Sen Hangi Kpopçusun?

FANDOMS

“Kpopçu” da ne iğrenç bir kelime diye düşünmedim değil ama “Ne diyem, Mahmut mu diyem?” klişesiyle savunmamı yapmak isterim. Yazının amacını başlıktan çıkarmış olmalısınız. Yine über gereksiz bir yazı yazıp, Kpopçuları kategorize etmeye karar verdim. Hangi Kpopçu olduğunuza karar verin bir an önce diye yazıyorum bak, böyle de düşünceli ve şeker bir insanım.

Bu sıralamada yaş gruplarını esas almadım çünkü deneyimlerim bana “ergen” diye tu kakalananların bazı “yetişkin” kardeşlerimizden çok da farklı olmadığını gösterdi. Üstelik liseliler de twitterda kavga edince birbirlerine “ergen” diye sataşıyor, “Gerçek ergen kim?” konulu bir sempozyum düzenlemeyi düşünüyorum.

Bir diğer önemli husus ise bunlar daha çok twitter gözlemlerimden yola çıkarak yazdıklarımdır ve çok eleştirdiğim tipleri zaten listemde tutmuyorum. O yüzden alınmaca olmasın. Türk fanlardan yola çıkarak yazdım o yüzden mesela “Sasaeng fan” gibi kategoriler yok.

Neyse başlıyoruz bakalım.

Gerçek fan/ Olmuş Kpopçu

Şimdi herkesin kafasındaki fan tanımı ve özelliklerine saygı duymakla beraber, gerçek fan olayını biraz kendimce deşmem gerek. Bir grubun gerçek fanı iseniz bence ilk kural tüm şarkılarını dinlemiş olmak. Yani sadece son yıllarda çıkanları ya da çıkış parçalarını dinlerseniz, o grubu hakkıyla tanımanıza ve tüm yönlerinden haberdar olmanıza imkan yok. İkinci olarak tabi ki üyeler tanınmalı, sesleri ayırt edilebilmeli. Çokça canlı performans izlenmeli ve grupla ilgili önemli gelişmelerden haberdar olunmalı. Yani GD’nin o gün hava alanı fotolarındaki ayakkabısının markasını bilmene gerek yok ama GD hava alanına Japonya konseri için gitmişse bir zahmet bil. En azından resmen şirket tarafından açıklanan şeyleri bilsen iyi olur dostum.

Genelde herhangi bir grubun gerçek fanı olanlar, olmuş kpopçu da sayılıyor bence. Olmuş Kpopçu piyasayı az çok takip eden, en azından popüler grupların hatrı sayılır miktarda şarkısını dinlemiş ve debut ve comebacklerden haberdar arkadaşlarımız oluyor.

Gerçek fan wannabe /Özenti Kpopçu

Bu arkadaşlar bir kere gerçek fan olduklarına inanırlar, bu birinci madde. Ancak deşince bakarsınız ki isminde “RealELF” vb. şeyler yazmasına karşın en basit şeylerden haberi yok. Misal “Heechul SS5’e katılacak mı acaba?” diyordu geçen bir tanesi, oysa çoktan açıklandı asker dönüşü katılacağı.  Bu arkadaş gördüğü performans nerden gelir, hangi şarkı bilmez. “Bilmem kaç yıldır bilmemne fanıyım” der ama çok basit, grubun fanı olmayanların bile bildiği şeylerden habersizdir. Size iki gün önce “O grubu çok bilmem” deyip sorular sorar, sonra bakarsınız başkasına “Ben onları başından beri dinliyorum” der. Çok rahat ayırt edilebilir bu çok sevgili arkadaşlar.

tumblr_mbwii5axmU1rvut84o1_500

gif bu

“Beni de aranıza alın;__;” Kpopçusu

Bu arkadaş için hüzünlenirim ben hep. Ağlarım bazı bazı. Bak yeni de bıraktım ama gidip kederle sigara tüttüresim geldi. Neyse alkol ve sigaradan bahsetmiyoruz artık, son fetvalardan(!) sonra adını anmam artık.
Neyse ya, boş konularımıza dönelim. Bu arkadaşın amacı twitterda ona buna yaranmaktır. Bu yüzden bir gün bakarsınız ELF olmuş, sonra VIP, sonra Hottest, bir başkasıyla konuşurken bakarsınız “Biz Shawollar” diyor falan. Böyle ortalarda savrulur durur fukara. Aslına bakarsanız o kadar olaydan bihaber ve kopuk tweetler atar ki gruplar hakkında, o fandomla alakası olmadığı ve herkes kadar dinlediği barizdir.
Bak üzüldüm yine 😥

Comeback Kpopçusu

Bu arkadaşı misal 1.5 yıldır tanırsınız. Atıyorum son CB yapanlardan Shinhwa’yı ele alalım. Ağzından bir kez adını duymamışsınız. Shinhwa CB dönemi gelince birden moda girer, “Shinhwa geliyor. Alemin kralı dönüyor.” diye aşka gelir. Teaserlar, klip, albüm, ilk performanslar falan geçince Shinhwa’ya olan bir kaç haftalık fanlığını unutur bu arkadaş, yeni gruplara doğru yola çıkar. Ha şu da var, tabi ki CB döneminde o gruptan daha çok bahsedilmesi normal ama onun dışında da ara sıra da olsa iki kelam eder insan o kadar seviyorsa. Hayır fanım diye iddialı konuşma bari, severim bu emmileri de geç.

“Müzik Bahane İdoller Şahane;)” Kpopçusu

Şimdi önce bir anlaşalım. Herkes idollerin dış görünüşünden bahsedebilir, kaslarına salya akıtabilir, kıyafetlerini, yeni saç stilini saatlerce tartışabilir vs. Bunları ben de yapıyorum. Ancak sizi bir grubun fanı yapmaya yeterli değildir bunlar. O kişilerin dış görünüşüyle ilgilenmek normaldir ama ‘sadece’ dış görünüşle ilgilenmek pek normal değil. Gruptan güzel yüzlü bir bebe görüp “Ayhh ben B.A.P fanı oldum, baby oldom.” diye şahlanmak biraz aşırı. Yani o gruptan o kadar çok bahsedesiniz varsa arada “Şu performansı izliyorum/ Şunu dinliyorum.” falan dersiniz, elinizde olmaz çünkü başkaları da izlesin/sevsin istersiniz.

tumblr_me9t83wc321rkqgy5o1_250 (1)

bu da gif

“Çok Kaliteliyim” Kpopçusu / Elit Kpopçu

Bu arkadaşlar da üsttekilerin farklı bir versiyonudur. Üsttekiler sadece görünüş derken, bunlar da Brahms ya da Pink Floyd dinliyormuş gibi sürekli “Dış görünüşleri beni ilgilendirmez.”, “Kaslardan bahsetmenizden bıktım.” veya “Kiminle sevgili olursa olsun.” diyerek ne kadar kaliteli ve müzik aşığı insanlar olduklarını cümle aleme ilan ederler. Arkadaşım pop dinliyorsun yahu, bir sakin bebeğim. Pop dediğin şey koreografi ve imajla bir bütündür, asla “sadece müzik” ya da “sadece dış görünüş” değildir. Hele ki Kore’de…

“Neden Fanım ki Ben?” Kpopçusu

Bu arkadaşlar bir grubun fanıdır ve normal olarak eleştirirler, tamam. Ben de sevdiğim grupları herkesten çok itin götüne sokarım bazı bazı. Ancak eşeğin kulağına da su kaçırmamak gerek. Bazıları var ki tek iyi laf demiyor o grup hakkında ama bakınca da fandomının ismiyle tanımlayabiliyor kendisini. Bu genelde SM gruplarının başına geliyor, alt maddede de değineceğim. SM’in piyasada en çok idol çıkaran ve albüm satan şirket olmasına karşın “kara” bir adı var ya, kişi bunun grubunu seviyorsa hemen “Yağni aslında şusu, şusu ve daha zibilyon tane şeyinden rahatsızım ama fanıyım yani napayım.” diyor. Arada iki olumlu yönünden bahsedip, neden fan olduğunu açıklamasa gam yemeyeceğim ama yok.

ndoggl

ve bu da gif

“Yanlış Anlama, Fanları Değilim” Kpopçusu

Bu arkadaş genelde piyasada “elit” bilinen grupların fanıdır ve etrafında onların fanları vardır hep. Ancak arada “Çok objektifim” hissiyle başka grupların bazı üyelerini veya şarkılarını da över. Fakat o grubun fanı çıkınca “Yani *herhangi bir fandom ismi* değilim ama şusu güzel.” der. Ben sana fansın mı dedim? Neden sürekli bir “Fanları değilim ama…” durumu var anlamış değilim. “Sadece bazı şarkı ve üyeleri severim, zilyonuncu kez diyorum fanları değilim.” diye ne yırtınıyon. Sen kendini öyle saymadığın sürece, kimse de seni fanları sanmaz canım rileks.

Şirket Fanı / “I’m the Best” Kpopçusu

Şimdi “Sen de SMTown diyon hep.” demeyin. Beni tanıyan SM’i körü körüne sevmediğimi ve hayvanlar gibi eleştirdiğimi bilir. Ki en sevdiğim gruplar içinde SM’den olmayanlar da var. Neyse tiplememize dönelim. Önemli olan hep aynı şirketten çıkan idolleri sevmeniz değil, bu anlaşılır bir şey. Fakat ortada “Biz en iyiyiz. Gerçek bir aileyiz.” diye dolanmanız itici oluyor. Misal şirketin yeni grubundan birinin videosu düşüyor “Ağğyy yine muhteşem bir dansçı/şarkıcı geliyor.” diyor, fanı oluyor falan, coşuyor birden. Ben izleyince gayet normal geliyor video ama şu “biased” yaklaşımınız yok mu işte bunlar hep ondan. Bir de bunlar mesela “Bizim şirket grupları çok iyi anlaşıyor, biz de hepsini seviyoruz.” diyorlar, iki gün sonra kız grubu üyelerini sırf kıskançlıktan topa tutuyorlar.

“Kıyıdaki Köşedekini Bulur Çıkarırım Çünkü Coolum” Kpopçusu

Bunlar Kpop sever. Tüm gruplardan da haberdardır. Fakat o kadar Kpop dinlemelerine karşın popüler isimlerin fanı olmazlar bir türlü. İlla kıyıdakini bulup çıkarır, “Gerçek müzik burada, çok şey kaçırıyorsunuz. Ben keşfettim çünkü iyi müziği bulup çıkarıyorum;)” tribine girerler, en azından dediklerinin alt metninde yatan budur. Umutlanıp, açıp dinlersin. Bildiğin Kpop, hatta bazıları gayet çükük çıkar. Popüler diye laf attıklarının ondan çok daha iyi parçalar çıkardığı aşikar olmasına karşın bu arkadaş coolluğa bok sürdürmemek için adı duyulmamış fandomlara girer, kendi gibilerle “derin müzik sohbetleri” yapar.

20515_557016027646499_1976501836_n

Eleştirmen Kpopçu

Üstte belli başlı eleştiri çeşitlerinden bahsettim. Fakat bu bahsettiğim arkadaş baya kendisini Billboard’da yazar falan zannedip hayatını Kpop eleştirisine verir ve objektif olmanın az biraz suyunu çıkarır. Hani “objektif olmak” = “illa kötü bir şeyler bulup, sadece ondan bahsetmek”tir bu arkadaşımız için. Biraz da reklamın iyisi kötüsü olmaz tavrıdır bu. Baktı ki eleştirince kavga çıkarıyor, ortalık karışıyor ve ilgi çekiyor. Tweetleri RTleniyor, blogu okunuyor. Yardırır da yardırır bitanesi.

Eleştiri Kaldıramayan, Çirkef Kpopçu

Adı üstünde işte. Genelde bu arkadaşlar “ergen”likle damgalansa da ben yaş grubuna girmiyorum önceden dediğim gibi. Bu arkadaş genelde aslında grubun müziğiyle falan çok da alakadar değildir, yani biraz da üstte bahsettiğim “Gerçek fan wannabe” grubuna girer. Biri en ufak olumsuz bir eleştiride bulununca küfreder, hakaret eder, dediğim gibi alenen çirkefleşir. Tabi yapıcı eleştiri yapıp, bu tür çirkefliklere hak etmeden maruz kalmış çok arkadaşımız var, yok değil. Ancak üstteki “Eleştirmen Kpopçu”da dediğim gibi, bir grubun fandomını özellikle provoke etmeye çalışan ve kırıcı eleştirilerde bulunan tipler vardır ki işte onların bu çirkeflerden farkı yoktur gözümde.

“Bilmiyorum ama öğrenirim” Kpopçusu/ Ucundan Kpopçu

Bak bunlar benim bariz sevdiğim gruba girer. Bilmedikleri halde biliyormuş gibi yapıp kendilerini rezil etmezler. Merak ettiklerini çekinmeden sorarlar. Önemli Kpop olaylarını takip ederler, idolleri az çok tanırlar, CBler ve debut’lar hakkında yorum yaparlar, oturup rahatlıkla Kpop geyiği yapabilirsiniz kendileriyle. Ancak hayatları bundan ibaret değildir yani çok kaptırmazlar. Herhangi bir fandoma dahil olmadan yuvarlanır giderler.

tumblr_leabkmPcI81qa6im7o1_400 (1)

bu zaten gif

KRocker Görünümlü Kpopçu

Şimdi arkadaşlar, Krock diye bir şey var tabi ki ancak birkaç popüler grup var ki ben onları yüksek müsaadenizle rock grubu olarak görmüyorum (sadece ‘bazı’ popüler gruplar dedim bak). Bu sözlerim muhtemelen tepki çekecek ama önce bir adam gibi okuyalım, zira bilen bilir şarkılarını severek dinlediğim gruplar onlar.
Ben yirmi küsurlu yaşlarına gelene dek sadece rock dinlemiş insanım ve nasıl ki pop yanında belli bir kültür de getiriyorsa, aynısı rock için de geçerlidir. Bu gruplar şahane müzik yapmalarına ve çok yetenekli üyelere sahip olmalarına karşın hem Kore’deki sistem hem de kendi seçtikleri yol gereği gerçek rock grubu başlığı altında toplanamazlar(bence). Kore’deki sistemden kastım şudur. Rock grubu dediğimiz “band”dir aslında, band kavramında her üye şarkı söylemez, ufak bir orkestra işlevi görürler. Kore müzik programlarında ise ne yazık ki üyeler nadiren canlı olarak enstrüman çalabiliyor. CN Blue yanlış hatırlamıyorsam bunu değiştirmek için çeşitli atılımlarda bulundu ki takdirle karşılıyorum.
Rock kültüründeki özgürlük hiçbir şekilde yok bu gruplarda. Ne yaşam tarzı, ne de müzikal olarak. Üstelik popüler şirketler bünyesinde gerçekten rock grubu gibi davranmak da imkansız. Şirketiniz size nasıl bir özgürlük sunarsa sunsun, bu ‘özgürlük’ asla icra ettiğiniz müziğin gerektirdiği boyutlara ulaşamayacak (yine ‘bence’). Ki icra ettiğiniz müzik de tam anlamıyla rock değil.
Yani mesela büyük rock festivallerinde düşünüyorum da bu grupları… (DÜŞÜNEMEDİ)

Neyse umarım derdimi anlatabildim bu yazıda. Kimse üstüne alınmasın, belki yüzlerce kişiyi gözlemledikten sonra ortaya çıkan fikirler bunlar. Şahsi fikirler, BENİM fikirlerim, BENCE yani… Anlaşıldı mı?
Giflerin altına yazma gereği duydum çünkü bazen donup beni sinir ediyor dümbükler.

Yeni yazılarda (bu kez dizi yazacağım söz) görüşmek üzere. Biz Hae’m ile kolbastı oynıcaz müsaade ederseniz.

tumblr_mcv46xiTHn1qa7tfso1_250 (1)

gif

60 comments on “Sen Hangi Kpopçusun?

  1. Yazma Sen dizi film yazma bu tarz yazılar yaz sürekli buna aç bu halk aydınlat bizleri (:

    Benim babam çok zengin ben her gruptan bir fırta dahil olmak istiyorum gerekli kpss puanım bile var 😛

    Bak yine dertlendim içimdeki çocuk yine dudaklarını dizlerine kadar düşürdü ağlıyor, neyse herkes bir üsttekinin hangi gruba dahil olduğunu falan mı söylese 😀

    Bol bol güncellenen kimbap kokulu blogu çok seviyorum ♥

  2. Kpopçunun korecandan bin kat daha iyi olduğunu söyleyerek başlayayım iyi seçim olmuş 😀
    Bigbangde kim nerede ne yapıyor takip etmeye çalışırım elimden geldiğince bazen işi abartıp gerçekten ne zaman ne giydiklerine dikkat edip sonra ‘ayy bu Rinin kolundaki GDnin değill mi’ diye heyecanlara da giriyorum 😀 Bütün şarkıları dinlemişimdir yani öyle olduğunu sanıyorum ama playlistimde hepsi yer almaz.Diğer grupların da CBlerini twitterdan istemesen de takip ediyorsun zaten en azından çıkan şarkı klipler izleniyor ama çok yıllık bi k-pop dinleyicisi olmadığım için (3 yıl) kendimi tam olarak bu kategoriye ait görmüyorum 😀
    Diğer kategorilere çok uzun yorum yapmıcam bu kategori bana en yakın (egoya bak!) olduğu için bu kadar açıkladım.Ama her kategorinin örneğini twitterdan sana bulup çıkarabilirim.Ne demek istediğini çok iyi anladım.Şimdi sen söyle bakalım ben hangi gruba giriyorum?
    Eline sağlık güzel yazı olmuş.Ergen laf atmalarına hazır mısın şimdi? adhakgksgfd (sen kim oluyorsun da beni kategorize ediyorsun diye) http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iuc2WIlLQcc bu da sana gelsin o zaman 😀

    • Evet ya Korecan doruk noktası artık, onun daha iğrenci ne olabilir bilemedim.
      Görüşlerine katılıyor ve seni Gerçek fan grubuna rahatlıkla alıyorum canısı. Benim gözümde de o gruptasın 🙂
      Ergenler için hazırlığımı yaptım, sığınaktayım yeterli erzak var yanımda 😀
      Şarkı için teşekkürler canıms 😉 Ergenlerden kendime hediye ediyorum(?) bu şarkıyı 😀

  3. uzun zamandan sonra yorum yaptığım bir yazı olacak bak heyecan yaptım jasdfdgdhs ders çalışacam diye yabanileştim iyice, yazıktım, günahtım..

    ay ben hangisiyim bilemedim ama galiba ucundan accık kpopçu benim askjfdhshajdhf hele şu aralar kesin öyleyim, uzaklaştım iyice..

    güzel bir yazı olmuş canıms ellerine sağlık.. oldu görüşürük..

  4. Çok hoş bir yazı olmuş, ellerine sağlık öncelikle.
    Sonracığıma ne çok kategori yapmışsın, takip edemedim yahu^^
    -Biraz “Olmuş K-pop’çu” olduğumu düşünüyorum, gerçi hala bütün albümlerini dinleyemediğim gruplar var ama bana da merhamet edin, adamlar 15 yıllarını kutluyorlar. (Zaten hiç de anlamadınız kimden bahsettiğimi :D)
    -“CB Kpop’çusu” olmak da bana çok uzak değil ama şöyle. CB döneminde fan olmuyorum ama adamları dinlemeye başlıyorum. Sonra hoşuma giderse bir geçmiş araştırmalarına falan giriyorum.Bir de canlı performans izlerken sempatim artıyor o anda 😀
    -“Elit Kpop’çu” olduğumu düşünmüyorum ama arada o cümlelerden bazılarını sarf etmiyorum değil. Ama bazıları da olayın cılkını çıkarıyorlar abi, günahım ne?
    -“Fanları değilim ama…” olayı hakikaten çok fazla var. Hatta arada ben de yapıyorum bunu ama daha çok “Fanları olmama rağmen ben bile bayıldım.” demek için kullanıyorum.
    -Zaman zaman da “ucundan K-pop’çu” olabiliyorum. Zaten etim ne budum ne ki benim? Cahillik dizboyu. Ama fandomlara dahil oluyorum ben, orası ayrı.
    -K-rock konusunda da çok haklısın ama rock arayışında olan insanlar bununla yetinmek zorundalar.

    • Valla tutmasalar daha yazacaktım, hiç de planladığım bir yazı değildi. Neremden çıktı hala anlamış değilim 😀
      Tamam şimdi 15 yıl için seni kıramayız 😀
      CB döneminde birden 40 yıllık fan tribine girip, iki gün sonra unutanlardan bahsediyorum ben. O grupta değilsin bence 😀
      “Fanları değilim ama” seninki gibi masum bir anlam içermiyor işte:D
      Rock arayışını karşılayacak bolca grup var aslında ama nys:S
      Teşekkürler yorumun için^^

  5. Bu yazı da nereden çıktı öncelikle.Yeni yazı yazıyorum dediğinde böyle birşey beklemiyordum hiç.
    Ben ucundan azıcık Kpopcuyum sanırım örtmenim…Sevdiğim gruplardaki -ki 3 tane zaten- adamların seslerini bilirim.Müzik geçmişlerini araştırırım. En çokta konserleri izlemeyi severim.Klipleri fazla izlemem.Benim için aslolan canlı performanstır.Kim nasıl bir performans gösteriyor, sahne üzerinde neler yapıyorlar bunlarla ilgilenirim.Ama kim havaalanında ne giymiş bilmem.Takip ettiğim insanlar paylaşırsa nereye gittiklerini öğrenirim 🙂 Diğer grupları da bilirim ama bunu da CB lerden değil daha çok youtubeda ekrana düşen videoları tıkladığımda ya da birileri paylaştığında farkederim. Hoşuma giderse ve zamanım kalırsa bakarım canlı performanslarına.Bunu sadece BB, CNBlue ve FT Island da yaptım zaten.

    Kendime ELF,Shawol,B2TY deme sebebim de bu çocukları seviyorum demenin kestirme yolu oluşundan ötürü.Zaten şunun şurasında 1 seneyi biraz geçmiştir Kpop serüvenim.O da bu blogla başlayıp, şekillendiğinden StajerKpopcu da denilebilir sanırım bana.Hocam iyi olsa da pek başarılı bir öğrenci olmadığımdan etim budum bu:)

    • Ben de bilmiyorum hoobaenim nereden çıktı. Öyle hop diye geliverdi yazdım ben de 😀
      Senin hakkında çok net diyebileceğim bir şey var, ben seni Gerçek fan grubuna alırım çünkü benim diyen fandan fazla müzik konuşmuşuzdur seninle.
      O yüzden kendimize haksızlık etmeyelim 😀

  6. Negzel kategoriler bulmuşun öyle ama. Okurken hepsine hıhım evet ay ne doğru diyon sen diye kafamı salladım hep. Bir de sırf kavga edebilmek için keypop’ın içine girenler var ilişmeyecem kenarda kavgalansınlar. Hepsinden bir parça olabilirim gibi ama ağzını kırarım dediğim türlere de dahil oluyorum yazıq S: Ben ucundan kpopçu olacam izninle en fazlağğ o çıkar benden. Daha yavrukurt kpopçu. Şu yukarda anlattığın bazı tiplerden hakkaten tiskiniyorum. En sonunda kakıp gidelim lan burada olacaz da du bakalım. Ay neyse iyice iç dökmelik gelmişim. Ellerne sağlık kardo ::DdDd:D

    • Kardo bak doğru diyon, kavga etmek için Kpop çamuruna saplananlar da güzel bir kategori olabilirdi. Sen o uyuz tiplerden diğilsin bak, asla deyılsın. Tüh bu da şimdi aklıma geldi görüyonnu, senden çokzel “Umut Vaadeden Kpopçu” olurdu karşim, kısmet.

  7. Sen alıyorsan gruba tamam o zaman : )
    B2UTY yazamamış olmam 😦
    DBSK konserlerini izlediğimi de unutmuş olmam cabası : ( Unutulcak grup değillerde ben iyice balığa bağladım.Yakında bir silgi de benim beynimde vuku bulacak, az kaldı.

  8. Okurken acaba ben hangisine giriyomki diye Bi vicdan muhasebesine soktu ama bu yazı beni gerçi sanki en concon kategoride dahil az biraz hepsinden var gibi bende 😀 kimlik bunalımına düştüysem demek ki… hakkat hangisiyim ki ben :S

  9. “Dış görünüşleri beni ilgilendirmez.”, “Kaslardan bahsetmenizden bıktım.” Ay ben boyom golibo hasgddskkll Çok elitim kaaretsin :”)
    Okudum da ben kpopçu değilmişim heralde 😀 Neyim olom o zaman ben 😥
    Güzel uydurmuşun tespitler yapmışın ama teprik ediyorum.
    İlk kez yorum yapıyorum buraya sanırım.. Çok duygulu anlamlı yorum oldu sakla bunu :’)
    Bi de ilk resimde biz -ELF- uyuyoruz diğmi? Çok yoruyolar biziii..

    • Saliyığ başladın yine aşsdjfhg onlar tam senin alanın bak, sen seviyon onlarla uğraşmayı. Bak hala da ortalık karıştırmanı bekliyorum ha, haberin olsun. Sınavlar bitmedi mi halaaisşdlfk
      Biz ELF uyuyoz da neden uyuyoz annamadım, en çok çalışan biziz lan, başka fendımlar bile diyi. Hep çekiyoz be karşim 😥

      • İnsan içindeyiz yanlış anlaşıloyorom.. Sığ mıyım ben niye böyle oldom 😥 -Mutluyum sjkdhfjds-
        Sınavlar bitmiyo mezun olursam işallsabfncxzkl Dönüşüm muhteşem olacak :’)
        En uyumayan biziz ben de annamadım..VIPlerin oyununa gelmezseshakfj şaka bu dövmeyin.. Zaten elit de değilim allam yatacak yerim yok assjdk

  10. ortaya karışık çek oradan kimbap usta 😀 ben sanırım en ağıza kürekle vurulmalık olana bile bi parça bulaştım be kimbap kız.. hadi onlara bulaştık barim nasıl kurtuluruz onuda bi yazaydın vereydin şu gariban keypapçılar aleminin eline bi reçete 😀 ben bu yazı üzerine o çirkef keypapçılardan bekliyom üj bej tane buraya en saygılı halleriynen 😀 yine toplumu pırıl pırıl aydınlatıcı bi yazı sağolasın…

    • valla reçetesi sizde, güç içinizde 😀 ben tespitlerimi yazdım, derdinizi seçmek size kalmış gençler. dermanı zaten bende değil, çok uzaklarda kore’de diye bir yer var, orda diyolla.
      çirkefler uzak dursun:/

  11. Bu yazi sayesinde tartismayi seven grubu cekme ihtimalin yuksek bence 🙂 ucundan keypapci bile olamadim ya ona yaniyorum 😛 cogu fan grubu nasil bu kadar bilgi sahibi ben hayret ediyorum biraz ozeniyorum ama olmayinca olmuyor iste 🙂 insanin icinde fangirl her daim cosmali arada olunca boyle ise yaramiyor 😀

    • Umarım çekmem, şimdilik asayiş berkemal.
      Daimi fan olmak zaman alıyor zaten, bir gün bakıyorsun işin boku çıkmış. Ama zamanlar geliyorsun o noktaya. En azından benim için öyle 😀

  12. Bi grubu o an çok sevmekle, fan olmak birbirine karışıyor sanırsam. (ki bence fanın tam bi tanımı da yok. grup hakkında o ana kadar karşına çıkanları -şarkıları,kişilikleri- çok seviyorsan ama her şeyine hakim değilsen napıcan mesela sdjkfhshdgf o zaman da “seviyorum ama fanı değilim” olursun.kötü mü iyi mi, eleştirilecek bişey mi bilmiyorum.) O yüzden gerçek fan dediklerin hariç geri kalan bütün herkes, keypap evreni boşluğunda öylesine savruluyor, arada bir beğeneceği gruplara çarpıp gaza geliyor falan. Eğer şansı gerçekten kötüyse stalkerı olacağı bir tanesine denk gelip oraya saplanabilir. Her ne kadar şimdilik Exo ve Spica’nın en gereksiz ayrıntılarını bile öğrenmeye uğraşsam da ben de onlardanım :3 Bu beni gerçek fan da yapmıyor ama en azından şimdilik haklarındaki bütün duygularımda samimiyim :”)

    • Fan tanımı herkes için değişiyor tabi. Ama her şeye hakim olunmasını beklemiyorum, zaten o şekilde de tanımlamadım. Yani şimdi şu saatte eski bir grubun fanı olursan katıldıkları tüm programları ya da tüm performanslarını izlemen zaten imkansıza yakın, yani “her şeyden” haberdar olabilmek bence imkansız. Ama en azından önemli konserlerin hepsini izler, albümleri dinlersen, olursun benim gözümde, yazıdaki tanımım da böyle zaten. Yoksa zaten bugün çıkan grubu bile adım adım takip edip her şeyine yetişmek çok zor. Eski gruplardan hiç bahsetmiyorum^^’
      Ben böyle yazınca yanlış anlaşılmasın, kendim de gerçek fan ya da olmuş kpopçu olduğumu falan iddia etmiyorum. Belki ben de savrulanlardanım, çözemedim tam.

  13. Tespitin kralını yapmışın be kimbap, barnakların dert görmesin emi :))
    Ben hangi kategoriye giriyom bilemicem ama bayılırım (!) şu eleştirmen ve elit keypapçılara. He canım herşeyin en iyisini siz biliyonuz, siz dinliyonuz tağam :3 diyip geçiyom ben öylelerine.
    Giflerin çoğu dönmüyo bu arada, eyi olmuş onları belirtmen :’D
    Salia’nın yorumunu da gördüm ve kendisine hiçbişi demoyorom :O (Yakın zamanda dışlamadıydık biz bunu dimi, bi ara terapi uygulayalım kendisine aksjdhsdf)

  14. Bayıldım bu yazıya 🙂 Sanırım ben Ucundan kpopcu oluyorum 🙂 Ve bu yolda Hocam olarak da seni benimsedim hocam öğrenciniz olarak beni kabul edin lütfen 🙂

    • Yok yahu, böyle yazı yazınca herkes iddialı olduğumu falan düşünüyor ama hoca falan o kadar değil 😀
      Ama cevabını bliyorsam her zaman sorularını cevaplarım tabi o ayrı 🙂

  15. Yazıları yağdırmak için en meşgul zamanlarımı bulman hı hı evet>.<
    Sorulu anket neyin yapaydın hepp kararsız kalıyom alar çoğuluktaysa şusun busun diyeydin neyse hadi tamam yazmışın artık napalım.
    Gerçek fan/ Olmuş Kpopçu YOK BU DEĞİL
    Gerçek fan wannabe /Özenti Kpopçu YOK BU DA DEĞİL
    “Beni de aranıza alın;__;” Kpopçusu YOK YA BU DA DEĞİL. Ama dur hepsi hakkında boş konuşabilitem var o saydıklarının ACABA…?
    Comeback Kpopçusu BU MU OLSAM ACABA. Sonunda seviyom demişsin ya bi kanım ısındı bu gruba
    “Müzik Bahane İdoller Şahane;)” Kpopçusu AY BUNU BİLEMEDİM OLABİLİR Mİ Kİ?
    “Çok Kaliteliyim” Kpopçusu / Elit Kpopçu YOK BU OLMAMA İMKAN YOK
    “Neden Fanım ki Ben?” Kpopçusu BUNLARLA DA DEĞILIM
    “Yanlış Anlama, Fanları Değilim” Kpopçusu sevmiyon ama BU OLUR BAK BU OLUR ama fan hissedemiyosam hep eksik hissediyosam o konuda el mahkum işte olmuyorsa benden. Niye sevmedin kki sen bu grubu :/ BAŞLIĞA UYGUN; AÇIKLAMAYA UYGUNSUZ HİSSETTİRDİN BENİ BU DA MI GOL DEĞİL
    Şirket Fanı / “I’m the Best” Kpopçusu DEĞIIIIIL
    “Kıyıdaki Köşedekini Bulur Çıkarırım Çünkü Coolum” Kpopçusu GEEEÇ
    Eleştirmen Kpopçu YOK DAA NELER GEEÇ
    Eleştiri Kaldıramayan, Çirkef Kpopçu GEEEÇ
    “Bilmiyorum ama öğrenirim” Kpopçusu/ Ucundan Kpopçu BUNDAN BİRAZ ALABİLİRİM GALİBA
    KRocker Görünümlü Kpopçu YOOOK
    Başlıkta sordun diye kırmadım yanıtladım bak. Ama bilemedim yani BEN MAHMUTUM GALİBA :/
    Hadi hatuuuun, bunları oluştururken hepsine dahil ettiğin isimler var kafanda bize isimlerle gel…

    • Seni tanıdım tanıyalı meşgulsün Minağ, artık bekleyemicem asşdflkjgh
      Sorulu anketmiş, bir de format eleştiriliyor. Bulduğunla yetin asabımı bozma.
      “Yanlış anlama fanları değilim”i de herkes yanlış anladı arkaaş. Gıcık oluyom çünkü bunlar “Aman uzak olsun, onların mı fanı olucam” tavrındalar genelde, en azından benim demek istediğim o. O yüzden sen o grupta değilsin ofkors.
      aşsldkfjg sen Mahmut ol, bu toprakların türküsü ol, en güzeli 😀

  16. Eğlenceli tespitler 😀
    Ben hiç fan değilim galiba ya..TVXQ-JYJ dışında hiç bir grubu derinlemesine irdelemedim.Ama cassiopeaları görünce de kendime cassie demeye utanıyorum valla:D .Bunun dışında çok sevdiğim bir çok grup var ama sadece üyelerin adlarını bilir ve şarkılarını dinlerim.. Ucundan kpopçu olabilirim:P
    Bir de grupları genelde comebackleri ile tanıdım..Ordan da comeback kpopçusu da olabilirim:D
    birde “Kıyıdaki Köşedekini Bulur Çıkarırım Çünkü Coolum” Kpopçusu olabilirmiyim acabası.. Youtube da önerilen şarkıları dinleyerek de pek ön planda olmayanları da dinlerim ama hiç cool değilim ki 😄 Cool olmak da bana göre değil 😛
    Dışarıya nasıl bir izlenim veriyorum merak ettim şimdi 😛

    • Canım bunlar benim fan tanımım, belki kendince fansındır bilemedim 😀
      Comeback Kpopçusu aslında grupları cb ile tanıyanlar değil çünkü grupları cb esnasında tanımak gayet normal bence, zaten amaç daha fazla insana ulaşmak 😀 Demek istediğim CB dönemi gelince ezelden beri fan gibi davranıp o dönem geçince unutmak 😀

  17. wow, tespitler süper unni! Okurken baya güldüm, eğlendim, üstüne de düşündüm.

    Kendimi açıklıyorum : “Yanlış Anlama, Fanları Değilim” Kpopçusu – heh bak bundan var bende 😀 Bigbang dinlerim ama VIP misin deyince de yok değilim derim filan çok oluyor bu. Veyahut da SuJu – ELF 😀 Ee ama napıyım Bigbang’i – hele hele Super Junior’ı oturup araştıracak vaktim-sabrım-enerjim yok ama (eski-yeni fark etmez) şarkılarını da severek dinliyorum. Hatta biri bu gruplardan bahsettiğinde direk ortama dahil olup “bana da öğretin bana da şarkı önerin” moduna giriyorum. (blog olsun sanal olmayan alem olsun hep yapıyorumdur bunu, gören bilen vardır muhakkak :D)
    Bir de “Bilmiyorum ama öğrenirim” Kpopçusu/ Ucundan Kpopçu Bu var bende 😀 Nerde bir yazı, bir şarkı, bir tanıtım görsem oturur tırnaklarımı yiyerek okur ve hmmmmm vays diyerek kalkarım bak 😀 En son okuldan bir arkadaşım bana 2PM’i anlatacaktı da işte hala anlatacak bakalım 😀 Bilgilerinize muhtacım ifenim 😛

    Yazı çok hoş olmuş, ellerine sağlık ^.^ Bu arada hangi blog bilmiyorum bir blogda görmüştüm Super Junior üyelerini tanıtıyordu, eğer o yazıyı yazan unni *unutkanlığın gözü kör olsun* lütfen ses versin T.T Sınav haftamdı okuyup bir anda çıkmıştım şimdi de blogu bulamıyorum iyi mi T.T

    • Teşekkürler.
      Ama benim tanımıma bakarsan “Yanlış anlama fanları değilim” kpopçusu değilsin çünkü orada olumsuz bir durum var. Bunu diyen arkadaşlar genelde o grubun fanı olmaya utandıklarından öyle diyorlar, senin gibi zaman ayırıp, ilgilenemedikleri için değil. “Onları fanı olmak mı, asla” tribi oluyor yani bu arkadaşlarda, en azından benim kast ettiğim bu, o yüzden sen dahil değilsin bu duruma 😀 Bu tanımı boşver bak zaten “Ucunden Kpopçu” durumu açıklıyor. Sen osun, evet^^
      Bahsettiğin blog Şizo kardeşimizin aha buraya tıkla. Ancak şu ara sınava hazırlandığı için yazamıyor, atlatsın sahalara dönecektir eminim^^

  18. Comeback Kpopçusu: Bu var bende
    “Müzik Bahane İdoller Şahane;)” Kpopçusu: Bu da var
    Gerçek fan/ Olmuş Kpopçu: Anlattığına göre bu da var
    “Beni de aranıza alın;__;” Kpopçusu: Şimdi bu bende var ama şöyle hepsinden bahsederim çünkü çok ayran gönüllüyümdür 😀 en çok kimi seviyorsun desen hepsinin ismini söylerim. Bu arada ben yeni başladım bu kore sevdasına 🙂 az şey biliyorum yani öğrenmeye çalışıyorum 🙂

    • O halde sana kolay gelsin, biz yıllardır paçamızı kurtaramadık.
      Bence sen birkaç ay daha bekle kendini tanımlamak için, madem yeni başladın 😀 O zaman net cevabı bulacaksın bence 😛

  19. Ay bu kpop fanlarının ne çok kategorisi varmış anacım hangisine kendimi sokacağmı şaşırdım 😛 Ama açık arayla “Bilmiyorum ama öğrenirim” Kpopçusu/ Ucundan Kpopçu grubuna dahilim bence sence?. Senin sayende de sujuyu keşfediyorum kağnı hızında:D Benim gibi kpop denizinde kaybolmamışlar içinde accık dizi-film postu yaz be kimbap gariban kaldık 😀

  20. Epey bir eğlendim okurken. Doğru tespitler yapmışsın ne yalan söyliyim. Hatta okurken kendimi de eleştirdim.
    Lanet olmasın ki ““Çok Kaliteliyim” Kpopçusu / Elit Kpopçu” ya giriyorum sanırım azıcık. Ama azıcık. O da listemdeki kızlarının çoğunluğunun 24 saat ağzı sulu twitler atmasından gına geldiğinden sanırım. Biraz da ortamın suçu diyelim hadi de kendimi rahatlatmış olayım. 😛

    • Sen kaliteli olmak istiyorsan kimse önünde duramaz^^ Benim derdim elitlik veya kalite değil, bunu gerekli gereksiz göze sokanlar, aynı müziği değil de daha ulvi bir şeyi dinliyor gibi davrananlar aslına 😀

  21. bende kendimi şöyle kategorize edeyim;

    Gerçek fan/ Olmuş Kpopçu = TVXQ (5i biyerde yada 2si biyerde hiç farketmiyor.dibine tırnağına kadar fangirlüm bu delikanlılara)

    Comeback Kpopçusu = SHINee & EXO & SUJU (çıkan albüm ve kliplerini takip ediyorum ama üyelerle pek alakam olduğu söylenemez)

    “Müzik Bahane İdoller Şahane;)” Kpopçusu = MBLAQ (sadece 2-3 şarkılarını dinliyorum ama tv programlarının hepsini hatmettim)

    “Yanlış Anlama, Fanları Değilim” Kpopçusu = 2PM & JYJ (öyle işte fanları değilim ama youtubeda bana sağdan sağdan göz kırparlarsa da izlemeden geçemem)

    “Bilmiyorum ama öğrenirim” Kpopçusu/ Ucundan Kpopçu = B:A.P & BEAST (bu kategoridekiler zamanla terfi alıp üst kademelere doğru çıkmaya potansiyeli olanlardır)

      • kendimi kategorilere sokma telaşından yazını çok beğendiğimi söylemeyi unutmuşum. aklım pek havalarda bu sıra. malum benimkiler Nissan Stadium’da konser veren ilk koreli grup olarak tarihe geçtiler ya sevincimden dört köşeyim ondandır..(reklamları okudunuz) neyse blogunu yeni keşfettim. güzelmiş, şöyle eskileri bi deşeyim diyorum müsait bi zamanda. hayırlısı bakalım ;))

  22. soyle yuzeyseden ve yuzeyselligin iki nokta seksen sekiz kat derininden batigimda, gircek bir fun gibiyim, ama asker donusu geuba dahil olacagini bilmedigimi fakedince, caktirmadan kendime “huraycim kuzum bence sen bu ‘chinchaaa k-fun’ olayini tekrar dusun” diye elkin gecmis olsamda, hyun joong ve sang bum oppislerimin yerine roportaj verebilecek duzeyde kafayi bozdugumu kendime cakozatinca “cinim bence sen kategorizlesmeyi azick kenara it ve kimbapshiyiii ‘elit kpopcu’ da niii kadagggn isabetli oldufuyla ilgili kutla’ dediiiim. Hadi iyvallah ben oppislerimle bu konuyu tartismaya gidiyorum gerci ikiside ilk basta “sen benim baharim,cicegim,bocegim,yimeye kiyamadigim uzumum, gormeye doyamadigim dusum,ilk opusum”sun diyeceklegggg ama biraz ustelersem daha objekif yoeumlar alabiliriemm diye dusunuorum… Ha bu arada oppislerim bi muddet ortalikta gozukmuyorsa, bilinki fazla objektif davranmislardir hii hiii ;)…..(ben bisiii yapmadim :P.) bayaaa mincikladim yorum isini galiba, neyse titturidelim 🙂

    • Emin ol kafayı bozma, delusionallık gibi konularda Ordinaryus statüsüne yükselmiş biriyle konuşmaktasın. O yüzden buralarda rahat ol istediğin gibi takıl^^
      “Oppişlerin” ortada gözükmezse endişelenmiycem tamam.
      Ha bir de elit kpopçular konusunda haklı olmamayı tercih ederdim:’)

  23. wayyyy be kimbap yine içini dökmüşs
    çok dertliymişsin gibi geldi bana ama seni şu ana kadar hiç dertli görmediğimden esgeçiyorum (ayrı mı yazılıyodu bu?)

Bir Yanıt Bırakın

