Güney Kore Hakkında Faydalı Bilgiler 1 – Seyahat

2-20_incheon_1

Uzun süren suskunluğumu sonunda faydalı olacağını umduğum (ve sıkıcı olacağından kimsenin okumayacağını bildiğim) bir yazı ile bozuyorum sevgili (kaldıysa) okurlar.

Biliyorsunuz bir süredir Kore’deyim. Bu dönemde bir kısmınızın benden burası hakkında bir yazı beklediğini de biliyorum. Uzun süre -tamamen üşengeçlikten- bu fikri geçiştirdim. Sonuçta ben 12 günlük Japonya seyahatini anlatmayı bile üşenerek yarıda bırakmış insanım, maalesef derdimi kısa yoldan ifade edemiyorum. Zaten Seul’de geçen ayları tek bir yazıya sığdırmam imkansızdı, üstelik buraya direkt altı aylığına gelince hiç turist hissiyatıyla gelmedim ve o şekilde de yaşamadım.

En sonunda yazıları konsepti olan bir seriye dönüştürmeye karar verdim ve faydalı olacak bir şey olsun istedim, zira burası hakkında bolca soru geliyor ve ask.fm’de cevaplar bir süre sonra yitip gidiyor. Bu şekilde yazılar da daha kısa olacak ve umuyorum yazmaya üşenmeyeceğim. Tabii uyarımı yapayım, vereceğim bilgiler her zaman en uygun ve doğru bilgiler olmayabilir ya da o konularda benden daha bilgili birileri olabilir. O durumda lütfen düzeltmekten çekinmeyin. (nasıl resmiyim)

Öncelikle kolay ve herkesin bildiği kısımdan başlarsak, Türkler olarak biliyorsunuz ki 90 güne kadar vizesiz Seul’de kalabiliyoruz (en azından şu an için). Bunun anlamı; pasaportunuz (en az 6 ay süresi olması gerek) ve uçak biletiniz olduğu sürece Kore girilmesi zor memleket değil. Hiç yurt dışına çıkmamış arkadaşları bilgilendirmem gerekirse pasaport başvurusundan sonra en geç 4-5 gün içinde pasaportunuz direkt adresinize postalanıyor. Yani o işlemler artık hayli basit. 500 küsur lirayı gözden çıkarırsanız 10 yıllık pasaporta sahip olabilirsiniz. Paraya sıkışık değilseniz onu tavsiye ederim uzun vadede çok daha hesaplı. (2022 Kasım ayında bu yazıyı editliyorum ve bu son cümleler aged like milk gerçekten. 3 sene üzeri pasaport yenileme şu an 1700 civarı, 2023 itibariyle 3000 küsur olacak. Pasaportlar da o kadar erken gelmiyor olabilir.)

Benim yazıda odaklanacağım daha ziyade işin seyahat kısmı.

incheon_airport_airstar_avenue

Türkiye’den Seul’e gidiş 9-9.5 saat dönüş ise 11-12 saat sürüyor. Bu yüzden açıkçası ben hep direkt uçuşları tercih ediyorum çünkü bir de aktarma çilesi ile uğraşmak ve yolculuğu daha da uzatmak pek işime gelmedi bugüne dek.

Türkiye daha doğrusu İstanbul ve Seul arasında aktarmasız uçan üç havayolu şirketi var; Korean Air, Asiana Airlines ve Türk Hava Yolları. Ben geçen yıl da, bu yıl da Asiana’yı tercih ettim ama daha önce Japonya’ya Korean Air ile aktarmalı gittiğim için o hava yolu şirketi hakkında da fikrim var. THY’yi bilmiyorum maalesef.

İlk olarak fiyattan başlarsak gidiş-dönüş bilet için ortalama 2000 TL’yi gözden çıkarmanız gerektiği ile başlayalım. (Kasım 2022 editi: 2000 tlye artık ancak yurtiçi uçuyoruz, maksimum 1 saatlik mesafelere:)) Hasbelkader -benim geçen yıl denk geldiğim gibi- kampanyaya denk gelirseniz 1900’e de düşebilir. Bu en düşük aktarmasız uçuş fiyatı ancak bu üç şirket arasında yine farklılık gösteriyor. Korean Air bizim THY misali Kore’nin en lüks ve pahalı bilinen şirketi olduğundan orada fiyatlar 2200’ü buluyor genelde, yani 2000 biraz hayal olabilir. THY’de fiyat 2025 civarı. Asiana’da 2000-2050 arası oynuyor. Bu verdiklerimin hepsi gidiş-dönüş bilet fiyatları, uzun süreliğine gidecekseniz bile mutlaka gidiş-dönüş alın!

Şimdi bileti alma zamanından başlarsak, kesinlikle erken almanızı tavsiye etmiyorum çünkü bir hafta önce de alsanız aylar önce de alsanız fiyatta neredeyse hiç oynama olmuyor, bu yüzden her türlü durumu, son anda çıkabilecek sorunları veya karar değişikliklerini göz önüne alarak bileti erken almayın. Bu uçuşlar İzmir-İstanbul gibi hıncahınç dolan ve koltuk azaldıkça fiyat artan uçuşlar değil emin olun. Hatta Korean Air ve Asiana o kadar uzak tarihler için rezervasyon yaptırmıyor, uçuşları bile göstermiyor. Kanıt olarak aşağıdaki tarihler ve fiyatları veriyorum. Biri bir hafta diğeri yaklaşık beş ay sonrasının rezervasyonu ve fiyat aynı. (Kasım 2022 editi: Şu anda erken almak fiyatta epey fark yaratıyor, bu tavsiyeler de günümüz ekonomisinde geçerliliğini yitirdi.)

THY1  thy2

Bileti gidiş dönün alın tabii ama uzun süre kalacaksanız dönüş tarihinden çok emin olmayabilirsiniz. Asiana eskiden tarihi değiştirseniz bile ek ücret almıyordu, nitekim ben Aralık’ta iki hafta sonraki uçuşum yerine son anda iki gün sonraki uçuşla dönmeye karar verdim ve bir telefonla değiştirebildik. Ancak artık Asiana da ücret alacak Nisan ayından itibaren. Tarih değiştirecekseniz THY 50 Euro, Asiana da 90 Dolar alıyor (yanlış hatırlamıyorsam). Yine de tek gidiş bilet almaktan hesaplı tabi.

Bunlar en pahalı ve rahat seçenekler. Eğer daha ucuz isterim, aktarmalı da olsa umurumda değil diyorsanız sayısız alternatif sizi bekler; ister Katar, ister Rusya aktarmalı gidin. Aktarmalı uçacaksanız erken rezervasyon fiyatta oynamaya neden olabilir, o yüzden erken davranın. Sanıyorum 500 liraya kadar kar edilebilir. Aktarmalı hiç uçmadığım ve çok fazla seçenek olduğu için araştırmayı size bırakıp direkt uçuşlara (ekonomi sınıfı) dönüyorum.

IMG_2379

Bileti nasıl alacağınıza gelirsek; THY zaten malum. Asiana için tavsiyem İstanbul ofisleri ile iletişime geçmeniz. Siz tarihleri veriyorsunuz ve direkt fiyat vs. hakkında bilgilendirip, hemen adınıza rezervasyon yapıyorlar. Almaya karar verirseniz, başka şehirde otursanız dahi hesaplarına parayı gönderip halledebilirsiniz. E-mail adresinize e-bileti gönderiyorlar. Tur şirketleri araya girince komisyon alabiliyor malum, direkt oradan alınca orijinal fiyata almış oluyorsunuz. Sonra uçuş günü check-in yaparken kimlik bilgilerinizi vermeniz yeterli. Korean Air’ın da mutlaka İstanbul ofisi vardır ve işler aynı şekilde yürüyordur diye tahmin ediyorum.

Uçuş kısmına gelelim o halde. Bu kısımda vereceğim bilgiler Asiana ve Korean Air için geçerli zira THY ile uçmadım, ancak orada da benzer olduğunu -belki daha lüks olabileceğini tahmin ediyorum.

Uçuş için ilk tavsiyem rahat giyinmeniz olacak elbette. Onca saat hareketsiz oturmak cidden işkence, bir de dar kottu, süslü bluzdu falan kasmayın. Ben inişte soğuk olacak diye pantolon altı tayt giymiş, uçağa binince pantolonu çıkarmıştım misal. (Yazın da elbise tercih edilebilir.)

Yol uzun olduğundan zaten bindiğiniz anda koltuğunuzda yastık ve battaniye bulacaksınız. Sonrasında terlik ve kulaklık da veriliyor. Hatta Asiana’da olmasa da Korean Air’da diş fırçası ve macunu da veriliyordu herkese. (Asiana’da tuvalette bulunuyor, hem diş fırçası ve macunu hem de tek kullanımlık ağız gargarası. Ben her ihtimale karşılık yanıma alıyorum yine de.)

Korean-Air-A380-First-Class-086

Bunun dışında önünüzde üstteki fotodaki gibi bir cihaz olacak. Bunun içinde pek çok film, oyun, müzik (bir dolu Kpop) vs. var, ayrıca uçuş rotası, kaç saat geçmiş kaç saat kalmış onları da görüp “Lan iki film izledim hala beş saat var” deyip bunalıma girmeniz mümkün.

Uçuş esnasında iki öğün yemek veriliyor. Genelde iki seçenek var, ya Kore yemeği ya da batı usulü yemek. Kore yemeklerinden biri banko Bibimbap, diğerleri değişebiliyor. Yenilesi ve lezzetliler.

2012-10-07 22.22.17

Bunun dışında arada içecek vs. dolaştırıyorlar, fındık fıstık veriyorlar. Yemekte içecek de var tabii, üstüne siyah ve yeşil çay ve kahve mutlaka veriliyor. Hatta Seul’den dönüş daha uzun sürdüğünden buradan giderken olmayan ekstra bir ara öğün oluyor (dilim pizza genelde).

Kısacası uçuş esnasında sizi rahatsız edecek tek şey; aynı pozisyonda oturmak olacak. Uzun süren uçuşlarda koltuk aralığı çok daha geniş olsa da bu bir şeyi değiştirmiyor. Ayağınızı uzatabileceğiniz First Class’ta olmadığınız sürece bir süre sonra illa ki rahatsızlıklar başlayacak. Tabii bir ihtimal bulunduğunuz kısmın en önünü kaparsanız ayak uzatacak bir boşluk oluyor önde koltuk olmadığından, ben daha hiç kapamadım. Bir diğer olasılık ise boş uçuşa denk gelmeniz. Aralıkta Türkiye’ye dönerken yanım boştu ve bir önceki gece de uyumamıştım. Geçirdiğim en rahat yolculuktu, bir güzel uzanıp, hunharca uyudum ve sadece yemek için kalktım:”D

Şimdi yolculuk esnasında rahat giyinme haricinde, hareket de önemli. Eğer yanınız doluysa ve sürekli oturur vaziyetteyseniz, uzun süre o pozisyonda kalmayın. Mutlaka arada kalkıp yürüyün, hatta tuvaletin orada insanların egzersiz yaptığı bir boşluk var, orada esneme hareketleri yapın. Bolca su için. Bir de yanınıza mutlaka ağrı kesici ve mide ilacı gibi şeyler alın. Ben iyi ki almışım dedim açıkçası. Hani illa uçuş çok etkileyecek diye bir kaide yok ama ne olur ne olmaz.

O halde memlekete giriş kısmı hakkında da bilgi verelim. Uçakta size doldurmanız için iki kağıt verecekler. Uçakta doldurmanızı ve indikten sonra hazır bulundurmanızı tavsiye ederim. Uçakta vermeseler de telaşa mahal yok, aynı kağıttan pasaport kontrol öncesi yine bulabilirsiniz.

Incheon cidden çok rahat bir hava alanı. Uçaktan indikten sonra ayı gibi tabelalar sizi zaten Baggage Claim ve Passport Control noktalarına götürecek.

Önce Pasaport kontrole gireceksiniz. Eğer uçakta verilen kağıtları doldurduysanız onlar ve Pasaportu görevliye veriyorsunuz, görevli parmak izinizi alıyor. Bazen soru soruyor ama çoğunlukla sormadan belgelerden birini ve Pasaportu geri verip, sizi içeri alıyor. (Belgeler kimlik ve pasaport bilgileri haricinde, ne kadar ve nerede kalacağınız bilgisini istiyor, Kore’de adres ve telefon numarası falan istiyor ama yer ve telefon bilgilerini geçiştirme de doldurabilirsiniz, detaylı bir kontrol yok. Bunun haricinde altta dört-beş soru var temelde silah ya da yüklü para sokmaya çalışıyor musunuz ekseninde dönen, elbette hepsine hayır deyip geçeceksiniz)

Sonra bagaj alıma gidiyorsunuz. Pasaport Kontrolden sonra büyük bir ekranda uçuşunuzu bulup, bagajı nereden alacağınızı görebilirsiniz. Zaten muhtemelen yanınızda yörenizde dolananlar da aynı uçuştan olacak yani artık o kadarını bile yapamam diyorsanız kalabalığı takip edin 🙂

611993_image2_1

Bagajı aldıktan sonra az bakının zaten yine kocaman tabelalar çıkışı gösterecek. Çıkışta bir memur daha olacak ve sizden doldurduğunuz belgelerden sizde kalanı (hani pasaport kontrol memurunun geri verdiği) da alacak. Böylece sağ salim varmış olacaksınız.

Sonrası nasıl oluyor, o da artık gelecek yazıya^^

Not: Fotoğraflar (bilet rezervasyon görüntüsü hariç) bana ait değildir.

17 comments on “Güney Kore Hakkında Faydalı Bilgiler 1 – Seyahat

  1. Çok faydalı bir seriye başlamışsın. Umarım devamı gelir. En ince detayına kadar anlatmışsın daha ne olsun?
    Blog yazılarını özlemiştim çok iyi oldu bu yazı:)

  2. Güzel bir yazı olmuş. Fakat birileri zorla götürmezse ya da ileride konser vermek durumunda kalmazsam pek gideceğimi zannetmiyorum. Bazı sebeplerden dolayı Uzakdoğu’daki ülkelerin çoğundan insanlar tanıştım ve Türkiye’de Türk arkadaşımdan çok Koreli arkadaşım var. Nedense ne Kore ne de Korece pek ilgimi çekti. Hatta Koreli arkadaşlarım elinden geleni yaptı Korece öğrenmem için ama Vietnamca, Mandarince, Kantonca, Japonca öğrenebilen ben Korece öğrenemedim ((: Bir türlü yıldızım barışmadı şu ülkeyle. Sözlerim yanlış anlaşılmasın Kore çok berbat bir yer falan demiyorum, sadece o kadar ülke arasında Kore’ye pek ilgi duyamamam garip geliyor, hem de o kadar çabalamama ve insanların çabalamasına rağmen ilgi duyamadım.

    Neyse güzel bir blogun var devam et yazmaya ((:

    • Kore benim için görülesi, gelinip tatil yapılası bir yerden ziyade yaşaması rahat bir yer, Türkiye’de de yalnız yaşayan biri olarak burada yalnız yaşamak bana daha rahat geliyor garip bir şekilde.
      Ama dünya üzerinde onca bilmediğimiz yer varken herkesin Kore’ye ilgi duyması haksızlık olurdu, o yüzden ilgisizliğini çok da tuhaf bulmadım^^

      • anladım ((: zaten yalnız insanlar nerede olursa olsun yalnız yaşıyorlar ((: neyse ki gitarlarım arkadaşlık ediyor çoğu zaman ((: Ben de bloguma bir şeyler koysam iyi olacak Japonya hakkında sanırım. Kıskandım epey blgunu çok güzel yapmışsın ((:

  3. blogu uzun zamandır takip etmiyordum. yazının üzerinden çok zaman geçmiş ama devamını bekliyorum. Japonya gezini severek okumuştum.

  4. Merabalr bloğunuz çok bilgilendirici sormak istediğim bir şey var.koreye ayak bastığımızda uçaktan indiğimizde bizimle konuşanlar yabancımı olacak belgeleri toplayan kişiler bizleri yönlendirenler falan.ha bide tabelalarda yabancı olsa gerek:( indiğimizde bunların hepsi yabancıysa orta düzeyde konuşabilcek kadar ingilizcemiz olsa yeterlimi illaha korece bilmek şartmi.tabi bnm bahsettiğim 1,2 haftalık bi tatil sürekli orda olmicam şimdiden tşk.bn kısa sürede bilgilendirirsen sevinirim.:) :))))

  5. Geri bildirim: Kardeş Ülkede Çizdiğim Rota: Güney Kore - Harita Kurdu

  6. Devamı ne zaman gelicek?. Ayrıca çok güzel anlatmışsın en ince detayına kadar anlatmışsın. Umarım en kısa sürede devamı gelir.

Yorum bırakın