EunHae – I WANNA DANCE

182569_10151443399298807_713492195_n (1)

Bana yazma gazını veren genelde sevdiklerimin CB yapması oluyor. Eh EunHae’nin beklenen videosunun kısa hali düştüğüne göre bir kaç faydalı bilgi paylaşmaya karar verdim. Cidden “faydalı bilgi” bak. Bazı yanlış anlaşılmaları da düzelteceğim, sonuna dek okuyun bak çok uzun değil zaten, valla bacım. *Yine Yıldız Tilbe tonunda okunacak*

Biliyorsunuz Donghae ve Eunhyuk 1,5 sene önce Oppa Oppa ile ikili olarak çıkış yapmışlar ve o dönem Japonya’da da single çıkarmışlardı. İşte o gün bugündür dönmelerini bekliyor, bu uğurda SM’in çatır çatır harcadığı şarkılara şahit oluyoruz. Super Show 4’te Oh No (Team One Sound bestesi) ve Super Show 5’teki So Cold‘dan bahsediyorum (So Cold’un sözleri Eunhyuk’a, müzik ise Henry ve ekibi The Noize Bank’e ait). Bunlar albüm yüzü görememiş EunHae parçaları. Bir de SJM Fan Meeting’lerinde söylenen Hello var ki onunla alakalı hiç umudum yoktu zaten. SM bak sana ne diyor Donghae:

tumblr_mnanym5wlw1rje9tyo1_500

“Hadi git, sen de”

Neyse SS5 döneminde bizim ikili SM binasına kamp kurunca, besteciler ve koreograflar sürekli “Donghae ve Eunhyuk ile stüdyodaydık”, “Donghae ve Eunhyuk’la dans provası” falan deyip verdiler gazı, verdiler coşkuyu. Kısacası “Bir EXO değil”di ama kendi içinde sancılı denebilecek bir comeback süreciydi.

Açıkçası single’ın Japonya’da çıkacağını ve beklediğim parçaları değil, ilk defa duyacağımız iki parçayı içereceğini duyunca pek hoşlanmamıştım durumdan. İlk sebep diğer şarkıların fancamlerinden kurtulup, adam gibi dinlemeyi istememdi. İkincisi ise Japonya çıkışlarında performans izleyemeyecek olmamızdı. Şanslılarsa bir TV programına çıkıp söylerler ama tahminimce bir fan meeting ile geçiştirilir gibi. Dimi Hyuk?

tumblr_mnanypwREG1rje9tyo1_500

“Aynen”

SM’in Japonya’yı seçme sebeplerinden biri muhtemelen promosyon döneminin vakit almaması. Bu sayede EunHae albüm tanıtmak için bu yoğun dönemde (SS5 Turnesi) vakit kaybetmeyecek. Bir diğer sebep ise her Kore şirketinin Japonya’yı seçmesi ile aynı; para. Japonya’da satılan albümler Kore’dekilere nazaran daha çok para getiriyor.

Gelelim yeni single’a. Bugün klibin kısa versiyonuna kavuştuk ve iki şarkılık single 19 Haziran’da satışa sunulacak. Klip I WANNA DANCE’e geldi. Zaten takipçileri olarak uzun zaman önce parçanın Team One Sound’dan geleceğini öğrenmiştik. Bu arkadaşlar kendileri de müzik yapmanın yanı sıra SM’e de son yıllarda bazı şarkılar vermişlerdir. Oppa Oppa ve Oh No gibi diğer EunHae parçalarının yanı sıra Suju’nun Rockstar‘ı ve Super Junior M’in A-Oh‘u da onların bestesidir mesela. Kendilerini şarkının başındaki “Team One Sound Productions” demeleriyle zaten artık tanıtıyorlar.

Yeri gelmişken şarkının o kısmı da başka şarkalara benzetilmiş ama o başlangıç Team One Sound’a has, kulaklarınızı kabartıp ne dediklerine bakarsanız anlarsınız. Üstelik ilk kez I WANNA DANCE’te kullanılmadı, geçen yaz çıkan Rockstar’da ve sonrasında gelen TOS imzalı parçalarda artık var. Bir de o “polis telsizi” efekti zilyon şarkıda kullanılmıştır yani çalıntıymış gibi dövünmek saçma. Yani SJ’den sonra yapanlar da çalmış olmuyor.

Buna da açıklık getirdikten sonra şarkı ile ilgili kişisel yorumlarıma geçiyorum. Tabi EunHae manyağı olarak objektif bakamamaktan korktum, korkmadım değil. Tam sabahladığım güne denk gelince çıkar çıkmaz kucağıma düştü tabi ama bir süre izleyemedim. Sonunda açıp bakınca gördüm ki korkularım yersizmiş. Bence Oppa Oppa’dan çok daha iyi bir parça olmuş. Altyapı ve vokal anlamında çok daha fazla beğendim. Söz olarak deşmeye gerek yok, eğlenmek için yapılmış bir parça olduğundan tahmin edilebilir sözlere sahip. Önemli olan müzik ve danstı. Onda da aradığımı buldum.

774060320

Özellikle koreografi açısından aradığımdan fazlasını buldum diyebilirim hatta. Bence Kore’de çıksa fenomen olabilecek figürlere sahip. Hatta “lan ben mi çok biased yaklaşıyorum” diye kıllanıp baktım ama herkes aynısını düşünüyormuş meğer. Ne yazık ki parça Japonya’da harcandı ve adam gibi performanslarını izleyemeyeceğiz. SS5’in fancamleri ve bir kaç dandik programda izleriz şanslıysak. Bu açıdan büyük yazık oldu. “Belki Kore’de de çıkar” demeyin çünkü Eunhyuk çıkmayacağını açıkladı. Gerçi SM bu, daha önce yayınlayacağı iddia edilen parçaları yayınlamadıysa belki şimdi tam tersini yapabilir. Umut, fakir, ekmek, evet.

Yalnız bir şey diyeyim mi? Ben bu yazıda güya son zamanlarda kulağıma ilişen parçalardan bahsedip EunHae’yi de araya katacaktım. Ne çok diyeceğim varmış meğer. Neyse bu da EunHae yazım olsun. *binlerce kalp*

tumblr_mnaikoiHWp1rwc31bo3_250

Sonuç olarak şarkı, klip ve dans açısından beklediğimi bulduğum ama Japonca olduğu için hayal kırıklığına uğratan bir comeback oldu bu. Japonya ve Japonca’yı belki Kore ve Korece’den çok severim o ayrı da, Kpop Japonya’da resmen harcanıyor. Neyse zaten yakında SHINee günlerimiz de sona erecek ve muhtemelen seneye kışa kadar falan onları da Japonya’ya bağışlayacağız, çok konuşmayayım ben, dertliyim.

#SMJaponyadanÇık heştegi başlatalım.

Ben bu yazıya ne güzel başladımdı(!), seviye düşmeden kaçayım. Siz de bol bol I WANNA DANCE izleyin bakalım.

tumblr_mnbjzdmJte1qfd6cuo1_500

Reklamlar

17 comments on “EunHae – I WANNA DANCE

  1. Sevdim hemde çoook ♥

    Nedense daha farklı bir sound beklentim vardı ancak bu tam eğlencelik, yazın keyifle dinlenirken püfür püfür deniz kokusu yayacak bir şarkı gibi geldi haa deniz ne alaka?? orası tamamen meçhul işte

    Paylaşım için sonsuz teşekkürler Sayende gördüm klibi 😥

  2. #SMJaponyadanÇık ı başlattım twitterda adsdasdfa ayy yapsın illa japonya da yapacasa da önce kore de yapsın sonra japonca versiyonunu yapsın meselağğğ 😀 Ben de bir kaç saat önce dinledim bence oldukça eğlenceli olmuş klipte ki bazı sahnelere de bittim özellikle telefon konuşması 😀 bi de yamuk gözlük olayı ahaha şebeklerrrr belki SS5 ler de bi kuple söylemezler mi bee hadi bee hacı bee dsadssdas

  3. valla SJ ve onun bilimum parçalarıyla ilgili pek objektif olamayan ben bir EunHae shipper (önce WonKyu tabi) olarak da kendi shipper duygularıma yenilerek hayranlığın dibine vurabilirim.

    Bu sebepledir ki; şarkıyı klibi, adamların tipini, gülüşlerini, seslerini, danslarını, mimiklerini, kıyafetlerini her şeylerini sevdim (çok tarafsız konuşuyorum şu an).

    E tabi video ile ilgili olarak da en hardshipper duygularımla söyleyebilirim ki klip adamların evde sıkılıp, alemlere akması değil, iki sevgilinin araşıp, buluşup, akşam eğlenip sonrasında da “feel good tonight” olmasından ibaret (şikayetim varsa adam değilim).

    Yazıya da gelince, çok cizel SM e giydirmişin ellerin dert görmesin hanım. zaten EunHae bir şey yapınca buraya karalamasan ayıp olurdu.

    • edit: o iki gif var ya “hadi git sen de” ve “aynen” li. bittim onlara…. bir de japonyaya günahımı vermem modunda biri olarak hiçbir şekilde para kazanmak için oralarda yapılan bir kpop promosunu da desteklemiyorum. ne kadar gelir getirdiği umrumda değil. Japon Yen’i Kore Won’undan daha değersiz…. öptüm bye….

      • Hanım ilkeli ve tarafsız yorumlarımızla halkın karşısındayız 😀 Cidden ama güzel şimdi, buluttaki neme antilik yapan güruhun bile eleştirdiğini duyamadım 😀
        İki sevgili olayına şipırlar olarak tüm kalbimizle inanıyoruz hanım. Yönetmen o sahneyi bilerek öyle şettirmediyse de ben de adam değilim.
        Bebelerim giflerde Türkçe koşuyor, öğretiyom bak yavaş yavaş 😀
        Japonya’yla alıp veremediğin nedir hanım? Candır Japonya orası ayrı da, EunHae orda çıkmasındı. Benim derdim o:(
        Öpüyom ben de^^

  4. Şarkıyı ve özellikle klibi çok sevdim.Oppa Oppa benim eh işte tadında dinlediklerim arasındadır.Oh No’yu SS4 lerde görünce Oppa Oppa dan daha çok hoşuma gitmişti.Ama I Wanna Dance hepsinin önüne geçti birden.Belki o 2 parça yüzünden beklenti içinde olmadığımdan daha çok keyif almış olabilirim bu şarkıdan.Japonyada da dubstep takılmalarından korktuğumu da itiraf ediyorum.
    Bu şarkının en hoşuma giden kısmı 80-90 ları anımsatan açılışı.Sonrasında da bunun devam etmesi.Sevdim bu soundu.
    Fordculuk mağduru Hyuk’a mı yoksa gözlüğü indirip şebeğe bağlayan Hyuk’a mı daha çok gülüyorum henüz karar veremedim ancak 17.-18.saniye de Hae’nin Hyuk’a attığı bakış ♥ sonra utanmadan bir de Hyuk’a değen elini silmeye kalkmıyor mu? sunbaesi kimbap olan eunhae shipper’ı yer mi bu numaraları ?

    Hae’nin daha çok çalışması lazım Türkçe’ye.Çok zorlandım çözene kadar 🙂 Maymun kıvırmış 🙂

    Eğlenceli olduğu kadar bilgilendirici de olmuş yazın.Ellerine sağlık…

    • Aynen benim de bir numaram oldu EunHae şarkıları içinde. Dubstep seviyorum ben de, EunHae ikilisine gitmezdi yani. Yine böyle eğlenceli bir şeyler geleceğini tahmin etmiştim.
      80-90lar tarzına bayılıyorum ben de. Hala beynim 2000lere geçemedi. SMde son yıllarda -dubstepler dışında- 80 ve 90ları andıran çok parça çıktığı için ayrıca mesudum. Bak sana SHINee albümleri hakkında konuşurken “Bu yıl SMden böyle şarkılar çıkacak” dedimdi diye az kendimi de öveyim 😛
      Teşekkürler ayrıca :’)

  5. Biliyorsun nitekim bu işi.Hem ileri görüşlü hem de çok kibarsın:)
    Ben Hyuk’a değen elini siliyor demişim, Hyuk pisliği tükürüyormuş ya Hae’nin eline. Çarpsana hem Hyuk’a hem bana bir tane 😦

  6. 879524625 kere izlediğim klibi yanlış hatırladığım için 😦 (böyle sayıları da ilk defa kullandım.alıştırıyorsun beni de böyle şeylere 🙂 kötü örnek = kimbap ♥ )

  7. Sevdim ben de eglenceli olmus ozellikle danslar .. ama ben oppa oppayi cok severim hem cok komik hem de eglenceli 🙂

    ayrica bilgisayarim olmadigi icincepten bakiyorum pek tatmin edici olmuyor maalesef.. bir de merak ediyorum bu japon olanlarda sanirim nicin kisa versiyon oluyor bana gereksiz geliyor:) album alip dinlesinler diye mi acaba yine de gereksiz..
    🙂

    • Oppa Oppa’yı ben de seviyorum canım, sadece sanki bunu daha başarılı buldum. Zaman gösterecek gerçi, yeni olduğu için heyecanlanmış da olabilirem 😀
      Japonların adeti de o napalım işte. Onların sektör de böyle yürüyor demek^^’

  8. Geri bildirim: Still You ve Gölgede Kalan Diğer Donghae&Eunhyuk Şarkıları | Kimbapsushi's Blog

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s