ancak ben bununla yetinmeyeceğim çünkü müzikal anlamda çok dolu bir albüm var elimizde. Bu albümde ilk albümden farklı olarak, grup farklı türler arasında resmen mekik dokuyor. O yüzden alttaki performansı bir izleyin bakalım, sonra detaylı albüm incelemem gelecek. Marry You’nun Suju orkestrası tarafından icra edilen jazz versiyonu, Don’t Don’dan bir kuple ve A Man In Love’ı bulabilirsiniz.

İkinci albüme dek şirin ve eğlenceli bir imaj sergileyen grup, bu albümle birlikte asi bir imaj benimsedi. Çıkış parçası Don’t Don’un sert rock altyapısı, grubun imajı ve hal ve tavırları da bunu destekliyordu. Bu açıdan sevdiğim bir konsept bu albümdeki.

Don’t Don neredeyse her SJ konserinde repertuarda kendine yer bulan parçalardandır. Ancak sanırım benim favori performansım Super Show 2’deki. Performans öncesi yayınlanan VCR’ı ayrı, performansı ayrı seviyorum. Özellikle performanstaki kavga sahneleri, dönen sahne, ardından Henry’nin kemanıyla gelişi…vs.vs.

Don’t Don Kore alfabesi ile yazıldığında bir kelime oyunu içeriyor. “Don” Korece para, “Donda” ise çıldırmak demek. Şarkı paranın en önemli şey olduğu ve riyakarlığın alıp yürüdüğü günümüz dünyasını eleştiren sözlere sahip. Don’t Don aynı zamanda güçlü gitar ve bateri riffleri ve keman solosu içeriyor. Müzikal anlamda da oldukça zengin bir parça. Favorilerimden olmasının bir nedeni de bu. Bu söylediğim bütün albüm için geçerli, altta bolca örneğini göreceksiniz. Albümün genel sound’undan bahsetmeye devam edersek, albümde yine pek çok ballad da var. Bunun haricinde retro R&B’den, 80ler tarzı dans parçalarına kadar geniş bir yelpazede parça bulmak mümkün. Bu albümde aynı zamanda grup üyeleri de söz yazımına katkıda bulunmaya başladı ve albümün yapımındaki pek çok aşamada aktif olarak yer aldılar.

super-junior-dont-don-main-track-henry-lau-300x400

Bu dönemin en sevdiklerimden olmasının bir nedeni de albümü tanıtmak için kullanılan parçaların (Don’t Don, Marry You, A Man In Love) en sevdiğim Suju parçalarından olması. Şimdi uzunca albümün ilk versiyonundan bahsedeceğim ama bununla bitmeyecek. Repackaged yorumlarımı da mutlaka okuyun zira onlar için bile ayrı yazı yazılabilir.

Bu albümde konsept değişse de Bubblegum bir parça yine mevcuttu, Sapphire Blue (Canlı performansını buradan izleyebilirsiniz). You’re My Endless Love albümdeki sevilen balladlardan (Canlı performansı). Hate U Love U albümde en sevdiğim balladlardandır (Canlı performansı). Disco Drive yine albümdeki favorilerimden, saksafon ağırlıklı melodisini ve jazzy havasını seviyorum. Burada yine bir canlı performans arası verelim, canlı performanstaki mix’in orijinal parçadan farklı olduğunu da ekleyelim.

Albümdeki bir diğer parça sözleri Sungmin, Donghae, Leeteuk ve Eunhyuk tarafından yazılan ve orta tempoda bir parça olan I Am. Albümdeki etkileyici balladlardan biri de She’s Gone, canlı performansını da şuradan izleyebilirsiniz. Orta tempoda parçalardan Missin U yine albümde sevdiklerimden. Sanırım albümün tamamını sevdiğimi şu ana dek anladınız. Bu parçada yer yer disco havası var altyapıda, özellikle onu seviyorum.

O dönemlerde Suju’da dikkat çeken bir başka şey de albüm tanıtımı için çok sayıda parçanın kullanılması (bu albüm için Don’t Don, Missin U, Marry You, A Man In Love), Missin U da ilk dönemlerde Don’t Don ile beraber albümün tanıtımında kullanılan parçalardandı. Altta iki parçanın performansını izleyebilirsiniz.

Of sırada yine sevdiğim bir parça, Mirror. Yine orta tempoda bir ballad diyebiliriz ve müzikal altyapı açısından, yani enstrümental anlamda kulağa hitap eden parçalardandır. Hatta Disco Drive gibi bu parçayı da jazzy parçalar sınıfına alabilirim. Canlı performansı yine mevcut elimizde, izlemek için tıklayınız.

Yine geldik bir klasiğe. Bu albümden çıkan klasikler bitmiyor, sanırım artık neden favori Suju dönemlerimden olduğunu anlamışsınızdır. Our Love tabi ki. Nasıl desem bilemiyorum, böyle hem hüzünlendiğim hem de garip bir şekilde mutlu hissettiğim Suju parçalarından. Vokallerine yine değinmiyorum bile. Altyapısı da yine zengin parçalardan, özellikle keman ve piyano kısımlarını seviyorum. Bu şarkının “fanchant”i de efsanedir. Ayrıca bu şarkı performanslarında Suju genelde cıvıtır, izleyiniz inanmıyorsanız. Özellikle Kyu’nun tize çıkarken Shindong tarafından tepiği yemesi ve salak Hyuk’un kendini beğenmiş bir şekilde fanchante eşlik etmesi. Bu performansta “fanservice” olayı ile feci dalga geçiyorlar bir de.

Albümdeki nostaljik havaya sahip, hareketli parçalardan bir diğeri de Midnight Fantasy. Ve yine bir ballad olan Thank You da albümden bir diğer parça. Bu parça müzikal olmanın yanı sıra, vokal anlamında da jazz havasına sahip. Son olarak bu kadar parça yetmezmiş gibi Song For You adlı bonus parçamız var, yine hareketli, hafif bubblegum bir parça.

Maceramız bitti sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Daha yeni başlıyoruz.

Albümden gelen ikinci single ise Marry You oldu dediğim gibi. Bu parça Suju klasiklerinden olmuştur artık bildiğiniz gibi. Önce klibini izleyelim.

Marry You aslında albümün yukarda uzun uzun bahsettiğim ilk versiyonunda da yer alıyordu. Ancak farklı bir versiyonu B versiyonuna dahil edildi. Bu versiyondaki diğer parçalara az sonra geleceğim ama parçaya dönersek, Marry You gördüğünüz gibi ilk singledaki sert ve karanlık imajla tamamen tezat oluşturuyordu.

Marry You demişken, efsanevi SS1 performansını paylaşmazsak olmaz. Yalnız bu performans Suju’ya değil, ELFe ait. Dur bak dağıldım yine 😥

Marry You haricinde B versiyonundaki diğer yeni parçalar A Man In Love, A Man In Love (Remix) ve The Girl Is Mine (canlı performansı için buraya) idi. Şimdi A Man In Love hakkında diyecek sözüm çok çünkü çoğunlukla “Acaba bu favori SJ parçam mı?” diye düşündürür beni bu parça. Bu parça ile ilgili beni düşündüren bir diğer şey ise nakaratının olmaması. Bir diğer kendi açımdan ilginç bulduğum detay ise genelde remix sevmeyen biri olarak bu parçanın remixini daha çok seviyor olmam. Bu albümün tüm versiyonları içindeki favori parçam olduğu kesin. Neden bu kadar sevdiğime gelirsek. Vokalleri, altyapısı, verdiği gaz diye gider ama sanırım en çok ritmini seviyorum.

superjunior

Bu parçaya klip gelmese de albümde “yarı single” sayabileceğimiz parçalardan çünkü B versiyon tanıtımındaki performanslarda tercih edilen parçalardan oldu. Bu yüzden elimizde pek çok canlı versiyonu mevcut. Mesela alttaki performans 2007 Mnet Music Festival’den. Bu törende Suju aday gösterildiği 7 kategoriden 3’ünde ödülü kucakladı -ki bunlar içinde “Artist of the Year” da bulunuyor. Performans hakkında tek eleştirim o korkunç, yamalı kıyafetlere olacak (bundan daha korkuncunu TVXQ “Keep Your Head Down”‘da giymiş olsa da…). Gerçi daha favori A Man In Love performansıma gelmedik, merak etmeyin.

Yazının sonlarına gelirken yine A Man In Love performansları paylaşıcam çünkü bu parçanın performanslarına pek takıntılıyım. İlki az önce bahsettiğim favorim. SS2’yi başlatan performans olan bu performans acayip gaz veriyor, zaten bu konsere de biraz takıntılıyım, sayısız kez izlemiş olabilirim. Bir alttaki de SS3 konserinden şukela bir performans.

Yazıyı kapatırken söylemem gereken bir şey var. Normalde bu yazıda 3. albüm çıkana dek ne olduysa paylaşacaktım ama yazmaya başlayınca anladım ki imkansız. O yüzden ara faaliyet ve alt gruplardan kısa bir yazı ile bahsedeceğim büyük ihtimalle. Şimdilik bu kadar(!)

25 comments on “Super Junior’ın Müzik Serüveni 2- Hırçın Çocuklar

  1. Şu Don’t Do’ya ben de bayülüyüm ya her versiyonunu dinleyebilirim. Tabi rakır
    oldukları versiyon en güzeli. Hele Henry gelip kemanıyla yardırmaya başlıyor ya allağğh sen çok şükür oluyorum 😀 Böyle da vinci şifresi yattığını da bilmiyordum altında. Atarlı çıkışlar yapmışınız çocuklar 😀

    Marry You’nun klibi demek istiyom burada asjkghas sizin o sevgi doluluğunuzu dinlenir dinlenir döverim yeminle 😀 Hangeng Reyiz saygıyla anayım du aklıma
    gelmişken.

    Suju’nun hint ezgileri taşıyan şarkıları bilem var lan ne diyonuz askdjh. ilk
    dinlediğimde noluyoz lan olmuştum ama seviyorum a man in love’ı. Gerçi ben bu albümlerini amatör olarak baya seviyorum. Daha rakırlı daha R&Bli falan iyi randıman almıştım.

    Sujunun balladları da feci ha. Tabi bir Bolero etkisi yaşayamadım ama askdjaskkgsd. Bolero beni yok yıktı kimbap o yazının devamını hala okuyamadım iyice yığılırım diye 😀 Bütün şarkılarının adını youlu falan seçmişler birine tavsiye edene kadar o hangisiydi lan oluyorum. Şarkı isimlerinde yaratıcılık talep ediyorum. Bak bu Hateyou,love you da içimi yıkıyor hep 😀

    Ay yine yorum diye yazı yazdım burada.Kısaca ellerine sağlık süper yazı dizisi oluyor. Seni seviyoz oğlum biz Suju 😀

    • Çocuklar klipte boşuna atarlı değil hacıı, ne diyon sen? Henli çıkışına ben de ölüyom, bitiyom.
      Marry You gözlerden ♥ fışkırtmak içün yapılmış bir şarkı ve çekilmiş bir klip ve ben o gerizehalıları yerim.
      Of senin yüzünden ben de fangirle bağladım iyi mi^^’

      Bu albüm bence hiç amatör değil, yani yazı boyunca dediğim gibi sound olarak bir ikinci albüm için fazla iyi ve dolu hatta.
      U’lu şarkı çok, ben de şikayetçiyim ondan. Suju bizi seviyon anladık ama hadi yiğidolar, Us olsun falan farklı bişey yağni.
      İstediğin uzunluk ve içerikte yorum yazabilin biliyon kardeş, Suju kalp kalp ayrıca 😀

  2. A Man in Love(remix) benim de favori şarkılarımdan özellikle de SS2’deki açılış kısmı. Öyle ki zil sesimdi uzun süre o kısım. Çok güzel bir albüm Don’t Don albümü ver. B de dahil olmak üzere.. Bu yazı dizisi çok güzel oldu emeğine sağlık.. SuJu’nun büyüyüşünü, gelişimini, neleri yaşayıp bugünlere geldiğini anlaşılmasını sağlayacağından şüphem yok. Tabi anlamak isteyene… Tekrar emeğine sağlık. Takipteyim ^^

  3. Suju videolarına düştüğümde aynı şarkıların önce SS2 sonra SS3 performanslarını izlerim.Hepsini burada göreceğimi tabii ki biliyordum.Yine yazıyı okurken izlemeden duramadım.Bu sayede The Girl is Mine’a daha önce dikkat etmediğimi farkettim.Fatih Ürek’in yılan dansını yapmışlar bu şarkının koreografisinde yaa..Off çok komik, bütün dikkatimi dağıttılar.
    Neyse…Dont Don benim de en sevdiğim Suju şarkılarından.(Çok şaşırdın, değil mi? ) Ama ben hâlâ en sevdiğim performanslarının SS2 mi SS3’mü olduğuna bir türlü karar veremedim.Aslında SS4 versiyonunu da çok seviyorum.SS2 performansında Kyu’nun flamenko dansı beni öldürüyor.Herkes kavga dövüşte, bu orada kıvırıyor 🙂
    Dont Don imajında Heechul, Leeteuk ve bomba olarak Kyu dışındakilerin normale dönmesi ne iyi olmuş öyle.Ama bu üçlünün imajı yıkılıyor 🙂
    Our Love, istediği kadar bubblegum olsun, çok seviyorum.SS2 performansı da gerçekten efsane.Sapphire Blue performansı da aynı şekilde.Marry U’yu da seviyorum.Bubblegum şarkıları Suju’dan seviyorum.Eğlencenin suyunu çıkarmalarını izlemek çok keyifli oluyor.Sanırım ben bir bubblegumum.Hepsi Suju’nun suçu:)
    A Man in Love.Kesinlikle SS2 performansı en iyisi.SS3 performansında değişen giriş kısmı ve koreografi de hoşuma gitmiyor değil ama 2 deki enerji başka.
    Aslında SS2’yi ayrı bir başlıkta incelesen yeridir.O performanslar anlat anlat bitmez.Onun haricinde bile bitmiyor zaten.Devamını bekliyor, ellerine sağlık diyorum.

    • Yılan dansı ve flamenko tespitlerine yarılmakla meşgulüm şu an, bi dakka 😀
      Don’t Don benim için SS2, o net. Her birini bin kez izledim ama SS2 bi başka geliyor bana 😀
      Don’t Don imajında favorim Kangin kesinlikle.
      Ben bubblegum seviyorum zaten, Suju yaptı mı sevmemek mümkün mü ki derken sen de aynısını demişsin 😛
      A Man In Love SS2’de şarkının girişine eklenen kısım ve şarkının uzatılması kesinlikle daha gaz hale getirmiş. Konseri hakkıyla açan bir parça olduğundan bu performans başkadır bende 🙂 SS3’e de kıyamadığımdan ekledim, anlamışsındır ki onu da seviyorum.
      Aslında bir ara konser yazısı da düşünmüyor değilim. Bu yazıları bitirince vericem kararımı bakalım^^
      Sağol hoobaenim.

  4. Videoları her izlediğimde ayrı keyif alıyorum. Fndk ile ekran karşısında tempo tutarak izlemiştik biz bunları yeea diye dertlendim Marry You performansı cidden çok etkileyiciydi. Sadece nakarata eşlik edildiğinde bile neler oluyor fanlar eksiksiz bütün şarkıyı söylediler taş olasıcalar. O kuzular ağlatılır mı allahsızlar. Budistsiniz değil mi açıklayın bakayım 😛 (Bu Leeteuk’un ağlamaları da beni bitirdi arkadaş 😀 Nasıl bir kötülük varsa içimde artık o ağladıkça ben çocuğa dünyanın lafını ettim. E lider aşığı biriyle izlememin yan etkiside olabilir )

    Our Love performansı içinde bir kaç kelam edeyim. Bunu her izlediğimde evimizin oğlu muamelesi yiyor bebeler benden. Aralarına sıkışıp 3 5 terlik fırlatasım geliyor o kadar seviyorum ^^ Kuzularım benim saat 3 yönüne dikkat litfen 😀

    ellerine sağlık canım. Severek ve bilgilenerek yazılarını okumaya ve okutmaya devam ediyoruz (:

    • O halde en kısa zamanda konser sinerjisi yapıla! Ben nasılsa haftada bir düzenli olarak izliyorum^^’
      Ah o Marry You ve Our Love yok mu? Gerçi ilk yazıdan beri diyorum, bunlarda feci duygulansam da beni dağıtan parça 3. albüm yazısında gelecek 😥
      Terlik fırlatmalıklar ama tam.
      Sağol kuzum.

  5. evett favorilerime gelmişiz..:D
    Don’t don şarkısı bu yumuşak imajlı çocukların sert bi imajla dönüşmeleriyle adeta bi başkaldırı gibiydi..bu asi çocuk imajını ben çok sevdim..temposu baştan sona kadar hiç düşmeyen bol dımtıslı bi şarkı ki ,sert dansları da ayrı bi güzeldir..birde ss2 performansı bence mutlaka izlenmeli.ordaki kurguya bayılmıştım ben.. 🙂 (aa bide heechul’a trottan sonra çok yakıştırdığım bi tür oldu bu..)

    Our Love hem sözleri hemde soundu bakımından en sevdiğim suju şarkısıdır..ayrıca yarım yamalakta olsa ezberlediğim ilk suju şarkısı olması hasebiyle de benim için çok önemlidir..bide ss2 performansı sayesinde hüzünlü olarak bildiğim şarkının ne kadar eğlenceli bi şarkı olduğunu keşfetmek de ayrı bi güzel oldu benim için..en sondaki tepik olayı ise defalarca başa alıp ”hihi ay şuna bakın ” diye millete izletmişliğim yüzünden ehh yeter yaa lafına maruz kaldığım yerlerden biridir.. 😀

    Marry U şarkısıyla ise ilk tanışıklığımız ss1 dvdsine denk geliyo..junsum yine her zamanki gibi salya sümük döktürürken,hyukcumun kendini sıkıp sonra koyvermesi,taş adam kangin’in bile gözlerinin dolmasıyla beni şoktan şoka sokan ilk şarkıdır.. 🙂 sözlere zaten hiç girmiyorum.. ^o^
    elf performansı ise tek kelimeyle harika..sanırım bi şarkıcının ulaşabileceği zirvelerden biride bu..tek bi ağızdan binlerce kişinin aynı şarkıyı söylemesi..inanılmaz bişi..her izlediğimde tüylerim diken diken oluyo..kesinlikle bu çocukları canlı canlı dinlemek bir SS performansında bulunmak istiyorum… ^___^

    A man in love şarkısı ise ilk başlarda çok sevdiğim bi şarkı değildi ama ss3te ki performansla kalbimi çaldı..her duyduğumda hobaa hadi eller havaya moduna giriyorum .. 😀 ayrıca kyunun her yerde yaptığı kıvırtık hareketlerin kaynağını da bu şarkıyla (3.30) öğrenmiş oldum..hihi 😀

    ayrıca oh yoon joo ile izlediğimiz (baştan sona olmasada) ve onu suju fanı yapışım ss2 dvdsine dayandığından ,bu şarkıların benim için çok özel bi yere sahip olduğunu söylemeliyim..aa bide siwon’un bana göre çekiciliğini kaybetmediği zamanlar..

    son olaraksa ellerine emeğine sağlık diyorum kimbapcım..hatırlamak gerçekten harika oldu..devamını da bekliyorum sabırsızlıkla..:)

    • Don’t Don harbi ne gaz şarkıdır, onca zamandır bıktırmadı kendinden. Hırçın çocuklarım benim. SS2 performansını da hala eskitemedim 🙂
      Our Love benim de favori SJ parçalarımdan.
      Marry You ahh ulan. Her ELFin gönül telini titretir de titretir. Yalnız senin Jungsoo olmuş Junsu 😀
      Bir SS performansında bulunursam cidden benim de gözlerim açık gitmeyecek.
      Hahah Kyu’nun kıvırmalarının kökeni, buna çok katılıyorum.
      Sizinle hatırlamak benim için de çok keyifli oluyor, devamı gelecek. Desteğin ve yorumların için ayrıca teşekkürler 🙂

  6. ilk yazıyı gördüm uygun zamanda okuyayım dedim videoları da izleyerek ben onu okumadan ikinci yazı geldi ikisi arka arkaya okudum ama baya vaktimi aldı tüm mv ve performansları iyice izledim. yazarken kimbilir sen ne kadar uğraştın diyeceğim ama artık bunları ezbere biliyorsun sanırım bana öyle geldi.

    sujunun ilk dönemini pek bilmiyorum ama geçen yazıdakilerin çoğuna aşinaydım, 2. albümden pek dinlediğim yokmuş iyi oldu bu yazılar benim gibiler için 🙂 sanırım yazı dizisi yazılar için ve hatta gelecek yazılar için de teşekkür ediyorum 🙂

    şunu da söylemeden edemeyeceğim sondan ikinci performans senin en sevdiğin elflerin çığlıkları resmen kulaklarımı patlatıyordu 🙂 Elfler gibi bir hayran kitlesi var mı ki önceki iki videoda da ağlattılar çocukları ben onları görünce kendime hayran demiyorum 😛 yalnız konsere gidip çığlık atmak gibi rahatlatıcı bir şey de yok 🙂

    • Yazarken dediğin gibi çok uğraşmadım aslında. Sadece kronolojik vermeye çalışırken bazı yerlerde sıkıntı yaşadım onda da google emmiye sordum 🙂
      ELF gibi fanclub zor bulunur, fanchant bunun en büyük göstergesi. Suju nerde olursa olsun hep destek tam destek.
      Ben de çığlık çığlığa bağırırdım ama sonra ses tellerimi kaybeder miydim orası meçhul 🙂

  7. Öncelikle bu kadar kapsamlı bir yazıyı bizlerle paylaştığın için teşekkürler. Grup hakkında merak ettiğim biçok konuya cevap buldum ve evet Elfler gibi hayran kitlesi her sanatcıya nasip olmaz doğuştan elf doğuyolar resmen 🙂

    Ayrıca blogunla ilgi iznin olursa birkaç şey söylemek istiyorum 🙂 Blogunu ilk bacım baharcadısı sayesinde tanıdım daha sonra DBSK nin Bolero Parçasının konser performansını ararken karşıma çıktı ki ben şarkıları canlı performanslarını dinlemeyi izlemeyi çok seviyorum seninde sevdiğini görünce çok sevindim sayende izlemediğim bi çok performansı izledim 🙂 Yaklaşık birbuçuk aydır baş ucu kitabım gibi bütün yazılarını büyük bir zevkle okuyorum 🙂 Özelikle kalemine uslubuna bayıldım sanırım blogunu baştan sona okuduğum tek kişisin 😀 Sayfalarca Kpop üzerine yazı yazsan sıkılmadan okurum 🙂 Yeni yazılarını büyük merakla bekliyorum özelikle Yaran KPOP Videolarının ikincisinin gelmesini ısrarla istiyorum ve bekliyorum 🙂 Çok uzatım kusura bakma hayatında başarılar dilerim…

    • Ah Bahar gacım kendisi de şukela, arkadaşları da. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim 🙂
      ELF olmak garip bir şey gerçekten. Aslında bazıları gibi “en muhteşem fandom” biziz tribine girmek istemem, genel anlamda bir fandoma dahil olmak tuhaf. Ailenin bir üyesi gibi sahiplenmeye başlıyorsun bir süre sonra. Ayrıca bir ELF atasözü der ki, başından beri ELF olmak zorunda değilsin ama sonuna dek ELF olmak zorundasın 😛
      Yaran Kpop videoları iki tane zaten, sırada üçüncü var. Bu aralar düşünüyorum, youtube sayfamda video biriktiriyorum bakalım. Bir ara devamı gelecek.
      Bir de izin ne demek, buraya gelip her zaman istediğin uzunlukta yorumlar yapabilir, istediğini söyleyebilirsin.
      Güzel dileklerinin aynılarını sana diliyor ve kocaman teşekkürlerimi gönderiyorum 😀

  8. Teşekkür ederim o sizin güzeliğiniz. Evet kpop videoları ikitane ama ben blogu yeni keşfetigim için bi çok eski yazılarında paylaştıgın videolar silinmiş oldugu içinde iki yazı bana bir yazı gibi geldi anca bünyemi kesti 😀 Üç numaranın gelmesini merakla bekliyoruz efendim 🙂
    Yanlız şunları söylemedende geçemiyicem. Japon müziği dinlerdim ama dizi ost larını yada bikaç anime müziğini dinlerdim bana çok sert gelmişti japon müziği o yüzden pek aram yoktu ben daha ballad dinleyen biriyim ve senin sayende geçte olsa X JAPAN diye muhteşem bi grup la karşılaştım herne kadar dağılmış büyükbir yetenegi kaybetmiş olsak bile onları tanıdığım için çok mutluyum beni onlarla tanıştırdığın için özelikle yoshiki yi piyano başında izlememe vesile oldugun içnde teşekkür edmezsem içimde kalırdı 🙂 Çok teşekkürler müzik dünyamı genişletiğin için 🙂

    Sen bana gelip istediğin gibi yorum yapma izni vermeyecektin sonra pişman olursan karışmam hocam 😉

    • İşte bunu de canımı ye. Biri sayemde Jrock ya da X Japan sevdiğini söyleyince dünyanın en mutlu insanı oluyorum.
      Yoshiki piyano ya da bateri başına geçince insanlıktan çıkıyor. Çok büyük bir sanatçı. Bu arada X Japan hala bir arada, rahmetli Hide yerine Luna Sea’dan Sugizo ile 😀
      Ben halimden memnunum valla 🙂

      • Valla sayende Cook ama çok sevdim tesekkur ederim :)yoshiki ye bayıldım sattlerce piyano çalsın ben dinlerim 🙂 ve grubun dagilmamasina çok sevindim şansıma küseyim metim kesildi yakın zamanda tekrar başlıcam onları dinlemeye 🙂

  9. 3.bölüme niye geçemedik biz ? Bir bunun devamını bir de TaSub-JiSub özel bölümünü bekliyorum. Hem de çok büyük özlemle.Duy beni, sunbaenim….

    • Sunbaenin yakarışlarını duyuyor ama şu ara çok tembel olduğundan bir türlü yazamıyor:/ İki yazı için de tek kelime karalamadım of her şey çok karışık şu ara 😦

Bir Yanıt Bırakın

