Biraz Klasik Müzik – Liszt

Klasik müzik bir sene öncesine kadar sevdiğim ama özellikle açıp dinlemediğim bir şeydi. Ancak bir süredir daha bilinçli bir şekilde dinliyorum. Bu seanslarım sırasında da hep en sevdiklerim Liszt’in besteleri yada uyarlamaları oluyor. Kendisi en sevdiğim enstrüman olan piyanoda gelmiş geçmiş en büyük yeteneklerden biri bana göre. İki video paylaşmak istedim.

İlk videoyu aylar önce izleyip hem Liszt’in eserine hem de yorumlayan piyaniste hayran kalmıştım. Bu piyanistin özel bir durumu var, gözleri görmüyor, ama öyle bir iş çıkarmış ki dakikalarca alkışlanacak cinsten ki öyle de oluyor.  Aynı zamanda piyanist bir Japon bizden biri yani^^ Bu esere son zamanlarda Personal Taste dizisinde de rastladım. Başkan Choi ve Jin Ho’nun sahnelerinde çalıyordu yanılmıyorsam.

La Campanella’nın orijinali Paganini tarafından keman için yapılmıştır, Liszt ise bu eseri piyanoya uyarlamıştır. Çalınması oldukça zor bir eserdir, ancak Nobuyuki Tsujii üstesinden geliyor. Buyrunuz.

İkinci eser de Hungarian Rhapsody olarak geçmekte. Looney Tunes çizgi filmlerinde bile rastlamışlığınız olabilir. Maksim tarafından icra edilmiş efendim^^

By kimbapsushi Müzik içinde yayınlandı

Yorum bırakın