EXO iz bek biçız!

EXO_TEASER_20 (1)

Dayanamadım. Sonunda EXO yazımı yazıyorum. Tanıyanlar bilir ki EXO daha adam gibi çıkış yapmadan öncelerden, Gayo Daejun’lardan, hatta daha da eskisinde SHINee konserlerinden üyeleri kanıma işlemiş bir gruptur. Bunca zamandır bu bloga haklarında iki kelam yazamadım (yazdım gerçi de başlı başına bir EXO yazısı yazamadım) ama ilk cümlede söylediğim gibi artık dayanamadım, bir yıldan fazla süre bekledim arkadaş, boru değil.

EXO fandomı, hala bir ismi olmasa da, içinde olmaktan keyif aldığım bir fandom. Dışardan bakanlar için saçma insanlarla dolu bir fandom gibi gözükse de gerekli ayıklamalar yapıldığında en eğlenceli fandomlardan biridir.

tumblr_mlhphc9ujs1s4hs7xo5_500

Tabi EXO severler boşuna böyle bir yanlış algı yaratmadı. Malum ortalıkta fukara bebelerin altı şarkısı haricinde her şey konuşuldu özellikle son aylarda. Uzaktan izleyenler için böyle bir tablonun oluşması normal.

Fakat bir yıl sabırla beklediysem sadece “biased” bir yaklaşımla olmadı bu, sebeplerim vardı. Zamanında altı şarkıdan evir çevir bolca bahsettik, o yüzden yeni albüm arefesi çok didiklemesem de aşağıda çocukların yeteneklerinden bir miktar tattıracağım. O yüzden lütfen sonuna dek okuyunuz.

Neden bir yıl boyunca sabırla EXO’yu bekledim/bekledik?

tumblr_mn47bcm4cL1rhf3gxo1_500

İlk ve en önemli sebep tabi ki üyelerin yeteneklerine olan inancım. Canlı performansları izleyip aksini düşünecek biri olduğunu sanmıyorum. EXO geçen yıl çıkış yapan yüzlerce grup arasından sıyrıldıysa bunun tek sebebi SM grubu olması değil, gül yüzleri hatırına da olmadı bu. ‘Gerçekten’ EXO seven kitle olarak salt dış görünüş odaklı beklemedik bir yıl boyunca MAMA performansları ile avunarak bu comeback’i. Zaten kendi adıma sadece dış görünüş peşinde koşsam kpopla değil ullzanglarla ilgilenirdim. Aklı olan da öyle yapsın lütfen, el ele daha temiz fandomlara koşalım 😛

Konumuza dönersek tek bir üye seçip de bu bahsi kapatabilirim aslında; Chen. O çocuktaki ses gibi ses son yıllarda çıkan gruplar içinde zor bulunur.

exoteaser2

Gerçi SM grupları sürekli yetenekle alakalı eleştirilmelerine karşın Kyuhyun, Taeyeon, Yesung, Changmin, Jonghyun ve niceleri gibi bana göre benzersiz seslerin bu şirketten çıkması da ironik.

Şimdi EXO’nun 12 üyesinin tek tek yeteneklerinden bahsetmem çok vakit alacak ve yazının amacı bu değil. Ancak uzaktan bakanlar için nispeten geri planda kalan Suho, Lay veya Xiumin’in sesine az kulak kabartmanız bile yetecektir. Chanyeol’un ses tonunun da bir rapper için Kpopta az rastlanan bir tonda olduğunu da belirteyim. Daha böyle bir dolu Kai’ye takılıp harcadığınız şey var EXO ile ilgili, benden söylemesi.

Mesela üstteki videoda EXO M’in 6 üyesinden 4’ünün canlı şarkı söylediklerini duyuyorsunuz, kararı siz verin. Grubun Chen’in güçlü sesi ve Luhan’ın huzur veren sesinden ibaret olmadığını görebilirsiniz. (Burada olmayan Kris ve Tao rapper bu arada.)

tumblr_mbmdx6fHZC1remxhzo1_500

Üstte öyle dedim ama Kai sevmiyor muyum? Güldürmen beni rica edeceğim. O veledi ne sevdiğimi bilen bilir ama debut teaserları sebebiyle insanlar “EXO’da höp Kai ortadağ” şeklinde diğer 11 bebeyi yabana atıyor, o yüzden belirtme ihtiyacı duydum. Aslında Kai bence sadece çıkış öncesi teaserlarda ortadaydı. Eh onlar üzerinden bir yılı aşkın süre geçti, hala öyle olduğunu iddia ediyorsanız sanki az geride kalmışsınız ve yine bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmuşsunuz gençler.

tumblr_mfveh7156G1qea2v4o1_500

Neyse bir yıl bekledim ve bok gibi yazıyorum şu an farkındayım. Bırakın bu yazı da dağınık kalsın. Dönüyorum mevzuya ama toparlıcam bi dakka.

Altı şarkı dedik ama ben hala bir What is Love (ki şahsi Kpop maceramda en favori parçalarımdan olmuştur) açtığımda yetmiyor, bitti mi delice başa sarıyorum biliyonuz mu? Hala gaza gelmek için MAMA dinleyebiliyom, hala Angel ile huzura erebiliyom, hala History‘de pijamamı titretiyor, hala Machine ile kıpır kıpır hoplaşıyor, Two Moons ile “Çılgınsın meen” tarzı hislere gark olabiliyorum. Hala teaserda çıkmış şunun gibi şarkıların yolunu hasretle bekliyom.

*bu paragraf hep Yıldız Tilbe tonunda okunacak, öyle okumadıysanız başa dönün ben anlamam* (Bir de Machine haricinde tüm videolar canlı performanslardan seçilmiştir. Onun canlısı maalesef yok.)

tumblr_mjd32dBnvc1qlpecuo1_400

Şu ana dek yetenek ve şarkılardan bahsettik, eh görünüşü zaten tartışmayalım.

Bunlar benim için yeterliydi ve EXO’yu bekledim. Ekimden beri her ay, her hafta “Artık gelecek, bugün yarın olacak.” diyerek hem de. Yani son 7-8 ay iş daha da işkenceye dönüşmesine karşın yılmadık, bekledik.

tumblr_m3s4doOBqi1ru5oqyo1_500

EXO beklerken fark ettim üstte bahsettiğim eğlenceli fandom olayını zaten. Cidden antiler oturdukları yerden triplere girerek EXO’nun gelmeyen comeback’i ile dalga geçti, akıllarınca komik oldular, geçen yıl çıkış yapmış başka gruplar ile herkes aynı programı oluşturmak zorundaymış gibi karşılaştırdılar vs. Ancak farkında değiller ki EXO severler bu durumla herkesten çok dalga geçti. Misal bilinen en sadık EXO fanboylarından Johnny’nin videoları gibi…

Bir yıl boyunca single çıkmamasını boşa geçen zaman olarak gören de çok, ancak bir sanatçıyı en çok pişirenlerden biri, özellikle Kpop camiasında, bolca performans sergilemek bence. EXO’nun ilk dönem ve son dönem sahne duruşlarını karşılaştırdığınızda farkı görürsünüz.

tumblr_mk0ijoHDIq1ru5oqyo1_400

Fakat tabi ki SM’in işin bokunu çıkardığını inkar etmiyorum. Çok gecikmiş bir comeback olduğu bariz bir şekilde ortada. Bu yüzden her türlü eleştiri hakkınız saklıdır. Sadece garip bulduğum, çocuklar bir yıl boyunca göt devirmiş, malak gibi yayılmış gibi konuşulması. Bak bana da ağzımı bozduruyonuz, normalde asla(!) küfretmem.

Tabi comebacki SM de az yüzüne gözüne bulaştırmadı. Çocukların saçları boyana boyana yalamaya döndü, her yeni kuaför macerası sonrası “Ay galiba kambek yapıyollağğ” diyerek heyecanlandık heyhat yine gol değildi.

Sonra şu okul çekimleri, SM binasında resmen aylardır kamp kurmaları vs. de çeşitli heyecan dalgalanmalarına yol açtı aramızda.

Sızan şarkılardan ise hiiiiç bahsetmiyorum.

919891_548390591870446_1264725274_o1

Sonuç olarak bir haftadan az bir süre önce, sonunda mutlu haber alındı, davullar çalındı, kızlar oynadı.

Bu arada teaser fotolarına ba-yıl-dım! Böyle konsept işleri hep sevmişimdir, bu çocuklar için de mezuniyet konseptinden daha güzel ne olabilirdi allaseniz? Wolfmuş, kurtadammış umurumda değil, o konseptlerden büyüyünce yaparlar bolca. Ben bu lise işini çok sevdim.

Albümden beklentim de büyük haliyle. Full albüme kavuşacağız ya, varsın son bir yılda 827364 tane single çıkarmamış olsunlar. Birden fazla klip gelirse de dünyanın en mutlu insanı olabilirim.

tumblr_mlhoh0AmXd1s4hs7xo7_500

Bir diğer güzellik ise, 12 üyenin beraber olacak olması. Gerçi en son söylentiydi, kesinleştiyse de kaçırdım ama umarım gerçekten öyledir. SM bu kalabalık gruplar yüzünden hep duygularımızla oynuyor. Bölünüyorlar ben üzülüyorum sonra, neyse.

EXO ile ilgili bir diğer dileğim ise geçen yıl teaserlarda duyduğumuz parçaların albümde yer almasıydı. SM ne yazık ki koklatıp vermeyebiliyor, bunu yapmasına çok kez rastladık (Bkz: Şahsımın beklediği So Cold, Hello gibi Eunhae parçaları). Fakat bazen belli olmuyor, bir yıl sonra pat diye önünüze atıveriyor istediğinizi (Bkz: Maxstep). Nitekim yeni albümde teaserlarda duyduğumuz Baby Don’t Cry ve My Lady‘nin olacağı açıklandı, Kimbapkız ihya oldu, sevinç gözyaşları döküp Kai gibi ellerini göğe açıp “Mama” deyu ağladı.

Kısacası, SM bu. Yıllardır gruplarını dinleyip, bir gıdım çözemediğim kahrolası, ömür törpüsü şirket. Napalım işte gruplarını çaresizce seviyorum, sen o güzel sesli, kıvrak vücutlu idollerine şükret SM!

tumblr_mlhphc9ujs1s4hs7xo7_500

Cidden bir yıl bekleyip, dünyanın en iğrenç yazısını da bu kıymetli çocuklara layık gördüm, alacağım olsun.

Neyse içimi döktüm, rahatladım en azından. “Albüm gelince şarkılar üzerine yazacağım” sözünü vermiyorum zira ne zaman öyle desem yazamıyorum (Bkz: SHINee Sherlock ve The Misconceptions of You/Me albümleri, SJ SFS ve SJM Break Down vb…).

Yeni ve anlamsız bir başka yazıda görüşmek üzere…

 

Ekleme (23 Mayıs): Ve EXO’nun üç video teaserından ilki gelir. Yorumum öncesinde şu yeni fotomuza bir bakalım.

Exo-teaser-photo

 

EXO ülkü ocaklarından sesleniyorum (şaka bu, aman diyeyim). Bu Wolf olayından uzun süredir haberdarız malum. Yine de ben okul temalı teaser fotolarından sonra video teaserı da -klip çekiminden sızan fotolara rağmen- okul temalı bekledim. Ancak iki teaser daha var önümüzde ve ben hala SMin iki klip çektiğinden ve bunlardan birinin foto temalarıyla uyuştuğundan umutluyum. Ha hepsi kurtadamlı olsa ne olur? Bir şeycik olmaz çünkü bayıldım.

Elcağazlarımda büyüyen bebelerim *hıçkırır* büyümüş de hırçın kurt adamlar olmuşlar (biriniz de mendil uzatmadı).

Bu arada şu çok önemli nokta es geçiliyor sürekli (ki şaşırmıyorum), teaserda üyelerin ellerindeki yanıp sönen simgelere dikkat ettiniz mi? Evet, MAMA döneminde güçlerini gösteren sembollerdi onlar. Ve evet, bu demek oluyor ki o güçler hala muhafaza ediliyor. Bir de klipte bu ikisi harmanlanmışsa ben gereğinden fazla memnun, mutlu, mesut ve bahtiyar olacağım. Işınlanan bir kurt adam mesela? O.o Çok umutlu değilim gerçi.

Neyse artık izlemeyen kalmasa da teaserı iliştiriyorum şuracığa. Güncellemeler devam edecek.

12 comments on “EXO iz bek biçız!

  1. Kambek haberlerine dayanamadın bi EXO yazısı patlattın hemen dimiiiii. :O İyi de yaptın. Baktım kimbap sinsi sinsi bi EXO yazısı döşemiş hemen heyecanla daldım yazıya. (Ayrıca seni çok özledik onu da bi araya sıkıştırıvereyim de)

    Bi de sana güzel bi haber vereyim 12 üyenin birlikte olacağı kesinleşti. 😀 Hem Çin’de hem de Kore’de 12 kişi olarak yürütecekler promosyonları. 🙂 My Lady ve Baby Don’t Cry dışındaki teaser şarkılarından da olacakmış albümde. Ama SM ser veriyo sır vermiyo. İlerleyen günlerde görüciiz bakalım hangileri olicik. :O

    • Dayanamadım valla hanım. Ben de sizi özledim ayrıca ama döndüm dönücem yani eli kulağında. Ne EXO’nun ne de sizin hasretinize dayanabildim 😀
      Ay o verdiğin habere gurban, of çok mutluyum lan. Şu ana kadar her şey istediğim gibi gidiyor, albüm de çıkınca artık unutun beni.
      En çok beklediğim iki şarkı olacak ya, o bile yeter ama tabi akıbeti belirsiz diğer teaser parçaları da gelecekse dediğin gibi, daha da şokella olur 😀

  2. My Lady, Baby Don’t Cry, Let Out The Beast, Wolf ve Xoxo kesin olacak albümde. albümden beş şarkı cepte yani dlfkgjsdfkjg Diğer beşi de bence Run&Gun, Time Control, Beautiful, Phoenix ve bi ihtimal Emergency ya da Lightsaber olur. El Dorado çok istiyordum ben fekat olmayacak gibi, bilmoyorom :”)

    O Exo sevmemezliği hep SM ön yargısından ve Exo hakkında yanlış yapmasından. SM’i politikaları yüzünden istediğin kadar bi yere sokup çıkarabilirsin ama işlerini iyi yaptıklarını, en azından bize ulaşan işin iyi olduğunu kabul etmek gerek. Çoğu kişi şirketle, artistlerini bir tuttuğu için bu konuda yanlışa düşüyor hep. Şirket Exo hakkında yanlış yaptı çünkü çaylak bi grubu debut yaptırıp sonra da ordan oraya sürüklemek mantıklı değil. Kendi memleketlerinden çok yurtdışında konsere gittiler neredeyse. Bence Kore dışında hiç bir memlekete cepteymiş gibi bakıp onun üstüne plan yapmamak lazım. Kaygan zemin hep oralar. O yüzden önce Kore’de yerlerini sağlama alıp sonra istedikleri yere yollasaydılar iyiydi. Ama oldu bitti tabii herşey. Konuşmak anlamsız. O kadar zaman comeback yapmamalarına rağmen yine çok sağlam bi kitle oluştu arkalarında ve albümleri de gayet iyi sattı. Demek ki çocuklarda ve müziklerinde kayda değer bişey buldu ki insanlar, onlardan önce ve onlarla aynı zamanda çıkış yapan onlarca grubun arasından alıp bir yıl boyunca sabırla beklediler. Bunun sadece tipleriyle alakalı olduğunu söylemek te cahillik olur. Zaten hali hazırda traktör dolusu yakışıklı idol var Kore’de. Onları sevmek daha kolay olurdu. Exo sevmek insanı yıpratır çünkü sdkjfggsdjhfgsdhj

    Yazı güzel olmuş bu arada karşim. zaten üyeleri tanıtmaya uğraşsaydın da pek muvaffak olamazdın. Malum ortada olmadıkları için kapasiteleri, yetenekleri, kişilikleri nedir daha tam bilmiyoruz :”) Bu albümden ve promosyonlardan sonra yazsan hoş olur ama :3 ben yer ayırtıyorum şimdiden :3

    son olarak twitterdan gidecek zamanı buldun sen de. Olaydın teaserları birlikte beklerken iki lafın belini kırardık, tespit s.çardık bol bol dsfkljgdskjhf

    • Diğer teaser parçaları da olsa benden mutlusu yok ama en çok beklediğim 2 şarkıyı seçmişler olom, o yüzden daha da belamı aramam, uslu uslu 3 Haziranı beklerim^^
      SM’in politikaları yanlış, evet. Ama ben başından beri EXO’nun bu kadar geç dönüş yapmasını planladıklarını sanmıyorum. O işte başka plansızlıklar oldu bence. Neyse full albüm olacağı için bu bir yıl hatta toplamda 14 aya ulaşmış zamanı yaşanmamış sayıyorum. SM de ayağını denk alsın ama gruplarını seviyom diye sabrım sınırsız değil aisşdlkfj
      Yurtdışı olayını çok gereksiz bulmuyorum aslına bakarsan, bence Kore’de de yeterince performans sergilediler. Tek hata comebacki bu kadar geciktirmekti bence. Ama bu bile grup hakkında sürekli konuşulmasını engellemedi, aksine gelmeyen comeback üzerine daha da çok bahsedildi kendilerinden. Belki arada cb gelse böyle olmazdı, bilemiyorum.
      Tek dileğim bunca zaman bekledikten sonra beklediğimize değmesi artık.
      Valla ben gittim, bebeler o anı bekliyormuşsa demek hemen döndüler. Oysa aylarca ne atıp tuttum “Bu kez kesin dönüyolla” diye. Artık sıçmıyom tespit falan, kırar dizimi otururum 😀

  3. Yazını gerçekten çok beğendim.Ve ne demek istediğini çok çok iyi anladım.Sanırım aynı dönemlerden beri beklediğimiz için ve aynı süreçleri yaşadığımız için seni daha iyi anladığımı hissediyorum.Uzun uzun yorum yapmak isterdim ama denilebilecek her şeyi demişsin zaten.Yazı için ellerine sağlık.Albümüde şimdiden sabırsızlıkla bekliyorum. EXO fighting!!

    • Dediğimin anlaşılmasına sevindim^^ Yeni, eski ne olursa olsun fanların ilk derdi müzik olmalı bence, yoksa herkes istediği zaman dinlemeye başlayabilir, istediği şekilde eleştirebilir. Derdim biraz buydu^^ Neyse sen anladın zaten.
      Albümü merakla bekliyorum bakalım. Fighting!

  4. ayyy bibeklerin düşen fotolarını teaserlarını sıcağı sıcağına takipleyemedim valla uzun bekleyişin ardından içimde ukte kaldı ama artık albüme saklıyom kendime o zaman acısını çıkarcam:P Bu arada söylediklerine de en çoğundan katılıyom eline diline sağlık dostum.

  5. dün twitter’da da yazmış idim ama tabi buraya yorum yazmak başka bir şey…
    Hanım seslerin güzelliğinden bahsederken Suho’mu çok atlamışın, pek bir üzüldüm ben. bir de niye öle güzel Kai fotosunu koyuyon oraya da beni kalpten götürüyon….

    şaka bir yana bir ordan bir burdan yazmış olsan da tam duygularının karşılığı olduğundan çok beğendim…. aynen devam. 🙂

    • Sevdiğine kavuşaman diye korktun, hemen yoruma koştun dimi hanım?
      Twittera da dikkatli bakılsın bilmoorum yani. Belki birilerinden bir taş çarpmıştır kafana hanım 😛
      Suho’dan bahsettim ama video kanıtı koymadım evet, yazının amacı o değildi. Ama albüm çıkınca attırıcam bişeyler, göynünü ferah tut.
      Yazı ordan burdan, bilinç akımı oldu biraz^^’ Ben uyarımı yaptımdı ama 😀 Sağol hanım.

  6. Giriş reklam kokuyor 🙂 ii bee ilk sen gördün. Gördün de neyime yaradı mine bak bunu sana alalım deyip ikram ettin mi? YOOOO! ASLA! >.<

    Fandom, fan vs olayına bakışımı biliyorsun yer yer anlamlandıramadığım çok şey oluyor 😀 (gerçi git gide içine çekiliyor gibi hissediyorum, nenen öle kai! :P). Ama exocular eğlenceli, gerçi diğerleriyle böyle yakından ilgili olmadım sen gereken kıyaslamayı yaparsın, gerekirse 😉

    “biased” yaklaşımsızlığını yediğim, accık ilgilenen yetenekleri fark edebilir aslında yeter ki bok atmak yerine neymiş ne değilmiş diye bi görmeyi denese! Suho sesinin geri planda kaldığını düşünmüyorum pek. özellikle “angel” da o sesi çok seviyorum. rahatlatan bir tınısı var ne bileyim böyle hımmm rüzgar gülü mü ne haltsa onu hatırlatıyor bana. Exo-m seslerine ise çok aşina değilim. Bu da normal biased yaklaşım sahibiyim 😀 Heh bak sen de demişsin Kai’ye takılıp harcadığınız(!) diye. Harcamayan biased yaklaşımım sağolsun ne diyim. HENÜZ çok sesi çıkmasa da kai sesinden de ümitliyim ben. Çok farklı bir şey vaadetmiyor şuan ve öne çıkan durumu yok ama gelişecek işi bu. Görselliği de doğuştan gelen güzellik vs değil dansıyla daha da güzelleşiyor. Sürtüklük diye dalga geçtiğimiz mimiklerinin ilerde çok daha gelişeceği ve işe yarayacağını düşünüyorum. Kötü örnek olacak ama Sehun da ii dans ediyor Lay de ama Kai kadar duyguyu karşısındakine geçiremiyor ifade eksikliğinden. Tabi bunlar BENCEEE.

    “EXO’da höp Kai ortadağ” diyenler garip sadece. Söylediğine kesinlikle katılıyorum teaserlarda evet, ama daha sonra… Utangaçlıktan, heyecandan vs adını söyleyemeyen bebeye züppe, kendini beğenmiş dendiğini gördü bu gözler ve bir yığın saçma tartışmayı :/ şu fanım fansın fanız durumundan yine yaka silktim.

    Comeback için tek diyeceğim. TEŞEKKÜRLER KİMBAP!!! Sen twitterdan gitmesen dönmezdi bunlar. Hatta ilk kesinleştiğinde bu CB sana borçlu olduğumuzu da belirtmiştim sosyal ağlardan 😛

    SANA NADİR KATILIRIM BİLİRSİN. BUNLARA ÇOK KATILIYORUM BELİRTEYİM. "Albümden beklentim de büyük haliyle. Full albüme kavuşacağız ya, varsın son bir yılda 827364 tane single çıkarmamış olsunlar. Birden fazla klip gelirse de dünyanın en mutlu insanı olabilirim."

    Bir de şunu deyip bu konudaki dalga geçme hakkımı saklı tutuyorum. “Wolf” fake değilse exoyu bırakırım mı demiştin sen? ŞİMDİ BEBELERİ YAVAŞÇA KUCAĞIMA BIRAK KİMBAP! Ellerine sağlık ii büyütmüşsün 😀

    • Başka işim yoktu da önüne atacaktım. Hem biz Astrea’yla twitterda facebookta az çığırmadık, göreydin onları banane 😀
      Suho geri planda kalmıyor ama bizim gibi dikkatli dinleyen için. Başkalarının öyle düşünmediğine eminim.
      Kai konusunda katılıyorum. Dansı bir şekilde izletiyor, işte nedeni de dans ederkenki tavrı.
      Sesinden ben de ümitliyim. Umarım bu albümde adam gibi dinleriz. (DİNLEYEMEDİ)

      Ben sözlerini tutmayan, lafını yiyen bir hatunum canım. O yüzden albüm beni toptan hayal kırıklığına uğratmadığı sürece EXO’yu bıraktığımı rüyanda görürsün. Twitterda söylenen sözler ciddiye alınmazişsldkfjgh

Bir Yanıt Bırakın

